Uggs bij de mediamarkt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:45

liedje89 schreef:
Ik wordt er een beetje moe van omdat er een soort magische grens is waarbij je over het gebruik van dierproducten eigenlijk nooit hoeft te zeuren tenzij je het haar erop hebt laten zitten. Er zijn op bokt echt honderden topics waarin leren schoenen/(rij)laarzen/zadels/tuigen etc worden besproken. In de meeste gevallen is het dan totaal onduidelijk waar het leer voor die spullen vandaan komt en hoe het bewerkt is terwijl er echt net zo veel plekken op de wereld zijn waar koeien het ook best rot hebben. Geen enkele cavia kammer die daar zijn neus insteekt, maar ow wee als je het haar op dat leer laat zitten want dan staan op elke pagina van je topic minsten 4 "arme beestjes weet je wel hoe zielig die zijn"-reacties :roll:

Ik trek geen magische grens... Ik probeer zoveel mogelijk dierlijke producten te mijden.

Ik weet niet zo goed waarom je geïrriteerd zou raken en flauwe woordgrappen maakt wanneer mensen die bewust willen consumeren slecht geïnformeerde mensen iets beter willen informeren.
Ik begrijp dat het het zorgeloos consumeren een beetje in de weg staat, hetgeen vervelend is..... maar bij een leger aan naïeve consumenten is de aardkloot zeker niet gebaat.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:47

Yv_ schreef:
Niet alle landen hebben de middelen zoals we die hier hebben en dat is nou juist wat er vaak vergeten wordt als ze zulke filmpjes online zetten.

Ik denk niet dat iemand dat vergeet.
Ik denk dat mensen zeggen: "ik kom uit een welvarend land waar er tientallen alternatieven bestaan voor dit product, ik kan dus het aanbod beïnvloeden door mijn vraag en werk er niet aan mee..."

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 13:10

Ninx schreef:
Ik trek geen magische grens... Ik probeer zoveel mogelijk dierlijke producten te mijden.

Ik weet niet zo goed waarom je geïrriteerd zou raken en flauwe woordgrappen maakt wanneer mensen die bewust willen consumeren slecht geïnformeerde mensen iets beter willen informeren.
Ik begrijp dat het het zorgeloos consumeren een beetje in de weg staat, hetgeen vervelend is..... maar bij een leger aan naïeve consumenten is de aardkloot zeker niet gebaat.

Ik zeg niet dat men die grens trekt in de consumptie wel in de bemoeizucht, want ik zie werkelijk in geen enkel topic over leren producten waar ook maar een reactie wordt geplaatst over de herkomst van het leer. Is het echter leer met het haar erg nog op is het altijd meteen raak.

Ik vind het trouwens nogal raar en een beetje arrogant om er maar vanuit te gaan dat mensen die een product kopen wat jij niet leuk vind slecht geïnformeerd zijn, mensen mogen ook gewoon een andere mening hebben :)* .

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 13:15

liedje89 schreef:
Ninx schreef:

Ik zeg niet dat men die grens trekt in de consumptie wel in de bemoeizucht, want ik zie werkelijk in geen enkel topic over leren producten waar ook maar een reactie wordt geplaatst over de herkomst van het leer. Is het echter leer met het haar erg nog op is het altijd meteen raak.

Ik vind het trouwens nogal raar en een beetje arrogant om er maar vanuit te gaan dat mensen die een product kopen wat jij niet leuk vind slecht geïnformeerd zijn, mensen mogen ook gewoon een andere mening hebben :)* .

Wanneer het laatste wat jij zegt waar is, dan betekent dat... dat mensen ernstig dierenleed voor een kledingstuk 'bewust' geen probleem vinden.
Je hebt gelijk dat dat inderdaad mogelijk is.
Maar wel een enge gedachte.... dat mensen dat dus geen gewetenswroeging hebben.
Toch zul je gelijk hebben, er zijn niet voor niets zoveel bontnekjes en uggjes. Maar omdat dat vaak
een 'specifiek' publiek 'lijkt' te zijn, hoop ik altijd nog maar dat ze die keuze hebben gemaakt omdat ze slecht voorgelicht zijn.....

Hopeloos naïef van mij vermoedelijk.

liedje89

Re: Uggs bij de mediamarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 13:49

Mensen kunnen ook gewoon een andere overweging maken over de alternatieven natuurlijk. Ik kunststof schoenen namelijk echt een nachtmerrie,dus het wordt sowieso leer. Ik denk eerlijk gezegd dat het geen drol uitmaakt of ik nu een ugg schaap om mijn voeten heb dan een koe die in die omstreken geslacht wordt (of welk ander dier er in de buurt van de fabriek rondwandelde want er staat vaak niet eens op van welke diersoort het leer komt).
Als je het hebt over consumptie en vraag verminderen heeft het natuurlijk veel meer impact om de dagelijkse dingen aan te pakken zoals vlees, zuivel, eieren ipv duurzame producten zoals het paar schoenen wat je 1x in het jaar koopt.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 13:51

Met je eens. Qua voeding is er ook bijna niets dierlijks meer te vinden in mijn menu.

