Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:19

AmyII schreef:
Als ik hier lees wat sommige klanten tegen cassières zeggen :oo dat kan echt niet! Je gaat gewoon niet schelden tegen mensen die daar jou helpen met je boodschappen. Dat doe je niet. Gewoon niet.
Überhaupt wordt er al veel te snel gescholden tegenwoordig, ik merk het overal om me heen.

Vanavond lieve cassière die me heeft geholpen mijn spulletjes in te pakken. De man achter mij zuchtten, weet je wat ze zei? 'Meneer, als u zich heel erg ergert aan het feit dat ik mevrouw even help, komt u dan zelf een paar dagen in een rolstoel zitten?'
Bleek achteraf dat zij dezelfde operatie heeft gehad als die ik ga krijgen. Goud. Zij heeft echt een hart van goud.

Super lief van je! En zo hoort het ook vind ik, als het mega druk is vraag ik altijd of een collega even kan helpen als ik denk dat het nodig is (als het gevraagd wordt dan (vaste klant help ik gewoon), of ik vraag netjes of het zo lukt)
Moet wel zeggen dat niet iedere klant het waardeert (vandaar dat ik het altijd vraag). Heb ook wel eens vol verbazing gekeken, het was uiteraard lief en goed bedoelt, maar een klant pakte zonder wat te zeggen de spullen van een klant die in een rolstoel zat en plaatste ze op de band, lief bedoeld maar dat je in een rolstoel zit betekend niet automatisch dat je niets kunt toch?

Mensen hebben tegenwoordig allemaal haast en die 1e minuut extra wachten.. Als het omgedraaid is zijn ze allemaal beledigd als mensen zuchten dat het zo lang duurt..

AmyII

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:23

Niks liefs van mij hoor :o maar het is toch zo? Ik stond echt even flabbergasted, de laatste weken heb ik in de rolstoel een hoop stront over me heen gekregen (echt de naarste opmerkingen) dus dit moment was ook voor mij even een echte opsteker! En als mensen mij ongevraagd helpen... Tsja, soms is het niet altijd even handig, maar beter dan dat ze doen alsof je niet bestaat denk ik dan maar zo. Ik waardeer alle hulp dan ook enorm.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:24

MarlindeRooz schreef:
Mensen die op mijn werk komen (groenteboer) doen dat ook vaak voor wat gezelligheid. Even hun verhaal kwijt kunnen.

Zo vertellen random mensen zonder dat ik er naar vraag dingen als dat ze pruimen halen voor hun man die binnenkort dood gaan aan kanker, of dat ze zelf terminaal zijn. Of iemand vertelde dat haar dochter anorexia had. :n
Ik sta dan ook wel eens van... Y;( Wat moet je zeggen.

Dat is erg vervelend en confronterend ja. Ik wist niet zo goed wat ik moest zeggen toen ik een soortgelijke ervaring had.

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:28

MayDayParade schreef:
- kassières die er niet verzorgd uit zien. Half afgebladerde nagellak, vieze randen onder de nagels, vet haar... Je bent wel het visitekaartje van de winkel. Jij bent het aanspreekpunt van de winkel, mensen zien jou als laatste, dus jij bent degene wat een klant zich zal herinneren.

Half afgebladerde nagellak kan je niet altijd wat aan doen achter een kassa weet ik uit ervaring. Ik verschijn echt nooit op mijn werk met slecht verzorgde nagels, maar in de loop van de dag gebeurd het eigenlijk altijd dat nagellak beschadigd. Als ik mijn nagels niet lak krijg ik snel last van rouwranden :+ Om het nog niet eens te hebben over nagelriemen die uitdrogen door de zeep die we gebruiken voor de kassabanden. Na een dienst van 9 uur (3 kwartier pauze) zien mijn handen er doorgaans niet meer zo verzorgd uit als toen ik kwam :')

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:31

AmyII schreef:
Niks liefs van mij hoor :o maar het is toch zo? Ik stond echt even flabbergasted, de laatste weken heb ik in de rolstoel een hoop stront over me heen gekregen (echt de naarste opmerkingen) dus dit moment was ook voor mij even een echte opsteker! En als mensen mij ongevraagd helpen... Tsja, soms is het niet altijd even handig, maar beter dan dat ze doen alsof je niet bestaat denk ik dan maar zo. Ik waardeer alle hulp dan ook enorm.

