Rook jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rook jij?

Ja
187 (19%)
Nee
689 (72%)
Soms
78 (8%)

Totaal aantal stemmen: 954

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:51

Ik rook en mijn vriend ook. Ook best wel genoeg trouwens moet ik schaamtelijk toegeven.
Na de verbouwingen aan ons huis willen we graag beide stoppen.
Voor de gezondheid en uiteraard ook positief voor onze spaarcentjes.

Ik wil het zo proberen, en mijn vriend wil graag de medicatie ervoor, waarvan ik
even niet op de naam kan komen.

Grapjasjes12

Re: Rook jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:00

Champix?

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:01

phormicola schreef:
Champix?

Klopt! Dankjewel :) Hij moet wel overleggen met zijn arts, want mijn vriend
neemt ook medicatie tegen epileptie.
Ik zelf zou het liefst toch zonder die medicatie willen proberen stoppen...
Geen idee of die Champix gekke bijwerkingen heeft.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:02

Champix kan heel erg naar zijn, maar ken ook mensen die er juist heel makkelijk door zijn gestopt :)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:05

Vanaf mijn 13e gerookt, tot mijn 48e, de laatste 10 jaren 10 pakjes per week. Nooit echt de behoefte gevoeld om te stoppen, tot het laatste jaar, vooral omdat het erg duur werd. Maar stoppen kon ik niet tot ik het dampen, de e-cigaret, ontdekte. Toen binnen een week gestopt en nu een tevreden damper. Stuk gezonder en goedkoper. Bovendien geen stank meer.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:05

Dat zelfde geldt voor het Allen Car boek... Ken ook zat mensen waarbij dat niet werkte. Bij mij werkt het als een trein :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:06

Tsja, als je het zo bekijkt ken ik ook heel veel mensen die super veel baat hebben bij nicotinepleisters en kauwgom. Voor mij doet het helemaal niks :n

Moet zeggen dat ik wel twee keer succesvol gestopt ben, allebei de keren minstens twee maanden. Op een gegeven moment dacht ik alleen dat ik wel weer lekker een peukje kon gaan roken tijdens het uitgaan, en toen is het weer fout gegaan :=

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:07

phormicola schreef:
Champix kan heel erg naar zijn, maar ken ook mensen die er juist heel makkelijk door zijn gestopt :)

Ja ik heb inderdaad ook al verschillende ervaringen gehoord. Enkele erdoor kunnen stoppen,
maar bij mijn schoonvader deed het blijkbaar dan weer helemaal niets.
Ik ben bang dat ik er misselijk van ga worden, en zou het daarom liever zonder proberen.
Nog steeds kan ik mezelf wel voor m'n kop slaan. Ik ben ooit 6 maanden probleemloos ineens gestopt,
maar door een emotionele reactie weer opnieuw begonnen, zo'n zonde vind ik het!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:08

Kikka schreef:
Nee, ik rook niet. Als puber wel geprobeerd, maar ik blijk geen talent te hebben voor het inhaleren van rook. :')

:')
helaas heb ik dat talent wel... vaak gestopt en net zo vaak weer begonnen. Ik ben nog steeds in ontkenning en bezweer er ieder moment mee te kunnen stoppen maar doe het niet...
Het is inderdaad vies :j en je gaat er van stinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:09

Ik denk dat 90% van de rokers roept dat ze elk moment kunnen stoppen, maar in feite is dat lastiger dan iedereen denkt _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:09

Ik rook overigens omdat ik het ontzettend lekker vind, en omdat het op sommige momenten echt heel erg rustgevend en kalmerend is. Even afleiding ofzo. Ik rook ook alleen als ik er zin in heb, en probeer zo weinig mogelijk uit gewoonte te roken. Weet uit ervaring dat ik het sigaretje 's morgens bij de bushalte meestal niet zo lekker vind omdat ik dan nog veel te slaperig ben, dus die rook ik niet meer :n

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:21

Emmaa_ schreef:
Ik denk dat 90% van de rokers roept dat ze elk moment kunnen stoppen, maar in feite is dat lastiger dan iedereen denkt _O-

Klopt helemaal.Toen ik gestopt was ging ik echt door een hel.
Nu rook ik dus weer,en kap ermee om te gaan stoppen met roken.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 18:02

30 jaar gerookt en sinds 2 dagen geen sigaret meer aangeraakt. Rookte 35 per dag. Ben overgestapt op dampen. Het beste wat ik ook heb gedaan qua pogingen te stoppen met roken. Heb weer lucht, zelfs op deze warme vochtige dag.
Dus voor de rokers die het niet lukt om te stoppen... Verdiep je eens in dampen. Is een forum waar heel veel info te vinden is en waar men je ook graag helpt met de juiste keuzes enz.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 20:07

Ik rook niet. Geen behoefte aan en vind het zonde van m'n geld.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 20:10

Ik rook niet...

