me maatje aan de drugs..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 15:02

Hallo ik ben M,

Ik was toch eens benieuwd wat er allemaal is gespeculeerd over mij dus ik ben er maar voor gaan zitten.
Mijn inmiddels super lieve en sterke vriendin staat nog ingelogd dus ik geef mijn verhaal even vanuit haar account.

Allereerst begrijp ik heel goed dat het grootste gedeelte van de lezers TS wilde beschremen en hebben geadviseerd mij te laten vallen. Maar wat ben ik blij dat ze voor mij heeft gevochten!

Om ook even uit te leggen wat in het topic vaak onduidelijkheid over was:
Het is niet zo dat na 4 weken bijna dagelijks gebruik direct lichamelijke verslaving ontstaat.
Als je lange tijd verslaafd bent aan GHB dan kom je er zeer moeilijk van af vanwegen de helse afkick verschijnselen. Zoals Axel_Valerie vaak heeft gezegd was dat bij mij nog niet aan de orde. Na 4 weken kunnen er wel afkickverschijnselen ontstaan maar dat pakte zich bij mij vooral uit in koud-zweed, op willekeurige momenten. Ik denk dat ik net optijd gestopt ben want het had vanaf hier veel moeilijker geworden.

Ik zal proberen mijn drugs gebruik van afgelopen zomer te beschrijven.
Het begon natuurlijk allemaal met een xtc pilletje af en toe en ik ging daar al gauw bij snuiven. Toen mijn contract niet werd verlengd en ik ineens zeeen van tijd had ging iknsteeds vaker gebruiken (nog geen GHB) en midden in de zomer ging ik ook doordeweeks nachten door. Op een dag kwam natuurlijk in datsoort vriendengroepen GHB om de hoek kijken en ik probeerde het. Ik was indie tijd zeer ongemotiveerd en een misstap als deze was ook wel te verwachten. Dat eerste dopje (dosis GHB) smaakte naar meer en begon ik het al snel vaker te gebruiken, eerst om de paar dagen en aan het eind bijna elke dag.

Ik sprak TS best wel vaak en telkens ging het natuurlijk over GHB, ik heb haar geloof ik 3 keer opnieuw beloof NU STOP IK. Ik wilde ook, maar dat gevoel veranderde in schaamte en een rotgevoel, dat ging maar op 1 manier weg....
Steeds meer echte vrienden zag ik niet meer en ik bleef een beetje achter met het zelfde ghb groepje. Plannen voor de toekomst stopte ik weg dus het werd uitzichtloos. Alleen TS probeerde mij te helpen maar ik had mijn twijfels. Zoals eerder verteld door TS had ik toen dertijd al gevoelens voor haar en iknwas ook op de hoogte van hoe zij over mij dacht. Pas toen het fout ging met mijn auto schrok ik. Ik dacht dit kan zo niet verder. En van hier uit ben ik in nuchtere toestand weer aan me toekomst gaan denken. Ik ben echt blij dat ik niet meer afkick verschijnselen had want in mijn hoofd stond ik er toen volledig achter.

De lichamlijke verslaving kun je redelijk snel vanaf komen alhoewel het geen pretje is.

Maar een (ex)-ghb verslaafde zal naar mijn idee nooit van de geestelijke verslaving af komen.

Ik ben er nu een tijdje vanaf en ik ben nu ook niet bang dat ik terugval
Maar het spookt toch altijd nog rond in je hoofd en bij een tegenslag moet je echt heeel heel sterk zijn wil je dan niet naar de ghb grijpen.

Ik ben blij dat jullie haar hebben gesteund in die tijd, bedankt.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 15:06

Wat fijn dat je van je lichamelijke verslaving af bent gekomen! En ja, die geestelijke verslaving... 't Is een beest dat gaat slapen, maar het zal nooit weg gaan. Zorgen dat je hem nooit meer wakker maakt!

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 15:35

Hoi M. Herkenbaar verhaal. Maar wat ontzettend knap van je dat je ervan af bent gekomen. _/-\o_
Het zal lastig blijven maar met de juiste mensen om je heen en een flinke portie doorzettingsvermogen komt het uiteindelijk goed. Het zwaarste heb je al achter de rug.

Veel sporten en gezond eten helpt ook altijd erg goed. Sporten maakt endorfine vrij en dit zorgt ervoor dat je je beter voelt en minder behoefte hebt aan dar soort dingen.

En als het dreigt fout te gaan en de negatieve gedachtes het over gaan nemen. Zoek op tijd hulp.

Nog veel succes met alles! Je bent al Super bezig!

