Dingen die je eng vindt in je eigen huis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 17:27

Haha leuk topic dit!
Vroeger vond ik veel hoeken in mijn kamer, slapen zonder deken, spiegels, enz. eng, maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik een nacht slaap op elke enge plek in mijn kamer. Dus hup, deken mee, kussen mee, en pitten maar *\o/* Het viel allemaal best mee, dus vandaag de dag slaap ik met gerust hart op mijn kamertje en durf ik er ook gerust in het donker rond te lopen of zonder deken te slapen. Dus voor iedereen die iets eng vind, ga slapen op de 'enge plek' :))

Tenzij je dusdanig bang bent je denkt risico te lopen op een hart aanval, doe het dan niet. Ik ben niet aansprakelijk voor alles wat er mis gaat. Ook niet voor eventuele schade opgelopen omdat huisgenoten over je struikelen als je plots voor de wc ligt. :')
Laatst bijgewerkt door hannah41 op 25-06-14 17:31, in het totaal 3 keer bewerkt

Sok

Re: Dingen die je eng vindt in je eigen huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 17:29

Mijn huisgenoot :D

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 18:23

Oja ook als er een raam oo mijn kamer openstaat
Papa stond een keer op de bus en schoof het gordijn opzij en liet me schrikken, sinds dien moeten mijn ramen altijd dicht hoe warm get ook is

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 18:47

Pff ik heb een heel lijstje:

-Als het beneden donker is de trap als laatste op moeten. Ben altijd bang dat iets me terug naar beneden sleurt. Hangt er ook nog een spiegel naast de trap :S.

- De badkamer als het buiten donker is, 2 grote spiegels.

- Wc doortrekken als ik alleen thuis ben, heb altijd het idee dat ik dan iets engs niet hoor aankomen.

- Mijn slaapkamer, als ik alleen boven ben. Ik slaap op zolder en tijdens de bouw van ons huis, jaren 70, is er een bouwvakker omgekomen op mijn kamer door het instorten van het dak. Geen fijn gevoel en het kraken van de vloer maakt het er niet beter op.

Er zullen vast nog wel meer dingen zijn waar ik van schrik maar sommige verdwijnen weer na een poosje en anderen blijven. Ik ben een enorme schijterd die super slecht tegen horrorfilms kan met een veel te grote fantasie :P

xMaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:02

hannah41 schreef:
Haha leuk topic dit!
Vroeger vond ik veel hoeken in mijn kamer, slapen zonder deken, spiegels, enz. eng, maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik een nacht slaap op elke enge plek in mijn kamer. Dus hup, deken mee, kussen mee, en pitten maar *\o/* Het viel allemaal best mee, dus vandaag de dag slaap ik met gerust hart op mijn kamertje en durf ik er ook gerust in het donker rond te lopen of zonder deken te slapen. Dus voor iedereen die iets eng vind, ga slapen op de 'enge plek' :))

Tenzij je dusdanig bang bent je denkt risico te lopen op een hart aanval, doe het dan niet. Ik ben niet aansprakelijk voor alles wat er mis gaat. Ook niet voor eventuele schade opgelopen omdat huisgenoten over je struikelen als je plots voor de wc ligt. :')

_O- _O-

Mouzs_engel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:32

Geweldig topic dit. Ik vind eigenlijk in ons huis niet zo veel eng. Maar ik vind het zo eng om s'avonds naar de wc te gaan. Onze wc zit zo bij de voordeur. En ik ben elke x weer bang als ik van de wc afkom en ik doe de deur dicht dat er iemand voor het raam staat. Ik ren daarom ook altijd heel hard naar boven.
Wat ik ook heel eng vind is douchen als nog niemand wakker is en het is donker. Vind ik zo raar, ben echt bang als ik me ogen dicht doe dat er dan iemand binnen komt, en dat als je naakt ben. Ik krijg daar echt de rillingen van. brrr

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:34

Met de deur open slapen vind ik doodeng, onze vorige kat sprong namelijk wel eens op bed en beet dan keihard in je teen als je bewoog :') dus ook al kwam hij al jaren niet meer boven, de angst is er nog steeds. Ook al is het beste dier nu al een paar jaar dood en ik woon niet eens meer thuis := dus de deur blijft dicht, want dan ben ik veilig :')
Mensen zijn vreemde wezens haha

