ISIS, ik word gek!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Re: ISIS, ik word gek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:11

Wat ik raar vind is dat ze strijden voor de ongelijkheid, maar kijk eens wat wij als land doen voor de multiculturele samenleving (tot gebedsplekken in attractieparken aan toe). Wij zijn echt geen land wat ze onderdrukt of niet normaal behandeld lijkt mij?

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:22

Terreurorganisatie's en gehersenspoelde psychopaten doen niet aan logisch nadenken. ;)

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:27

Geloof en een drang naar macht is een heel gevaarlijke combinatie.
Ik denk dat alle geloven zich daar door de eeuwen heen zich er schuldig aan hebben gemaakt.
Mijn gedachten gaan uit naar al die arme mensen die er midden in zitten.
En voor degene die mee willen doen met de IS daar laat ze gaan en nooit meer terug laten komen.
Tegenhouden heeft denk ik geen zin want dan zit dat zootje hier en gaan ze hier de boel lopen zieken.
Eruit met die gasten.

Er is zo veel onrecht in de wereld altijd al geweest en het zal ook altijd zo blijven helaas.
Ik veroordeel geen moslims dat vind ik onzin dat zijn net zo goed gewone mensen zoals jij en ik.
De mensen van IS zijn geen gewone moslims maar ordinaire criminelen die macht willen over grondgebied en mensen.

Ik vraag me af wat er geestelijk met al die kinderen gebeurt die er midden in zitten.
Gaan die al dat geweld en angst normaal vinden en wat zullen die gaan doen als ze volwassen zijn.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:31

NathalietjeB schreef:

Ik hoorde al over dit artikel op de radio en 1 ding. Als je graag nieuws wil lezen, laat dan de Telegraaf links liggen.
Ze zijn speculatief en maar weinig berust op feiten. Dit kan je echt bang maken terwijl het misschien niet nodig is.

De keuze van Defensie om militairen alleen nog in burgerkleding over straat te laten gaan, lijkt me een goede keuze. De bedreigingen zijn tot nu toe vooral geuit richting Defensie (of mensen die daar werkzaam zijn).

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:40

Ik vind 't sowieso altijd een beetje raar wanneer er een hele troep 'militairen' de trein in komt in uniform. I mean .. ze zijn dan toch niet aan 't werk? Artsen lopen ook niet in hun jassen over straat toch? :P

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:44

lady62 schreef:
Geloof en een drang naar macht is een heel gevaarlijke combinatie.
En voor degene die mee willen doen met de IS daar laat ze gaan en nooit meer terug laten komen.
Tegenhouden heeft denk ik geen zin want dan zit dat zootje hier en gaan ze hier de boel lopen zieken.
Eruit met die gasten.

Heb je gelijk in maar als ze eenmaal weg zijn gegaan hoeft dat niet te betekenen dat ze wegblijven. En het is niet te controleren of er mensen terugkomen. Die zullen vanuit Syrië wellicht eerst naar een ander land gaan en vanuit daar naar Nederland terug komen.

lady62 schreef:
Ik vraag me af wat er geestelijk met al die kinderen gebeurt die er midden in zitten.
Gaan die al dat geweld en angst normaal vinden en wat zullen die gaan doen als ze volwassen zijn.

Dat gezin uit Huizen daar zaten toch ook (jonge) kinderen bij? Ik denk dat zij niet beter weten. Wat hun ouders doen is goed, en als ze al overleven denk ik dat ze niet zullen veranderen hoor :n

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:45

Courses schreef:
Ik vind 't sowieso altijd een beetje raar wanneer er een hele troep 'militairen' de trein in komt in uniform. I mean .. ze zijn dan toch niet aan 't werk? Artsen lopen ook niet in hun jassen over straat toch? :P

Moet zeggen dat ik ze eigenlijk steeds vakerin burgerkleding tegenkom. Omdat ze zo'n enorme camouflage bag hebben (echt wat slepen die allemaal mee :+ ) zie je dan dat het militairen zijn.
Zou dus inhouden dat ze die tas ook moeten vervangen :+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:48

Hahaha, nou succes mannen. Heb nog wel wat mooie roze weekendtassen :Y) Komt misschien omdat er bij mijn huis in de buurt best wel veel ... basissen? (is dat een woord) zitten, dus die hele treinen zitten altijd bomvol met groen :P

Simmerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:50

Tja ik weet niet wat ik hiervan moet denken, maar nederland is al aardig in het nauw gedreven heb ik het gevoel....
Gewoon ook omdat die gemene mensjes hier ookal zijn, ze hoeven alleen nog maar een aanslag te plegen en nederland is in paniek.

Vroeger zij iedereen "nee in nederland is het superveilig en als er een bedreiging dan doen ze er wel iets tegen" nou niet dus.

Hebben ze weer mooi voorelkaar hier in dit landje.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:56

Gister was het weer op het nieuws en ik moet zeggen... Ik zap nu weg. Ik WIL het niet meer horen, wat een ellende en ziet niemand meer een andere uitweg dan geweld bestrijden met geweld?

:x

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:58

ThirzaXinge schreef:
Tja ik weet niet wat ik hiervan moet denken, maar nederland is al aardig in het nauw gedreven heb ik het gevoel....
Gewoon ook omdat die gemene mensjes hier ookal zijn, ze hoeven alleen nog maar een aanslag te plegen en nederland is in paniek.

Vroeger zij iedereen "nee in nederland is het superveilig en als er een bedreiging dan doen ze er wel iets tegen" nou niet dus.

Hebben ze weer mooi voorelkaar hier in dit landje.

Vroeger? Je bent 13......

