Vreemdgaan, vergeven of niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:55

Helaas is het niet zo simpel ik denk dat menig een denkt rennen en dumpen.
Maar het heeft nu eenmaal grote gevolgen namelijk het afhankelijk zijn, kinderen wonen geld enz.
Als je de beslissing neemt om uit de relatie te stappen dan is dat heel moedig.
Er gaat vaak ook een periode aan vooraf om moed te verzamelen.
Zeker als je niet zo zelfverzekerd bent.

hidsiiiggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 20:50

ik heb het mijn ex niet vergeven... Nu spijt van:P Iedereen maakt fouten...

lampjerulez

Re: Vreemdgaan, vergeven of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 21:16

Je kan spijt hebben, maar ik heb het mijn ex vergeven en had dat beter niet kunnen doen.
Jij weet niet wat het vervolg had kunnen zijn dus daarom spijt (je beeld je het beste in)
Maar geloof me je had ook spijt gehad als je het hem wel had vergeven om vervolgens weer 1 jaar van je leven kwijt te raken omdat je erachter komt dat je al veel eerder je spullen had moeten pakken

:j believe me

hidsiiiggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 21:21

hahaha:p

ik ben wel echt anders gaan denken over vreemdgaan... Ik was altijd heel erg anti... maar dat is nu wel een beetje weg...

ik geloof dat hij het deed omdat het een zwakte van hem is... eerlijk is eerlijk... en iedereen die hem kent weet dat... als hij een mooie vrouw ziet... en hij krijgt de kans... dan zegt hij geen nee:P

maar ik weet nu wel dat hij daar verder geen gevoelens bij heeft... Ik denk echt dat ik er geen spijt van zou hebben gehad:P

overigens had hij er wel erg veel spijt van... Er heeft nog nooit iemand zoveel moeite gedaan om mij voor zich te winnen:P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 21:24

Hidsiiiggg, sorry dat ik het zeg, maar dan is hij gewoon een slappe zak. Natuurlijk kan hij wel nee zeggen, maar hij heeft er dus blijkbaar gewoon geen zin in om trouw aan jou te zijn. Lekkere vent dan!
Bij zo'n vent wil je toch niet blijven? Hoe ziet je toekomst er dan uit?

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 21:27

pfff. nou ik had hem een dreun voor zijn muil verkocht en was vertrokken:). en als hij ik spijt me zou zeggen had ie die lekker op een plek kunnen steken waar de zon niet schijnt. Had hij maar moeten bedenken voor die het zou doen en er spijt van kreeg. uiteindelijk zou ik mischien wel "vergeven"als we nog vrienden zouden blijven. maar vergeten doet men nooit, en het zal altijd blijven steken.

en geen nee kunnen zeggen is gewoon een slap excuus. Net als alcohol, het zijn beide keuzes, waarvan je de consequenties maar van moet aanvaarden

hidsiiiggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 21:29

Ik snap jullie mening absoluut...;) Ik denk overigens dat de meeste mannen niet de ballen hebben om nee te zeggen ;)

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 21:29

hidsiiiggg schreef:
hahaha:p

ik ben wel echt anders gaan denken over vreemdgaan... Ik was altijd heel erg anti... maar dat is nu wel een beetje weg...

ik geloof dat hij het deed omdat het een zwakte van hem is... eerlijk is eerlijk... en iedereen die hem kent weet dat... als hij een mooie vrouw ziet... en hij krijgt de kans... dan zegt hij geen nee:P

maar ik weet nu wel dat hij daar verder geen gevoelens bij heeft... Ik denk echt dat ik er geen spijt van zou hebben gehad:P

overigens had hij er wel erg veel spijt van... Er heeft nog nooit iemand zoveel moeite gedaan om mij voor zich te winnen:P

Vraag is, zou hij er ook zo over denken als jij elke woest aantrekkelijke man bespringt?

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 21:32

Ik zei altijd dat het dan over en klaar zou zijn.
Ik zou zelf neit vreemdgaan.
maar eerlijk gezegd verwacht ik dat mn vriend dat ook niet zo snel gaat doen.
Mocht het toch een keer fout gaan zal ik m niet gelijk wegsturen.
Hangt toch van de situatie af dan.
Een keertje zoenen in de kroeg vind ik bijvoorbeeld al anders dan maandenlang afspraakjes achter mn rug om.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 21:34

Het ligt er echt heel erg aan hoe het zo is gekomen. Een 'date' afspreken vind ik anders dan iemand tegenkomen en daar uit lust op dat moment iets mee doen. Dat eerste is gewoon verschrikkelijk vals. Het laatste minder.

