Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Citaat:Verloven
Vroeger was het heel gebruikelijk om je te verloven voordat je ging trouwen. De tijd tussen verloven en trouwen werd in veel gevallen gebruikt om de uitzet bij elkaar te sparen.
Eight schreef:Waarom moet het bedrag dat aan je wordt uitgegeven met een bruiloft worden terugbetaald? Ik vind sommige bedragen die hier genoemd worden echt ontzettend hoog.. Ik vind 50 euro als je met zijn twee gaat een prima bedrag. Ik ben 'pas' 20 jaar en ik studeer nog, wellicht dat ik daarom niet meer zou geven?

Mi_Amore schreef:Ik geef meestal wat ik denk te kosten aan het koppel
Dat is wat ik zélf fijn vind en waar IK mij goed bij voel, het gaat uiteraard niet om het geld,
maar ik ben iemand die zich altijd al slecht gevoeld heeft als ik mensen geld kost haha!
Mijn laatste trouwfeest heb ik €50 voor mij en mijn man samen gedoneerd (enkel avondfeest).
Het eerstvolgende vermoed ik dat ik tussen de €100 en €150 ga geven omdat het met diner is.
Ik vind dat iedereen mag schenken wat hij/zij kan missen en waar hij/zij zich goed bij voelt.
Niet meer, niet minder
Ik moet zeggen dat ik op mijn eigen huwelijk 40 gasten had van mijn werk (20 collega's + partner),
en alle 40 samen hadden ze €200 verzameld.
Dat komt neer op €5 de man, dat was wel euhm... Even iets om over na te denken
Mi_Amore schreef:Ik geef meestal wat ik denk te kosten aan het koppel
Dat is wat ik zélf fijn vind en waar IK mij goed bij voel, het gaat uiteraard niet om het geld,
maar ik ben iemand die zich altijd al slecht gevoeld heeft als ik mensen geld kost haha!
Mijn laatste trouwfeest heb ik €50 voor mij en mijn man samen gedoneerd (enkel avondfeest).
Het eerstvolgende vermoed ik dat ik tussen de €100 en €150 ga geven omdat het met diner is.
Ik vind dat iedereen mag schenken wat hij/zij kan missen en waar hij/zij zich goed bij voelt.
Niet meer, niet minder
Ik moet zeggen dat ik op mijn eigen huwelijk 40 gasten had van mijn werk (20 collega's + partner),
en alle 40 samen hadden ze €200 verzameld.
Dat komt neer op €5 de man, dat was wel euhm... Even iets om over na te denken
dat leggen wij samen zonder dat we effectief naar receptie of feest gaan. Diegene die op de betreffende uitnodiging ingaan leggen nog eens apart bij elkaar.
schrikdraad schreef:20/25 pp vind ik mooi.
En ja ik heb ook meerdere paarden. Maar daar werk ik dan ook voor, niet voor de bruiloft te betalen van een ander.
Zelf zijn we niet getrouwd omdat we dat te duur vinden. Dan ga ik echt niet veel bij een ander betalen.
En heeft die daarna een financiële kater, hadden ze minder luxe moeten doen of geen bruiloft moeten geven.
en voor het bedrag vind ik het dan ook niet uitmaken hoeveel je meedoet. Je wilt toch als bruidspaar ook geen nee verkopen tegen iemand omdat ze het niet breed hebben? Dan zou ik met mijn magere studentenrekening moeten passen voor het eten bijvoorbeeld omdat ik dat niet kan betalen... Dat zou ik jammer vinden
zelf maar als ik het bruidspaar was ook.