Ik kan toch niet de enige zijn die een hekel heeft aan..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 20:18

Izep schreef:
Citaat:
Nou, ik heb dus een schoonmoeder die dus al een hele dag opeist met dingen doen en eten..
Dus doei 1 dag.

En aangezien mijn ouders gescheiden zijn vindt mijn zus het zielig om mama alleen te laten eten, dus dan wordt er ook weer gekookt.

Misschien kun je gaan beseffen dat je je niet hoeft te LATEN opeisen. Het is helemaal geen verplichting, mensen LATEN zich verplichten. Je hebt altijd een keus. ;)

Idd daarom maakte ik de keus lekker te gaan werken !
Heb dan alleen 2e kerstdag na t werk de verplichting naar mijn ouders te gaan . M'n pa is jarig

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 20:34

De Decembermaand:

Het begint (eigenlijk in augustus al) met de vele anti :){ rellen op elk tv station en internet pagina. Na de <:) werd ik overspoeld met tv programma's die het alleen maar hebben over de kerststress %) , wat HOT is en wat absoluut NIET MEER KAN. Is de {:) voorbij dan komt de enorme dwang om het einde jaar' :# :# ' toch echt wel geslaagd te maken want anders...dikke :n voor het komende jaar.
Dan is het 2 januari.....overvolle sportschool vanwege de december kilo's paniek _O- .

:evaw: December laat het maar weer gauw {:} worden.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 22:31

Dit jaar met enkel de huiselijke familie waarmee we dus onder 1 dak wonen en eventuele een kennis maar heb zo iets huiselijk voor mij is het morgen gewoon woensdag... hapjes en soep'en en brood'jes en desserts kom op nou :n . Gewoon dagelijks eten is mij best hoor snap het gezellige sowieso niet aan je zelf volproppen met eten :') . Al blij dat ik thuis blijf gewoon enkel minder blij dat de uitspraak "kerst doe ik niet aan" niet in de praktijk wordt gezet en ik nu toch terug eindig tussen allemaal eten waar ik geen behoefte aan heb :') |o .

Allemaal onder 't mom de kleintjes of je moet dat anders bekijken. Ja daag ga dan liever een vreetfestijn spontaan in augustus houden dan is het absoluut spontaan want is er geen feestdag waar het van je wordt verwacht :o . Is niet dat ik mijn familie niet graag zie vindt het enkel enorm hatelijk dat het zo wordt verwacht omdat iedereen het doet toch "sooo gezelug". :+

Zoals ieder jaar enig voordeel is het thuis zijn maar ga terug blij zijn als die feestdagen voorbij zijn. :D

xOtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 22:35

Mijn vriendengroep viert kerst altijd erg uitgebreid, gaan uit eten etc. En wij vieren het altijd simpel thuis met familie of een kleine groep vrienden. Ik kan niet zeggen dat ik een hekel heb aan kerst maar het hoeft van mij allemaal niet zo overdreven. Mijn ouders zijn ook niet zo van het kerst vieren, die slaan het liever over :')

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:03

Cowgirl schreef:
De Decembermaand:

Het begint (eigenlijk in augustus al) met de vele anti :){ rellen op elk tv station en internet pagina. Na de <:) werd ik overspoeld met tv programma's die het alleen maar hebben over de kerststress %) , wat HOT is en wat absoluut NIET MEER KAN. Is de {:) voorbij dan komt de enorme dwang om het einde jaar' :# :# ' toch echt wel geslaagd te maken want anders...dikke :n voor het komende jaar.
Dan is het 2 januari.....overvolle sportschool vanwege de december kilo's paniek _O- .

:evaw: December laat het maar weer gauw {:} worden.

Laat het in ieder geval gauw weer 2 januari worden.

ElineCath

Re: Ik kan toch niet de enige zijn die een hekel heeft aan..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:05

Ik heb een hekel aan kerst _/-\o_

Vind het overdreven gedoe waarbij iedereen opeens schijnheilig gaat bidden en aan de arme gaat denken terwijl ze dat anders niet doen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:11

Weet niet of deze al voorbij was gekomen.... Zo niet, misschien hebben jullie er wat aan :D

Afbeelding

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:23

Vandaag hoorde ik op de radio dat een derde van het eten wat gekocht wordt voor de kerstdagen weg gegooid wordt. Doe mij maar boerenkool of een pan snert en restjes die eten we gewoon een andere dag. :D

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 08:10

Jaaa zonde toch, maar dat is omdat iedereen alles zo perfect wil en bang is dat er te weinig is en dan moet er ook nog een toetje bij gepropt.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 09:39

Ik herken echt helemaal niks van dit alles, zit met verbazing te lezen! Heb echt een hele toffe familie blijkbaar.. :D

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 20:42

Plien, ik werk in de horeca dus omgekeerde wereld :')
Helemaal kapot: maandag van 8 tot half 7, dinsdag 6 tot 8 en vandaag van 6 tot 4 en dat dus van
's ochtends tot 's avonds