En of hij het meteen vertelt of niet. Ik was eerst ook heel erg anti, maar nu de relatie zo serieus is, heb ik zoiets van het is zo zonde om de relatie, onze toekomst, opzij te zetten voor zoiets!

Sowieso praten wij er wel eens over. En hebben afgesproken het gewoon tegen elkaar te zeggen als we lust voelen bij een ander :)

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 21:47

Het punt is in mijn ogen niet zozeer of de man gevoelens heeft bij de vrouw waar mij hij is vreemd gegaan.
Maar meer, wat wil je zelf?

Ik wil geen man die met andere vrouwen het bed deelt dan met mij.
Het feit dat hij er geen gevoelens bij heeft maakt geen bal uit.
Je heb een relatie omdat je voor elkaar kiest
Als je dan nog met andere het bed in wilt moet je geen relatie aangaan.

edit: dit geld natuurlijk ook voor vrouwen die vreemd gaan met een man (of vrouw)

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 21:52

Ja zo kun je het natuurlijk ook recht praten.
Bij vreemd gaan zijn twee personen nodig en sorry dat ik het zeg is de gene met een relatie gewoon onbetrouwbaar en houd alleen rekening met zijn L die hij achterna loopt.
En in het verzinnen van smoesjes zijn ze dan wel weer goed en zeker ook in het bespelen van vrouwen.
Ik snap ook niet dat er dan ook gewoon ingetrapt word.
Denk je nu echt dat hij rekening houd met jou gevoelens het gaat alleen maar om zijn eigen lusten.
In een toekomst zul je alleen maar moeten toegeven en jezelf verliezen door het gewoon iedere keer weer goed te praten totdat je geen eigenwaarde meer overhebt.
Meestal zijn het personen met een hele goede babbel en laten je altijd geloven dat het niets voorstelde en ja het spijt me zeggen ze ook altijd.
Ik ben inderdaad ook benieuwd hoe hij zou reageren als jij hem vertelt dat je vreemd bent geweest en zegt, ik kon me echt niet beheersen maar het stelde niets voor hoor.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 21:58

lady62

_/-\o_ :j

echt hoor dames
je slaat jezelf voor je hoofd, maar goed iedereen zijn eigen ervaringen en normen/waarden natuurlijk.

Op het moment dat hij het over zijn hart/gevoel noem het maar op kan krijgen om met een ander het bed te delen is hij niet met zijn hoofd bij jou.
En als je een goeie relatie hebt moet hij altijd rekening houden met jou gevoel

maar goed dat is mijn norm van een relatie

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 08:07

Door mijn man vertrouw ik niemand meer, inclusief vrouwen.
Want als die vrouwen weten dat hij een vrouw en 3 kids heeft.
Bah word er nog steeds misselijk van, het is nu herfstvakantie maar daarna moeten mijn kids weer naar school en ga ik die Turkseh... weer 4 keer per dag zien..

Heeft iemand misschien tips hoe ik van mijn wraak gevoelens afkom.

Heb haar op fb netjes gevraagd of ze met me wil praten. Maar ze is slim ze heeft al die gespreken met mijn man op een ander fb account. Maar heb alle screenshots liggen en dat weet ze pffffff wil ze zo graag door sturen naar haar man

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 10:31

Waarom zou je. Grow some balls en laat je niet meer ongelukkig maken door die kerel van je.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 10:41

Ik snap dat het moeilijk is om bij je man weg te gaan, maar je laat je toch niet zo behandelen meid? Er is overal wel een oplossing voor, echt waar! Je moet alleen zelf die vicieuze cirkel doorbreken en voor jezelf en je kinderen kiezen. Je man kiest duidelijk niet voor jou en op deze manier maak je het hem helemaal makkelijk.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 10:48

lady62 schreef:
Helaas is het niet zo simpel ik denk dat menig een denkt rennen en dumpen.
Maar het heeft nu eenmaal grote gevolgen namelijk het afhankelijk zijn, kinderen wonen geld enz.
Als je de beslissing neemt om uit de relatie te stappen dan is dat heel moedig.
Er gaat vaak ook een periode aan vooraf om moed te verzamelen.
Zeker als je niet zo zelfverzekerd bent.

