Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
horsies5 schreef:Mijn vriend heeft een leuke baan en ambitie om hoger op te komen..
We willen ook graag kinderen.. als die kinderen er straks gaan komen verwacht ik dat ik minder zal gaan werken om voor de kinderen te zorgen en zodat mijn vriend zijn ambities na kan streven..
Dat mijn vriend dan straks hoger op gaat komen, komt dus mede doordat ik minder ga werken voor de kinderen.. en mochten we scheiden dan zal ik hoogstwaarschijnlijk ook de hoofdverzorger van de kinderen blijven..
Ik zou het dan niet fair vinden als ik daar financieel niets van terug zie.. niet omdat ik niet op eigen benen wil staan.. dat is totaal geen probleem, ik ben ook goed opgeleid.. maar wel omdat ik nog steeds de meeste zorg zal hebben voor de kinderen en het goed verdienen mede mogelijk gemaakt is door mij.. ik bedoel als ik niet minder zou gaan werken had hij ook een deel zorg gehad wat ten kosten van zijn hoger opklimmen zou gaan en had ik zelf ook een betere baan gehad omdat ik meer was blijven werken..
)sflj schreef:horsies5 schreef:Mijn vriend heeft een leuke baan en ambitie om hoger op te komen..
We willen ook graag kinderen.. als die kinderen er straks gaan komen verwacht ik dat ik minder zal gaan werken om voor de kinderen te zorgen en zodat mijn vriend zijn ambities na kan streven..
Dat mijn vriend dan straks hoger op gaat komen, komt dus mede doordat ik minder ga werken voor de kinderen.. en mochten we scheiden dan zal ik hoogstwaarschijnlijk ook de hoofdverzorger van de kinderen blijven..
Ik zou het dan niet fair vinden als ik daar financieel niets van terug zie.. niet omdat ik niet op eigen benen wil staan.. dat is totaal geen probleem, ik ben ook goed opgeleid.. maar wel omdat ik nog steeds de meeste zorg zal hebben voor de kinderen en het goed verdienen mede mogelijk gemaakt is door mij.. ik bedoel als ik niet minder zou gaan werken had hij ook een deel zorg gehad wat ten kosten van zijn hoger opklimmen zou gaan en had ik zelf ook een betere baan gehad omdat ik meer was blijven werken..
Bij de meeste stellen werkt dat zo. (Lekker geëmancipeerd!)
Waarom jij nier hogerop en hij thuis blijven voor de kids?
sflj schreef:Ik zou nooit stoppen met werken, voor de kinderen en ook niet willen dat mijn partner dat deed. O.a. om de redenen die jullie hier aanvoeren.
Als je aan kinderen begint, ben je daar allebei even verantwoordelijk voor. Of je nu bij elkaar bent of niet (meer).
Want hoe gaat jullie partner de verzorging op zich nemen dan, wanneer jullie uitelkaar gaan? Of blijven die kinderen dan fulltime bij mama die thuis zit en zich laat onderhouden door pa z'n alimentatie, terwijl hij zich een slag in de rondte werkt?
Brainless schreef:Klopt HC.
Wij hebben samen gekozen dat ik minder zou gaan werken (en later zelfs gestopt) om voor de kinderen te zorgen.
Was niet zo gepland, ik zou ook redelijk wat blijven werken, maar soms beslist het leven anders.
Mijn man kon toentertijd niet minder gaan werken, had hij graag gedaan, maar was geen optie.
dat een rechter gaat bepalen dat de minstverdiener door de ander vor een tijd gecompenseerd moet worden. sflj schreef:Ik zou nooit stoppen met werken, voor de kinderen en ook niet willen dat mijn partner dat deed. O.a. om de redenen die jullie hier aanvoeren.
Als je aan kinderen begint, ben je daar allebei even verantwoordelijk voor. Of je nu bij elkaar bent of niet (meer).
Want hoe gaat jullie partner de verzorging op zich nemen dan, wanneer jullie uitelkaar gaan? Of blijven die kinderen dan fulltime bij mama die thuis zit en zich laat onderhouden door pa z'n alimentatie, terwijl hij zich een slag in de rondte werkt?

maar van een man die nooit wilde trouwen tot het feit dat hij hier nu staat en zegt we doen het vanaf nu samen is eigenlijk wat hij probeerde te zeggen en dat vind ik wel een fijne gedachte. Ik wist het al wel, maar hij zou het niet zo snel zeggen
Wendy schreef:Of hij een dag minder en jij ook nog een paar dagen werken?
Veel mannen lijken te denken dat dat niet mogelijk is, maar in de praktijk is het vaak geen enkel problem. Ook niet bij 'hogerop' banen
Brainless schreef:Wendy schreef:Of hij een dag minder en jij ook nog een paar dagen werken?
Veel mannen lijken te denken dat dat niet mogelijk is, maar in de praktijk is het vaak geen enkel problem. Ook niet bij 'hogerop' banen
Bij mijn man was het toentertijd (17 jaar terug) echt geen optie.
En ja, hij heeft het echt geprobeerd.
Ook nu is het bij zijn huidige bedrijf moeilijk.
Wel kun je nu evt 4 dagen van 9 of 10 uur gaan werken.
En ja... dat geldt ook voor vrouwen.
Wendy schreef:Bij jouw man misschien niet nee... maar bij 9 van de 10 kan het prima hoor. Alleen hebben mannen er vaak geen zin in en vrouwen vinden het vaak wel prima zo.
Dat is tenminste zoals ik het om me heen vaak zie.

Wendy schreef:Bij jouw man misschien niet nee... maar bij 9 van de 10 kan het prima hoor. Alleen hebben mannen er vaak geen zin in en vrouwen vinden het vaak wel prima zo.
Dat is tenminste zoals ik het om me heen vaak zie.
KoudbloedKim schreef:Als wij ooit het geluk hebben om een kindje te krijgen, zou mijn man ook minder willen gaan werken.
Hij werkt nu 4 dagen in de week en vanuit huis, dus dat is ook al anders dan wanneer hij naar een bedrijf zou gaan elke dag.
Ik vind dat een man evenveel recht heeft op het zien opgroeien van zijn kind als een vrouw.
Diablo schreef:Je verdraait mijn woorden.[naam] schreef:Als wij ooit het geluk hebben om een kindje te krijgen, zou mijn man ook minder willen gaan werken.
Hij werkt nu 4 dagen in de week en vanuit huis, dus dat is ook al anders dan wanneer hij naar een bedrijf zou gaan elke dag.
Ik vind dat een man evenveel recht heeft op het zien opgroeien van zijn kind als een vrouw.
Mijn man werkt en ik niet. Vind ik nu dat mijn man minder recht heeft op het zien opgroeien van zijn kinderen? Natuurlijk niet.

KoudbloedKim schreef:Je verdraait mijn woorden.
Ik zal het anders stellen: Ik vind dat als de man minder wíl én kán werken, hij dat moet kunnen doen.