Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Yontheke schreef:Eerlijk? Nee, ik sta niet op. (Heb al minstens 6 jaar niet meer in een bus gezeten) Ik betaal evengoed voor een zitplaats en als het druk is, weet je dat je kans hebt dat je niet kan gaan zitten. Ik zou met krukken ten eerste al helemaal niet met de bus willen gaan maar een andere oplossing zoeken. Ik vind niet dat je er maar vanuit moet gaan dat er wel iemand voor je opstaat.
Er zeggen wel heel veel mensen dat ze het doen, maar de praktijk wijst toch heel vaak anders uit.
Yontheke schreef:Eerlijk? Nee, ik sta niet op. (Heb al minstens 6 jaar niet meer in een bus gezeten) Ik betaal evengoed voor een zitplaats en als het druk is, weet je dat je kans hebt dat je niet kan gaan zitten. Ik zou met krukken ten eerste al helemaal niet met de bus willen gaan maar een andere oplossing zoeken. Ik vind niet dat je er maar vanuit moet gaan dat er wel iemand voor je opstaat.
Er zeggen wel heel veel mensen dat ze het doen, maar de praktijk wijst toch heel vaak anders uit.

Celiien schreef:ja, net zoals zij heb ik ook t recht op een zitplek. Als zij zonodig gebruik moeten faken van ov op dat soort tijden, sorry dan is t druk. Deal ermee
Kleine kanttekening; ik hou niet van oudere mensen
Celiien schreef:Eerlijk? Als ik tijdens de spits reis, en er komt een ouder stel: nee sorry. Wat hebben die oudjes te doen in het ov tijdens de spits?? Ze weten dat het dan Megadruk is, plan een uurtje later dat he weggaat ofzo
M_D_H schreef:Yontheke schreef:En als je eerlijk bent, krijg je dit soort commentaar. Dan ben ik maar lekker asociaal. Deal with it.
Je kunt ook kort door de bocht zijn en een gebrek aan inlevingsvermogen hebben...
Nogmaals... Hoe had ik dat volgens jou moeten oplossen?
Wil ze ook weer niet beledigen nml. Dus dan sta ik alleen op als het echt een hoogbejaarde is. 
Yontheke schreef:In mijn geval had ik nog altijd grootouders, andere familie of vrienden die ik om een lift zou kunnen vragen. Ik zou het na mijn driedubbele enkelbreuk niet in mijn hoofd gehaald hebben om met mijn gips en krukken in een bus te gaan zitten. Had niet gelukt ook niet..

Ayasha schreef:Yontheke schreef:In mijn geval had ik nog altijd grootouders, andere familie of vrienden die ik om een lift zou kunnen vragen. Ik zou het na mijn driedubbele enkelbreuk niet in mijn hoofd gehaald hebben om met mijn gips en krukken in een bus te gaan zitten. Had niet gelukt ook niet..
In jouw geval, ik had op mijn 15e al geen grootouders meer en op die leeftijd ook niet echt veel vrienden die al een rijbewijs hadden die dan ook nog eens dezelfde kant uit moesten.
Dus als ik wat had en mijn moeder kon me niet brengen had ik toch echt geen andere keuze behalve misschien te voet gaan. Niet iedereen is gezegend met een grote familie die dan ook nog eens in de bres wil springen voor je..

eigenlijk alleen als het te slecht is om te fietsen en ik geen auto heb. Bhriseis schreef:Ik vind dat eigenlijk ook een vorm van basisrespect. Niets meer, niets minder. En jep, ik ben altijd diegene die onmiddellijk opstaat - vaak als enige - voor ouderen, zieken/geblesseerden of zwangere vrouwen.
Ik heb ooit wel eens meegemaakt dat een oudje heel bot en onbeleefd was, maar dan heb ik zelf toch maar mooi mijn plicht gedaan en goede manieren laten zien
Celiien schreef:Eerlijk? Als ik tijdens de spits reis, en er komt een ouder stel: nee sorry. Wat hebben die oudjes te doen in het ov tijdens de spits?? Ze weten dat het dan Megadruk is, plan een uurtje later dat he weggaat ofzo
Voor mindervaliden/beperkte mensen sta ik altijd op. Net als dat ik in/uit de trein oid help uitstappen, net als mensen met kinderwagens
als oudje is je leven uiteraard voorbij! En hoef je nergens meer heen, niet naar je kinderen, niet naar je oude zus die op sterven ligt, niet naar het ziekenhuis, niet op vakantie, niet naar je (vrijwilligers)werk (onze oudste vrijwilliger was 94!
Hulde!). Kan allemaal best buiten de spits om, omdat je oud bent