JoellaLoves

Re: me maatje aan de drugs..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 21:34

hee bokkers,

ondanks dit niet mocht wat mij vriend heeft gedaan vind ik het ook wel weer dapper dat hij zijn eigen verhaal er ook op durft te zetten en hoe eerlijk hij hier over is. Ik hoop dat dit verhaal iemand anders kan gaan helpen die dit dus ook mee maakt.

Ik hoop super erg dat mijn vriend nu dit kan vol houden en dat het geestelijk ook vol te houden is. ik weet wel dat dit ons wel erg sterk heeft gemaakt en zo ook veel meer aankunnen.

nogmaals bedankt voor u steun

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 06:39

JoellaLoves schreef:
Hallo ik ben M,

Ik was toch eens benieuwd wat er allemaal is gespeculeerd over mij dus ik ben er maar voor gaan zitten.
Mijn inmiddels super lieve en sterke vriendin staat nog ingelogd dus ik geef mijn verhaal even vanuit haar account.

Allereerst begrijp ik heel goed dat het grootste gedeelte van de lezers TS wilde beschremen en hebben geadviseerd mij te laten vallen. Maar wat ben ik blij dat ze voor mij heeft gevochten!

Om ook even uit te leggen wat in het topic vaak onduidelijkheid over was:
Het is niet zo dat na 4 weken bijna dagelijks gebruik direct lichamelijke verslaving ontstaat.
Als je lange tijd verslaafd bent aan GHB dan kom je er zeer moeilijk van af vanwegen de helse afkick verschijnselen. Zoals Axel_Valerie vaak heeft gezegd was dat bij mij nog niet aan de orde. Na 4 weken kunnen er wel afkickverschijnselen ontstaan maar dat pakte zich bij mij vooral uit in koud-zweed, op willekeurige momenten. Ik denk dat ik net optijd gestopt ben want het had vanaf hier veel moeilijker geworden.

Ik zal proberen mijn drugs gebruik van afgelopen zomer te beschrijven.
Het begon natuurlijk allemaal met een xtc pilletje af en toe en ik ging daar al gauw bij snuiven. Toen mijn contract niet werd verlengd en ik ineens zeeen van tijd had ging iknsteeds vaker gebruiken (nog geen GHB) en midden in de zomer ging ik ook doordeweeks nachten door. Op een dag kwam natuurlijk in datsoort vriendengroepen GHB om de hoek kijken en ik probeerde het. Ik was indie tijd zeer ongemotiveerd en een misstap als deze was ook wel te verwachten. Dat eerste dopje (dosis GHB) smaakte naar meer en begon ik het al snel vaker te gebruiken, eerst om de paar dagen en aan het eind bijna elke dag.

Ik sprak TS best wel vaak en telkens ging het natuurlijk over GHB, ik heb haar geloof ik 3 keer opnieuw beloof NU STOP IK. Ik wilde ook, maar dat gevoel veranderde in schaamte en een rotgevoel, dat ging maar op 1 manier weg....
Steeds meer echte vrienden zag ik niet meer en ik bleef een beetje achter met het zelfde ghb groepje. Plannen voor de toekomst stopte ik weg dus het werd uitzichtloos. Alleen TS probeerde mij te helpen maar ik had mijn twijfels. Zoals eerder verteld door TS had ik toen dertijd al gevoelens voor haar en iknwas ook op de hoogte van hoe zij over mij dacht. Pas toen het fout ging met mijn auto schrok ik. Ik dacht dit kan zo niet verder. En van hier uit ben ik in nuchtere toestand weer aan me toekomst gaan denken. Ik ben echt blij dat ik niet meer afkick verschijnselen had want in mijn hoofd stond ik er toen volledig achter.

De lichamlijke verslaving kun je redelijk snel vanaf komen alhoewel het geen pretje is.

Maar een (ex)-ghb verslaafde zal naar mijn idee nooit van de geestelijke verslaving af komen.

Ik ben er nu een tijdje vanaf en ik ben nu ook niet bang dat ik terugval
Maar het spookt toch altijd nog rond in je hoofd en bij een tegenslag moet je echt heeel heel sterk zijn wil je dan niet naar de ghb grijpen.

Ik ben blij dat jullie haar hebben gesteund in die tijd, bedankt.

Precies waarom een jongen met 'heel af en toe een pilletje' ook al een no go is voor mij. De drempel wordt lager, het smaakt naar meer, allemaal erg begrijpelijk.

Heel knap van je dat je gestopt bent. Nu nog volhouden he! En denk eraan dat hulp helemaal niet gek of raar is, mocht je denken dat het weer fout kan gaan. Veel geluk saampjes!! <3