Probleem, uitkering gestopt, geen werk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:55

Mick, ben je ooit getest op hooggevoelligheid?

mick75

Re: Probleem, uitkering gestopt, geen werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 21:46

Nee, maar ik zie ook niet zo goed in wat het medicaliseren toevoegt. Leuk, dan ben je hooggevoelig. Hooguit kan je wat algemene handvatten krijgen die dingen makkelijker kunnen maken, maar het is meet een excuus. Net zoals faalangst ook zeker wel een verklaring is, maar ook tegelijkertijd een excuus.

Ik zoek geen excuses om me achter te verschuilen, dat is te makkelijk. Ik moet het toch zelf doen.

En ik heb zoals ik al zei heel veel nuttige tips gehad, ideeen waar ik nooit aan gedacht zou hebben en andere vormen van hulp die ik enorm op prijs stel. En waar ik veel aan heb. Ik ben er dan ook van overtuigd dat het uiteindelijk wel goed gaat komen. Al zal het ongetwijfeld niet zijn op een manier die ik van te voren voor mogrlijk had gehouden.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:47

Nou dan ga ik mijn hooggevoeligheid nog even als excuus gebruiken dan. Succes verder.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 21:50

Zo bedoel ik het niet. Ik bedoel dat voor mijzelf, het is niet mijn bedoeling mensen hun problemen te bagetalliseren of belachelijk te maken.

Maar voor mij persoonlijk zou dat als weer eens verschuilen voelen en daar moet ik nou net vanaf.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:51

Amandavd schreef:
Nou dan ga ik mijn hooggevoeligheid nog even als excuus gebruiken dan. Succes verder.

Ik denk dat je het niet zo moet zien. Ik ben ook hooggevoelig, maar gebruik dat ook niet als 'excuus'. Eigenlijk is hooggevoelig zijn gewoon een deel wat bij je hoort en waar je rekening mee houdt. Of in ieder geval, dat is het voor mij wel. Ik neem aan dat jij er in dit geval echt last van hebt en het je beperkt in je leven? Ik weet hoe ik er mee om moet gaan en qua dat is het voor mij vrij simpel. Alleen de overdreven emoties zijn soms wat rot..

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:56

Las hier het eea over krantenwijken, hier in de buurt woont een man met 5 kinderen, en die onderhoud zijn gezin met meerdere krantenwijken en folders. Dat het dus zinloos is om dat te lopen, daarvan bewijst deze man het tegendeel

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:12

TS, een vervelende situatie. Werk vinden is op de huidige markt niet eenvoudig, zonder of mét een mooi CV.

Wat mij opvalt is wel dat je jezelf in een lastig parket brengt.
Enerzijds wil je fulltime werken want minder 'is geen baan' en heb je andere niet zo heel reële eisen.
Aan de andere kant schiet je in de stress voor bijv. een netwerkgesprek en beschrijf je dat als een bijna onoverkomelijke hindernis om maar iets te ondernemen.

Mijn indruk is dat je de lat voor jezelf heel hoog legt, en daarmee een deel van toekomstig falen 'creëert'.
Dat zul je zelf moeten doorbreken, met de steun van anderen.
Ontwikkelen doe je stap voor stap.
Sterkte.

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 23:34

mick75 schreef:
Waar ik wel wat hulp bij kan gebruiken is digitasl solliciteren. Ik ben van de ouderwetse brievengeneratie, digitaal vind ik lastig en het staat me ook tegen maar ik weet best dat ik geen keuze heb daarin. Een mailtje op laten vallen vind ik een stuk moeilijker dan een brief subtiel op te laten vallen. Vroegah, 20 jaar terug, kon ik 10 brieven versturen en 10 x uitgenodigd worden. Per mail lukt op 500 brieven 1 uitnodiging amper. En eind '80 was het economisch ook geen hoogtij en waren vrouwen echt niet geaccepteerd in de techniek.

Wat voor mij het beste werkt is zo veel mogelijk recht uit het hart schrijven, schrijven wat je dacht of voelde toen je de vacature las, het enthousiasme eraf laten spatten (je hoort vaak dat uitroeptekens not done zijn in brieven, maar een goed geplaatste kan prima m.i., ik heb vaak hele positieve reacties op mijn brieven gehad). Niet alleen proberen jezelf te 'verkopen', maar ook aan te geven waarom hun baan bij jou past en waarom je het helemaal ziet zitten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:24

We zijn een paar dagen verder. Hoe gaat het nu? :) Zijn er al wat vorderingen?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 21:22

Ben bezig, heb volgende week een sollicitatiegesprek bij een snackbar in elk geval en sowieso wat losse klusjes. Waar dan misschien weer meer werk uit komt. Eerst maar even examen doen.

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:53

Heb nog niet gereageerd in dit topic, wel gelezen... Hoe is het examen gegaan?