Je vraagt je wel eens af...

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 13:59

Google :Y)

Het is een oud victoriaanse slang (straat taal) voor "Below job" of Job down below. Aangezien er toen niet openlijk gesproken werd over sexuele handelingen kon het zo worden aangeduid (is een vermoeden). Een andere theorie komt ook uit het Victoriaanse tijdperk. Het is een verwijzing naar het de climax (het spuiten) of to blow out of the penis. Als een vulkaan uitbarst dan wordt het genoemd "the blow of a vulcano" In het oud Grieks werd het aangeduid als "het spelen van de fluit"

De Friezen hebben ovigens een simpelere benaming hiervoor; stokslobberje :P
Laatst bijgewerkt door Tigress op 10-09-14 14:02, in het totaal 2 keer bewerkt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 13:59

PenP2014 schreef:
Elena: Nu mis ik een applaus smiley. _/-\o_

lol die had ik ook maar ergens gejat een paar jaar terug al..

maar dat soort 'vragen' wil ik nog wel eens opslaan op mijn pc als 'wetenswaardigheidje' als er een risico bestaat dat ik het weer zou vergeten (normaal blijven dat soort flauwe dingen, zoals de vraag over zwemmen in zout water wel in mijn geheugen steken).. maar er stond alleen geen bron bij zucht.. dus weet niet meer waar ik het vandaan had..

gewicht 'ton' komt overigens uit de scheepsvaart voor zover ik mij herinner...

het gewicht van een scheepston half geladen met water woog 2000 pond (engels) zijnde 980 nogwat kilo,
voor het gemak afgerond naar 1000
het komt uit het zelfde 'tijdperk' als mud, el etc.. oude gewichtsmaten dus.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:02

Tigress schreef:

Het is een oud victoriaanse slang (straat taal) voor "Below job" of Job down below. Aangezien er toen niet openlijk gesproken werd over sexuele handelingen kon het zo worden aangeduid (is een vermoeden). Een andere theorie komt ook uit het Victoriaanse tijdperk. Het is een verwijzing naar het de climax (het spuiten) of to blow out of the penis. Als een vulkaan uitbarst dan wordt het genoemd "the blow of a vulcano" In het oud Grieks werd het aangeduid als "het spelen van de fluit"

De Friezen hebben ovigens een simpelere benaming hiervoor; stokslobberje :P

Aaah ok dan :D

Stokslobbertje _O- :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:04

Tigress schreef:

Het is een oud victoriaanse slang (straat taal) voor "Below job" of Job down below. Aangezien er toen niet openlijk gesproken werd over sexuele handelingen kon het zo worden aangeduid (is een vermoeden). Een andere theorie komt ook uit het Victoriaanse tijdperk. Het is een verwijzing naar het de climax (het spuiten) of to blow out of the penis. Als een vulkaan uitbarst dan wordt het genoemd "the blow of a vulcano" In het oud Grieks werd het aangeduid als "het spelen van de fluit"..

een andere uitleg is ook nog dat ook al is het 'zuigen'
het uiterlijk lijkt op 'blazen'.

immers de wangen staan over het algemeen bol (er zijn er maar weinigen die kunnen' zuigen, en de mondholte geheel vacuum kunnen trekken.. meesten houden lucht in de mond, wat door het 'volume' dan dus naar 'buiten' gedrukt wordt de wangen in.. daarom lijkt het dus alsof je 'blaast' van buitenaf.

De zuideuropeanen hebben wat minder 'angst' om het beestje bij de naam te noemen dan wij germanen ;)

ohhhh mijn god Pen..

dank je wel, dat vergeet ik nu dus nooit meer.. en of dat nu postief is lol

PenP2014

Re: Je vraagt je wel eens af...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:06

Sorrie :D :Y)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:08

PenP2014 schreef:
Sorrie :D :Y)

jij probeert gewoon mijn onschuldige ziel naar de dark site te trekken O:)

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:11

Ooooh snel ander onderwerp dan maar!!

Wat gebeurt er als je dood gaat?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:11

Dan wordt je lichaam verteerd....

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:12

Ik bedoel, nadat je dood gaat :+

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:13

Ik denk dat jij voornamelijk op de "ziel"/bewustzijn doelt? Dat is stof voor duizenden filosofen en gelovigen...

Enerzijds niks.. het topt gewoon... anderzijds heb je hemel/hel/reincarnatie en weet niet welke versies nog meer :+

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:16

Ik hoorde laatst van iemand dat je lichaam als je dood gaat zoveel gram afvalt (26 gram kan dat?) Er was een onderzoek geweest dat iedereen datzelfde gewicht "afvalt". Bizar :=

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:22

Daar gaan geloof ik ook een heleboel theorieën over, dat was 21 gram. Eéntje daarvan was geloof ik dat je alle lucht uitblaast en lucht = ook gewicht. Maar het eerste onderzoek waarbij het gewichtsverlies naar voren kwam staat ook onder discussie... Maar is geloof ik niet opnieuw bewezen...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:37

de laatste 'adem' lijkt mij inderdaad ook de meest logische verklaring..

normaal adem je 'minder' lucht uit omdat je middenrif werkt etc.. als alles zich ontspant krijg je dus die laatste 'zucht'.. omdat de longinhoud van de gemiddelde mens niet zoveel van elkaar verschilt, verschilt de laatste zucht dus nog veel minder.. dat mensen dan hetzelfde gewicht afvallen lijkt mij niet heel onlogisch..

wel vraag ik mij af hoe ze dat dan getest hebben? alle ziekenhuisbedden van een weegschaal voorzien en gelijk eventuele familie aan de kant duwen om het af te lezen? lastig..

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:38

Maar iedereen kan toch niet excact 21 gram lucht verliezen?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:41

En lucht, weegt echt geen 21 gram.

