Dingen waar jij je aan ergert

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Re: Dingen waar jij je aan ergert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 16:29

- Spellingsfouten! Zowel Nederlands als Engels. Vooral mensen die too/to door elkaar gebruiken of jou/jouw. Vrienden kennen mij als de grootste grammar nazi ooit :+
- Mensen met een in mijn ogen slechte muzieksmaak en die deze aan mij willen opdringen. En dan bedoel ik die oppervlakkige Nicki Minaj / Ke$ha / Katy Perry rommel die je vandaag zoveel hoort. Inclusief mensen die de tekst van een lied niet eens kennen maar het wel hét nummer van de eeuw vinden.
- Facebook: uitnodigingen voor allerhande spelletjes of apps, vrienden die werkelijk ELKE update over hun dier of kind online gooien met bijhorende foto's, mensen die een pagina maken van hun paard en overal bedelen om likes
- Mensen die op de markt of in de winkel vreselijk traag lopen, of ergens kennissen tegenkomen, in het MIDDEN van het pad stoppen om gezellig te staan kletsen. Ga dan toch lekker uit de weg...
- Mensen die zichzelf in een slachtoffer rol stoppen (als in 'oh wat heb ik een slechte jeugd gehad, moeilijke tijden etc) terwijl ze een luxeleventje leiden met fijne ouders, vrienden en alles wat ze maar wensen
- vingers of andere gewrichten knakken. Vriendlief doet het non-stop, vooral 's ochtends. Brrr :')
- Mensen die meteen maar gaan oordelen omdat ik een rottweiler heb, en óf luidop gaan roddelen óf me gewoon aanspreken om hun misselijkmakelijkende en niet-onderbouwde mening te verkondigen. Mijn rottie is beter opgevoed dan menig htk hond.
- Mensen die in gezelschap (vrienden, familie) heel de tijd met hun mobiel bezig zijn.
- Betweters en moraalridders, mensen die blijven vasthouden aan hun principes ookal is het (wetenschappelijk) aangetoond dat ze verkeerd zijn. Mensen die op de man gaan spelen ipv op de bal in een discussie.
- Veel onoplettende/domme mensen in het verkeer. Ik woon in België dus enough said :j en dan vooral de mensen die zonder uitkijken de deur van hun geparkeerde auto opengooien.
- Pubermeisjes die hun eerste spiegelreflex kopen, kiekjes schieten op auto-stand, zichzelf meteen tot fotografe benoemen en betaalde fotoshoots aanbieden
- Vnl mannen die er vanuit gaan dat ik m'n maandstonden heb als ik een beetje kortaf ben.
- Mensen die roken in jouw bijzijn. Prima als je je eigen longen wil verzieken, maar hou ajb even rekening met de gezondheid van je omgeving.

En mezelf. Omdat ik een zeur ben die snel gefrustreerd raakt :D :D :D

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 16:38

billionache schreef:
- Spellingsfouten!

Spelfout
:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 16:41

pandour4evuh schreef:
Ik erger mij aan mensen in de trein. Je kiest de stiltecoupe uit zodat je kan werken. En vervolgens gaan er mensen (die heel goed hebben gezien dat het een stiltecoupe is want bij binnenkomst hebben ze er nog naar gewezen) heel luid met elkaar ingesprek gaan. Vervolgens zeg ik er iets van en noem ik dat dit een stilte coupe is waar geen enkel geluid gemaakt mag worden. zie stilte. en vervolgens "zachtjes"verder met elkaar in gesprek gaan.

Dat ja , ze zeggen het nog en maar kletsen . Heb nooit de ballen er wat van te zeggen , na een lange dag moet ik alles in rust verwerken..

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 16:48

Citaat:
Kuggur
Ik vind dit een heel fijn topic om door te lezen; ik voel me nu zo verdraagzaam en tolerant....

Heerlijk zo voel ik mij ook.
Voor je het weet is je leven voorbij. Zonde om die korte tijd te spenderen aan ergeren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 16:54

Met stip op 1: de mensen die altijd klagen, waarvan het glas altijd half leeg is. Dat is echt mijn grootste allergie. Dan geef je een compliment over de nieuwe schoenen (die ook echt gewoon leuk zijn) en dan presteren ze het nog om te zeggen; 'ja... Was het enige dat ik paste *hele diepe zucht* want ik heb steunzolen want mijn knieën zijn slecht'
Joh, je zou het ook eens positief kunnen zien :Y) lijkt mij vooral een heel lang leven als je alles zo negatief ziet. :(:)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 17:08

Negatieve mensen hou ik ook niet van nee.