dit idd

mijn man is vreemd gegaan en ja ik heb hem vergeven (vergeten doe ik t niet)
hij heeft zich wel echt ronduit moeten bewijzen want ik gaf het niet zomaar gewonnen, ik moest zeker weten dat hij echt serieus voor ons ging of zijn pik in de rondte bleef slingeren met alle mooie dames om hem heen

kijk, ik hou al 21 jaar van de vent, getrouwd, prachtig leven opgebouwd, mooie dochter. dat schuif je echt niet zomaar 'ff' aan de kant hoor
en ik relativeer wel, ik weet dat de wijven alleen maar n lust zijn, en geen liefde
dat maakt voor mij echt verschil :j gaat hij een relatie aan dan kan hij opdonderen
Nou geef ik hem absoluut geen vrijbrief om als nog te gaan rond ketsen,maar ik breek er niet mijn hele leven voor overhoop, alleen weet hij dat niet :P Ik hem gezegd, nogmaals en daar is het gat van de deur! ;)

en serieus....die man heeft echt spijt van zijn daden en maakt dit nu al zolang goed, dat het vertrouwen ook helemaal terug is :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 10:51

Tja, aan de andere kant. Jij schuift hem niet zomaar ff aan de kant, maar dat deed hij op het moment dat hij zijn snikkel achterna ging wel met jou. Ik heb het ook van dichtbij meegemaakt en diegene had vooral spijt van het feit dat de waarheid boven water was gekomen, en niet van het feit dat hij uberhaupt vreemd was gegaan. En dan weet je het nog maar van die keer en niet van de dames die hij ervoor heeft bezocht. Dan mag je ook nog eens hopen dat hij het wel veilig heeft gedaan en je niet nog eens bent blootgesteld aan allerlei SOA's.

Ik vind het knap dat sommige mensen zich er overheen kunnen zetten, maar ik geef iemand één keer volledig vertrouwen en als ze dat op die manier beschadigen, dan zijn ze toch not that into you en is daar het gat van de deur.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 10:55

Cayenne schreef:
Tja, aan de andere kant. Jij schuift hem niet zomaar ff aan de kant, maar dat deed hij op het moment dat hij zijn snikkel achterna ging wel met jou. Ik heb het ook van dichtbij meegemaakt en diegene had vooral spijt van het feit dat de waarheid boven water was gekomen, en niet van het feit dat hij uberhaupt vreemd was gegaan. En dan weet je het nog maar van die keer en niet van de dames die hij ervoor heeft bezocht. Dan mag je ook nog eens hopen dat hij het wel veilig heeft gedaan en je niet nog eens bent blootgesteld aan allerlei SOA's.

Ik vind het knap dat sommige mensen zich er overheen kunnen zetten, maar ik geef iemand één keer volledig vertrouwen en als ze dat op die manier beschadigen, dan zijn ze toch not that into you en is daar het gat van de deur.

tja zijn bloed van zn brains ging ff zn snikkel in :+

ik weet dat het alleen maar lusten zijn en geen liefdes, en wij staan ook open voor een toekomst voor hetzelfde als rainbow8 ;)
dus ik denk dat dat ook wel verschil maakt

mijn man heeft echt wel spijt gehad en heeft dat dubbel en dwars goed gemaakt en eigenlijk nog steeds...hij is niets liever dan thuis en doet niets liever dan mij dan de aandacht geven. Hij werkt hard, (en ja controleerbaar) en is verder alle vrije tijd bij zijn gezin

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 10:59

Ik vind het onvergevelijk .... als lust wint van liefde mag je er wat mij betreft wel blijven. Ik ben getrouwd, al ruim 10 jaar en we hebben twee mooie gezonde meiden. Van dichtbij meerdere keren meegemaakt en ik snap sommige vrouwen niet dat ze dan maar bij hun vreemdgaande partner blijven omdat hij zo'n leuk salaris heeft. Nou sorry maar mijn geluk vind ik belangrijker dan geld. Misschien klink ik heel erg rechtdoor zee maar zo denken wij er alle twee over. Mijn man is int.chauffeur en van maandag tot vrijdag weg. Wij vertrouwen elkaar volledig.

Wanneer je vreendgaat en het dan ook nog uitkomt zak je bij mij heel diep. Als je het eerlijk opbiecht is er nog enig inzicht in je lijf gekomen en lijkt het misschien nog wel dat men spijt zou kunnen hebben maar de actie van mijn kant is het zelfde ..... koffers pakken !!!!!!!

