Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:27

Ik snap je vriend wel hoor Kaitlyn, dat wil toch helemaal niets zeggen over jullie relatie? :) Al snap ik natuurlijk wel dat het misschien een beetje vervelend overkomt. Komt wel goed!

Ik heb mijn ehhh... droomhuis gevonden :o Veel te duur en veel te groot, maar over 8 jaar wil ik dit: http://www.zoopla.co.uk/for-sale/detail ... TH6WmQe.97

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:29

Leuk dit topic! Ik woon sinds begin september officieel samen =) Moet zeggen t bevalt me goed :D

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 22:04

Wat leuk zoveel mensen die in hetzelfde schuitje zitten! We begrijpen elkaars spanning/opwinding en vooral: ongeduld :') :D

Ik zie ook wat studerende mensen voorbij komen (net zoals ik)..dat is wel fijn om te lezen! Het is dus niet onmogelijk om tegelijkertijd nog student te zijn en ook samen te wonen :')

Hier gisterenavond (in het donker :') ) wat rondjes gereden in verschillende wijken waar huizen te koop staan. Gewoon om te kijken of de wijk uberhaupt wel fijn voelt. Doen jullie dat ook?
Er staan in één wijk twee vergelijkbare huizen te koop waar we stiekem best wel eens verliefd op kunnen worden en ook nog eens (waarschijnlijk) binnen budget liggen. Waren we alvast maar een jaar verder... -O-

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 22:32

Studeren er nog veel ja? Ik en mijn vriend wel, zitten daarom nog gehuurd uiteraard.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 23:08

Hier studeren we ook nog beide , maar beide wel naast een fulltime baan :) ik overigens pas sinds september ( daarvoor wel voltijd op school)

Vriendlief heeft sinds twee jaar een studie naast zijn fulltime baan.

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 00:16

Ik meld mij hier ook maar! :D

Toevallig gaan wij morgen naar een appartement kijken, ben zo benieuwd.
Vanavond even wezen kijken aan de buitenkant en toen kwam iemand uit het complex toevallig langs en vroeg of wij even wilden kijken.
Op internet zou het een tussenwoning zijn, maar het blijkt gewoon op de hoek te zijn wat het nog leuker maakt. Het is een pre dat de fietsen(3 wielrenner fietsen) van m'n vriend ergens geplaatst kunnen worden, bijvoorbeeld in de extra kamer en dat hij ze kan wassen. Dit maakt het niet altijd zo makkelijk, maar we hebben geen haast!

Ik studeer zelf nog, maar m'n vriend werkt fulltime.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 00:21

Aaaah, ik wilde dat ik niet hoefde te wachten op een baan in de buurt en nu al kon samenwonen :):) !!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 01:09

Hallo! Mag ik me melden?
Mijn vriend en ik gaan samenwonen, we hebben een heel leuk huisje toegewezen gekregen en wij studeren ook allebei! (daarnaast heb ik een kleeeein bijbaantje en mijn vriend een stagevergoeding)
Zaterdag gaan we naar de ikea om spulletjes te kopen, maar jeetje wat een lijst is dat zeg!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 01:32

Ja Henrieke het zit al een poosje in onze gedachten maar het is wat lastiger (onzekerder) omdat ik nog studeer en weinig kon sparen, heb nu een andere bijbaan met meer zekerheid en kan nu ook echt goed mee gaan sparen en straks mee betalen. Dat opent wel deuren! :)

Zag op facebook dat jullie inmiddels al een stekje hebben gevonden, super leuk! En laat me raden; aan de andere kant van de berg natuurlijk? :)) :P

---

Lees dat er hier echt veel studenten zijn! Natuurlijk kan samenwonen en studeren tegelijk, waarom niet? Al word kopen dan vaak wel wat lastiger of 1 van de 2 moet al wel een full time job hebben. :j

---

Ons droomhuisje is een echte kluswoning, het liefst een ouder boerderijtje en die compleet gaan renoveren. Grond voor diertjes hoeft nog niet eens perse, beetje fatsoenlijk ruimte om het huisje is wel fijn en nu ook zeker wel 1 van onze wensen. :j Maar als we dan toch aan het dromen zijn dan mag er wel een paar m2's grond bij zitten voor een klein mini hobby boerderijtje. :j

Maarja dat ligt wel een beetje boven budget, vooral omdat de wat oudere boerderijtjes vaak toch wel wat grond erbij hebben (begint vaak met ± 1000m2) en dat maakt het weer zo duur. :=

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 09:35

Lijkt me inderdaad geen fijn huisje Sanne. :n

ElineThera schreef:
Jeetje.. dat klinkt inderdaad niet echt als een fijn huisje Sanne. Hopelijk komt er wat op jullie pad waar de muizen niet letterlijk over tafel dansen.

