hond te logeren maar al 10 dagen geen contact met eigenaren.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: hond te logeren maar al 10 dagen geen contact met eigenaren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 19:50

Het is erg vervelend dat ze de datum steeds uitstellen, maar tot nu toe hebben ze wel steeds betaald begrijp ik en nu stellen ze de datum toch ook maar een paar dagen uit.... waarom zouden ze die moeite nemen als ze het beestje niet zouden willen komen halen vraag je je dan af.

Vooralsnog zou ik er vanuit gaan dat ze het dier gewoon komen halen maar helaas niet zo tactisch en prettig in de omgang zijn om hun zaken op een nettere manier te regelen -O-

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 20:38

Een tijdje terug had ik het topic doorgelezen en ik kwam het nu weer tegen met de hoop dat een paar pagina's extra zou betekenen dat de hond opgehaald zou zijn, maar helaas. Hopelijk wordt de hond op 1 december dan ook echt opgehaald. Ik denk dat als ze de hond op een makkelijke manier bij jou zouden willen dumpen, ze ook niet betaald hadden en wel valse gegevens aan jou doorgegeven hadden.

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 09:26

Ik zou ze nu een mail terug sturen dat als de hond 1 dec niet opgehaald is, je de hond naar asiel brengt/op straat zet/af geeft... Ik begrijp natuurlijk dat je dat niet doet, maar je kan er wel mee dreigen!
En als er nog een bedrag open staat, dat ze die voor het weekend moeten betalen, anders hetzelfde!

Rare vind ik wel dat ze het geld wel overmaken (ook al is het na aandringen). Als ze de hond niet meer willen of kunnen halen, is het voor hun ook erg makkelijk om geen geld over te maken.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 09:42

Vind het een vreemd verhaal

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 10:13

Ze gaven wel de tijd door van aankomst per vliegtuig in Porto, + 3 uur is einde vd middag begin avond....

Ik wacht even tot vanmiddag af, heb ik geen reactie of geld ontvangen, dan gaat er gewoon weer een mailtje de deur uit. Ze gaven laatst aan dat het zo gek was dat het mail verkeer niet aankwam, dus dat kan zo maar weer gebeuren...... :+

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 11:48

Heb je geen telefoon nummer? Is misschien wel buitenland, maar het maakt het misschien wel even iets makkelijker

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:49

ydnew schreef:
Ik vind het zo gek dat ik dit te horen krijg nadat ik een vraag stel hoe laat ik ze kan verwachten, dat hadden ze mij afgelopen vrijdag toch meteen kunnen mede delen? wanneer zou ik het horen als ik geen mail had gestuurd? het blijft raar.....

Precies dat, het is raar en ze maken hier de dienst uit.

Ik had allang gezegd of ophalen op die uiterste datum en anders kunnen ze het gaan ophalen bij een asiel, waar je het dier naartoe brengt voordat je naar NL gaat.

Klaar.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 14:02

Ik heb nu pas door dat je in Portugal woont...
Als je hond naar een asiel in Portugal brengt word hij dan niet afgemaakt?

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 16:27

Arrabel schreef:
Ik heb nu pas door dat je in Portugal woont...
Als je hond naar een asiel in Portugal brengt word hij dan niet afgemaakt?

In Viseu zit er een met honderden honden en katten, die maken niet af........ maar willen alles herplaatsen.
Maar ik ga haar hoe dan ook niet naar een asiel brengen mochten de eigenaren niet meer opdagen... we kennen wel aardig wat mensen waar vast iemand tussen zit die haar zou willen hebben.

Maar ik denk dat het gewoon een gebrek aan sociale vaardigheid is om rekening te houden met een ander, de vorige keer hebben ze ook betaald en ze vroeg er nu zelf om wat het bedrag is en dat ze het zou overmaken.... ik ga dan nog even uit van het positieve. we hebben iig een naam van de vorige overboeking :-)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:59

Jij bent echt topppp voor deze hond, dat is 1 ding wat zeker is.

Missbeauty30

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 06:08

Die hond mag maar blij wezen met jou! Ik vond het top dat je het zo doet.

PollyJarig
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 08:27

De eigenaar mag je ook dankbaar zijn blij dat je je niet laat meeslepen door sommige reacties hier

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 08:30

Nu naar een asiel brengen vind ik dan weer te ver gaan. Dan had TS eerder op haar strepen moeten gaan staan.
Er laat iig duidelijk qua communicatie iets te wensen over bij de eigenaren. Jammer dat het zo moet!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 08:43

Had ze ook gemoeten imo. Ze is veelste goed voor de medemens. Het lijkt hun maar wat makkelijk uit te komen dus ze maken gewoon gruwelijk misbruik van haar goedheid.