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:37

Ehm , mijn hele huis als het donker is :+

Wat dat betreft ben ik echt een schijtluis, als er niemand meer beneden is, en alles stil is schijt ik in mijn box hoor, dan lig ik in bed en dan heb ik het gevoel alsof er opeens iets binnen kan komen en me mijn nek omdraait ofzo.
Ook pak ik mezelf altijd helemaal in in mijn dekens, is toch een prettiger gevoel, kan niks en niemand er onder kruipen _O-

En tja zo heb ik nog wel meer dingen die ik hier herken. Spiegels en ramen, bah bah, hartstikke leuk, maar niet 's avonds/'s nachts :+

Mouzs_engel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:37

vuurneon schreef:
Met de deur open slapen vind ik doodeng, onze vorige kat sprong namelijk wel eens op bed en beet dan keihard in je teen als je bewoog :') dus ook al kwam hij al jaren niet meer boven, de angst is er nog steeds. Ook al is het beste dier nu al een paar jaar dood := dus de deur blijft dicht, want dan ben ik veilig :')
Mensen zijn vreemde wezens haha

Hahaha, ik moest vroeger altijd mijn kat bij me hebben, anders sliep ik niet. Nu vind ik het nog steeds wel fijn als mijn kat bij mij slaapt maar hij vind dat niet zo leuk :') . Maar nu heb ik beneden een hond zitten dus ik vind alles veel minder eng

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:42

Oh wat herkenbaar dit!

Eerder durfde ik nooit te slapen als ik geen deken over me heen had. Gelukkig nu niet meer :+.

Als ik snachts naar de wc ben geweest ga ik altijd zo snel mogelijk terug naar mijn kamer, ben bang dat er iemand achter me aan komt :').

Oja, en vroeger ging ik rond sinterklaas nooit snachts naar de wc. Was bang dat ik sinterklaas en zwarte piet tegen kwam hahahaha :=

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:45

Patty14 schreef:
Oh wat herkenbaar dit!

Eerder durfde ik nooit te slapen als ik geen deken over me heen had. Gelukkig nu niet meer :+.

Als ik snachts naar de wc ben geweest ga ik altijd zo snel mogelijk terug naar mijn kamer, ben bang dat er iemand achter me aan komt :').

Oja, en vroeger ging ik rond sinterklaas nooit snachts naar de wc. Was bang dat ik sinterklaas en zwarte piet tegen kwam hahahaha :=

Horrorsint :))

Mouzs_engel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:46

Nou toen ik de sint had gezien was ik ook als de dood voor sinterklaar :')

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:49

hannah41 schreef:
Patty14 schreef:
Oh wat herkenbaar dit!

Horrorsint :))

omg zo grappig nouja grappig

Ik die film met vriendinnen gezien vraag ik aan mama (was rond 5 dec) hebben wij een schoorsteen. Ik stond in mijn kamer en mama in de kamer ernaast. Klopt ze op de muur nouuuu ik sprong op me bed en die krakte door -O-
maar ze klopte de schoorsteen aan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:54

HeartOfHorse schreef:
Ik moet als ik ga slapen altijd even onder mijn bed kijken om te zien of er geen spook/inbreker/enge clown onder ligt. :')

En 's avonds moet het gordijn naar beneden want er kan misschien ineens een gezicht voor het raam verschijnen ookal slaap ik op zolder :+

En wat is je plan als er wel iets onder dat bed zit dan? _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 21:00

hannah41 schreef:
Haha leuk topic dit!

Ik lees al de hele tijd mee, maar nu moet ik even reageren :')
Dan lig ik zometeen plat op bed met een hersenschudding omdat iemand de deur te hard opensmijt, maar ik zou dan achter de deur moeten liggen, in de kast, onder het bureau, in de vensterbank van 10cm breed en in de la onder mijn bed... :')

Ik durf dus absoluut niet mijn kamer in het donker door te lopen, uit het raam te kijken als het donker is buiten of in het donker iets onder mijn bed/bureau pakken :')

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 21:00

Doanique schreef:
HeartOfHorse schreef:
Ik moet als ik ga slapen altijd even onder mijn bed kijken om te zien of er geen spook/inbreker/enge clown onder ligt. :')

En 's avonds moet het gordijn naar beneden want er kan misschien ineens een gezicht voor het raam verschijnen ookal slaap ik op zolder :+

En wat is je plan als er wel iets onder dat bed zit dan? _O-

Hopen dat je niet vermoord word en anders heel hard gillen :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 21:01

Gordijnen opendoen aan 1 kant van het huis vindt ik ook eng :') en dat komt door... Buurman.
Wat gebeurde er? Ik deed mijn gordijn 's ochtends slaapdronken open en buurman staat direct voor het raam. Zegt ie ook nog doodleuk; 'morguh buuf!'. Ik heb vreselijk gegild want ik slaap de eerst etage en hij woont gewoon in het huis ernaast. Wat hij daar deed ben ik vergeten, ik was te erg geschrokken :')

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 21:04

Als ik altijd naar bed ga dan kijk ik eerst in me kast en onder me bed of er niet toevallig iets engs onderligt. Vroeger wou ik dat al en nu doe ik dat nog steeds. :')

Raam met slapen moet altijd dicht, want tja er zal maar een inbreker in je huis komen :')

Ook doe ik 's zomers echt geen been boven de deken als ik het warm heb. :')

Ohoh, wat een schijterd ben ik toch :=

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 21:26

Het enige echt enge dat ik vind is de berging naast onze trap, ik ga meestal als laatste naar boven in het donker en dan loop ik echt! Als ik klein was heeft mijn moeder met mij een film gezien over de holocaust, met gaskamers enzo.. en sindsdien denk ik dus dat er in de berging een moordlustige nazi zit :')
Ik weet niet hoe ik erop gekomen ben

Dorith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 21:29

Toen ik jonger was de gaten tussen de treden in de trap...

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 21:31

Mijn ouders hebben een huis met enorm veel glas en omringt door hoge bomen. Als het donker wordt kun je buiten niks zien. Voor mij moeten, als ik alleen ben, alle gordijnen dicht. Ik voel me zo bekeken daar. Al doen ze dat tegenwoordig na een lading inbraken in de straat en bij hun zelf ook ;)

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 21:55

Resistance schreef:
Ook ben ik heel bang voor kiertjes. Bij mij moeten altijd alle deuren en lades dicht zitten... vreselijk als er nog zo'n dun donker streepje te zien is.

:j En precies dat :')

Lesly1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:00

Hier ook spiegels.... :') hangt ook alleen 1 in de badkamer.
Bij mijn ouders de hele boven verdieping, het is een oud huis en alles kraakt boven heb dan altijd het gevoel dat er iemand boven loopt bij hun in huis :')

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:18

Ik heb trouwens nog wel iets grappigs/engs te vertellen .....
Vorige week gingen we 5 dagen met school naar Berlijn, en we waren uit geweest en gingen met de tram terug naar het hotel.
We staan op een halte te wachten tot de tram verder gaat rijden (wij zaten in de tram) zie ik vanuit mijn ooghoek iets staan (dacht van ach is verbeelding) een vriendin en ik kijken tegelijkertijd naar het raam staat er ineens een zwerver met zijn hoofd tegen dat raam geplakt, nou ik gilde het toch uit en sprong 2 meter de lucht in op de schoot van alle leraren , die man heeft de avond van zijn leven gehad toen we wegreden zag je dat ie niet meer bij kwam van het lachen :')

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:46

Waar ik me veilig voel bij me vader :
Woonkamer, bij hem, zolder
bij me moeder, badkamer, mijn slaapkamer.

ik ben als de doods voor de wc beneden bij me vader. Naast de voordeur zit dat ding. Ik geloof ook in geesten want toen ik kleiner was had ik een tvtje, alsie uit zat was er een eng rood lampje. Daar zag ik dus ALTIJD een wolf om verschijnen of een husky - heb ik gehad.
in mijn kamef voel ik me ook bekeken. Ik heb daar serieus een keer een mannenlijkfiguur gezien die op me af kwam lopen!! Toen was ik huilend naar me moeder kamer gegaan en bij me ouders lopen slapen

En spiegel en ramen, o god wat zijn die snachts eng!! En ik heb een schuif kast dus dacht ik dat daar iemand in zat altijd.