Met een budget van 8 tot 10 moet je het toch wel redden met je inrichting mits je geen mega duren en luxe spullen gaat halen? Wij hebben al een hoop verzameld, hebben echt geen rotzooi gekocht en zijn nu rond de 5000 euro kwijt, we hebben nog wel niet alles maar het grootste gedeelte is er en we hebben best wat wat moeten klussen (wel veel beunhazen/vrienden die wat gedaan hebben) en hebben ook wel 2 grote nieuwe kasten gekocht, nieuwe wastafel, compleet nieuw toilet.. Maar wij doen ook wel veel met kortingen/aanbiedingen halen.

Ja dat leek mij (en nu mijn vriend ook) ook. :j
Vooral omdat we het overgrote deel al willen halen naast het sparen per maand zodat het straks om nog een paar meubels gaat en verven, evt. vloer.
Gisteren met mijn broer en schoonzus gepraat over wat ze kwijt waren in het vorige huis en wat ze nu kwijt zijn. Zoiets als waar ze eerst gewoond hebben willen wij ook gaan beginnen (huur appartement) en met een overzicht van die kosten moeten we het allemaal op 1 salaris kunnen doen (dus dat is huur, g/w/l, alle verzekeringen, 2 auto's met benzine, boodschappen, vaste lasten paard etc.). Dat betekent dat we ongeveer 1 salaris overhouden om te sparen en af en toe wat leuks van te doen.

Ze houden voor ons ook hun ogen open of er mensen hun interieur gaan veranderen etc. en geven ons dan een seintje. Mijn broer en schoonzus hebben hun vorige huisje (appartement dus) voor 500 euro gemeubileerd. Ze hebben veel gratis gekregen of voor weinig over kunnen nemen en hadden alle losse dingen (voor in de keuken etc.) allemaal al maar ik ga er van uit dat we met ons spaargeld dan ook weg gaan komen. We willen wel voor koopjes gaan, dingen overnemen etc. :j
Vriend begon gisteravond dat het hem toch allemaal meeviel en nu hij zo deze ervaring gehoord heeft hij toch voor tegen de zomer(zoals eerst) het ziet zitten. Heb gevraagd of dat echt zo is of dat hij dat voor mij doet, maar hij zei dat hij nu een goed overzicht had en hij er echt voor wilde gaan.
We gaan een uitzetlijst maken van dingen die je echt moet hebben, hier hebben we al best wel wat van maar dan kunnen we gaan afstrepen. Gelukkig kan het allemaal in de garage bij mij thuis. :D

Eulogy schreef:
Ik snap je vriend wel hoor Kaitlyn, dat wil toch helemaal niets zeggen over jullie relatie? :) Al snap ik natuurlijk wel dat het misschien een beetje vervelend overkomt. Komt wel goed!

Ik heb mijn ehhh... droomhuis gevonden :o Veel te duur en veel te groot, maar over 8 jaar wil ik dit: http://www.zoopla.co.uk/for-sale/detail ... TH6WmQe.97

Leuk huis zeg! Maar wat een geld voor zo'n huis. :oo

Nessa schreef:
Nou die nieuwe baan waar ik goede hoop op had... Is hem niet geworden. Echt raar. Zo'n goed gevoel bij...

Ik zoek in Tilburg.

Jeetje Linda, dat is geen leuk nieuws. :(:) Hopelijk heeft hij snel wat anders..

Xenia93 schreef:
Ik meld me ook !!

