Op kamers, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vulpes_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:18

Dat klinkt allemaal nog vrij reeel! Maar ook relaxed! Ik moet alles zelf betalen, behalve alles voor het paard. Dan kom ik op :
Kamer huur: 300
Collegegeld: 380 per 2 maanden, elke periode nieuwe boeken van €100
Boodschappen: nog geen idee hoeveel ik daaraan besteed, maar 70 per maand moet lukken.
Zorgverzekering: 100

Dan inkomsten:
uitwonend: 540
zorgtoeslag: 70
Bijlenen: 100

Het zijn zo nogal wat kosten, ik hoop elke keer maar weer dat ik rond kom. Maar anders maar meer bijlenen hoor, het stond me eerst zo tegen om te gaan bijlenen, maar beter dat je er nu nog van geniet en dan later maar weer wat meer betalen hoor :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:23

Boodschappen doen is inderdaad iets waar je even aan moet wennen en even mee moet oefenen. Ik had aan het begin echt 30 euro (excl sigaretten) nodig, nu red ik het met 15 euro minder ook wel als ik een beetje m'n best doe

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:30

CCCCC (is dat het juiste aantal C's?), excuus, dan haalde ik je door de war met iemand anders! Er was ook iemand die naar Den Bosch ging :P

Ik ben jaloers op de stallingskosten daar! Geloof het graag hoor, was het hier maar zo goedkoop. Ik heb dezelfde eisen als jij, en ik wil graag nog verlichting in de bak, maar dat is hier nauwelijks te vinden. Wel een hele hoop hele luxe stallen waar je je blauw betaald en je paard niet buiten komt. Stalling voor minder dan 250 euro ben ik hier sowieso nog niet tegengekomen, het meeste zit tussen de 300-350.

Ja, boodschappen is natuurlijk voor iedereen anders en moet je afwachten. Boodschappen doen moet je ook even handigheid in krijgen. Toen ik net op mezelf woonde was ik veel duurder uit dan een half jaar later.

xTammyy

Re: Op kamers, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:34

Mijn stalling is maar 200 gelukkig, voor 70 euro meer zit je op een stal waar je paard veel minder buiten komt, maar wel super netjes en een hele mooie binnenbak. Toen ik nog thuis woonde heeft mijn paard een paar maanden ergens gestaan waar t maar 100€ per maand was, maar dan hebben we het ook over [***] :P

Boodschappen vind ik ook nog altijd moeilijk, probeer altijd rond de €20 per week te zitten, maar soms is het meer als je van die dingen moet halen die je niet standaard elke week haalt.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:42

Ik vind dat welzijn van mijn pony voorgaat (hij vindt het op stal niets aan als hij er langer dan 8 uur staat), dus ik hoef geen superdeluxe stal waar het vooral om ruiterwelzijn draait. Een oude schuur met een paar stallen voldoet wat mij betreft ook. (als de rijbaan maar goed te rijden is)

Ja, qua boodschappen ligt het er ook aan of je veel met huisgenoten kookt, dat scheelt toch best wel. Ik eet ook veel fruit en groente, dat kost ook meer dan als je enkel crackers en pizza eet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:09

Gaan jullie trouwens nog ieder weekend naar huis?

Vulpes_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:11

Ja dat is wel beter inderdaad. Mijn paard staat voor 250 gestald, daarvoor wordt er dagelijks gemest, gevoerd en naar buiten gedaan. Omdat het een kleine stal ik willen ze ook zo voor je nog dekens verwisselen, longeren etc. Best ideaal dus

Ja boodschappen dat is nog even zoeken inderdaad. Zal in het begin nog van alles veel te duur inslaan haha

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:17

Ik heb gelukkig geen stalingskosten, dat zou ik niet kunnen betalen denk ik, dan zou ik meer moeten gaan werken. Maar ik heb überhaupt ook geen paard. :')

Ik ga dus elk weekend naar huis, maar de reden hiervoor is eerder al in het topic uitgelegd :). Het is niet altijd even ideaal, maar mijn werk hier is wel ideaal gezien mijn studie (fotowinkel, fotografie.. :D).. Overigens wonen mijn ouders een groot deel van het jaar in het buitenland, dus dan pas ik ook op het huis.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:19

voor de 170 euro die ik betaalde stond mijn pony op volpension. Kwam hij overdag altijd op de wei en snachts op stal. er zat een verlichte buitenbak bij en de binnenbak van de ponyclub was op 10 min afstand (stappen). de stalling was in lunteren (ede). nadeel op zondag mocht je niet bij je pony komen maar dan werden ze wel buiten gezet. Echter had ik er niet veel last van want zo kwam ik toch ook nog een dag in de week thuis:P