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:38

@Ninx, als je echt de dieren wil helpen en mensen bewust wil maken. Ga dat dan aub op een 'leuke' manier doen. Door sarcastische opmerkingen te maken en links te plaatsen in topics ga je mensen niet tot nadenken zetten, maar werk je ze alleen maar op de zenuwen wat zorgt voor weerstand. En daarnaast is jouw mening nou wel duidelijk en is deze discussie niet het onderwerp van dit topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 15:21

Bestelde chestnut shorts passen mij toch niet goed. Maat 36/37, iemand die ze wil overnemen voor een faire prijs? Anders breng ik ze terug :)

Manonn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 16:24

@nueve heb je een pb gestuurd

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 16:48

Ik had fout adres opgegeven 8)7
Komen nu pas na het weekend

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 20:23

Willen de mensen die willen discussiëren over hoe zielig uggs zijn alsjeblieft een ander topic daarmee bevuilen :roll:

Zijn de uggs nou trouwens echt of nep van de mediamarkt?

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 20:49

Ninx schreef:
liedje89 schreef:

Wanneer het laatste wat jij zegt waar is, dan betekent dat... dat mensen ernstig dierenleed voor een kledingstuk 'bewust' geen probleem vinden.
Je hebt gelijk dat dat inderdaad mogelijk is.
Maar wel een enge gedachte.... dat mensen dat dus geen gewetenswroeging hebben.
Toch zul je gelijk hebben, er zijn niet voor niets zoveel bontnekjes en uggjes. Maar omdat dat vaak
een 'specifiek' publiek 'lijkt' te zijn, hoop ik altijd nog maar dat ze die keuze hebben gemaakt omdat ze slecht voorgelicht zijn.....

Hopeloos naïef van mij vermoedelijk.

Inderdaad. Als je een persoon hebt die waanzinnig goed eet- alleen maar puur biologisch vlees, op alle wijzes dierenleed vermijdt, maar wel een paar Uggs koopt (ondanks dat diegene weet dat er inderdaad wellicht dierenleed mee gemoeid is), dan is dit de moeite waard om erover te zeuren? Terwijl naar iemand die geen Uggs draagt maar wel bio-industrie vlees eet geen haan kraait. En dat is waar mensen moe van worden. Hoe hypocriet mensen zijn over deze onderwerpen. Het is hetzelfde gezeur met bont.
Of spreek jij ook mensen aan die kiloknallers kip in hun karretje hebben met de vraag of ze wel weten hoe zielig dit is?

Nueve; Ik PB je even

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 21:59

Nueve schreef:
Bestelde chestnut shorts passen mij toch niet goed. Maat 36/37, iemand die ze wil overnemen voor een faire prijs? Anders breng ik ze terug :)

Gereserveerd!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 11:17

Mediamarkt Groningen Sontplein heeft nog uggs!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 11:39

Neroo schreef:

En dit gaat nog maar om uggs. Moet je je voorstellen dat er een ramp, oorlog of grootschalige aanslag plaatsvindt en mensen ineens voor zichzelf en elkaar moeten zorgen dan wordt dergelijk gedrag alleen nog maar erger.
Hebberig egoïstisch asociaal zooitje, bah!
Dat ze er niet met een kinderwagen kan lopen is toch echt betreurenswaardig. Dat geeft aan hoe geaccepteerd dit soort asociaal gedrag al is. Iedereen moet ongestoord met een kindje een winkel kunnen betreden, of daar nou zo'n actie is of niet. Echt walgelijk dat deze vorm van kindermishandeling door het winkelende publiek ineens geaccepteerd wordt en toegepast wordt uit eigenbelang om maar een paar uggs te kunnen bemachtigen.
En ja, ik vind het kindermishandeling door het winkelende publiek. Wat denk je wat een angsten dat kindje heeft doorstaan ?
Dan had de moeder het kind maar thuis moeten laten ????
Waarom??? Omdat een ander zich niet weet te gedragen ?
Echt schandelijk dit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 11:46

Uh die drukte was te verwachten en dan moet je zelf de verantwoordelijkheid nemen om gewoon mooi je kind niet mee te nemen of lekker thuis te blijven. Zeer egoïstisch om je baby er tussen te duwen.

Moeders klinkt trouwens als een viswijf. Oh, white trash. Brrr. :')

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 12:34

Destination schreef:
Mediamarkt Groningen Sontplein heeft nog uggs!