Mijn vriend en ik hebben het erg vaak over samen en willen dit ook echt heel erg graag. We willen gewoon beginnen met een simpel appartementje in breda, maar de huur is toch wel erg hoog (ik studeer nog, hij werkt fulltime). We sparen wel veel, en willen toch over een jaar toch zeker wel samenwonen. Verder zijn we druk bezig met spullen verzamelen voor de uitzet, en we krijgen ook gelukkig ook heel wat spulletjes. Zo hebben we van zijn moeder een complete pannenset en nog meer benodigdheden voor in de keuken gekregen, en van mijn ouders mogen we de eettafel en stoelen hebben omdat zij nieuwe hebben gekocht.

Waar zoeken jullie naar huurhuizen/appartementen?
Ik sta overigens ook al ingeschreven.

Leuk! :D Ook al lekker spulletjes aan het verzamelen dus! Ik ben ingeschreven en verder houden we marktplaats, pararius en funda een beetje in de gaten.

Henrieke schreef:
He Marinke, wat leuk dat jullie er ook mee bezig zijn.
Ik vind dat je met 10.000 euro een heel eind komt. En dan heb ik echt geen Ikea kwaliteit om t maar even zo 'slecht' te zeggen. Het ligt er natuurlijk helemaal aan wat jullie zelf willen. Sommige kopen een tafel voor 100,- een ander voor 1000,-.
Ik koop liever in 1 keer wat goeds dan dat ik over 5 jaar weer moet. Dat is heel persoonlijk en soms maar goed ook, anders heeft straks iedereen dezelfde dingen in huis.

Wij willen klein beginnen. Een tafel voor 1.000 euro komt er nu echt nog niet in. Mochten we ooit een huis kopen dan willen we een dusdanige spaarpot hebben dat we ook de inrichting kunnen veranderen. :j

_Nancy schreef:
Laatste 2 paginas bijgelezen.

Sommigen zijn al vroeg gaan samenwonen, maar he.. Mijn zus is na 3 maanden samen gaan wonen en bijna 2 jaar later zijn ze nog steeds helemaal gelukkig!
Als het er is... Then why not? :)

Ik denk dat je met 10.000 spaargeld het niet helemaal gaat redden :n
Niet als je nog alles moet kopen..

Kaitlyn, zitten we samen in het schuitje 'langer wachten' :( Niet leuk.

Scheelt dat we al best wel dingen hebben liggen, we naast het sparen spulletjes gaan kopen (geen banken, maar spullen voor in de keuken etc.) en vrienden/familie houden het voor ons ook in de gaten. Dus straks hopen we alle "kleine" dingen al te hebben en moeten we voornamelijk meubilair zoals bank, salontafel etc. kopen. Alles voor de slaapkamer, eettafel, buffetkast en nog wat dingen hebben we al. En we zijn gek op aanbiedingen. :D

S_imonee schreef:
Mag ik mij ook melden?
Ik was al op zoek naar zo'n soort topic en heb het gevonden!

Mijn vriend en ik gaan volgend jaar samenwonen. Hij heeft een huis gekocht. Nieuwbouw, het komt pas net de grond uit ;)
Het was eerst nog niet de bedoeling om samen te gaan wonen, maar na het uitzoeken van de keuken en de badkamer en het sparen van spulletjes is het bij mij ook wel gaan kriebelen. Vandaar hebben we besloten om het toch maar te gaan doen :D

Ik zal later even meer vertellen en bijlezen, moet nu weer door! :wave:

Leuk Simone, spannend!!!

Volgens mij ben ik aardig bij zo. :j

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:17

Neeeeee leane. Hij heeft wel de baan hoor! Alleen ik niet.
Ik zoek ook een normale fulltime baan. Zit nu met 2 banen en wil daar vanaf

Vind het knap van de studenten!
Hoe bekostigen jullie dat? Of woon je gewoon klein. Samen in een studio ofzo?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 11:19

Oh sorry verkeerd begrepen! :o

Gelukkig heeft hij wel de baan, vervelend dat jij het niet bent geworden. :(:) Hopelijk kom je snel wat tegen. :j

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:51

Hier ook studenten. Ik zit nog op school in mijn laatste jaar en mijn vriend doet een BBL opleiding maar heeft wel een vast contract.
Wij hebben een huisje gekocht en niet gehuurd. :) Wel met behulp van ouders.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:05

Ik ben ook student, maar mijn vriend werkt wel. Daardoor kan hij het grootste deel van de huur op zich nemen, en ik draag een deel bij. Maar eigenlijk blijft er niets over :o

Balen dat je de baan niet hebt kunnen krijgen Nessa!