Sorry ik las het verkeerd :D Maar daar heb je gelijk in hoor, ik vraag het meestal liever eerst even om misverstanden te voorkomen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:35

Als ik achter de rolstoelkassa (extra brede kassa zodat mensen met een scootmobiel er doorheen passen) bied ik ook altijd even aan of ik het op zijn minst even zo dicht mogelijk tegen de rand aan moet zetten. Vaak bied ik ook wel aan om te helpen met inpakken, maar ik ben zelf ook slecht te been en het kan niet altijd (als de kassa achter mij geblokkeerd is omdat hij dicht is kan ik er niet uit zonder om het hele kassablok heen te lopen)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:36

Ik breng áltijd de boodschappen naar de scootmobiel toe, of de winkel nou propvol staat of niet. (sta vaak alleen) Of ik breng het naar de auto als die voor de winkel staat.
Dat is het verschil tussen de supermarkt en een groenteboer. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:41

Toen ik nog in een kleine supermarkt werkte deed ik het ook altijd. Ik kon niet van mijn kassa weg om even naar de auto te lopen, maar 's avonds laat of 's morgens vroeg deed ik het wel. Als het druk was belde ik een collega uit de winkel om even mee te lopen.

Bij mij verschilt het heel erg. Sommige mensen nemen er genoegen mee als ik het al even aan de zijkant zet, dan kunnen ze er makkelijk bij, maar bij andere breng ik het weer wel. Weet niet echt waar ik dat onderscheid maak := Ligt er vaak aan of ik überhaupt makkelijk achter de kassa vandaan kan komen, hoe druk het is en hoe goed ik zelf op dat moment kan lopen. Vind de boodschappen inpakken in een supermarkt niet per se een overbodige luxe, maar ik werk in een intens drukke supermarkt waar we regelmatig 10 kassa's + counter + zelfscan open hebben en het is af en toe gewoon zo loeidruk dat ik niet even rustig ieders boodschappen in kan gaan staan pakken

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:49

Hoofdcassière-irritatie:
Ik als 'normale' bliepmiep kreeg regelmatig een telefoontje dat ik meer moest lachen.
Excuse me, ik zeg vriendelijk gedag, maak eventueel een praatje en wens een fijne dag.
Ik ben niet werkzaam voor een tandpasta merk. Zó overdreven en nep vond ik dat.

Of dat ik rustig scande bij een oudere mevrouw. Dame achter haar in de rij complimenteerde mij omdat ik het zo rustig deed.
Ging de telefoon; sneller scannen.

Uh, snap ik het niet? Of snap jij het niet?

Klanten:
Mensen met een volle kar (zo vol dat er na het scannen bijna geen plek meer is om de producten neer te zetten) die er rustig bij staan kijken tot alles gescand is en dan inpakken. Vervolgens klagen dat de koekjes geplet worden omdat ze die voor de colaflessen op de band heeft gelegd.
Nou sorry hoor, maar als je nu gewoon direct inpakt of eerst de colaflessen en dan de koekjes op de band zet wordt niets geplet.
Ik doe het niet expres hoor... Maar moet de gescande producten ergens kwijt.

Caissières:
Geen goede(dagdeel) of fijne dag uit hun mond krijgen.
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 27-09-14 22:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:51

Ik vind het ook heel vervelend als mensen een hele hoop boodschappen komen halen, en dan de tassen helemaal achteraan leggen. En dan heel geïrriteerd vragen of je de tasjes even eerst wilt pakken. Hoe dan? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:52

Ik probeer overigens wel echt voorzichtig te doen. Brood en breekbare dingen als koekjes leg ik altijd naast de bewegende band zodat alles zo min mogelijk geplet wordt, maar ik kan ook niet alles idd :') Tijdje geleden ook een vrouw die tegen me begon te schreeuwen omdat haar pasta geplet werd. Ja, sorry hoor, maar dan moet je niet vijf tweeliter-pakken melk achter de pasta leggen. Kan ook niet toveren...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 07:36

elenaMM77 schreef:
het 'spaart u ook' drama is ook zo 'vermakelijk'
*Spaart u ook voor de handdoeken?
-Nee hoor ik spaar niets
*spaarzegeltjes dan?
-Nee ik spaar niets
*Wuppie mee?
- NEE IK SPAAR NIETS

de langste heen en weer was ooit bij de AH, met twee te verzamelen voorwerpjes, airmiles en koopzegels..