Overigens heeft nog nooit iemand het experiment kunnen herhalen of bevestigen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:48

Amalarab schreef:
Knert schreef:
Waarom sommige bokkers mega teksten quoten terwijl ze (buiten de eerste reactie van ts met superlang verhaal) 1e is die reageerd.

Knert schreef:
Waarom vrouwen gemancipeerd willen zijn, maar toch graag een man willen die etentjes betaald?

Reageerd en betaald? Met een d?
Waarom maken steeds meer mensen/bokkers deze fout?

omdat deze bokker tot de echte Beta groep behoordtdtdt en taal altijd al bijzonder lastig voor mij is geweest aangezien ik ook (net als vele anderen) Dyslexie heb. En ja dit woord heb ik opgezocht voordat ik het er neer zette. :o :Y)

Maar voor je gemoedsrust... ik heb een secretaresse die mijn rapporten nakijkt. }:0 :7
Wie weet dat Bokt er ooit ook een krijgt.
Laatst bijgewerkt door Anomien op 10-09-14 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:50

bij hoeveel mensen is het geconstateerd? en was het exact of globaal genomen (bijvoorbeeld 20.5-21.5)..

net als mensen zullen ook 'zielen' niet allemaal hetzelfde gewicht hebben, als het al de ziel was die vertrekt.. want dan kun je natuurlijk ook speculeren over het zuivere kinderzieltje of de zwarte zwarte ziel van een massamoordenaar, immers dat weegt op de ziel ;).

ik geloof zelf niet zo in het vertrekkende ziel gedeelte (zoals ook wel blijkt lol).
---

edit
ik heb het net ook even nagekeken overigens..

Het onderzoek stamt uit het begin van de vorige eeuw en werd uitgevoerd bij slechts 6 terminale patiënten . De uitkomsten waren zeer uiteenlopend en het gemiddelde was 21.3 gram.

omdat hij bij honden niet hetzelfde kon constateren, ging hij uit van de ziel..

maar dan zouden dieren dus geen ziel hebben?

ben bang dat het 'streng gelovige' karakter van deze meneer de uitslag beïnvloed heeft. Daarnaast was er uit de wetenschap ook een golf van kritiek over de gebruikte meetapparatuur en de zeer kleine omvang van de proef.

De film die later gemaakt is doet vermoeden dat er dus een gedegen wetenschappelijke test is geweest.. dit is echter niet het geval.. Het onderzoek, voor zover ik zo kan vinden is nooit herhaald

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:56

wat ook een theorie is:

complete ontspanning.. je spieren ontspannen, alle neuronen 'verdwijnen' (communicatie binnen je lichaam en die hebben ook een 'gewicht' al is het minimaal).. alle porien gaan openstaan.. dus de laatste druppels zweet vervliegen aan de lucht en worden niet aangevuld door vocht in ingeademde lucht.. in combinatie met 'uitgeademde lucht'.. ik heb geen idee hoeveel dat met elkaar weegt (immers het is nooit herhaald) maar verschil maakt het wel..

vergelijk het maar eens met 'zwaarder' gaan zitten op je paard.. jij weegt niet ineens meer.. je maakt je 'zwaarder'. als je dan een weegschaal in je paard inbouwd, dan zul je ook echt verschil zien.. dat heeft echter niets te maken dat jij ineens zwaarder bent of lichter.. maar doordat je bepaalde dingen aanspant en druk uitoefend. als die druk ineens wegvalt, dan wordt je 'lichter'.

een naald van een ouderwetse weegschaal staat ook nooit volkomen stil, omdat je steeds 'zwaarder' en lichter' wordt door je balans en ademhaling. het lichtst ben je bij complete ontspanning en wanneer je uitgeademd hebt.

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 15:55

Nu ga ik misschien een héle stomme vraag stellen :')
Ik moet nu toevallig iemand bellen waar ik óntzettend zenuwachtig voor ben, en altijd als ik zenuwachtig ben moet ik poepen.
Ik ken meer mensen die hier last van hebben, en ik vroeg me toch echt af waarom ik daar altijd van moet poepen... :') :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 15:56

Jij hebt stressmest!

Net als paarden!

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 15:56

Misschien dat je darmen zich samenknijpen als je zenuwachtig bent? :')
Ik zou het echt niet weten...
Laatst bijgewerkt door Erin op 10-09-14 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 15:57

Pff als ze ook is zouden opnemen.. Heel de tijd in gesprek..
Word hier alleen nog maar zenuwachtiger van :')

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:01

Snap ik!

Ik vraag me wel eens af hoe je een app kan maken :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:16

Amaris schreef:
Jij hebt stressmest!

Net als paarden!

_/-\o_
amen

beste reactie in enkele woorden van de afgelopen periode..

inlijsten en ergens op bokt in een speciaal topic zetten!

-------
edit
na even nagedacht te hebben.

het zou op zich nog kunnen hoor.
dat zenuwen/stress als 'potentieel gevaarlijke situatie' kunnen worden opgevat door je lichaam..

als je dus eerst 'afmest' dan kun je sneller wegkomen als het gevaar zichtbaar wordt lol.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:27

elenaMM77 schreef:
Amaris schreef:
Jij hebt stressmest!

Net als paarden!

_/-\o_
amen

beste reactie in enkele woorden van de afgelopen periode..

inlijsten en ergens op bokt in een speciaal topic zetten!

-------
edit
na even nagedacht te hebben.

het zou op zich nog kunnen hoor.
dat zenuwen/stress als 'potentieel gevaarlijke situatie' kunnen worden opgevat door je lichaam..

als je dus eerst 'afmest' dan kun je sneller wegkomen als het gevaar zichtbaar wordt lol.
als er adrenaline vrij komt wordt juist je vertering geremd