18+ : Het hoe en wat van slet zijn...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:38

Waarom zou je die mening dan ook moeten uiten? Je bereikt er niets mee, diegenen die jij als "slet" markeert gaan echt hun levensstijl niet aanpassen omdat jij ze als "slet" ziet, en het wel onnodig kwetsend en veroordelend is.

Leef en laat leven. Heb jij er last van dat iemand anders regelmatig andere bedpartners heeft? Leggen ze jou ook op regelmatig van bedpartner te wisselen of zo? Waarom interesseert dat jou eigenlijk?

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:41

BaileyMix schreef:
kimberly1995 schreef:
Voor mij moet ieder zelf weten wat ze doen hoor, maar waarom zou ik daar in hemelsnaam geen mening over mogen hebben? Schept voor mijzelf alleen maar meer idee over wat mijn waarden zijn en waar ik me prettig bij voel?

Zoals ik al aan gaf, zou ik nooit iemand uitschelden voor slet. Ik zou hoogstens vragen of degene zich bewust is van het gedrag van hoe dat op mij overkomt en of dat het beeld is dat ze willen schetsen.

Maar dat laatste is toch al best een beetje gek? Als iemand me dat zou vragen zou ik echt ontzettend pissig worden.

Waarom? Misschien wil je dat beeld niet schetsen en was je je er niet bewust van? Het is zo negatief als je het zelf maakt hoor. Ik ben daarna ook de lastste die zal zeggen dat je moet veranderen of wat dan ook.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:45

Maar door het te vragen suggereer je stilletjes eigenlijk al dat je haar gedrag afkeurt. Hoe zou jij het inden als ik naar jou toe zou komen "Hee, weet je eigenlijk wel dat je op mij overkomt als een ouderwetse preutse trut? Ja weet niet of dat je bedoeling was hoor, maar je gedrag toont echt aan dat je zo'n zeikerige brave muts bent. Dat je het even weet, doe ermee wat je wilt." 8)7 Dat zou raar zijn toch.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:47

BaileyMix schreef:
Maar door het te vragen suggereer je stilletjes eigenlijk al dat je haar gedrag afkeurt. Hoe zou jij het inden als ik naar jou toe zou komen "Hee, weet je eigenlijk wel dat je op mij overkomt als een ouderwetse preutse trut? Ja weet niet of dat je bedoeling was hoor, maar je gedrag toont echt aan dat je zo'n zeikerige brave muts bent. Dat je het even weet, doe ermee wat je wilt." 8)7 Dat zou raar zijn toch.

Mag van mij best. Als ik het van meerdere hoor, ga ik er misschien over nadenken en er wat mee doen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:48

En jij kan je niet voorstellen dat iemand daar pissig over zou worden? Ik zou zo'n vraag echt niet op prijs stellen. Snap ook niet waarom het nodig is, waarom zou je iemand willen of moeten veranderen? Ik vind dat echt heel vreemd.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:50

Eulogy schreef:
En jij kan je niet voorstellen dat iemand daar pissig over zou worden? Ik zou zo'n vraag echt niet op prijs stellen. Snap ook niet waarom het nodig is, waarom zou je iemand willen of moeten veranderen? Ik vind dat echt heel vreemd.

Ooh als jij daar pissig over wil worden, moet je dat zelf weten. De een kan dat beter hebben dan de ander, dat mag. Ik moet of wil helemaal niemand veranderen, dat maak jij er nu van.

Anoniem

Re: 18+ : Het hoe en wat van slet zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:52

Dus het maakt je niet uit dat zo'n opmerking kwetsend of beledigend over kan komen? Dat moet die ander dan maar zelf weten?

Nou ja, blijft staan dat je daarmee impliceert dat jij je superieur aan de ander voelt en dat vind ik gek en onnodig. Vind trouwens al je posts denigrerend overkomen maar dat zal wel aan mij liggen :+

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:53

Héél vreemd. Waarom voel je de behoefte om die persoon aan te spreken op haar gedrag? Of om die persoon bewust te maken van haar gedrag? Dat zijn toch totaal jouw zaken niet?