De meisjes worden helaas zo diep 'voorgescript' dat ze alleen maar 'ja' of 'nee' horen.. het woordje 'niets' komt niet in het script voor dus wordt de volgende vraag gewoon weer voorgeschoteld jammer genoeg.. Het komt vaak niet bij hen op dat als je zegt dat je niets spaart dat dit inhoudt dat je alle gerelateerde vragen kunt overslaan tot 'dan wens ik u nog een hele fijne dag'.

Ik heb vroeger bij de super gewerkt en sommige mensen sparen niks, dus ik ga vrolijk verder. Ja maar ik wilde koopzegels ......
Euh daar vroeg ik om en u zei niks of nee.

Bij ons in de AH (helaas geen zelfscan) en Jumbo gaat eigenlijk altijd alles goed. Maar de Aldi hier in het dorp :x
Vroeger had de Aldi een slechte naam, nou die kan wel eens van deze afkomen. Middle aged cassieres die heeeeeel sociaal zijn met de klanten en alles op het gemakje. Kleine winkel, weinig loopruimte en altijd maar 1 kassa open.
En dan idd klanten die soort van in de rij staan maar ondertussen wel hun boodschappenkar nog aan het vullen zijn :?

Oh ik weet niet meer welke winkel, maar ik heb een keer kwaad mn bar le ducdoos aan gort getrokken :')
IK neem altijd een doos van 6 stuks mee, is makkelijker sjouwen dan 6 losse 2 literpakken.
Ze wilde de doos openmaken om 6 x 1 pak te scannen (volgens mij deed de code van de doos het niet) Dus toen ik zei, ik kan ook even heen en weer lopen voor een los pak, dan scan je die en blijft mn doos heel. Nee dat hoefde niet de doos moest open.
Helaas als die doos opengaat is hij niet zo sterk meer en aangezien ik 2 verdiepingen omhoog moet klauteren om mn huis in te gaan vind ik dat geen goed idee. We hebben een tijdje heen en weer staan te sparren en ik denk dat ik een slechte dag had ofzo maar ik rits in 1 keer die doos open en haalde er 1 uit voor haar.
Ze keek best geschokt, maar ik was er klaar mee. Ik haal niet voor niets een doos, denk dan mee ipv tegen de draad in te gaan.

Achteraf had ik alleen mezelf ermee want ik had geen hele doos :+
Laatst bijgewerkt door Onali op 28-09-14 07:50, in het totaal 1 keer bewerkt

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 07:47

Pion schreef:
Hoofdcassière-irritatie:
Ik als 'normale' bliepmiep kreeg regelmatig een telefoontje dat ik meer moest lachen.
Excuse me, ik zeg vriendelijk gedag, maak eventueel een praatje en wens een fijne dag.
Ik ben niet werkzaam voor een tandpasta merk. Zó overdreven en nep vond ik dat.

Of dat ik rustig scande bij een oudere mevrouw. Dame achter haar in de rij complimenteerde mij omdat ik het zo rustig deed.
Ging de telefoon; sneller scannen.

Uh, snap ik het niet? Of snap jij het niet?

Klanten:
Mensen met een volle kar (zo vol dat er na het scannen bijna geen plek meer is om de producten neer te zetten) die er rustig bij staan kijken tot alles gescand is en dan inpakken. Vervolgens klagen dat de koekjes geplet worden omdat ze die voor de colaflessen op de band heeft gelegd.
Nou sorry hoor, maar als je nu gewoon direct inpakt of eerst de colaflessen en dan de koekjes op de band zet wordt niets geplet.
Ik doe het niet expres hoor... Maar moet de gescande producten ergens kwijt.

