Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
wiebke schreef:zo.. wat een hoop reacties!
Ik ben vergeten te vermelden dat ik O na deze situatie nog aan de telefoon heb gehad, ze wilde vertellen wat ze 'zuur van me vond' . We hebben toen een redelijk gesprek gehad waarin ik duidelijk mijn excuses heb gemaakt. Het antwoord daarop was: 'als je iets zegt waar je toch geen zak van meent, houdt dan beter je mond'
Ik vind het niet erg als ze iets vragen en het echt nodig hebben, het is dan logisch dat ouders hun kind steunen.. maar een nieuwe jas terwijl er hier nog twee aan de kapstok hangen vind ik persoonlijk niet ok. Een telefoonabonnement die ze netjes iedere maand zou betalen.. gebeurt ook niet, terwijl het abonnement zonder zijn weten op zijn naam is afgesloten. Na 2 jaar betaald te hebben (á 130 per maand) liep het abonnement af en heeft J deze met 2 jaar verlengd zonder dit te melden. Het is maar dat ik erachteraan ben gegaan anders zaten we er nog steeds aan vast
Als vader nee zegt tegen een verzoek om geld krijgt hij dingen te horen zoals: 'op deze manier raak je me echt kwijt hoor pa, je snapt er ook niks van he?!' In mijn ogen is dat chantage en vind ik dat niet kunnen.. hier houdt ik verder altijd mijn mond over.
Ik stimuleer vader om zijn dochters meer aandacht te geven, ga een avondje bij O langs voor een spelletje en nodig J ook uit, ga met ze naar de bioscoop, ga met ze naar de Ikea voor mijn part... toch gebeurt dit niet. Ik kan hem moeilijk met een tasje + spelletje in de auto zetten naar zijn kinderen toe.
Ook begrijp ik heel goed dat het moeilijk is voor die meiden, ik ben hier 'ineens' , het onderwerp kinderen hebben wij 7 jaar lang kunnen bespreken en krijgen die meiden ineens op hun bordje.. ik begrijp dat dat moeilijk is voor ze, alleen weten die meiden niet dat ik ze begrijp ondanks dat ik dit regelmatig tegen ze zeg.
michelle___ schreef:En toch blijf ik de dochters in dit verhaal begrijpen.
Een halfjaar geleden gingen wij ook in een groepstherapie. Mijn vader, vriendin en ik. Dat heeft nog minder uitgepakt. Ik ging er dubbel en dwars tegenin omdat ik niet met haar door 1 deur WIL. Als iemand zeg "leer ermee leven" word ik echt woest... T valt niet mee als je ouders op je 19e ineens de knoop doorhakken, kerst ineens anders is en families je de rug toekeren... Er veranderd veel, heel veel. En als je vader dat gelukkig is met iemand anders, ergens anders, en jij nog bij mam woont die nog alleen is en er nog 'last' van heeft, gun ik mijn 'stiefmoeder' t licht in d'r ogen nog niet eens... Gewoon omdat ik niet kan accepteren dat zij nu ren hoofdrol speelt bij mijn vader en mijn plaats probeert in te nemen. En dat klinkt misschien heel stom, maar slapeloze nachten, tranen met tuiten, waarom zij en ik niet vragen blijven toch rondspoken. Misschien moet je je dure woordenboek eens aan de kant zetten en gewoon erin meegaan dat die meiden zo zijn en dat jij daar nu geen verandering in gaat brengen. Leven en laten leven en vooral niet gaan bepalen.
chanel1985 schreef:Dus omdat ze altijd verwend zijn geweest, moet je het zo maar laten?
Niet gemakkelijk, moeilijk gaat ook. t leven is niet altijd gemakkelijk, ooit moet men eens leren dat het niet allemaal zo gemakkelijk gaat, moeilijk gaat ook.
Slina schreef:Pff, ze zijn dus al zo'n 14 jaar uit elkaar. En dan je vader geen nieuwe liefde gunnen..
Kijk, ik zou het als dochter in het begin ook even pittig vinden. Ook omdat ik echt papa's meisje ben. Maar ik wil als dochter ook dat mijn vader gelukkig is en niet eenzaam.
Maargoed. Wat weet ik ervan. Ben gezegend met ouders in gelukkig huwelijk.