Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Brainless schreef:lizet_lara schreef:Ach, als ze het willen doen ze het toch wel. Maakt niet uit of de ouders het wel of niet goed vinden.
Hier zie je veel groepsdruk, ach neem toch een hijsje enz.
Ze moeten het lekker zelf weten toch?
Nee dat moeten ze niet zelf weten (althans... hier niet).
chanicha schreef:Waarom konden wij jaren geleden tot zes uur in de ochtend doorgaan zonder pilken? Ik snap echt niet waarvoor er die zooi geslikt moet worden, volgens mij kunnen ze niet meer gezellig doen zonder pilletje.
janouk schreef:chanicha schreef:Waarom konden wij jaren geleden tot zes uur in de ochtend doorgaan zonder pilken? Ik snap echt niet waarvoor er die zooi geslikt moet worden, volgens mij kunnen ze niet meer gezellig doen zonder pilletje.
Wat ik niet snap, is dat mensen een pilletje slikken en er ook nog voor betalen, dat gemaakt is in een illegaal laboratorium door jongens die op school niet eens een voldiende hadden voor scheikunde.
Geproduceerd door mafkezen zonder enige kennis van scheikunde en biologie met illegale kunstmatige productie middelen.![]()
Mensen weten niet wat in zo'n pil zit, welke mafkees hoeveel van wat erin gestopt heeft.
En dan wel klagen over voedselveiligheid voor mens en dier. Wel goede voedsel, gecontroleerd, asn je paard voeren en dan zelf zulke pilletjes slikken.
Ik snap dat echt niet
Zou het wel echt erg vinden als ze het wel zouden gaan doen...lizet_lara schreef:Ach, als ze het willen doen ze het toch wel. Maakt niet uit of de ouders het wel of niet goed vinden.
Hier zie je veel groepsdruk, ach neem toch een hijsje enz.
Ze moeten het lekker zelf weten toch?
zillionke schreef:zo leren ze er wel zelf van.. Verbieden heeft helemaal geen zin!
lieveli schreef:Wat zijn dat voor onderzoeken? Heb je daar linkjes van?
Brainless schreef:kekaro schreef:Hier geld ook dat het wel mag maar het liefst thuis net als een biertje of borrel.
Andere drugs ben ik best erg op tegen...ik hoop dat mijn kinderen begrijpen waarom en daar ook wat mee doen.
http://www.novadic-kentron.nl/default.a ... 2b74591b40Citaat:jongeren die met ouderlijke supervisie thuis mogen drinken, drinken meer dan jongeren die dat niet mogen.
TS Daarnaast is het verboden om minderjarige te laten blowen.
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... _niet.html
Iinge_ schreef:Toch denk ik dat dat ook verschilt per kind, het ene kind kan er goed mee omgaan als een ouder dingen verbied en luistert daar naar, een ander gaat juist rare dingen doen als je dat hem verbied. Ik denk dat die onderzoeken dan ook nooit representatief kunnen zijn voor iedereen.
) ThreeFingers schreef:Hier een moeder die zelf vroeger af en toe een joint rookte.
Mijn dochter rookt helemaal niet, en daar ben ik echt blij om.
Maar ik zie het probleem ook niet zo.....
Als ze bv wijn drinken is het oke....maar een jointje oei oei oei
(mijn vader is geen agressieve man hoor en nee mijn benen zijn nog heel)Brainless schreef:Iinge_ schreef:Toch denk ik dat dat ook verschilt per kind, het ene kind kan er goed mee omgaan als een ouder dingen verbied en luistert daar naar, een ander gaat juist rare dingen doen als je dat hem verbied. Ik denk dat die onderzoeken dan ook nooit representatief kunnen zijn voor iedereen.
Maar dat is dan toch geen reden om het maar niet te verbieden....want ze gaan het misschien toch wel doen?
Mijn kind is 15 en mag geen autorijden, klaar.
En omdat er misschien kinderen zijn die zonder rijbewijs toch wel eens stiekem de auto van hun ouders meepikken is voor mij geen reden om het dan maar niet te verbieden... want je hebt een kans dat hij het toch wel gaat doen?!
Citaat:Eén glaasje wijn of één joint kan een wereld van verschil zijn. Helaas in nabije omgeving meegemaakt dat een 16-jarig neefje, echt super intelligent een paar joints heeft gerookt. In plaats van een geweldige studententijd en dito toekomst zit hij nu al jaren in een begeleid wonen project, zwaar psychotisch als hij zijn medicatie niet op tijd neemt. En ja, je moet er aanleg voor hebben maar het zal je kind maar zijn. Met dit voorbeeld voor ogen zijn onze kids altijd ver van joints gebleven en heb ik als ouder daar verder niet bij stil hoeven te staan.
Ik had er zonder dit voorval ook alles aan gedaan om te voorkomen dat ze op jonge leeftijd zouden gaan blowen, in mijn jeugd twee zelfmoorden meegemaakt door blowende studiegenoten.
xSlvna schreef:Citaat:Eén glaasje wijn of één joint kan een wereld van verschil zijn. Helaas in nabije omgeving meegemaakt dat een 16-jarig neefje, echt super intelligent een paar joints heeft gerookt. In plaats van een geweldige studententijd en dito toekomst zit hij nu al jaren in een begeleid wonen project, zwaar psychotisch als hij zijn medicatie niet op tijd neemt. En ja, je moet er aanleg voor hebben maar het zal je kind maar zijn. Met dit voorbeeld voor ogen zijn onze kids altijd ver van joints gebleven en heb ik als ouder daar verder niet bij stil hoeven te staan.
Ik had er zonder dit voorval ook alles aan gedaan om te voorkomen dat ze op jonge leeftijd zouden gaan blowen, in mijn jeugd twee zelfmoorden meegemaakt door blowende studiegenoten.
Jazeker, zelfmoord en psychotisch door wiet? Spijtig, maar dat kan ik niet geloven. Wiet zal bij de zelfmoorden eerder uitstel zijn geweest dan oorzaak.
Mijn broer met epilepsie mocht van de arts wel wiet roken maar moest bier en alcohol ECHT laten staan.
Citaat:The results were clear: THC caused paranoid thoughts.
Citaat:The largest ever study of the effects of the main psychoactive component of cannabis suggests that it can cause paranoia in vulnerable individuals