Caissières:
Geen goede(dagdeel) of fijne dag uit hun mond krijgen.

die oudjes willen het liefste dat je de hele dag er over doet.... Duh. ... meeste komen elke dag voor een praatje.
Dat kan als het heel rustig is, maar niet wanneer er meer klanten in de rij staan te wachten.

en vriendelijk kijken lijkt me logisch. Hoeft niet nep te zijn. Liever nep trouwens dan een chagrijnige kop. Als ze daarover bellen, dan zou ik me doodschamen!

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 07:55

AmyII schreef:

Ik heb een x een uitbrander gehad vanwege het helpen. Ja ik zorg dat zware dingen onder liggen Enzo.
Ze was altijd zo traag.... wat ik haar natuurlijk niet kwalijk neem! Maar dan is het helemaal logisch om even te helpen met zo'n grote scoot mobiel die toch onbedoeld wel vaak in de weg staat. Leek me iig wel prettig.
Nee, mevrouw kan het zelf en wilde daarom geen hulp. "Dat ik in een rolstoel zit betekent niet dat ik geholpen moet worden"
Gelukkig was dat de enige die er negatief op reageerde en is de rest wel (erg) blij met Hulp, maar ik schrok me dood!

(En vraag dus wel even tijdens het opstaan van "zal ik even helpen" . Sommige gaven hun tas al ;-) )

Freedom30

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 08:23

En daarom laat ik mijn boodschappen klaar zetten bij AH pick up point, 95 cent als je boven de 100 euro besteld. Dan heb ik in 10 minuten mijn weekboodschappen binnen.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 08:33

Je doet aannames sneeuwpop ;)

Ik maakte geen praatje. De vrouw áchter de oudere mevrouw gaf een compliment dat ze het klantvriendelijk vond. En bovendien; Bij iedere klant probeerde ik de scansnelheid af te stemmen (tenzij ze pontificaal gingen staan wachten met inpakken, dan scan ik gewoon door).
Als het druk is schiet het ook niet op als de klant alles nog moet inpakken want dan is er toch geen ruimte om de volgende klant te helpen.
Ze moeten het kunnen 'bijhouden' met inpakken. Dat werkt nog altijd het snelst.
Dat een paar boodschappen ophopen is geen probleem, maar als er nog 20 producten staan dan heeft de volgende klant daar ook 'last' van.

Ik haat nep 'glimlachen', wil niet zeggen dat ik niet vriendelijk keek.
En tussen nep en chagrijnige kop zit ook nog 'normaal', en met zo'n hoofd zat ik achter de kassa.
Klantvriendelijkheid zit in een stem en behulpzaamheid. Niet in een nep glimlach.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 09:42

Nog eentje, Als je je kassa schoon staat te maken (en er dus niet achter zit)en er mensen spullen op je bandzetten en verwacht dat je stopt waar je mee bezig bent en gaat scannen... -O-
Vaak is het dan ook nog eens zo dat het heel erg rustig is, want dan maak ik m'n kassa schoon.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 09:49

Citaat:
Ik had trouwens laatst een meneer.... die had geen scheidingsbalkje tussen onze boodschappen gedaan, daar kan ik dan nog mee leven. Maar hij had zijn boodschappen nog net niet óp mijn boodschappen neergelegd. Heb er maar gewoon een scheidingsbalkje tussen gepropt. Mag toch hopen dat hij niet echt dacht dat ik het niet door zou hebben en zijn boodschappen zou betalen :+

Zo vind ik het dus bloed irritant dat mensen niet het scheidingsbalkje neerleggen als ze al hun spullen de band hebben gelegd. IDegene die achter jou staat, moet dan dus voor jou langs hangen om dat balkje te kunnen pakken. Heb je al je boodschapen op de band gelegd, leg dat balkje er dan achter zodat degene na jou ook zijn/haar boodschappen op de band kan leggen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 10:46

Van de andere kant: je kunt best je boodschappen al op de band leggen zonder scheidingsbalkje, en het dan later plaatsen als je er wel bijkunt :)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 10:49

