Heel veel van de zinnetjes zetten je aan de denken en laten je heel anders denken. Ik heb een best wel moeilijke tijd gehad en nu nogsteeds maar zulke zinnetjes laten je dan toch positief denken
Bitchy
Geplaatst: 29-07-14 02:56
Liever opbranden dan uitdoven
elenaMM77
Geplaatst: 29-07-14 04:21
De mijne is niet echt een motto natuurlijk, maar een die ik altijd in het oog houdt..
het verleden is niet belangrijk meer, al kun je er van leren... het is je bagage, maar laat het nooit de molensteen om je nek worden want het is geschiedenis.. morgen weet je niet wat er gaat komen... geniet daarom van de dag van vandaag..
daarom:
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, but Today is a Gift, Thats is why it is called we call it 'The Present'
Meest recente bekende gebruik van deze zegswijze komt volgens mij uit Kung Fu Panda, ik gebruikte het echter al voor die tijd, dus hij is echt ouder.
----------
mijn motto (bovenstaande is eigenlijk meer mantra) is al langere tijd: Never regret. If it’s good, it’s wonderful. If it’s bad, it’s an experience
het zorgt er altijd voor dat ik het positieve blijf zien, zelfs in zaken die zouden kunnen zijn.. goed en slecht maken immers uit van je levenservaring en maken je tot de persoon die je vandaag de dag bent..
----
tenslotte nog 1 tje om het af te leren.. het is niet echt een motto maar meer een waarheid:
Wees je bewust van wat je denk, Wees je bewust dat wat je denkt je ook uitstraalt. Wees je bewust dat wat je uitstraalt anderen zullen retourneren.
met andere woorden.
als jij vriendelijk en behulpzaam in het leven staat, dan zul je ervaren dat je vriendelijkheid en behulpzaamheid zult ervaren en ontmoeten
Als je altijd een luisterend oor heeft als anderen dat nodig hebben, dan zullen anderen bereid zijn om naar jou te luisteren als jij het eens moeilijk hebt.
Ben jij altijd chagrijnig s morgens? dan zul je merken dat de mensen je mijden, en als ze je niet kunnen mijden, dan zullen ze chagrijnig lijken.. niet omdat ze chagrijnig zijn.. maar omdat ze chagrijnig van je worden.. je wordt immers niet vrolijk van iemand die loopt te snauwen of te mopperen.
vind je dat mensen eerst maar je respect moeten winnen, voor je respect toont.. dan zul je merken dat ze weinig respect naar je zullen tonen.. ze ontvangen het zelf immers ook niet
durf je mensen niet te vertrouwen, uit angst dat ze je zullen beduvelen of in de steek zullen laten? dan zul je merken dat mensen jouw ook niet zomaar vertrouwen of in vertrouwen nemen. immers je straalt uit dat je mensen niet dicht bij jezelf toelaat.
(etc)
deze waarheid houdt mij regelmatig bezig.. als ik iets als negatief ervaar, ga ik altijd even bij mijzelf na of het niet een gevolg is van wat ik zelf doe of uitstraal.
en als ik wil dat de boel gezellig wordt, moet je natuurlijk niet gaan lopen somberen over iets dat gisteren misging.. daar worden anderen echt niet gezelliger van om je heen.
"Keep your friends close, but your enemies closer" "There is always a happy end, and if there isn't, then it's not the end." "Everything happens for a reason and some day you'll find out."
LoveChamp
Geplaatst: 30-07-14 15:19
Ik heb nog een mooi zinnetje:
Als je niets meer met me te maken wil hebben maar je blijft wel over mij praten dan is mijn leven duidelijk interessanter dan de jouwe
Shanna7836
Geplaatst: 30-07-14 15:23
Live everyday like it's the last one.
en
You only live once, so you better make the best of it.
Ze komen een beetje op hetzelfde neer maarja
Laatst bijgewerkt door Shanna7836 op 30-07-14 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt
chantalboes
Geplaatst: 30-07-14 15:28
All we have to decide is what to do with the time that is given.
-Gandalf, Lord of the Rings; the Fellowship of the Ring
Ik heb op mijn sleutelbeen de tekst laten tattoeren:
'I should learn to live, before I die'
Deze tekst omdat ik chronisch depressief ben en momenten heb waarin ik erg suicidaal ben. Dan kijk ik naar die tekst en denk ik bij mezelf: Ik moet leren leven, echt van het leven leren genieten.
denisesilver
Geplaatst: 31-07-14 13:03
chantalboes schreef:
All we have to decide is what to do with the time that is given.
-Gandalf, Lord of the Rings; the Fellowship of the Ring
Ik had met zo'n profielfoto toch wel een oom Iroh uitspraak verwacht
verwijderd13
Geplaatst: 31-07-14 13:12
MIJN ALLERBESTE IN MN ONDERSCHRIFT, en daarna deze; "I will never stop trying" "winners never quit. Quitters never win." "If you want something, fight for it" ------- Sorry voor men slechte engels
Yv_
Geplaatst: 01-08-14 10:33
Pff lastig, er zijn er zoveel!
Eentje die ik wel vaak gebruik: Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. En m'n onderschrift.
Konstantine
Geplaatst: 01-08-14 22:35
_Denise_ schreef:
Draag altijd mooi ondergoed, want je weet nooit wat je overkomt.
Hier moest ik echt even om lachen.
"Even if we don't have the power to choose where we come from, we can still choose where we go from there." "Standing on the fringes of life offers a unique experience, but there comes a time to see what it looks like from the dance floor."
Beide uit Stephen Chbosky's 'The perks of being a wallflower'
En mijn onderschrift.
coldsummers
Geplaatst: 01-08-14 22:52
LovesSam schreef:
Never give up, never..
dus je moet wel opgeven? Ik denk dat je Never give up, ever. bedoelt. Maar mooi motto!