AmyII schreef:Als ik hier lees wat sommige klanten tegen cassières zeggendat kan echt niet! Je gaat gewoon niet schelden tegen mensen die daar jou helpen met je boodschappen. Dat doe je niet. Gewoon niet.
Überhaupt wordt er al veel te snel gescholden tegenwoordig, ik merk het overal om me heen.
Vanavond lieve cassière die me heeft geholpen mijn spulletjes in te pakken. De man achter mij zuchtten, weet je wat ze zei? 'Meneer, als u zich heel erg ergert aan het feit dat ik mevrouw even help, komt u dan zelf een paar dagen in een rolstoel zitten?'
Bleek achteraf dat zij dezelfde operatie heeft gehad als die ik ga krijgen. Goud. Zij heeft echt een hart van goud.
Super lief van je! En zo hoort het ook vind ik, als het mega druk is vraag ik altijd of een collega even kan helpen als ik denk dat het nodig is (als het gevraagd wordt dan (vaste klant help ik gewoon), of ik vraag netjes of het zo lukt)
Moet wel zeggen dat niet iedere klant het waardeert (vandaar dat ik het altijd vraag). Heb ook wel eens vol verbazing gekeken, het was uiteraard lief en goed bedoelt, maar een klant pakte zonder wat te zeggen de spullen van een klant die in een rolstoel zat en plaatste ze op de band, lief bedoeld maar dat je in een rolstoel zit betekend niet automatisch dat je niets kunt toch?
Mensen hebben tegenwoordig allemaal haast en die 1e minuut extra wachten.. Als het omgedraaid is zijn ze allemaal beledigd als mensen zuchten dat het zo lang duurt..
dat kan echt niet! Je gaat gewoon niet schelden tegen mensen die daar jou helpen met je boodschappen. Dat doe je niet. Gewoon niet.
maar het is toch zo? Ik stond echt even flabbergasted, de laatste weken heb ik in de rolstoel een hoop stront over me heen gekregen (echt de naarste opmerkingen) dus dit moment was ook voor mij even een echte opsteker! En als mensen mij ongevraagd helpen... Tsja, soms is het niet altijd even handig, maar beter dan dat ze doen alsof je niet bestaat denk ik dan maar zo. Ik waardeer alle hulp dan ook enorm.
Wat moet je zeggen.
Om het nog niet eens te hebben over nagelriemen die uitdrogen door de zeep die we gebruiken voor de kassabanden. Na een dienst van 9 uur (3 kwartier pauze) zien mijn handen er doorgaans niet meer zo verzorgd uit als toen ik kwam
Maar daar heb je gelijk in hoor, ik vraag het meestal liever eerst even om misverstanden te voorkomen
Ligt er vaak aan of ik überhaupt makkelijk achter de kassa vandaan kan komen, hoe druk het is en hoe goed ik zelf op dat moment kan lopen. Vind de boodschappen inpakken in een supermarkt niet per se een overbodige luxe, maar ik werk in een intens drukke supermarkt waar we regelmatig 10 kassa's + counter + zelfscan open hebben en het is af en toe gewoon zo loeidruk dat ik niet even rustig ieders boodschappen in kan gaan staan pakken 

)