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 20:57

ik heb sinds 2 jaar nu ook hellemaal geen zin in feestdagen en verjaardag is gewoon iedere keer verpest door familie.... wou 2e kerst dag ook thuis blijven maar moeders zegt nee jij gaat mee kerst is samen zijn..... al dat nette kleding aan.. laat mij maar lekker in me gympies

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 21:03

Vorig jaar was ik kwaad op m'n neefjes, maar m'n vader eiste dat ik mee ging maar... Nee. :')

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 21:05

Ik heb ook een hekel aan kerst.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 21:09

Nog iemand met een hekel aan kerst meldt zich :o
Laat mij maar lekker thuis in m'n kloffie op de bank zitten met de poezels in knuffelmodus :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 21:58

Pandora2 schreef:
Nog iemand met een hekel aan kerst meldt zich :o
Laat mij maar lekker thuis in m'n kloffie op de bank zitten met de poezels in knuffelmodus :)

Ik zit lekker thuis in pyama op de bank of in bed film / serie te kijken met poezel. Dat is de reden dat ik kerst zo leuk vind! Ben zelden twee dagen vrij, heerlijk. :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 01:00

Ik heb ook lekker een filmpje gekeken, beetje opgeruimd met de radio aan, gezellig. :) morgen langs bij ouders, mij is lekkere vegetarische lasagne beloofd... Nou vooruit dan kom ik wel :o

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 01:05

Ik heb nu nachtdiensten, kom 2e kerstdag uit de nacht, dus ik hoef lekker nergens heen ik lig in bed ;). Heb opzich niet een hekel aan kerst, alleen bij mijn schoonouders verwachten ze dat je de hele dag in de keuken staat om 1 of ander raar gerecht te maken, daar heb ik wel een hekel aan in heb niets met koken, dus die hele dag in de keuken staan kan ik prima nuttiger invullen.
Bij mijn ouders is het 2e kerstdag met gezin eten, best gezellig, alleen ik denk niet dat ik dan al uitgeslapen ben.. en zowel ik ben niet altijd zo vrolijk na 3 nachtdiensten :+

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 01:19

als vegetariër heb ik elk jaar minder zin in kerst....altijd zo'n groot dood beest als 'centerpiece' op tafel...bwah! Dit jaar dus stellig gezegd: vegetarisch eten bij mij... maar nu moest mijn broer werken en zit de boel in hun eigen huizen. Ik wil heel het jaar door gezellige tijden met mijn familie en niet perse met kerst.
Ik probeer een zo goed mogelijk katholiek te zijn door elke dag een dankgebedje te doen en voor iedereen klaar te staan, heel het jaar door 24/7 :-). Ik heb er geen kerst voor nodig. Verkwisting en commercie idd en heleboel stressss.
Daarbij mis ik mijn opa's en oma's en alle andere die te vroeg heen zijn gegaan elk jaar meer....
Maar ik wens iedereen een vrolijk kerstfeest en voor 2015 alles wat wenselijk is ;-).

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 01:26

Oh ja dat ken ik maar al te goed! Lekker extra veel dode dieren eten, brrr, maar goed vrede op aarde en alles... En ondertussen vergeten we al die beestjes voor het gemak maar even :( ik word er toch een beetje verdrietig van

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 01:28

Mijn Kerst was onverwacht toch nog gezellig. Uiteindelijk door omstandigheden enkel in gezinsverband gevierd vanavond, een heel eenvoudig en niet te overdreven menu en gezellige versiering. Lekker in trainingsbroek en kerstpantoffels *D Fantastisch! Zo is Kerst wel gezellig si!

Morgen wel nog naar familie maar ik ga alvast niet te lang dus dat zit wel snor :)

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 02:09

Haithi: Je loopt een dag voor :+ :Y)

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 03:20

Hoezo dat? :D Wij vieren kerst altijd 24 en 25 :P
Of heb ik weer iets raars geschreven en zie ik het weer niet? :')

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 08:30

24e is kerstavond 25 en 26 1ste en 2e kerstdag.

Gister van werk thuis gekomen, wat makkelijks gegeten en even naar oma.
Vandaag gaan we de hele toer maken langs mijn man zijn huis en bij mij thuis.
Is vaak wel gezellig hoor maar ook zo'n vreetfestijn.
2e kerstdag lekker niks en dat blijft ook zo, tot savonds dan gaan we lekker uit eten in een fijn restaurant.
En dan zaterdag weer aan het werk.

Wat ik dus echt nooit begrijp is dat mensen op 2e kerstdag gaan shoppen overal, mij niet gezien.
Ik werk zelf in zo'n groot centre wat open is en ipv dat mensen gezellig thuis zitten gaan ze shoppen en druk dat het dan is niet normaal.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 08:49

Hier zijn het gewone dagen, kerstavond lekker bankhangen in mun uppie (+ poezel)

Vandaag eerst knolleke rijden, bakkie koffie doen bij een kennis en we halen straks gewoon afhaalchinees :Y)

Morgen ook knollie rijden, mijn huis poetsen en s'avonds op visite bij vriendinnetje, wel film en lekkere hapjes, maar dat doen we normaal ook!

Mijn hele familie heeft ook geen kerstversiering in of om het huis :7 + kerstkaarten doen we ook niet aan.