De ik-koop-geen-prullaria-challenge!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yaralisa

Re: De ik-koop-geen-prullaria-challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 12:50

Bij mij lukt het ook aardig tot nu toe. Net even de stad in geweest, moest een kadootje halen voor een vriendin. Normaal gesproken wip ik alle leuke winkels even in, en natuurlijk kom ik daar nooit 'leeg' uit. :o
Nu gewoon de verleiding weerstaan om de winkels binnen te lopen, dus ik heb het kado gekocht en ben meteen daarna naar huis gegaan. Voelt eigenlijk wel goed :+

Ik denk dat ik inderdaad ook bij ga houden wat ik per maand uitgeef, en dan hoop ik dat dat steeds minder wordt. En elke maand wil ik een bepaald bedrag overmaken naar mijn spaarrekening, ik ben er alleen nog niet helemaal uit hoeveel dat moet zijn.
Bij mij gaat dit trouwens niet alleen meer over prullaria, maar ook over kleding, schoenen, tassen, ed. Heb ik natuurlijk veel te veel, maar ik vind het altijd zo leuk om nieuwe te kopen :Y)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 13:27

Oke.. ik moet op pad om voor iemand foundation te halen... wish me luck :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 13:28

antje_vip schreef:

Je kunt het, je kunt het.....

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 13:55

Hier vandaag wel het hoognodige binnengehaald wat ik ook echt nodig heb. En zelfs bespaard want ik kon een online bestelling nog annuleren omdat ik hetzelfde product ergens anders 2 euro goedkoper vond :P

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 14:12

antje_vip schreef:

You can do it :D

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 14:15

Zet hem op, antje :D

Moonsparkle dat is niet veel voor boodschappen zeg! Dan ben ik stiekem wel benieuwd wat jullie eten :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 15:36

Ik ben veilig thuisgekomen :D

Man man man wat een triest geval ben ik als shopverslaafde :')

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 16:28

Dus iets leuks gekocht :D ?

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 17:37

Davinia_ schreef:
Zet hem op, antje :D

Moonsparkle dat is niet veel voor boodschappen zeg! Dan ben ik stiekem wel benieuwd wat jullie eten :)

Ik ook, ik heb het geprobeerd met mijn vriendin, maar we zaten er echt steeds over. We deden dan echt boodschappen bij de lidl en aten de gerechten die we maakte twee keer. Maar echt ik snap niet hoe mensen het voor nog minder doen hoor.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 17:42

35 pw aan boodschappen vind ik echt knap! Ik zit toch al gauw op 50pw met 2 personen, maar meestal is het meer omdat we eigenlijk elke maand wel uit eten gaan, een keertje chinees halen en/of een patatje.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 17:59

ik meld me ook aan geen prullaria tot oud en nieuw *\%/*
echt alleen het brood nodige trouwens zijn kerstkadootjes ook prullaria want dat is voor een ander he :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:02

Ik zit in m'n eentje op 120 in de maand.. Ik houd wel van lekker eten en een iedere ochtend walnoten (dure krengen), maar probeer erg op de aanbiedingen te letten.

Net naar de ikea geweest, en echt alleen het broodnodige (twee opbergdozen en twee snijplanken + gratis cappuccino :)) ) gekocht :) Deplantjes heb ik kunnen laten staan :P

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:08

Goed gedaan im!

Ik moet zeggen dat de gedachte aan mijn toekomstige kast het echt aanzienlijk makkelijker maakt om niks te kopen :') alleen bookdepository.com blijft lastig haha

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:10

Haha kan ik me voorstellen! Maar toen ik de prijs zag van de boekenserie die ik in een specifieke versie wil (800 dollar geloof ik) was ik gauw van bookdepositry genezen :P

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:10

Ik doe mee! Ik doe mee!
Ik doe ook tot 1 januari 2015 :j

En dit wordt hell. -O-

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:25

imd schreef:
Haha kan ik me voorstellen! Maar toen ik de prijs zag van de boekenserie die ik in een specifieke versie wil (800 dollar geloof ik) was ik gauw van bookdepositry genezen :P

Hahaha ja dat geloof ik ook wel. Ik moest vandaag gewoon de hele dag werken, dus dat was vooral geld verdienen, niet geld uitgeven :')

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:19

De hele dag tijd gehad om iets te kopen, but i didn't *\o/* Enkel nuttig spul. Haakjes om eindelijk de deurtjes van de konijnenren dicht te houden (en de konijnen dus IN de ren te houden) en.. Ow wacht, ik heb wat lekkers gekocht.. Laat maar.. -O-

Wel heb ik vandaag met mn mams de schuur uitgeruimd en ben een heleboel paardedingetjes tegen gekomen die ik nu toch maar een keer op marktplaats ga zetten :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 20:56

Goed bezig allemaal!!

plieza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:36

antje_vip schreef:
Ik ben veilig thuisgekomen :D

Goed bezig!