Is het niet een ongeschreven regel dat je het balkje zèlf achter je boodschappen legt? Ik irriteer me echt groen en geel aan klanten die ongeïnteresseerd hun spullen op de band kwakken, die totaal geen notie hebben van hun omgeving en te lui zijn (of gewoon niet geïnteresseerd genoeg) om het scheidingsbalkje even achter hun eigen zooi te leggen.
Dat komt op mij echt over alsof iemand echt alleen maar bezig is met zichzelf en zijn of haar eigen boodschappen. Dan denk ik soms echt hállo, er komen hier misschien wel 1000 mensen per dag, denk je nou echt dat de cassière kan ruiken welke spullen wel en niet van jou zijn?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 10:52

AmyII: ligt eraan. Meestal doe ik het wel, als ik erbij kan. Maar als er niet genoeg balkjes zijn of ik er in elk geval niet bij kan, doe ik het later, en soms vergeet ik het en doet de persoon achter mij het.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 10:56

Ja okee ik leg hem er ook niet meteen achter als ik er niet bij kan. Maar hier gebeurd het regelmatig dat een klant de eerste aan de lijn is (onze banden zijn zó kort dat er max. 2 klanten per keer hun spullen op kwijt kunnen) en dat ze echt hun troep op de band kwakken, geen gedag zeggen, totáál geen notie van hun omgeving hebben en het balkje niet achter hun troep schuiven. (Zelfs de tweede klant kan altijd bij de balkjes) Ik krijg soms echt de indruk dat ze zich te goed voelen om boodschappen te doen ofzo. (Ik woon in yuppie paradise, kom maar eens een dagje buurten, dan begrijp je precies wat ik bedoel waarschijnlijk.)
Bij de supermarkt ietsje verderop (is net een andere buurt) gaat het er qua klandizie echt anders aan toe.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 11:14

Ha, dat zou kunnen. Sfeer kan heel verschillend zijn. D'r wordt hier zeker niet neergekeken op mensen achter de kassa. Maar vorig jaar in een wat welvarender dorp in de buurt had ik die indruk wel meer inderdaad.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 11:19

Ergernis nummer een: klanten die zelf bepalen wanneer ene kassa open gaat omdat hun vinden dat de rij niet snel genoeg gaat >;)

situatie:
Ik ga sluiten aan de lijnkassa om mijn functie bij de klantenservice te vervullen. Er zijn nog twee kassa's open met elk twee kleine klantjes.
klant komt aangelopen en gooit haar spullen op de band.
Wanneer ik aangeef te gaan sluiten (wijzend naar mijn sluitingsbordje) brult ze: het is hier altijd hetzelfde met die lange wachttijden!!! Je helpt me maar mooi en anders zal ik je baas eens vertellen wat ik hier van vindt.

ik heb mevrouw maar even geholpen... maar vrolijk kon je me niet meer noemen :=

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 11:25

MrUlbe schreef:
Ergernis nummer een: klanten die zelf bepalen wanneer ene kassa open gaat omdat hun vinden dat de rij niet snel genoeg gaat >;)

situatie:
Ik ga sluiten aan de lijnkassa om mijn functie bij de klantenservice te vervullen. Er zijn nog twee kassa's open met elk twee kleine klantjes.
klant komt aangelopen en gooit haar spullen op de band.
Wanneer ik aangeef te gaan sluiten (wijzend naar mijn sluitingsbordje) brult ze: het is hier altijd hetzelfde met die lange wachttijden!!! Je helpt me maar mooi en anders zal ik je baas eens vertellen wat ik hier van vindt.

ik heb mevrouw maar even geholpen... maar vrolijk kon je me niet meer noemen :=

Knap van je dat je haar nog geholpen had, die had van mij een klachten formulier gekregen en ik was lekker weg gegaan :')

Dit soort dingen gebeuren zo vaak! En dan zeggen mensen ook nog, ach, een klantje kan er toch nog wel bij? of: ik heb maar 5 producten, of: ach, stel je niet zo aan, ik betaal wel je boterham!!