Geen idee waarom niet, heb het nog nooit geprobeerd :')
De leeftijd om het te willen proberen ben ik ook al wel voorbij en heb er geen reden toe om het nu alsnog te proberen.

Wel eens waterpijp gerookt, maar dat is niet zo spannend.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 20:16

Adindaa schreef:
Nee ik rook niet.
Ik vind het ontzettend vies en daarbij is het ook zonde van je geld.

Als ik zou roken zou ik m'n paard niet meer kunnen betalen :')

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:18

Ja ik rook, pakje per dag gemiddeld. En nee, ik schaam me er niet voor om dat toe te geven.

Heb 2 keer een wanhopige poging gedaan om te stoppen, maar in combinatie met werken in de Horeca met alleen maar rokende collega's maakt het er niet makkelijk op, en met een 'rokend huishouden' is het al helemaal niet te doen, dus ja, ik ben zwak :')

Oóit stop ik, mocht ik zwanger raken, over een heleboel jaar :))

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:25

Ik heb een aantal jaren gerookt, ongeveer een half pakje per dag. Vroeger op de manege en middelbare school mee begonnen, omdat ik populair wilde zijn. Uiteraard binnen de kortste keer verslaafd.

Meerdere keren gestopt en altijd weer begonnen. Nu houd ik het op 'soms' en dat gaat goed. Als ik mezelf ga opleggen dat ik het echt absoluut niet mag, dan ben ik zo weer begonnen. Nu is het veel als ik 1x per 2 weken een sigaret opsteek. Of ik moet veel stress hebben, dan is het wel eens wat meer, maar dat vermindert dan ook weer naarmate de stress weer daalt.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:32

Ik rook niet. Heb vroeger wel gerookt, op feestjes en met uitgaan e.d. Maar nooit 'vast' en ook nooit veel. Maar nu heb ik er geen behoefte meer aan. Het gezondheidsverlies weegt voor mij niet op tegen het tijdelijk genot dat ik er van krijgt :) + het is me veel te duur geworden

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 09:31

Ik rook niet, en zal het waarschijnlijk ook nooit in m'n leven gaan doen... Zo vies vind ik het :r

En je gaat er ook nog sneller dood van.. Op een niet zo leuke manier..

Heb echt een hekel aan achter een fietser rijden die rookt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 09:45

shampyX9 schreef:
Ik rook niet, en zal het waarschijnlijk ook nooit in m'n leven gaan doen... Zo vies vind ik het :r

Dan haal je die fietser toch in? ;)

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:05

Ik zag een keer iemand bij de ingang van het ziekenhuis met zuurstofslangetjes bij zijn neus en een enorme zuurstoftank en in zijn andere hand had hij een brandende sigaret vast :') .

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:06

shampyX9 schreef:

Dat is zeker niet altijd waar

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:07

Ankie2011 schreef:
Ik zag een keer iemand bij de ingang van het ziekenhuis met zuurstofslangetjes bij zijn neus en een enorme zuurstoftank en in zijn andere hand had hij een brandende sigaret vast :') .

Serieus dat soort mensen maken de zorgverzekeringen zo duur. 8)7

Als het aan mij lag werden de zorgverzekering kosten ook gebaseerd op iemand zijn leefstijl.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:11

Ik ben al weer bijna een half jaar gestopt, mis het echt totaal niet. Was er helemaal klaar mee, en heb ook eigenlijk geen moeite gehad met stoppen. Behalve in de kroeg na een paar biertjes, dan wil ik stiekem toch wel graag roken :P maar kan mezelf er goed van weerhouden.

Ik had mezelf beloofd om in ieder geval nooit zo iemand te worden die gaat klagen en te zeuren als iemand in de buurt staat te roken, maar nu ik zelf niet meer rook vind ik die geur eigenlijk echt heel vies :=