Ik ga na mijn tentamen op donderdag eens wat dingen op marktplaats zetten. Mijn vriend heeft een huis gekocht, en er zijn overal veel te leuke dingen te koop. Voor nu hou ik me maar voor dat het zijn huis is, en hij het moet aankleden, maar straks is alles zwart/wit/grijs. :')
Als het een cadeau is mag het dan wel? Plant/kussens oid? Dat het iets minder saai is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:13

Oh jongens, ik heb het zwaar! Ik ben echt verliefd op praktisch elk kledingstuk van de wintercollectie van de zara. De broeken, de truien, de t-shirts, ik wil alles. |(
Ik zit nu al helemaal te plannen dat ik wel geld van mijn spaarrekening over kan maken en dan van de week (ik heb vakantie) lekker kan gaan shoppen, maar ik doe het niet. Ik heb genoeg kleding, ik mag na mijn verjaardag ook al die veel-te-dure schoenen gaan kopen, dus.. geen kleding kopen meer deze maand. Ik moet maar gewoon zorgen dat ik niet "eventjes" de grote stad in ga, als ik de winkel in stap, moet ik toch wat kopen van mezelf haha. Lekker blijven vermijden dus, de zara.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:38

Ik moet me hier ook maar eens melden!
Ik koop veel te veel! :D
wissel namelijk constant van hobby en moet daar dan weer spllen voor hebben := ben nu steeds schleich paardjes aan het repainten.... maar inplaats van goedkope modellen koop ik de duure.... >;)
En als ik in de winkel sta..... :evaw: :$

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:42

Die foldertjes ook he...
Daar gaat het hier al bij mis.
Ik kan ze prima doorbladeren en weggooien, maar mijn hubbie spit zo ook door en volgens mij heeft ie meer last van dat hebbenhebbenhebben-hysteria dan ik.
Gisteren ging het dus mis bij Xenos, want er moet nog wat Halloween-spul in het venster...
Volgens hem he? Maar ja, dan ga ik wel mee om de schade te beperken. :')

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:46

Ik heb net eens zitten rekenen, ik heb deze maand al 190,- bespaard door geen nieuwe kleren of andere hebbedingetjes te kopen! Dat geeft toch ook wel een goed gevoel :D

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:53

Ik doe mee!

Wat ik gedaan heb;

Mijn pinpas thuis gelaten, elke maand een bepaald X bedrag pinnen, en contant in je portemonnee.
Is dit op, helaas, dan is voor mij het geld op.
Ik denk nu eerst ook na met kopen, heb ik het wel perse nodig, of kan het nog wachten?
Ga niks meer kopen waar je het geld er niet voor hebt. Haalde snel iets van mijn spaarrekening af, maar het komt er niet zo snel op terug gestort.

Wat ik nu ook met sparen doe is;
Mijn spaarrekening stond ook op een mooi bedrag met paar nullen erachter.
Helaas, is dit bedrag minder geworden. Ik ga mijn spaarrekening terug doen naar dat bedrag wat er op stond. En thuis heb ik spaarpot staan die totaal niet open kan, dus zo'blik met een eurobiljet erop.
Eigenlijk is dat het potje voor mijn paard. Maar ik ga daar ook in sparen, het kan niet open, dus kan je er niet bij.

Ik heb gemerkt dat dit wel goed voor mij werkt. :)

Lees graag ook jullie tips voor meer ideeën en tips op te doen!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 17:34

xx_Lyzet schreef:
Ik doe mee!

Wat ik gedaan heb;

Mijn pinpas thuis gelaten, elke maand een bepaald X bedrag pinnen, en contant in je portemonnee.
Is dit op, helaas, dan is voor mij het geld op.
Ik denk nu eerst ook na met kopen, heb ik het wel perse nodig, of kan het nog wachten?
Ga niks meer kopen waar je het geld er niet voor hebt. Haalde snel iets van mijn spaarrekening af, maar het komt er niet zo snel op terug gestort.

Wat ik nu ook met sparen doe is;
Mijn spaarrekening stond ook op een mooi bedrag met paar nullen erachter.
Helaas, is dit bedrag minder geworden. Ik ga mijn spaarrekening terug doen naar dat bedrag wat er op stond. En thuis heb ik spaarpot staan die totaal niet open kan, dus zo'blik met een eurobiljet erop.
Eigenlijk is dat het potje voor mijn paard. Maar ik ga daar ook in sparen, het kan niet open, dus kan je er niet bij.

Ik heb gemerkt dat dit wel goed voor mij werkt. :)

Lees graag ook jullie tips voor meer ideeën en tips op te doen!

Alles kan kapot :+ :Y)