+:)+ Bedankt! Heb twee paar opgehaald +:)+

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 13:45

xRoosss schreef:
@Ninx, als je echt de dieren wil helpen en mensen bewust wil maken. Ga dat dan aub op een 'leuke' manier doen. Door sarcastische opmerkingen te maken en links te plaatsen in topics ga je mensen niet tot nadenken zetten, maar werk je ze alleen maar op de zenuwen wat zorgt voor weerstand. En daarnaast is jouw mening nou wel duidelijk en is deze discussie niet het onderwerp van dit topic.

Op een 'leuke' manier werkt niet. Het interesseert de (meeste) mensen niet, zolang ze het maar niet hoeven zien.
Als ze maar hun Uggs (lelijk trouwens! dat er überhaupt mensen in willen lopen! :D ) of bontkraag goedkoop kunnen dragen, hun stukkie vlees goedkoop op het bord hebben enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 14:05

Sflj, je word gewoon voor de gek gehouden hoor. 9 vd 10 keer is cruelty free helemaal niet cruelty free en die scharrelkip zal ook niet zo heel vrolijk zijn geweest.

Mijn (dure!) goose down jas zou cruelty free zijn, later kwam uit dat het foie gras goose waren en dus helemaal niet cruelty free. Jammer, maar ik blijf mijn jas gewoon dragen, en als ik eerlijk ben had ik 'm ook gekocht als ik het van te voren al wist dat het niet cruelty free is. Wil graag warm zijn in de winter.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 14:12

Anthea schreef:
Sflj, je word gewoon voor de gek gehouden hoor. 9 vd 10 keer is cruelty free helemaal niet cruelty free en die scharrelkip zal ook niet zo heel vrolijk zijn geweest.

Mijn (dure!) goose down jas zou cruelty free zijn, later kwam uit dat het foie gras goose waren en dus helemaal niet cruelty free. Jammer, maar ik blijf mijn jas gewoon dragen, en als ik eerlijk ben had ik 'm ook gekocht als ik het van te voren al wist dat het niet cruelty free is. Wil graag warm zijn in de winter.

9 van de 10 keer? Jaja.
Maar áls dat al zo zou zijn, gok ik daar maar op en zou ik het in 1 op de 10 gevallen toch zeker weten! ;) En mensen zoals jij, die het niet interesseert, werken dus altijd mee aan het mishandelen. Mooie dierenvriend ben je dan... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 14:24

Meh. Al het spul in mijn koelkast is free range, organic en van eigen bodem. Van het bizon meat tot de salad dressing. Wat ben ik toch ook een egoïstisch wijf die totaal niet aan dieren en mijn carbon footprint denkt. :')

Ik heb een donsjas nodig in de winter. Period. Vervelend dat het foie gras goose waren, maar daar kan ik niks aan doen en ik ga niet ziek worden en kou lijden in de winter. Er zijn plaatsen in de wereld waar het kouder word dan -10. Raar he? Vind ik ook, maarja. :+

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 15:19

xTammyy schreef:
Zijn de uggs nou trouwens echt of nep van de mediamarkt?

Ik hoorde op de radio dat uggs heeft gereageerd met de opmerking in de trant van, als het zo goedkoop is moet er aan de echtheid getwijfeld worden.

Neroo schreef:

:oo Moet er niet aan denken daar tussen te staan. :n

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 15:32

Brrr ik word er helemaal geïrriteerd van, die vrouw met dat kind. Wie doet dat nou? En dan schreeuwen als de kinderwagen bijna omslaat. Kan je best verwachten als je zo'n gekkenhuis binnengaat.

Ik heb zelf ook Uggs en ondanks dat ik er eigenlijk niet meer op loop vind ik dat iedereen zelf moet weten wat hij of zij draagt! Niemand heeft het recht om daarover te oordelen. Iedereen heeft andere prioriteiten en ik wed dat de meerderheid die moord en brand schreeuwt over wat een dierenmishandelaars Ugg-dragers zijn, zelf wel lekker 'slechte' eieren eten en genieten van een goor stuk plofkip.
Wij eten thuis altijd biologisch, en ondanks dat ik het ook heel erg vind dat er dierenleed aan Uggs vooraf gaat, loop ik toch liever 2 jaar op hetzelfde paar stevige, goede Uggs, dan dat ik in een halfuur een heel stuk vieze plofkip opeet. Als je dan toch profiteert van dieren, doe dat dan niet op zo'n manier dat je er maar heel kort wat aan hebt. Er zijn genoeg gezinnen die elke avond een schaal vol met eten op tafel zetten, die bestaat uit allemaal dieronvriendelijke producten.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 16:55

wat ik mij afvroeg verkocht zijn de Uggs die MM verkocht nu echt of niet??

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 08:41

studiemiep schreef:
wat ik mij afvroeg verkocht zijn de Uggs die MM verkocht nu echt of niet??

Denk echt niet dat de MM neppe Uggs gaat verkopen, zou niet echt goed voor hun naam zijn.