Over inrichtingsgeld: wij gaan voor ons nieuwbouwappartement zo'n 1000-1500 euro sparen. Meer kunnen we niet. Daar moet dan laminaat en verf voor worden gekocht, dingen als gordijnrailsen enz, en als er nog iets overblijft een voorraadkast/tvmeubel/eettafel.
Verder gaan we gewoon langzaamaan meer dingen kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:17

Ik ben geen student maar mijn vriend wel.

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:48

Wanneer het bij ons zo ver is, betaald hij de huur etc en leg ik bij wat ik kan bijleggen.
Deze studie duurt nog 4 jaar en gelukkig is hij blij dat ik studeer en vindt het goed als ik betaal wat ik kan betalen. Zo ga ik sowieso de boodschappen betalen.

En over de inrichting.. heb al heel wat opgespaard en krijg van alle kanten spulletjes aangeboden. Ga zelf tafels kopen op marktplaats, deze opschuren en white washen. Bank en stoelen komen er wel nieuw. Hoeveel het gaat worden weet ik niet, maar we hebben gelukkig beide aardig gespaard.

Kwart voor 5 de bezichtiging, ben heel benieuwd. Het is een maisonnette midden in het centrum. 2 verdiepingen :)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:59

Rienn schreef:
Ik wil mij ook graag melden. :D

Mijn vriend en ik wonen sinds 1 nov samen, na een relatie van 2.5 jaar werd het wel eens tijd. Ik heb alles 'opgegeven', mijn baan, vrienden, stal waar mijn paard super stond, maar ik heb het er voorover. Een voordeel, ik hoef niet meer heen en weer te reizen en zal mijn eigen vrienden nu ook weer wat vaker gaan zien.

Mijn vriend heeft een eigenhuis en dat zijn we nu aan het inrichten voor ons tweeën. Het fijne is dat mijn vriend en ik zo goed als de zelfde smaak en ideeën hebben, scheelt een hoop gewelles en nietes.

Welkom *\o/* dappere keuze! :)

Nessa schreef:
mijn vriend is vandaag aangenomen!!
huizenjacht kan beginnen! Ok misschien eerst de proeftijd afwachten...
maar ik ga gewoon al kijken naar leuke huurhuisjes

*\o/* Gefeliciteerd! *\o/*

_Emm_ schreef:
Na een tijdje tegen de muur aan kijken, hebben we besloten dat we die toch nog maar gaan verven :+
Het gaat maar om 1 muur gelukkig, dus van de week even alle meubels naar de andere kant schuiven. Verder blijf ik spullen bedenken die we nog niet hebben, maar dat zal jammer genoeg ook nog wel even duren denk ik :')

:') :')

Kaitlyn schreef:

:(:) kan me voorstellen dat je daar een beetje verdrietig van bent, helemaal als hij eerst ook zo super enthousiast was.

Xenia93 schreef:
Ik meld me ook !!

Mijn vriend en ik hebben het erg vaak over samen en willen dit ook echt heel erg graag. We willen gewoon beginnen met een simpel appartementje in breda, maar de huur is toch wel erg hoog (ik studeer nog, hij werkt fulltime). We sparen wel veel, en willen toch over een jaar toch zeker wel samenwonen. Verder zijn we druk bezig met spullen verzamelen voor de uitzet, en we krijgen ook gelukkig ook heel wat spulletjes. Zo hebben we van zijn moeder een complete pannenset en nog meer benodigdheden voor in de keuken gekregen, en van mijn ouders mogen we de eettafel en stoelen hebben omdat zij nieuwe hebben gekocht.

Waar zoeken jullie naar huurhuizen/appartementen?
Ik sta overigens ook al ingeschreven.

Oee <3 Breda <3 stond ook op lijstje, tot er een verandering in de planning kwam :')

Nessa: wat jammer!

Welkom alle nieuwen!

Waar Joy? Bij het station?

