Sixpacks op wedstrijd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AmyII

Re: Sixpacks op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 09:50

Wat wil je nu bewijzen Monnie_?
Dat het slecht is weten we nu wel. Verschil is dat de vriend van TS al een man is, dus daar zal qua haargroei e.d. weinig aan veranderen.
En het is zijn eigen keus. Hij is een volwassen man, dus hij mag het allemaal zelf bepalen.
Of hoop je hem te bekeren ofzo?

Zonde dat zo'n topic om zeep geholpen moet worden zeg... :\

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 09:51

Nee? Ik dacht dat dit een informatief topic was?
Geen een TS plaatst fotos en wij moeten allemaal oh en ah zeggen topic?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 09:56

Nee daar doel ik ook niet op, we hoeven geen oeh en aah te zeggen (zeker niet omdat veel mensen het gewoon niet mooi vinden).
Maar de discussie over hoe gevaarlijk de doping kan zijn (en de gevolgen ervan) hebben we nu toch wel gehad.
Met het gevolg dat ook de TS geen zin meer heeft in dit topic en het informatieve van het vrijstaan vragen te stellen voorbij is. We zullen er tenslotte geen antwoorden meer op krijgen, niet?
Iedereen denkt op zijn eigen manier over dingen. Dat hoeft niet te betekenen dat je je mening op moet gaan dringen aan mensen. En dat gevoel krijg ik nu.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 10:17

Jeetje wat heeft dit topic een nare wending genomen zeg, zonde hoor :n

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 10:45

Inderdaad heel zonde! TS, respect voor jou!

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 11:35

troi schreef:
Sommige posters hier vind ik trouwens wel erg onrespectvol. TS geeft erg veel info en verteld daarbij vrij onomwonden wat er dat wereldje gebeurt. Daar kun je moeite mee hebben maar om dat tig keer te herhalen vind ik persoonlijk bepaald niet chic..

Respect voor je geduld TS.

Ben het helemaal met je eens. TS knap hoe je alle antwoorden steeds zo netjes geeft en alles wilt uitleggen. Je houdt het erg netjes :j , al ben ik het totaal niet met je eens :o . Respect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 13:59

Monnie_ schreef:
Nee? Ik dacht dat dit een informatief topic was?
Geen een TS plaatst fotos en wij moeten allemaal oh en ah zeggen topic?

Het was inderdaad een informatief topic dat een kijkje gaf in een wereld waar weinig mensen iets vanaf weten. TS gaf een eerlijke account van hoe het daar aan toe gaat en hoeveel doorzettingsvermogen het kost om de getoonde resultaten te bereiken.

En we hoeven niet allemaal oh en ah te zeggen, maar als jij een foto van jezelf te paard plaatst dan wil je ook niet dat ik vervolgens 12x ga vertellen dat paardrijden heel gevaarlijk kan zijn. Misschien nog wat foto's erbij van mensen in het ziekenhuis met een gebroken rug of wat foto's van mensen in rolstoel als direct gevolg van het paardrijden.

Het lijkt erop dat TS en vriend goed begrijpen dat er risico's aan de sport verbonden zijn en zo te lezen gaan ze daar verantwoord mee om. Hetzelfde als je met paardrijden een cap op doet: het beperkt de risico's maar het kan toch altijd nog mis gaan.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 15:30

Jammer dat Desty er vandoor is, wel begrijpelijk.

Ik vind het wel stoer, hoe jij je vriend laat hierin. Je zal je af en toe heus wel zorgen maken. Leven en laten leven lijkt me hierin een goede instelling.

Ik vond dit juist zo'n boeiend topic, laat je niet wegjagen hoor!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 17:00

Enzino: ga je nu serieus ongelukken vergelijken net doelbewust rommel in je lijf spuiten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 13:36

LadyMadonna: ga je serieus geneesmiddelen "rommel" noemen?

En ja, de vergelijking gaat in zoverre op dat beiden risico's met zich meebrengen die door preventieve maatregelen en bewust ermee omgaan tot in zekere maten te voorkomen zijn.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 13:48

Wat jammer dat dit topic zo'n zure en nare wending heeft gekregen. Ik vond het net heel informatief om deze lifestyle mee te krijgen van een echte insider. Ik snap niet goed wat de bijdrage is van continu met het vingertje te wijzen. Erg jammer!

TS, het is niet mijn lifestyle, maar wat ben jij een topvriendin voor jouw kerel +:)+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:16

enzino schreef:
LadyMadonna: ga je serieus geneesmiddelen "rommel" noemen?

En ja, de vergelijking gaat in zoverre op dat beiden risico's met zich meebrengen die door preventieve maatregelen en bewust ermee omgaan tot in zekere maten te voorkomen zijn.

