Bruiloft dilemma: stel nou dat...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 11:37

Shadow0 schreef:
Ik vind bovendien, maar dat klinkt misschien wat vaag, dat je als je allemaal in stijl gaat zo gereduceerd wordt tot assecoire.

Dat vind ik ook Shadow. :j De hele betekenis van bruidsmeisje is weg, ze mogen alleen maar mooi wezen voor het plaatje. Dat is precies waarom ik ook niets heb met die hele hype.

Marije_jiplover

Re: Bruiloft dilemma: stel nou dat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 11:39

Helemaal eens met Neon en Shadow.
Ik had geen bruidsmeisjes, maar er was ook niet in mij opgekomen om het 'op zijn amerikaans' met volwassenen te doen.
Als ik wel een bruidsmeisje had gehad, dan was t mijn nichtje van 2 geweest, voor het schsttigheidsgehalte.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 11:50

Maar, bruidsmeisjes zijn toch altijd als soortement 'assecoire' bedoeld? Tegenwoordig toch zeker, want ik kan echt geen nut bedenken voor bruidsmeisjes behalve dan dat het mooi staat.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 11:54

Alleen staat het soms niet bepaald mooi :')
Heb je bij syttd-bridesmaids sommige meiden in sommige jurken gezien :')

Ik zou dan gaan voor een bepaalde kleur maar allemaal in eigen style. Dat houdt het eigen maar geeft ook een eenheid.
Of eigenlijk zou ik helemaal geen bruidsmeisjes willen :') maar dat terzijde....

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 11:56

Lizzle schreef:
Sorry bokt, mijn mening:

Bruidsparen moeten eens ophouden mensen op kosten te jagen :') Als je ze nodig wil trouwen, spaar ervoor en geef een dik gevulde envelop aan je vrienden voor een vrijgezellenfeest en dit soort geneuzel. En anders vooral geen eisen stellen, had je maar niet zo krenterig moeten zijn.
Ik wil trouwen, maar je mag alles zelf betalen :') zou me dood schamen.

Zo ken ik iemand die vorige week nog naar een vrijgezellenfeest was: €70,-- bleek het te kosten.
Zijn net bij elkaar gespaarde vakantie-eurootjes :evaw: .
Persoon heeft een chronische ziekte en is daardoor zijn baan kwijt en wordt overal geweigerd sinds ze weten dat hij die ziekte heeft...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 11:57

San87, nou nee, hoewel het oorspronkelijk wel zo was (oorspronkelijke doel was dat bruidsmeisjes boze geesten deden misleiden, en daarom ook een witte jurk droegen, zodat de boze geesten niet zagen wie de bruid was).
Mijn bruidsmeisje was toch zeker wel nuttig, zij had ook echt taken, zij is ook als enige meegeweest op de fotoshoot, om daar te assisteren. En zo ook bij de ceremonie, jurk goed leggen, ringen bijhouden, mijn tas bijhouden. Daar had ik echt wel iemand voor nodig. Mijn bruidsmeisje had echt taken en was er niet om het plaatje compleet te maken. :n

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 12:01

Neonlight schreef:
San87, nou nee, hoewel het oorspronkelijk wel zo was (oorspronkelijke doel was dat bruidsmeisjes boze geesten deden misleiden, en daarom ook een witte jurk droegen, zodat de boze geesten niet zagen wie de bruid was).
Mijn bruidsmeisje was toch zeker wel nuttig, zij had ook echt taken, zij is ook als enige meegeweest op de fotoshoot, om daar te assisteren. En zo ook bij de ceremonie, jurk goed leggen, ringen bijhouden, mijn tas bijhouden. Daar had ik echt wel iemand voor nodig. Mijn bruidsmeisje had echt taken en was er niet om het plaatje compleet te maken. :n

Mja, daar hadden mijn oom en tante de ceremoniemeester voor. Maar goed, zoals ik zei, ik denk dat toch in de meeste gevallen de bruidsmeisjes er zijn als assecoire, of het nu om het plaatje compleet te maken is, of voor de schattigheidsfactor.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 12:07

Bruidsmeisjes uit 1903..

http://1.bp.blogspot.com/-aTE8-W1y6TU/T ... eisjes.jpg

Herken de bruid.. :+ (juist in het midden)

Gewoon goede zondagse goed.

Een witte trouwjurk is pas een beetje in sinds 1920 (Nederland). Koningin Victoria (GB) trouwde in het wit en dat zorgde eigenlijk voor de huidige mode dat trouwjurken (maagdelijk) wit moeten zijn.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 12:08

Sammie schreef:
Bruidsmeisjes uit 1903..

Een witte trouwjurk is pas een beetje in sinds 1920 (Nederland). Koningin Victoria (GB) trouwde in het wit en dat zorgde eigenlijk voor de huidige mode dat trouwjurken (maagdelijk) wit moeten zijn.

Wajooow, zo wil ik trouwen _O_!

:)).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 12:19

Sammie schreef:
Bruidsmeisjes uit 1903..

Gaaf! Je brengt nu een bruid op ideeën :Y) ooo gasten.... Ipv vrije kledingkeuze; terug naar 1900! }>

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 12:46

Tegenwoordig zou je slecht wegkomen met 'trek gewoon je zondagse kleding aan'. Staat de helft van je gasten daar in z'n huispak :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 12:54

Op mijn uitnodiging voor de bruiloft heb ik gezet dat de dresscode feestelijk op je eigen manier was.
Dat ging ook op voor de bruidsmeisjes.

Roy Donders huispakken bestonden gelukkig nog niet maar die waren ook gewoon toegelaten als ze er wel geweest waren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 13:08

Yessy schreef:
Tegenwoordig zou je slecht wegkomen met 'trek gewoon je zondagse kleding aan'. Staat de helft van je gasten daar in z'n huispak :D

Ik weet niet of ik dan zou lachen of huilen :')

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 13:13

Ik zou me kapotlachen! :p

Voor mij toch ook liever feestelijk maar elk op zijn eigen manier, ik vind het zelf vreselijk om dingen aan te trekken die ik niet leuk vind dus zou het ook nooit aan een ander vragen :)

Welliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 13:20

Misschien is het een idee om samen met de andere bruidsmeisjes de jurk(en) te bestellen bij light in the box. Hebben ze allemaal dezelfde kleur (kunnen wel allemaal eigen model uitkiezen). Is geen 5000 euro kwaliteit, maar ziet er net wat chiquer uit dan de H&M en is redelijk betaalbaar voor een 1 day dress! En anders klinkt misschien heel flauw dit
Maar de kinderafdeling van de turkse/pakistaanse/hindustaanse bruidswinkels. In hun cultuur dragen ze heel vaak chique kleding, en ik heb daar ooit een keer een jurkje voor een bruiloft vandaan gehaald. Maatje 176, zat prima. Heeft me toen 50 euro gekost. Ik heb overigens maatje 34

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 13:23

Ik ken iemand waarbij alles roze moest. Ook iets wat ik daarna niet meer draag. Al vond ik het niet heel erg ofzo dat die kleur opgedragen werd. Ik heb op ebay voor 7 euro een jurkje gescoord, iedereen vond hem heel gaaf en niemand wist de prijs haha

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 13:31

Is het enkel de kleur of wordt ook het model jurkje bepaald door het bruidspaar?

Is het enkel de kleur dan zou ik op zoek gaan naar een goedkope versie. Tenminste als dat wel haalbaar is voor je vriendin, ik kan natuurlijk niet kijken in haar portemonnee.

Misschien primark, h&m of via internet.

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 13:45

Ik ben in april getrouwd en juist omdat wij er een hekel aan hebben dat er op een bruiloft een verplicht "tenu" aangetrokken moet worden hebben wij dat achterwege gelaten. Ook op de uitnodiging gezet: de bruid is in een bruidsjurk de bruidegom in jas zonder das. Trek vooral iets aan waar jij je fijn in voelt. Als dat betekende dat er mensen in spijkerbroek waren gekomen, prima! Maar het is een bruiloft, dus dan komen ze vaak sowieso in iets netjes en als dat dan iets is wat ze al hadden of wat ze daarna nog een keer aankunnen, mooi.

We hebben ook geen envelopjes of kado's gevraagd zodat mensen niet op kosten werden gejaagd, maar een leuke foto van diegene/stel op glas (was iets van 20 euro). Die hangen we aan de muur met een aantal trouwfoto's. Het belangrijkste vonden wij dat iedereen die ons dierbaar is het moment met ons wilden delen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 16:09

volgensmij ben ik hier te gemakkelijk in.
Als de kleur echt vreselijk is zal ik dat gewoon laten zien, mocht ze er toch op staan dan trek ik het kleurtje wel aan.
Als zoiets simpels ze blij maakt.

nu moet ik eerlijk bekennen dat mijn kleding meestal van de klringloop komt of zelfgemaakt is.
vind 20 euro voor een tshirt al duur :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 16:29

Minikatje, ook hier een gemakkelijk persoon voor wat betreft kleding. Zeker op zo een dag, voor een vriendin.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 21:18

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 21:27

Als het bruidspaar van mening is dat het bruidsmeisje een bepaalde kleur aan moet dan zou ik het logisch vinden dat het bruidspaar dit betaalt. Anders zou ik het bruidsmeisje een jurk laten huren op kosten van het bruidspaar.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 21:46

vuurneon schreef:
Lianne86 schreef:
Het zijn maar kleren.... Waar je je maar niet druk over wilt/kunt maken...

Gewoon even voorleggen/bespreken.. Communicatie is vaak best een handige oplossing die iets te vaak wordt vergeten...

Moet de bruid wel willen communiceren natuurlijk, als het is 'mijn wil is wet' dan ben ik ook geen bruidsmeisje want dan is het ook geen goede vriendin.

Ik maak mij wel druk om kleren, ook wij hebben het krap en als je dan ook nog verplicht iets aan moet dat je afschuwelijk vind en ik loop er bv bij als een lopend lijk (ja, bepaalde paarstint doet dat met mij...) dan vind ik het doodzonde van mijn geld en ook van een mooie dag. Maar ja, een goede vriendin zal er ook begrip voor hebben en als je echt ongelukkig wordt van een bepaalde keus er best wat aan willen veranderen. Ceintuur in het paars kan ik wel hebben, maar een hele jurk is écht een drama.
Dus ene kant probleem met kleren die ik dan verplicht moet kopen, andere kant ook het principe van mij iets opdringen waar ik echt ongelukkig van zou worden.

Had het ook meer over de bruid.... Je moet al zo veel regelen voor zo'n dag... Laat dan mensen lekker aandoen waar ze zich prettig in voelen :') (Ik vind mensen heel snel Bridezilla's... zelf snap ik het hele plaatje "trouwen" ook niet zo... als je op een feest bent ga je toch ook niet zeggen "jullie moeten die en die kleur aan (dan nog kan dat vreselijk lelijk zijn want er zijn zo veel verschillende kleuren van 1 kleur zeg maar ;))

En op de meeste foto's zal ze toch samen met der (toekomstige) man staan en met andere mensen dus.... Voor die 3 foto's....

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 17:50

Ben nu wel heel benieuwd naar deze wlagelijke kleur?
Zalm? peach? watissut?!?!

Huren lijkt me idd ook nog een prima optie voor je.