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:53

kimberly1995 schreef:
BaileyMix schreef:

Mag van mij best. Als ik het van meerdere hoor, ga ik er misschien over nadenken en er wat mee doen. :)

Dus jij zou je eigen voorkeuren en gedrag aanpassen omdat meerdere andere personen vinden dat ze stom/incorrect zijn? Als genoeg mensen tegen je zeggen dat je preuts bent zou je er dus over nadenken om met mensen naar bed te gaan buiten een relatie - of minder 'erge' varianten daarvan - alleen omdat die mensen bovenstaande vonden..? := Zo interpreteer ik het tenminste, gezien dat voor mijn idee ook is wat jij vindt dat een "slet" er dan mee zou kunnen doen? Lijkt me niet dat je het zo bedoelt though...

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:58

kimberly1995 schreef:
BaileyMix schreef:

Maar dat is toch wel keivermoeiend, je altijd en overal afvragen en aantrekken wat personen van je denken?
Ik kan daar echt niet wakker van liggen. De enige met wie ik in het reine moet zijn, ben ik zelf.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 23:02

Eulogy schreef:

Ik persoonlijk niet, ik hoor graag hoe ik overkom zodat ik het, of kan uitleggen, of kan veranderen. Maar dan denk ik er in ieder geval weer even over na, of dit het beeld is dat ik achter wil laten. Waarom het negatief zien, het is iets heel anders om te zeggen: ik vind dat jij dit en dit bent, dan om te vragen, joh heb je dit door? Ik hou altijd wel van dat soort dingen, vooral van het stuk waar je meer inzicht in iemand (of je eigen) zijn redenen of wensen krijgt. Ik zou het erger vinden als mijn vrienden, of baas, of ouders, het dachten en niet zeiden

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 23:02

Ik vind het jammer dat je geen antwoord geeft op mijn vraag Kimberly1995.

Wat heb jij er voor last van dat anderen een andere levensstijl aanhangen dan jij? Op een andere manier met sex omgaan dan jij?

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 23:05

Iets genuanceerder.. Ik luister naar wat mensen zeggen, denk er over naar, vorm mijn mening over de kwestie en bepaal of ik er iets mee doe of niet. Soms ben ik blij als ik op dingen gewezen wordt en pas me aan, zodat ik me een beter persoon voel en beter kan anticiperen op mijn medemens. Soms vind ik het ook belachelijk en doe ik er niets mee. Het is maar net wat ik er zelf van vindt.

Op de rest ga ik niet eens meer in. Ik mag niet veroordelen, maar vervolgens is de helft zelf dingen aan het invullen. Kijk naar jezelf, voor je iets over een ander durft te zeggen en wees bewust van jezelf.. Ik ben bereid om dingen uit te leggen en te nuanceren, maar niet op deze manier.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 23:05

Mews schreef:
kimberly1995 schreef:

Dus jij zou je eigen voorkeuren en gedrag aanpassen omdat meerdere andere personen vinden dat ze stom/incorrect zijn? Als genoeg mensen tegen je zeggen dat je preuts bent zou je er dus over nadenken om met mensen naar bed te gaan buiten een relatie - of minder 'erge' varianten daarvan - alleen omdat die mensen bovenstaande vonden..? := Zo interpreteer ik het tenminste, gezien dat voor mijn idee ook is wat jij vindt dat een "slet" er dan mee zou kunnen doen? Lijkt me niet dat je het zo bedoelt though...

Ik gok dat kimberly meer doelt op gedragingen. Preuts ben je, en kies je vaak, arrogant doen bijvoorbeeld, gaat vaak onbewust, en ik ben dan ook zeer blij als iemand me erop wijst. Of als mijn baas zegt, joh dit hoor ik in de wandelgangen, is dat hoe je op je werk bekend wilt staan? Want dan kun je, om in de termen van dit topic te praten (dus niet die van mij), mijns inziens maar beter als preuts bekend staan dan dat je als slet bekend staat

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 23:06

knabbelgirl schreef:
Eulogy schreef:

Ik persoonlijk niet, ik hoor graag hoe ik overkom zodat ik het, of kan uitleggen, of kan veranderen. Maar dan denk ik er in ieder geval weer even over na, of dit het beeld is dat ik achter wil laten. Waarom het negatief zien, het is iets heel anders om te zeggen: ik vind dat jij dit en dit bent, dan om te vragen, joh heb je dit door? Ik hou altijd wel van dat soort dingen, vooral van het stuk waar je meer inzicht in iemand (of je eigen) zijn redenen of wensen krijgt. Ik zou het erger vinden als mijn vrienden, of baas, of ouders, het dachten en niet zeiden

Jij beschrijft wat ik wilde zeggen. :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 07:43

RoyceMack schreef:
Alles is tegenwoordig zo makkelijk.
Veel meisjes dromen van een lang en gelukkig huwelijk met de man van hun dromen, die zorgt voor hen en hun kinderen. Stabiliteit en onvoorwaardelijke liefde.
Maar door alles wat tegenwoordig oh zo makkelijk is (seks, en dus ook zwanger raken, maar ook het zo makkelijk weer uitmaken met je partner zonder voor iets te vechten of eraan te werken) is dat echt niet meer reeel.