Anabolen inspuiten puur om groter geworden is in mijn ogen rommel inspuiten. Daar zit geen enkele geneeskundige filosofie achter.
Het hele leven brengt risico's met zich mee. Maar jezelf bewustvol spuiten met doping (ongeacht welke sport) vind ik wel even wat anders dan van een paard vallen of met hockey een stick tegen je been krijgen of met voetbal onderuit gemaaid worden...

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 15:06

Eens met LadyMadonna.

Zelfde is om te gaan roepen wat voor topvriendin zij wel niet is voor haar kerel op basis van DIT topic.. vind ik ook vrij apart.. maar dat is mijn mening _O-

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 15:17

Nou,ik vind het anders wel erg bewonderenswaardig hoe ts achter haar vriend staat in zijn keuzes, ongeacht of andere mensen dit wel of niet goedkeuren, dat is het probleem van ts en haar vriend.
Feit is dat haar vriend zich aan een erg heftig eet en sportprogramma moet houden, en je als vriendin hem wel erg graag moet zien om daarin mee te gaan en wss ook veel dingen moet opgeven ...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 15:17

He jeetje wat zonde dat het topic nu zo'n wending heeft genomen. Ik vind inderdaad wel dat je een hele goede vriendin bent als je je vriend steunt in een levensstijl die zoveel tijd en moeite in beslag neemt.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 03:03

Persoonlijk vind ik het helemaal niet mooi en vindt ik dat TS ook niet echt nadenkend antwoord. Elke drugsgebruiker, alcoholist etc. zal opsommen waarom het in zijn/haar geval niet erg of gevaarlijk is en wat er allemaal wel niet erger is. Dat noemt men ontkenning.
Ik ben ook voor het motto leven en laten leven. Maar als je vriend straks wel medische problematiek krijgt moet je dit ook maar accepteren, het is een risico waar je akkoord mee gaat.
Ik heb respect voor zoveel discipline, maar ik zie het liever op de vrachtwagen trekken manier, de sterkste man van Nederland deed dit namelijk zonder enig hulpmiddelengebruik. ;) Puur op kracht.
Ik vind wel dat TS respectvol antwoord maar je kunt ook tegenstanders verwachten, daar boos over worden is zinloos, ook jij moet de mening van een ander respecteren wil je zelf gerespecteerd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 04:49

maai_ke schreef:
Ik heb respect voor zoveel discipline, maar ik zie het liever op de vrachtwagen trekken manier, de sterkste man van Nederland deed dit namelijk zonder enig hulpmiddelengebruik. ;) Puur op kracht.

En dat is nou juist het interessante in dit topic: een eerlijke account van wat er nou achter de schermen plaats vind.

Als je meer leest over bodybuilding dan zal je zien dat 100% van de profs ontkent AS te gebruiken. Waarom? Omdat je geen sponsor kan vinden als je je gebruik toegeeft. En het middelengebruik kost op dat niveau gerust een ton per jaar, dus zonder ontkennen dat je gebruikt ligt je eruit omdat je het niet kan bekostigen.

Hetzelfde voor "de sterkste man" competities. Zonder ontkenning geen sponsors en dan lig je er snel uit (of je moet een andere bron van inkomsten hebben). Denken dat ze het zonder hulpmiddelen doen is erg naief.

Hulpmiddelen worden gebruikt bij elke topsport; voetbal, olympische spelen, wielrennen, handbal, bodybuilding, zwemmen, etc. De vraag is alleen of ze de controles weten te omzeilen en hoeveel uitzonderingen er door artsen worden gegeven.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 05:15

Daar ben ik het juist niet mee eens, in de docu's over mister olympia geven ze het vlot toe.
En ik ben geen kenner, maar volgens mij is dat het hoogste niveau.
Het is ook iets dat moeilijk te ontkennen valt, als het er niet natuurlijk uitziet moet je het op een gegeven moment wel toegeven.

En een trainer dan de "kennis" wel hebben van wat het bereik en de gewenst resultaat is.
Maar het is geen dokter, hij heeft onvoldoende kennis van wat de gevolgen cellulair, fysiologisch en metabool zijn.
Het is niet voor niets illegaal, niet alleen voor de oneerlijke sportprestaties

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 05:25

Carolaaxxxx schreef:
Mijn hemel, mij té gespierd om aantrekkelijk te zijn haha.
Ze zien er allemaal lekker zelfverzekerd uit, dat wou ik wel een beetje hebben :j

hier kan ik mij volledig bij aansluiten.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 05:54

enzino schreef:
maai_ke schreef:

En dat is nou juist het interessante in dit topic: een eerlijke account van wat er nou achter de schermen plaats vind.

Als je meer leest over bodybuilding dan zal je zien dat 100% van de profs ontkent AS te gebruiken. Waarom? Omdat je geen sponsor kan vinden als je je gebruik toegeeft. En het middelengebruik kost op dat niveau gerust een ton per jaar, dus zonder ontkennen dat je gebruikt ligt je eruit omdat je het niet kan bekostigen.