Terreurdreiging is niet iets van de laatste tijd, enkel door IS.
Er zijn door de jaren heen al meerdere aanslagen verijdeld en reken maar dat Nederland er alles aan doet om de dreiging te verminderen. Helemaal niemand zit te wachten op een aanslag (hoewel... nou ja te ingewikkeld :+ )
En die gemene mensjes zijn niet alleen in Nederland hoor. Ze zitten door heel Europa. Soms gewoon in Nederland geboren, vaak te jong om logisch na te denken en makkelijk te beïnvloeden.

Simmerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:00

Verkeerd ingevult ik ben 23 :=

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:16

ThirzaXinge schreef:
Verkeerd ingevult ik ben 23 :=

Dan alsnog... Ook voor 9-11 , dus 13 jaar terug, dus toen was jij 10, was het al niet zo heel erg super gezellig en was er al dreiging. Al quida bestond bijvoorbeeld sinds 1988. Om maar wat te noemen. Wat denk je van de aanslagen in bijvoorbeeld Madrid?

Of wat denk je dat de IRA heeft gedaan om maar iets te noemen? Was dan wel alleen gericht op een bepaald gedeelte van een land, maar toch.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:24

Nou ja de aanslag op Theo van Gogh is ook zo'n voorbeeld, waardoor de dreiging in Nederland ineens heel hoog werd.

De inlichtingendiensten doen heel veel werk en doen veel meer dan wij ook maar denken. En het is misschien maar goed ook dat wij dat allemaal niet weten want dan zou de angst denk ik nog groter zijn.
Maar goed dat is een aanname van mijn kant.

*edit* en al veel eerder tijdens de Afghaanse oorlog. Waarin de Sovjet unie Afghanistan binnen viel en streed tegen islamitische strijders.

Ik kan me in elk geval niet herinneren dat het in dat gebied zo lang ik leef, rustig is geweest.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:28

Courses schreef:

Scheelt weer 'n hoop bagage als je 't aan hebt :+ Ik kijk er hier niet raar van op, zit hier vlakbij de grootste kazerne van Nederland dus zie hier dan ook heel wat voorbij komen. Tanks, helikopters, oefeningen noem maar op.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:31

Dreiging is er inderdaad al heel lang alleen werd het toen stil gehouden voor "de gewone mens"

Laat je vooral niet gekmaken door de telefaag. Relkrant. Alles voor de leescijfers en is maar voor de helft waar. De helft feiten, de andere helft wordt aangedikt om een smeuïg verhaal te maken voor de lezers

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:32

Ik denk dat ik maar ga stoppen met het volgen van alle nieuwsberichten, word er niet goed van :n Maar op tv word je er aan de andere kant ook bijna dagelijks mee geconfronteerd met die groeiende dreiging voor NL. Hoorde laatst op m'n werk dat er al een negatief reisadvies is voor Londen.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:35

Ik weet niet of iemand het in dit topic al geschreven heeft, maar ik zou me meer zorgen maken over een eventuele Nederlandse arts of reiziger die terugkomt uit West Afrika met ebola... Maar daarover is het opvallend stil in het nieuws...

Geen paniek :P

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:40

Laten we vooral met zijn allen niet vergeten dat ook de media kleur geeft aan de gebeurtenissen. Zij bepalen wat wij zien en horen dus helemaal objectief is het helemaal nooit.

Maak me eerlijk gezegd meer zorgen over Poetin dan over IS. Ben bang dat van de winter de gaskraan dicht gaat...

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:43

Ja nja, we kunnen overal wel bang voor zijn ...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:43

Leverage schreef:
Ik denk dat ik maar ga stoppen met het volgen van alle nieuwsberichten, word er niet goed van :n Maar op tv word je er aan de andere kant ook bijna dagelijks mee geconfronteerd met die groeiende dreiging voor NL. Hoorde laatst op m'n werk dat er al een negatief reisadvies is voor Londen.

Ik heb dit even opgezocht en dit is dus niet waar. Er is nergens een negatief reisadvies voor Londen.
Nu ben ik zo, dat als ik zoiets hoor, eens ga kijken of dit ook echt zo is. Je kunt het makkelijk opzoeken. Soms blijkt er dan niks van waar en heb ik mij misschien voor niks bang laten maken.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:45

Mijn god.... Mensen die hier vragen wat is ISIS/IS is >;)
Kijken jullie uberhaupt wel eens naar het nieuws of lezen jullie de krant om te weten wat er in de wereld speelt? Sorry hoor maar dat bokt je dat moet bij brengen vind ik wel erg..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:49

Er zitten ook nogal wat jonge mensen in dit topic, lees 12/13/14 jaar. Ik kan me voorstellen dat zij niet weten wat IS is. Ik was op die leeftijd ook niet zo op de hoogte van wat er in de wereld gebeurde hoor.
Ten tijde van de aanslagen op 9/11 was ik 17, had ik ook nog nooit van Al Qaida gehoord. De Twin Towers kende ik alleen uit series en films.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:55

Hun profiel beweert anders... Maar goed stel dat er hier 12,13,14 jarige mee lezen... Dan vind ik dat je alsnog moet weten wat er gebeurd... Ik kreeg dat op die leeftijd van mijn moeder en op school echt wel mee hoor en daarvoor hoefde ik geen bloederige filmpjes te kijken.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:57

IS + Rusland/Oekraïne kwestie + Ebola + economische crisis: hebben we ooit zoveel erge dingen tegelijkertijd gehad überhaupt?
De één is banger voor IS, de ander voor Ebola enz. Maar alles bij elkaar.. dan leven we nu eigenlijk wel in een kudwereld zegmaar. Of kan het nóg erger?