Wij zijn de generatie waar echt enkel een handje vol mensen lang en gelukkig samen zullen zijn. Relaties worden heel makkelijk verbroken, als het niet meer leuk is, dan gaan we toch gewoon uit elkaar. Boeien of we kinderen hebben, dat kan via de rechter.

Een succesvolle relatie hangt helemaal niet samen met je seksuele verleden. Ik denk persoonlijk zelfs dat het positief kan bijdragen, je weet waar Abraham de mosterd haalt dus je hebt rust, hoeft niet meer te fantaseren hoe het is met de buurman, dat je graag standje zus eens zou willen doen of een triootje of een rare plaats of. ...

Ik denk dat het idee van een happily ever after sowieso filmromantiek is en of mensen nu uit elkaar gaan en een nieuwe poging wagen of ongelukkig bij elkaar blijven, die gedachte is een illusie (denk ik hè) .
Relaties zijn imo het leukste als je kort bij elkaar bent, de hormonen hoogtij vieren en je nog geen weet hebt van de komende ergernissen over het dopje van de tandpasta, zijn gedrag als hij dronken is of de geur van zijn sokken.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 08:04

Happily ever after is maar weinig mensen gegund. Dat was vroeger zo en dat is nu nog steeds zo. Het enige verschil met vroeger is dat je er nu makkelijker uit kunt stappen, geen slechte ontwikkeling denk ik.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 14:49

Geloof dat preuts het nieuwe slet is als ik dit topic lees.

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 15:22

Sneu om te lezen dat Kimberly nu zo word aangevallen. Vind het ook erg jammer om te zien dat zoveel mensen het maar oke vinden om met jan en alleman het bed in te duiken alleenmaar 'omdat het kan' en 'iedereen heeft recht op sex ondanks dat het geen vaste relatie is' . Ik vind zoiets heel persoonlijk en een groot punt van zelfrespect en eigenwaarde. Persoonlijk vind ik het walgelijk als iemand zich zo makkelijk mee laat slepen in zo'n situatie. Hoort zoiets niet mooi en eigen te zijn ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 15:50

Kimberley wordt nergens aangevallen hoor :+

En nee, naomi_mickey, niet voor iedereen, dat is nou juist het punt. Dat is toch maar net hoe je het ziet?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 15:56

Het kan ook mooi en eigen zijn als je het met meerdere mensen doet hoor. Als iemand het verder met maar 1 persoon wilt doen vind ik dat ook prima. Daar hang ik ook geen oordeel aan, ieder het zijne. :j

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 16:06

minikatje schreef:

:D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 17:08

minikatje schreef:

Ik ben al zo vaak op bokt uitgescholden (dus negatief bedoeld in negatieve context, echt als scheldwoord) voor preuts, of preutse ... Maar dat mag en is heel normaal. Als je zegt ik vind het vies om veel bedpartners te hebben, dan wordt je aangevallen ook. Maar andersom oei.

Vind het zelf altijd wel een compliment om preuts genoemd te worden, omdat de bokkers die dat zeggen vaak zelf de slet uithangen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 17:16

@geryon, we zijn het vaak oneens. (Weet nog onze eerste discussie over condooms bij je dragen ;) )
Maar het valt mij wel op dat mensen die niet willen rondfietsen een bekompen imago toebedacht krijgen.

Ik doe het liever ook binnen een relatie alhoewel mijn vaste scharrels mij een preutsstempel ontnemen :)
Sex op de eerste date? Nee, geen denken aan.
One night stand? Niet mijn ding.
Sex als single? Prima, maar wel met mijn vaste scharrels.

Als het niet je ding is is dat ook prima, maar er wordt nu wel een beetje met 2 maten gewerkt.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 17:18

Ik vind preuts altijd een negatieve context hebben, zou iemand ook nooit preuts noemen. :n