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 11:00

Cayenne schreef:
Ik snap dat het moeilijk is om bij je man weg te gaan, maar je laat je toch niet zo behandelen meid? Er is overal wel een oplossing voor, echt waar! Je moet alleen zelf die vicieuze cirkel doorbreken en voor jezelf en je kinderen kiezen. Je man kiest duidelijk niet voor jou en op deze manier maak je het hem helemaal makkelijk.

Indd je hebt helemaal gelijk. En ga morgen ook naar maatschappelijk werk voor wat steun en hulp.
En heb mijn digid code aangevraagd voor een uitkering.

Ben nu ook bezig om al mijn schulden (die op mijn naam staan) allemaal uit te zoeken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 11:00

Vergeven zou ik wel kunnen,maar het volle vertrouwen is weg,dat komt nóóit meer terug.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 11:28

Ik vind het schokkend hoe zwart-wit zo veel mensen denken. 1x vreemd gaan en alles wat je met zo iemand hebt opgebouwd, waar je jaren lang aan hebt gewerkt, wordt aan de kant geschoven. Ik praat vreemdgaan echt niet goed, maar mensen behandelen het meteen zo zwart-wit. De mens heeft lang geleden de afspraak gemaakt om monogaam te zijn en te leven. Maar diep van binnen zijn wij niet monogaam. We kunnen die afspraak nog altijd maken met elkaar, als partners. Maar als 1 van de partners dan een keer een moment van zwakte heeft, is dat absoluut onvergefelijk en is het van een lieve partner die alles voor je overheeft ineens de grootste zak die er bestaat.
Natuurlijk schaadt het het onderling vertrouwen. En natuurlijk moeten gemaakte afspraken nagekomen worden. Maar zou een relatie niet sterk genoeg moeten zijn om dat vertrouwen weer op te bouwen? Zeker de mensen die zeggen: maar ik hou nog zo veel van hem. Wie zegt dan dat je bij hem weg moet??? Zolang hij ook van jou houdt en jullie samen willen werken aan het opnieuw opbouwen van vertrouwen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 11:30

Herman97 schreef:
Ik vind het onvergevelijk .... als lust wint van liefde mag je er wat mij betreft wel blijven. Ik ben getrouwd, al ruim 10 jaar en we hebben twee mooie gezonde meiden. Van dichtbij meerdere keren meegemaakt en ik snap sommige vrouwen niet dat ze dan maar bij hun vreemdgaande partner blijven omdat hij zo'n leuk salaris heeft. Nou sorry maar mijn geluk vind ik belangrijker dan geld. Misschien klink ik heel erg rechtdoor zee maar zo denken wij er alle twee over. Mijn man is int.chauffeur en van maandag tot vrijdag weg. Wij vertrouwen elkaar volledig.

Wanneer je vreendgaat en het dan ook nog uitkomt zak je bij mij heel diep. Als je het eerlijk opbiecht is er nog enig inzicht in je lijf gekomen en lijkt het misschien nog wel dat men spijt zou kunnen hebben maar de actie van mijn kant is het zelfde ..... koffers pakken !!!!!!!

soms is liefde belangrijker dan alles ;) zelfs dat ene foutje waar de liefde, die misschien even zo vanzelfsprekend was, ff 'vergeten' was in een vlaag van opwinding

ach ja verschillende meningen hierin zullen altijd blijven :j

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 11:37

tjaakje schreef:
Ik vind het schokkend hoe zwart-wit zo veel mensen denken. 1x vreemd gaan en alles wat je met zo iemand hebt opgebouwd, waar je jaren lang aan hebt gewerkt, wordt aan de kant geschoven. Ik praat vreemdgaan echt niet goed, maar mensen behandelen het meteen zo zwart-wit. De mens heeft lang geleden de afspraak gemaakt om monogaam te zijn en te leven. Maar diep van binnen zijn wij niet monogaam. We kunnen die afspraak nog altijd maken met elkaar, als partners. Maar als 1 van de partners dan een keer een moment van zwakte heeft, is dat absoluut onvergefelijk en is het van een lieve partner die alles voor je overheeft ineens de grootste zak die er bestaat.
Natuurlijk schaadt het het onderling vertrouwen. En natuurlijk moeten gemaakte afspraken nagekomen worden. Maar zou een relatie niet sterk genoeg moeten zijn om dat vertrouwen weer op te bouwen? Zeker de mensen die zeggen: maar ik hou nog zo veel van hem. Wie zegt dan dat je bij hem weg moet??? Zolang hij ook van jou houdt en jullie samen willen werken aan het opnieuw opbouwen van vertrouwen.

:j