Carnaval '15

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ankep

Re: Carnaval '15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:16

in sommige kroegen krijg je inderdaad voorrang, maar een aantal kroegen houdt volk dat niet uit oeteldonk komt echt zoveel mogelijk buiten (ik ken de security van de 7e hemel en die doen er echtalles aan om niet oeteldonkers buiten te houden)

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:22

Snap ik, denk dat dat bij alle feesten is, de meeste problemen komen toch van raar volk van 'buitenaf'. Vorig jaar gelukkig overal in gemogen in oeteldonk. Maar hoe weet de security dat je van buitenaf bent? Denk dat het ook aan je instelling, outfit en gedrag ligt, toch?

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:26

ja dat is zeker zo, maar veel 'volk van buiten'haal je er gelijk uit hoor! (zeker in oeteldonk waar het verkleden meestal een jas of kiel met jaarplaten is..)

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 23:02

Denk dat het er ook wel aan andere dingen ligt of je binnenkomt bij kroegen of niet.
Hoe groot is je groep, verkleed of niet echt verkleed, hoe is de sfeer onderling, hoe dronken etc. Want eerlijk als iedere kroeg in den bosch mensen van buitenaf zouden weren had t carnaval daar nooit zo groot geweest en hadden ze ook heel wat omzet gemist.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 13:49

Ligt er veel aan wat je draagt inderdaad :j Dungen, kan wel een paar kroegen noemen waar je toch echt bosschenaar moet zijn (of er verrekes veel op moet lijken! :') )
7den Hemel, ben ik 2 keer geweest, werkt(e?) de neef van mijn ex :') En moest toen een vriend van ons draaien!

Gaat er iemand donderdag al? (Roetkorteput)

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:59

Zullen idd wel kroegen zijn. Had de zin op de andere pagina ook verkeerd gelezen zie ik nu := Ik dacht dat de hele korte putstraat alleen voor boschenaren bedold was maar er stond de 7de hemel. Sorry :=

Vraag me overigens ook af of je als je van buiten komt in zo'n kroeg wil staan. := allemaal mensen die elkaar kennen met zo'n jasje aan. Dan voel jeje zeker een buitenbeentje :P

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:11

Precies hierom vind ik carnaval in Den Bosch niet zo leuk.
Ik woon in Den Bosch, al drie jaar, maar ik ben en blijf een paria. :=

Ben ook wel eens in Tilburg geweest, iedereen gewoon verkleed en gezellig.
Dat uitsluiten is echt niet leuk.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 14:14

Gebeurd in db ook niet.. Als je een kiel/jas aan hebt _O-

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:15

Ja en dan vervolgens ben ik een loser omdat ik geen emblemen heb van de vorige eeuw zeker.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 14:20

Euhm :') Lichtelijk! Niet door mij hoor!! O:)

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:21

@ manon dat valt echt wel mee hoor! bovendien kan je de oude emblemen gewoon ook nog kopen
(heb er laatst een gekocht van mijn geboortejaar, toen was ik nog niet zo actief met carnaval hoor :+ )

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:23

Agh ja vind het ook een beetje eenkennig om geen mensen van buitenaf toe te staan :Y)
Moet juist altijd lachen met die mensen die geen donder van carnaval weten, en juist lekker gek doen. Is toch gezellig, hoe meer zielen hoe meer vreugd :D

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 14:26

Neah Yonker, ik snap het wel..
Vorig jaar liep ik op vrijdag (ja ja carnaval nog niet eens officieel begonnen) door de stad, om uurtje of half 7 'savonds) ligt er op de grond zo'n meisje van een jaar of 15, kort rokje wat inmiddels opgeschoven was tot naja alles zichtbaar was, en vriendinnen maar lachen omdat ze zo dronken was.. Heeft niets meer met carnaval te maken, en als je dan vraagt waar ze vandaan komen is het altijd van boven de rivieren!
Vooral Den Bosch heeft daar veel last van, dus mij vind je ook alleen in kroegen waar ze redelijk wat onderscheid maken of ik vaak kom zodat ik de portier ken en niet in de rij hoef _O-

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:33

Ja maar ik kom ook van "buitenaf" terwijl ik toch echt niet van boven de rivieren ben :Y)
En ik denk niet dat, dat te maken heeft met van boven de rivieren maar met de "jongeren" van tegenwoordig. Zie ook genoeg brabanders zat rondlopen van die leeftijd. Omdat, dat zogenaamd leuk is :')
Ik was vorige jaar op de vrijdag ook in Den Bosch met een groepje waarvan er een paar van boven de rivieren kwamen, maar vond het idd niet heel leuk. Maar denk ook omdat de gemiddelde leeftijd onder de 16 was. Dit jaar blijf ik denk ik gewoon hier in de omgeving :j

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:41

In Den Bosch is carnaval ook gewoon anders. De gemiddelde leeftijd ligt ook een stuk hoger en ik denk dat mensen die 40+ zijn geen korte rokjes meer aandoen en zich zo kapot zuipen dat ze niet meer kunnen lopen :+

Het is maar waar je van houdt, ik vind het allebei leuk. Trek m'n jas aan voor Den Bosch en als ik ergens anders naartoe ga, ga ik mooi als eenhoorn :D

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:05

Ach ik denk over het algemeen ook hoe meer zielen hoe neer vreugd. En idioten komen overal vandaan..

Maar wat is nog een leuke stad om heen te gaan vinden jullie?

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:40

Kloosterburen!
Maar dat ligt heel ver weg van Brabant :+

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:02

Nynke_Mandy schreef:
Kloosterburen!

Maar er gaat toch niets boven Groningen?? ;)

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:20

Barbabientje schreef:

Ook niet als je verkleed bent (mits je meer aan hebt als 5 vierkante cm stof), tenminste dat is mijn ervaring, super naar mijn zin gehad als verklede 'buitenstaander', met zowel mensen van buitenaf als de harde kern Bosschenaren :')

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:35

Juud87 schreef:
Nynke_Mandy schreef:
Kloosterburen!

Maar er gaat toch niets boven Groningen?? ;)

Nee zeker niet, carnaval is hier echt top hoor!! :D

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:53

Ik hou t toch liever bij brabant. Groningen wil ik wel een keer heen maar niet met carnaval :P

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:54

Ik meld me ook weer even in dit topic :D

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 00:02

Bonita_Bon schreef:
Barbabientje schreef:

Ook niet als je verkleed bent (mits je meer aan hebt als 5 vierkante cm stof), tenminste dat is mijn ervaring, super naar mijn zin gehad als verklede 'buitenstaander', met zowel mensen van buitenaf als de harde kern Bosschenaren :')

Ja ligt er vooral aan hoe je je gedraagt :j beginnen te huilen als je bier omvalt, tja dan is het duidelijk dat je een buitenstaander bent.. Je eigen bier afgeven als je dat van iemand anders omgooit, bosschenaar of goed geïmporteerd :+

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 08:46

Barbabientje schreef:
Bonita_Bon schreef:

Ja ligt er vooral aan hoe je je gedraagt :j beginnen te huilen als je bier omvalt, tja dan is het duidelijk dat je een buitenstaander bent.. Je eigen bier afgeven als je dat van iemand anders omgooit, bosschenaar of goed geïmporteerd :+

Dat is echt niet typisch den Bosch hoor :') gebeurd hier (dorp) en in de stad (Tilburg) net zo goed. Nog nooit gehad dat iemand mijn bier omgooide en ik er geen nieuwe voor terug kreeg

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:36

Groningen is geen echte carnaval >;) :Y)

Heb er zo'n zin in *\o/*