Jannepauli schreef:In het omgekeerde geval is het ook banketstaaf als je iemand die de moeite neemt om je geldbuideltje terug te brengen, niet te belonen. Maar je mist het punt pmarena: iemand die jou thuis komt opzoeken ( hoe weet hij waar TS woont?) en zo brutaal is ..ik zou er snel van af willen zijn.
Niet omdat je je laat intimideren maar omdat het netjes is om iemand te bedanken. Maar hou er rekening mee dat mensen voor minder groots in de problemen kunnen komen. Het is heel lollig al die ideeën hier, totdat je zelf oog in oog met een psychopaat staat die z'n recht komt opeisen.
Ik mis het punt helemaal niet, zie mijn 2e zin....en de rest van het verhaal 
Zou je deze man 25 euro geven om maar van hem af te zijn, dan is dat eigenlijk juist wel doordat je je laat intimideren want het is een vrij hoge beloning voor het terugbrengen van een portemonnee...zeker nadat hij zo opdringerig heeft gedaan waardoor je hem eigenlijk het liefste niets meer zou geven omdat hij het verbruid heeft bij je, het is geen plezier meer dat hij je heeft gedaan maar hij is je daarnaast nu ook tot last geweest 
Dan geef je die 25 euro niet meer uit dankbaarheid maar omdat je hem eng vindt en van hem af wilt zijn. Heel begrijpelijk
Maar eigenlijk niet goed natuurlijk want je moedigt dat intimiderende gedrag daar wel mee aan...
Die 2 punten "begrijpelijk" en toch "fout" kunnen naast elkaar bestaan, dat heeft niets te maken met het missen van het ene punt, maar gewoon een ander punt er bij betrekken
Laatst bijgewerkt door pmarena op 28-11-14 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt