Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_suus19_ schreef:5 minuten vertraging kan toch echt heel vervelend zijn als je daardoor precies een overstap mist.. Meestal geeft een paar minuten vertraging toch al een extra reistijd van een half uur.
sandra8 schreef:Ik had het ook laatst ik heb ook ja gezegd maar als ik het goed begrijp moet je een jaar ov hebben?
Ik heb gewoon een anonieme ov chipkaart kan dat dan ook?
cupido2 schreef:Ik vind het geen enkel probleem! Wij hebben als student zijnde het geluk dat we gratis mogen reizen. Waarom zou je een ander die korting niet gunnen? We vinden het allemaal fijn als we met korting kunnen reizen.. Trein is hartstikke duur.
Heb zelf nog maar één keer meegemaakt dat iemand bij me kwam zitten die vroeg of ik toevallig student was. Uiteindelijk een hartstikke leuk gesprek mee gehad

phormicola schreef:Het verbaasd me écht hoeveel mensen dit geen enkel probleem vinden, had ik bokt toch compleet anders ingeschat
Zelf heb ik het nog nooit meegemaakt, mede omdat ik bijna nooit in de trein zit, maar ik zou het ook écht asociaal vinden en gewoon 'nee' zeggen. Terwijl ik juist iemand ben die graag helpt. Dit vind ik echter een hele andere kwestie en kan me niet voorstellen dat mensen zich zo verlagen om maar minder geld te betalen. Vind het een beetje een 'zwervers'mentaliteit van 'handje ophouden'. Krijg er helemaal de kriebels van!

cupido2 schreef:Ik vind het geen enkel probleem! Wij hebben als student zijnde het geluk dat we gratis mogen reizen. Waarom zou je een ander die korting niet gunnen? We vinden het allemaal fijn als we met korting kunnen reizen.. Trein is hartstikke duur.
Heb zelf nog maar één keer meegemaakt dat iemand bij me kwam zitten die vroeg of ik toevallig student was. Uiteindelijk een hartstikke leuk gesprek mee gehad
Amaris schreef:Bovenstaande vind ik echt zo'n kwestie van "ik kreeg het nooit dus anderen mogen het ook niet!"
knaasje schreef:Ik vind het raar, brutaal en zou het zelf nooit doen. Maar op zich, als ze het vragen, vind ik het geen probleem. Het is me één keer gevraagd waarop ik zei: 'alleen als je gezellig bent'. Mens liep snel door? Zeg, als je dan zo graag wilt meereizen, moet je ook wel een beetje kunnen/willen socializen hoor. Wat een gierigheid.
naja wat aso