Hetzelfde voor "de sterkste man" competities. Zonder ontkenning geen sponsors en dan lig je er snel uit (of je moet een andere bron van inkomsten hebben). Denken dat ze het zonder hulpmiddelen doen is erg naief.

Hulpmiddelen worden gebruikt bij elke topsport; voetbal, olympische spelen, wielrennen, handbal, bodybuilding, zwemmen, etc. De vraag is alleen of ze de controles weten te omzeilen en hoeveel uitzonderingen er door artsen worden gegeven.

Anabolen worden gebruikt voor de opbouw van spiermassa, dat is voor bodybuilding nodig om dit niveau te behalen omdat spieren op den duur zijn uitgegroeid zoals TS al aangaf. Bij de sterkste man competities gaat het niet om hoe je spieren eruit zien en hoe droog je gespierd bent maar om je pure kracht, daar helpen anabolen niet aan mee.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 09:03

maai_ke schreef:
Anabolen worden gebruikt voor de opbouw van spiermassa, dat is voor bodybuilding nodig om dit niveau te behalen omdat spieren op den duur zijn uitgegroeid zoals TS al aangaf. Bij de sterkste man competities gaat het niet om hoe je spieren eruit zien en hoe droog je gespierd bent maar om je pure kracht, daar helpen anabolen niet aan mee.

Je zegt het zelf: opbouw van spiermassa. Waar denk je dat je je kracht vandaan haalt dan, je pezen ofzo? Dat zou een eerste zijn, sterkste man competitie, maar je spiermassa maakt niet uit hoor.... Kom op :+. Zoals ik al eerder zei: elke krachtsport (powerlifting, olympisch gewichtheffen, crossfit, bodybuilding, dus ook strongeman) gaat hand in hand met doping vanaf een bepaald niveau, en van die sporten is enkel bodybuilding degene die om uiterlijk gaat. Er zijn absoluut mensen die heel goed presteren zonder ook maar ooit gebruikt te hebben (bv Tom Goegebuer doet het volledig 'clean', en ijvert daar ook voor, maar zal nooit ontkennen dat hij ongeveer de enige is die het zo doet), maar het is een beetje belachelijk om te gaan ontkennen dat in die sporten gebruikt wordt, "omdat het daar er niet om gaat hoe je spieren eruit zien"

Dat "droog gespierde" haal je trouwens enkel (/voornamelijk)uit je eten, niet uit hetgeen je spuit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:25

maai_ke schreef:
(...) pure kracht, daar helpen anabolen niet aan mee.

Je bent bijzonder slecht geinformeerd.

Elke gebruiker van AS zal als eerste effect aangeven: een toename van kracht.

Waarom denk je dat ze zoveel gebruiken bij het wielrennen? Om hun spieren er mooier uit te laten zien of om net wat sneller die berg op te kunnen fietsen? En hardlopers; willen die er mooi uitzien op de finish foto of een sneller record neerzetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:50

Furrow schreef:
Daar ben ik het juist niet mee eens, in de docu's over mister olympia geven ze het vlot toe.

Heb je daar misschien een voorbeeld van?
Als je namelijk door interviews gaat dan worden AS niet eens besproken, en als het naar boven komt dan zullen ze het altijd ontkennen. Zelfs nadat ze zijn gestopt met de sport (op een enkeling na die een kruistocht begint). Je claim dat ze het "vlot toegeven" komt mij dan ook als zeer onwaarschijnlijk over.

Ik heb al meerdere malen gehoord van top en semi-top bodybuilders die hun sponsorcontracten kwijt zijn geraakt omdat ze hebben toegegeven AS te hebben gebruikt (dat blijkt een standaardclausule te zijn in sponsorcontracten).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:59

Anabolen zijn in het wielrennen toegestaan omdat er anders teveel spier afbreuk is. Niet omdat het mooi is idd. (Als ik het goed begrijp en niet om het goed te praten)
In feite verschilt het niet eens zo erg van het wielrennen als ik het zo lees. Tal van renners die allang niet meer actief zijn en waar toch een heksenjacht op gehouden is/wordt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:06

maai_ke schreef:
Ik vind wel dat TS respectvol antwoord maar je kunt ook tegenstanders verwachten, daar boos over worden is zinloos, ook jij moet de mening van een ander respecteren wil je zelf gerespecteerd worden.

Beetje flauwe opmerkingVolgens mij respecteerd de TS de mening van anderen wel. Dat zou dus betekenen dat als in jouw ogen een opmerking niet respectvol genoeg is je dan zelf ook maar het zelfde terug doet?

Ik vind er aardig wat respectloze reacties tussen staan of die er niet toe doen

Jammer voor de TS dat het topic zo'n wending heeft genomen.

Mijn ding is het ook niet,maar wel intressant om te zien hoe het er in die wereld aan toegaat