Of als je in gesprek bent met iemand die steeds je zin af maakt, heb dan de neiging om halverwege iets totaal anders te vertellen om ze in verwarring te brengen haha.

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 17:42

haha ik maak me niet zo snel ergens druk om,
maar moet toegeven dat ik me wel echt dood erger aan mensen die smakken :x :+

LucyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 19:05

Onopgevoede, onbeschofte kinderen.
Automobilisten die geen richting aangeven.
Mensen die een ander niet in zijn waarde laten.
Blanke jongeren die praten alsof ze negers zijn.
Mensen die ongevraagd voordringen in de rij en een grote mond geven als je er wat van zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:19

Dat iemand zijn kind maar bij mij dumpt als ik met mijn neefje en nichtje iets leuks ga doen. 'Goed naar Doanique luisteren he!'

'Ja mama!' > Niet dus. Grrrr, kinderen...

Wie ben ik, je babysit?

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:23

stoplichten die als je aan komt rijden van groen naar rood gaan, en als je bijna of helemaal stil staat weer op groen schieten terwijl geen verkeer op de weg is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:25

billionache schreef:
- Spellingsfouten! Zowel Nederlands als Engels. Vooral mensen die too/to door elkaar gebruiken of jou/jouw. Vrienden kennen mij als de grootste grammar nazi ooit :+

_O- Spellingsfouten bestaan niet.

Ik erger me aan mensen die oo-too zeggen en niet auto. :=

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:25

De ns met alles wat daarbij komt kijken. (Treinen die niet rijden, vertraging als ik tentamens heb, etensluchten, asociale mensen enzovoort)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:29

OH nu je het over het OV hebt.
Mensen die in de STILTEcoupé tegen elkaar gaan zeggen: "WAT HEERLIJK STIL IS HET HIER HE, HEERLIJK ALTIJD ZO'N STILTECOUPÉ"
Daarna volgde een heel gesprek.
_-:( _-:( _-:( _-:( _-:(

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:33

Serieus dat spellingsfouten niet bestaat? :wow: hier wordt het altijd zo gebruikt eigenlijk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:35

billionache schreef:
Serieus dat spellingsfouten niet bestaat? :wow: hier wordt het altijd zo gebruikt eigenlijk.

Er wordt ook vaak zowiezo gezegd, dat maakt het ook niet goed.

Het is spelfout.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:40

MarlindeRooz schreef:
Het is spelfout.

Het is een spelfout :')

Of ik heb het nu mis

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:41

Spelfouten en taalfouten
Ik ga na me paard
Ik vindt het leuk dat ik jarig werdt
Jou huis
Hun hebben
Het gaat om jouw
Het meisje die hier woont

En zo kan ik nog wel even doorgaan..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:41

Finliox schreef:
MarlindeRooz schreef:
Het is spelfout.

Of ik heb het nu mis

Het woord is spelfout, het woord is niet "een spelfout". ;)

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:43

MarlindeRooz schreef:
Finliox schreef:

Of ik heb het nu mis

Maar dan wordt het toch een fout gespelt woord, ik heb nog nooit van een spelfout woord gehoord. :o

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:45

Finliox schreef:
MarlindeRooz schreef:

Maar dan wordt het toch een fout gespelt woord, ik heb nog nooit van een spelfout woord gehoord. :o

Gespeld :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:45

Volgens mij zoek jij te hard naar fouten.

Het woord spelfout is gewoon een zelfstandig naamwoord, dus de zin "het is spelfout" is een goede zin. Net als iemand zegt "De ronde tavel" en ik zeg: "het is tafel".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:46

Mensen die schrijven; need I say more?

daar erger ik me echt verschrikkelijk aan :+

Margot1001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:47

Als mensen die net nog even een trekje van hun sigaret nemen en daarna op de grond gooien en vervolgens in de bus stappen... echt de hele bus stinkt dan naar zijn of haar rook. -:(- echt zo ranzig dat.

Dat moest ik even kwijt.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:47

Sorry, maar ik vind het nog steeds raar klinken.

En bedankt voor het verbeteren ZeSteigert :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:49

- Mensen die andere mensen wijzen op spelfouten en het vervolgens zelf fout hebben. :')