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:51

Ik zie mijn ouders gemiddeld 1 keer per maand, in oktober wel vaker (mijn verjaardag) en december ook vanwege kerst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 19:42

Ik zie mijn ouders gemiddeld ook eens per maand. Als ik vaker naar ze toe ga dan krijg ik ruzie met ze en dan is het niet meer gezellig := Ik wacht altijd tot ik ze weer begin te missen, en als dat punt is gekomen dan vind ik het ook altijd jammer om weer naar huis te gaan. Die verhouding wil ik graag onderhouden, dat ik ze mis en het leuk vind om bij ze te zijn :j

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:33

Ik ga ieder weekend en vakanties naar huis, en ook als ik bijv. de laatste paar dagen van de week vrij ben. Zoals nu deze week ben ik donderdag en vrijdag vrij, en volgende week woensdag t/m vrijdag vrij, dus dan ga ik naar huis :) Vind dat fijner dan op m'n studentenkamer zitten :P
Maar in t weekend werk ik en moet ik oppassen (ben daar het volledige weekend aan kwijt xD), dus dan moet ik wel naar huis, want dat is in de stad bij m'n ouderlijk huis. Vind t ook wel gezellig om gewoon thuis te zijn :P
Vind t wel fijn hoor, op kamers wonen, na de zomervakantie verlangde ik er ook weer naar, maar soms is thuis zijn ook gewoon prettig.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:01

Ik ga ook elk weekend naar huis, komt omdat ik oa geen wasmachine heb hierzo. Verder doe ik vrijwilligerswerk in een asiel en rijd ik 1x per 2 weken een half uur paard op de manege :P En dat alles is thuisthuis, dus ja ik moet wel haha :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:03

Ik heb echt niks meer thuisthuis. Een paar vrienden van me wonen er nog, die zie ik sporadisch. Maar die komen liever naar Utrecht dan dat ze mij naar Almere halen :') Als ik ga, ga ik dus alleen voor m'n ouders

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:09

Toen ik nog in Amsterdam op kamers woonde ging in nooit naar huis in de trant van echt blijven slapen, want ik woonde op een kwartiertje fietsen van het ene huis en tien minuutjes met de trein van t andere. Ik ging wel vaak thuis eten, sowieso eens in de week bij elke ouder, maar soms nog vaker (als het einde van m'n geld eerder was dan het einde van de maand vooral :+ ).
Als ik ziek was ging ik wel bij m'n moeder slapen, lekker verzorgd worden :P En soms bleef ik een nachtje slapen als ik was blijven hangen na het eten en geen zin meer had om naar huis te fietsen.
Moet zeggen dat het in de weekenden wel altijd heel stil was in mijn studentenflat, ik woonde op de gang met alleen maar eerstejaars en die gingen bijna allemaal elk weekend naar huis (op het ene andere meisje wiens ouders ook in Amsterdam woonden na).

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:58

Mijn paard staat bij mn ouders in de buurt. Maar ik woonde sowieso al niet zover van de stad dus ik draai het nu gewoon om, ipv naar de uni/vereniging/.. in de stad vanaf m'n ouders ga ik nu vanaf de stad die kant op naar m'n paard en werk. Paard staat in volpension en staat overdag buiten. Een niet-volpension stal had ik echt geen tijd voor gehad! Ga even kijken hoe ik dat ga doen qua financiën, in principe betalen m'n ouders paard, maar ik betaal 'm liever zelf als dat allemaal goed uitkomt. Alleen deze maand en december zijn even krap ivm alles wat bij de verhuizing komt kijken.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 13:58

Ik ga nu wel wekelijks naar huis, want rijles :+. Heb trouwens nog maar €4,- op m'n rekening help :') Nog 2 weken tot salaris en stufi... Heb nog wel wat contant liggen, een gevulde spaarrekening en genoeg eten in huis dus dat scheelt :o

TessaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:29

Ik woon nu sinds 10 weken op kamers. Ik had gesmeekt om op kamers te gaan, omdat ik aan mezelf merkte dat ik klaar was om op eigen benen te staan.
Nu ik op kamers woon, valt het mij ontzettend tegen...
Ik ben zelf heel blij met mijn eigen plekje, maar ik heb wel heimwee naar huis op het moment.
Ik begin mij ontzettend te ergeren aan mijn huisgenoten. Keuken dat een zwijnestal is, niemand ruimt op en niemand houd zich aan het rooster. (vaak gevraagd of ze me willen helpen met schoonhouden en vaak gezegd dat ze hun rommel moeten opruimen) Dus moet je nagaan hoe ranzig het is om daar te douchen. Ik ben zo goed als de enige die een beetje schoonmaakt, maar daar ben ik ook zat van.
Ik mis mijn paardje, mijn hondje en mijn ouders en zus thuis.. Ik ga nu niet meer zo vaak uit, omdat al mijn vriendinnen nog thuis wonen. Ik heb ook alles opgegeven, mijn paard, mijn auto, vriendinnen enz.
Ook kan ik niet meer sparen
Wat ik wel heerlijk vind, is een eigen plek waar ik me terug kan trekken, elke dag zelf weten wat ik wil eten en wat ik doe!
Ik heb een kamer in Groningen voor 350-, 20 m2.
Boodschappen betaal ik ong. 25 euro per week.
Elke vrijdag ga ik weer naar huis en zondag middag ga ik weer terug, :)

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:31

Misschien bij de bank aangeven dat je rood wil staan? Dit kan bij ING vrij snel geregeld worden, en je kan het ook direct weer opzeggen. Ik heb dit ooit nodig gehad, ook maar 1 week, maar daardoor kwam ik financieel wel net uit :).

TessaS, klinkt niet ideaal, mijn eerste huis was fantastisch, mijn 2de huis was zo ongeveer als jij het nu omschrijft, ik heb daar van oktober tot juni gewoond (de laatste maanden zat ik meer bij mijn ouders dan in mijn kamer). Heb in de laatste maanden gewoon rustig aan gezocht naar een nieuw fijner huisje. Misschien iets wat jij ook kunt doen? Je woont er al, dus er is geen haast bij. Je zit eigenlijk in een luxe positie in dat opzicht :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:35

Ik ben nu dus al 2 jaar weg van huis doordeweeks en begin te merken dat ik eigenlijk ook wat vaker de weekenden hier door wil brengen. Het reizen neemt gewoon zoveel tijd in beslag... iedere keer 2,5 a 3 uur op vrijdagmiddag en zondagavond na mijn werk nog eens.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:38

Ik heb dit ook, maar ik ga nergens zo'n baan vinden als die ik nu heb. Ik ben soms wel in de weekenden in Breda gebleven, maar dan voelde ik me echt ongelukkig haha :o. Niet omdat ik mijn ouders mis, maar omdat ik mij dus niet thuis voel. :o

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 15:06

Ik had in het begin ook best wel heimwee, maar nu (een week later :+ ) blijf ik liever in het weekend ook hier. Ook al mis ik al mijn vrienden die ik heb achtergelaten, maar ik sleep ze gewoon vaak mee hier naar toe en doe veel met m'n collega's. Misschien zou je even met je huisgenoten kunnen overleggen, en vertellen dat je je niet heel erg thuis voelt, en of ze zich misschien aan de afspraken kunnen houden. En anders op zoek naar een andere kamer :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:26

Ik ga amper naar huis, veel te druk leven hier :') zou ook niet weten waarom. Om mijn ouders te zien? Tja... Ik heb sms en mailcontact met ze, is wel prima zo.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:45

Ik heb een kamer aangeboden gekregen in Utrecht. Fijne kamer op een leuke plek voor niet belachelijk veel. Enige punt is dat de bezichtiging met de huisbaas was en ik de toekomstige huisgenoten dus niet ken. Daar komt bij dat het huurcontract voor een jaar vast is, je kan het eerste jaar dat je er woont dus niet opzeggen. Nu twijfel ik heel erg. Wat nou als het totaal niet klikt met de huisgenoten? Dan kan ik niet zomaar weg. Of als ik een leukere kamer vind?
Wat denken jullie?

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:53

Kamer te huur in Amstelveen, tegen Amsterdam-Zuid-Buitenveldert aan, zie onderschrift.