PollyJarig
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 09:13

ik ga nog steeds uit van het goede van de mens en zolang er niks bekend is ben ik vooral nog bang dat er iets ernstigs is.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 05:39

Polly schreef:
ik ga nog steeds uit van het goede van de mens en zolang er niks bekend is ben ik vooral nog bang dat er iets ernstigs is.

wat voor ernstigs.. het blijkt toch overduidelijk dat deze mensen het gewoon verdommen om actief de pensionhoudster op de hoogte te houden..

er was aan het begin van het draadje ook al een gezang over 'ik denk dat er wat ernstigs gebeurd is etc'. blijkt dus ook niet het geval, de eigenaar kan gewoon nog praten en bellen.. maar ze doen het gewoon niet...

ze schermen met verzoeken tot contact niet te hebben gehad.. maar zelfs nadien, houden ze ts niet of nauwelijks op de hoogte.

waar ben je dan zo bang voor?

PollyJarig
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 07:27

Ik ben nergens bang voor maar deze mensen hebben tot nu toe elke keer betaald alleen contact verloopt moeizaam. Ik denk dan verder, misschien ligt diegene van de operatie wel in het ziekenhuis en is er iets niet goed gegaan oid. Dat ze dat niet aan ts vertellen kan prima.

Misschien denkt de buurman van mijn stallen ook wel dat ik uit onwil het onkruid slecht bijgehouden heb terwijl er iets heel anders aan de hand is. Gaat hem niks aan dus ga ik hem ook niet aan zn neus hangen ondanks dat hij toezicht houdt op mijn paarden.

Ik vind de meeste gewoon bijzonder slecht van vertrouwen, jammer,

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 08:01

Polly, imo overdrijf je zeer. Als dit in het begin was geweest had ik nog met je mee kunnen gaan, maar inmiddels zoveel tijd verder, nee als er dan iets ernstigs aan de hand was geweest hadden ze het wel verteld. Je kunt niet mensen zolang aan het lijntje houden, dan hadden ze wel gezegd, luister, prive gaat het hier even niet goed, kunnen we een afspraak maken voor het ophalen etc.

Ik geloof er niks meer van.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 08:14

Maar niet iedereen reageerd onder extreme omstandigheden hetzelfde. Er zijn mensen die acuut ophouden met bestaan. Die focussen op de ellende waar ze mee te maken hebben en vergeten de rest. Achteraf denken ze echt wel: dit had ik anders aan moeten pakken. Maar een volgende keer gaat het precies net zo.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 08:59

Feit blijft dat je een beetje een klojo bent als je iemand aan het lijntje houdt en met jouw probleem laat zitten. Wat de reden ook is dat je het heel druk hebt, een paar minuutjes even iemand op de hoogte houden kan echt wel....als je het maar belangrijk genoeg vindt :j

Dat is niet te vergelijken met werkzaamheden die je een poosje niet uitvoert....even de telefoon of laptop erbij pakken hoeft geen uren en veel moeite te kosten.

Ze hoeven helemaal niet te zeggen wat er precies aan de hand is, maar zouden wel veel duidelijker moeten zijn naar TS toe en meer begrip voor haar situatie moeten tonen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:02

Polly schreef:
Ik ben nergens bang voor maar deze mensen hebben tot nu toe elke keer betaald alleen contact verloopt moeizaam. Ik denk dan verder, misschien ligt diegene van de operatie wel in het ziekenhuis en is er iets niet goed gegaan oid. Dat ze dat niet aan ts vertellen kan prima.

Misschien denkt de buurman van mijn stallen ook wel dat ik uit onwil het onkruid slecht bijgehouden heb terwijl er iets heel anders aan de hand is. Gaat hem niks aan dus ga ik hem ook niet aan zn neus hangen ondanks dat hij toezicht houdt op mijn paarden.

Ik vind de meeste gewoon bijzonder slecht van vertrouwen, jammer,

Polly, wil jij even al jouw geld om mijn rekening storten? Ik vertel je niet waarom. Dat gaat je niets aan. Hoeft ook niet, toch? Het is een kwestie van vertrouwen in je medemens. :D ;)

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 10:05

In een later mail contact, 2 dagen geleden, gaf de eigenaar aan het bedrag voor de 28e ( zoals ik aangaf) over gemaakt te hebben, net gekeken en het was er nog niet...dus maar meteen een mail gedaan dat wij het vandaag willen hebben.... gaat van rabo naar rabo dus moet meteen geregeld zijn, ik ga niet meer afwachten tot vanmiddag met mailen, lijkt misschien wat knullig naar hun toe, maar heb zo mijn redenen ......

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:10

Vraag me eigenlijk af waar iedereen zich hier zo over opwindt.
De TS heeft contact gehad met de betreffende klanten, en op grond van eerdere ervaringen met deze mensen is het zeer waarschijnlijk dat er gewoon betaald wordt voor geleverde diensten.
Natuurlijk is het gedrag van de klant slordig, maar wat de TS daar mee doet is uiteraard aan haar, het oorspronkelijke probleem van dit topic (geen contact) is allang opgelost.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 10:19

mwah...'t zit mij nog niet helemaal lekker... maar ik denk dat het wel goed komt, maar alleen wanneer het hun uitkomt, waarschijnlijk niet eens moedwillig, daar wordt denk ik niet over gedacht.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:21

Ik denk dat het een hele opluchting voor je zal zijn als het hondje inderdaad opgehoepeld is volgende week....maar ook ik ben er nog niet gerust op, zou me niets verbazen als ze toch niet op komen dagen....