---

Wij zijn heel rustig aan, allemaal dingetjes aan het kopen. Snijplankje hier, Messenset daar <3

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 13:16

Wij hebben het er nogsteeds regelmatig over. :+
Gister nog, en dan ook best uitgebreid. Heb het er zelfs met mijn vader over gehad, maar er is inmiddels wel een soort klein plannetje ontwikkeld.
Voorlopig zit ik nog thuis, en moet ik volgend jaar voor een half jaar op stage. Kwa geld moet het te redden zijn maar dan zou hij alles betalen en dat wil ik niet. Daarbij, als ik toch vóór mijn stage bij hem zou intrekken, zouden we er net aan gewend raken, en dan ben ik weer voor een half jaar weg. De stage is voor mij juist de ultieme uitdaging om te kijken hoe het gaat als ik op mezelf woon. Ik heb daar een verblijf waar ik gratis in zit, en het enige wat ik moet betalen is eten en drinken etc. (animatie werk op een camping) Je krijgt daar per week uitbetaald, dus er valt dan genoeg te sparen, want ik ga daar in een week verdienen, wat ik nu per maand verdien. Daarna kunnen we eens kijken of het mogelijk is met school om toch in te trekken. :j En dat is een beetje het plan.

Verder gaat het huis wel ineens heeeeeeel erg hard. Waar ik me vorige week nog afvroeg of hij er voor het nieuwe jaar in zou zitten, weet ik nu dat hij er binnen nu en twee weken in zit. Gister heeft hij met zijn vader het hele huis behangt behalve de woonkamer en keuken (die een geheel zijn), en daar gaan ze vandaag mee verder. Komende week gaat hij steeds voor zn werk wat behangen, zodat volgende week zaterdag het laminaat gelegd kan worden, want er word tussendoor ook nog zo veel mogelijk geverfd door zijn broer. Hij koopt de meeste spullen lekker tweedehands, dus komende zondag trekken we samen door Nederland om wat spullen op te halen. En dan na volgende week zaterdag gaan de spullen erin, en kan hij over. *\%/*

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 13:41

Ja gelukkig heeft hij wel een baan! Want anders kunnen we niet eens samen verder.
Ik kan mijzelf onderhouden en niet een kerel erbij.
Dus we kunnen altijd nog samen zitten in mijn appartement.

Ah met behulp van ouders! Dat is fijn dat het op die manier lukt!
Hier willen de 'schoonouders' ook helpen.
Maar ik vind kopen nog niet zo'n strak plan.
We hebben nu 3 kwart jaar een relatie. Hij woont nog thuis.
En om dan gelijk te gaan kopen... neh, geen strak plan.

Vind schattig hoe iedereen dingetjes aan het verzamelen zijn :)
Benieuwd waar iedereen uiteindelijk terecht komt!

Ik heb overigens een heel leuk huisje gezien, €788,- exl.
Maar wacht eerst de maar af hoe het gaat met de baan van mijn vriend.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 13:55

Wat een bedragen kom ik tegen als je kijkt naar huurhuisjes. Wij zijn bijna de helft van het geld wat je betaald voor hele huur kwijt aan hypotheek.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 14:12

Mijn vriend stuurde net een huis in Rhenen, €775 excl. €1.000 incl. gas/elektra (water weet hij nog niet), tv en internet. Klinkt allemaal heel mooi, maar dan gaan we het niet van 1 salaris redden om echt alle vaste lasten te dekken..

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 14:27

1000-1500 aan inrichtingsgeld gaan wij nooit redden :oo Misschien dat wij wel heel duur bezig zijn, maar wij zitten toch wel op het dubbele van dat bedrag. Maargoed we hebben dan wel de hele inrichting meteen compleet en de meeste dingen nieuw..
Een wasmachine en fornuis en koelkast willen wij echt nieuw kopen. Bij de kringloop winkels zag dat er niet best uit. Overigens valt het me op dat ze hier bij de kringloop winkels ook vaak de hoofdprijs vragen voor een afgedankt meubel. Dus de keuze om dan op nieuw over te gaan, was wel snel gemaakt..

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 14:31

Ik schrik me dood van die 10-15000 euro maar ik vergeet dat we al heel veel hebben.
Grote kosten worden bij ons vooral vloer, gordijnen en koelkast en fornuis.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 15:01

Een nulletje eraf hoor :))

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 15:08

HaHa ja dat zeg jij wel maar de rest niet.

Wij zijn helaas niet zulke goede spaarders :\
En er is nu helemaal weinig over omdat we twee weken terug auto hebben gekocht omdat ik de oude in de prak heb gereden -O-