liedje89 schreef:Ik wordt er een beetje moe van omdat er een soort magische grens is waarbij je over het gebruik van dierproducten eigenlijk nooit hoeft te zeuren tenzij je het haar erop hebt laten zitten. Er zijn op bokt echt honderden topics waarin leren schoenen/(rij)laarzen/zadels/tuigen etc worden besproken. In de meeste gevallen is het dan totaal onduidelijk waar het leer voor die spullen vandaan komt en hoe het bewerkt is terwijl er echt net zo veel plekken op de wereld zijn waar koeien het ook best rot hebben. Geen enkele cavia kammer die daar zijn neus insteekt, maar ow wee als je het haar op dat leer laat zitten want dan staan op elke pagina van je topic minsten 4 "arme beestjes weet je wel hoe zielig die zijn"-reacties
Ik trek geen magische grens... Ik probeer zoveel mogelijk dierlijke producten te mijden.
Ik weet niet zo goed waarom je geïrriteerd zou raken en flauwe woordgrappen maakt wanneer mensen die bewust willen consumeren slecht geïnformeerde mensen iets beter willen informeren.
Ik begrijp dat het het zorgeloos consumeren een beetje in de weg staat, hetgeen vervelend is..... maar bij een leger aan naïeve consumenten is de aardkloot zeker niet gebaat.

.

En mensen zoals jij, die het niet interesseert, werken dus altijd mee aan het mishandelen. Mooie dierenvriend ben je dan...
Moet er niet aan denken daar tussen te staan.