Vriend verzint kanker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bliver

Re: Vriend verzint kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:13

Was je intuïtie dus wel goed. Opzouten met die gast. Zoals je zelf zegt er zijn Echte vrienden die jouw steun hard nodig hebben

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:16

Hetgeen hij mankeert, is minstens even erg -O-

Dan misschien wel niet lichamelijk ...

eef_doortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:17

long kanker word niet alleen gediagnosticeerd dmv. bloed en fotos maar zoveer ik weet wordt er ook nog een punctie gedaan. ik zou echt niet langer wachten en op de man afvragen

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:21

Triest. Ik zou het niet meer op kunnen brengen hem nog langer 'vriend' te noemen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:22

heel eerlijk ik zou zeggen vriend je heb geen kanker dus stop met liegen...en gewoon zeggen dat je er bij deze gelijk klaar mee ben en pas weer contact wil als hij "normaal en eerlijk" tegen je kan zijn.

verder zou ik hier geen energie meer in steken

Merileth

Ik heb dit topic vanaf het begin gevolgd als stille meelezer, maar wil nu toch even reageren. Ik heb mijn schoonvader anderhalf jaar geleden verloren aan longkanker, en dat is iets wat ontzettend heftig is. Ik snap dan ook niet dat mensen hier zo mee kunnen spotten.

Als ik het hele verhaal zo lees, dan komt dit erg ongeloofwaardig over. Wat ik vooral bijzonder vind aan het verhaal is dat hij niet behandeld zou worden, nu specifiek op 8 augustus al beter is, en vooral dat op basis van 1 röntgenfoto bepaald is dat hij kanker zou hebben? Met röntgen valt zoiets absoluut niet vast te stellen namelijk. Het enige wat ze misschien kunnen zien is dat er op een punt eventueel íets meer weefsel zit. Om überhaupt te kunnen bepalen of het mogelijk kanker is, wordt over het algemeen een CT en/of MRI scan gemaakt. Daar is weefsel wél duidelijk op te zien namelijk. Het enige wat op röntgen echt duidelijk te zien is, zijn botten.

Voor jou is dit natuurlijk een moeilijke situatie. Ik denk dat ik in dit geval met die vriendin alles zou bespreken, en, hoe hard ook, hem er toch mee zou confronteren. Het verhaal wordt namelijk per keer ongeloofwaardiger, en qua feiten ook niet mogelijk.

bliver

IZEP schreef:
Triest. Ik zou het niet meer op kunnen brengen hem nog langer 'vriend' te noemen.

Indd zulke mensen zijn geen vrienden

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:26

Bedenk hoe je in deze vriendschap staat en wat het je waard is. Als dit je veel waard is en of je hem zou willen helpen wat er ook achter zit. Stel dat hij bij een confrontatie eerlijk opbiecht dat zijn gedrag een psychische achtergrond heeft (bv pathologisch leugenaar). Stel dat hij zelf ook in de knoop zit, dat zelf ook heel vervelend vindt en daar van willen genezen maar niet goed weet hoe, wil jij hem daar dan doorheen trekken/ondersteunen? Ga dit vast bij jezelf ten rade.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:26

Danique_G schreef:
De longkanker zou in eerste instantie zijn vastgesteld op basis van 1 röntgenfoto. Ik heb gezegd dat ik het zeer frappant vind dat een longkanker wordt vastgesteld op basis van 1 foto. E toen zei hij niets meer. Ik ben zo boos, dat hij denkt dat wij zo achterlijk zijn kekenelijk en ook nog eens met een ziekte gaat spotten. Een moeder van een hele goede vriendin binnen de groep heeft kanker en dat geven ze nog een half jaar als de chemo's nu weer niet aanslaan. En dat weet hij. En nu krijg ik weer het bericht dat er ook nog bloedonderzoeken zijn geweest. Ik ben zo pissig en verdrietig op dit moment. Die vriendin met moeder met kanker verdiend mijn steun nu veel meer.. Ik word hier echt verdrietig van..

Bij mij is vorige maand borstkanker vastgesteld.. Dat is niet op 1 onderzoek gebaseerd hoor.. Maar op echo's, mri scan, radioactieve scan, foto's biopten en na de operatie op snijvlakken en celgrote door de patholoog anatoom.
En officieel genezen verklaren kunnen ze me pas over 10 jaar, mits alles vanaf nu goed gaat! Tot die tijd blijf je controle onderzoeken houden. Dus zo simpel werkt het helaas niet.
Laatst bijgewerkt door Annem84 op 23-05-14 11:30, in het totaal 3 keer bewerkt

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:27

Wat een verschrikkelijke gozer! Het lijkt er steeds meer op dat ie het inderdaad verzint, schandalig!!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:29

Jeeetje vanaf het begin meegelezen in dit topic.
Maar wat een gek zeg. Heb inderdaad ook bekende verloren aan kanker.
En ook een vriend van 26 die wel genezen is. Maar nog steeds de gevolgen er van ziet.

Bizar dit! Ik zou hem echt gaan confronteren.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:30

Bah wat een triest figuur :n

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:30

Ook ik heb vanaf het begin meegelezen... Ben toch altijd blijven hopen (hoe vreemd dat ook mag klinken) dat hij wel kanker zou hebben. Maar als je dit zo leest, dan neemt dat wel een heleboel twijfel weg.
Wat een misselijke streek.
Ik kan me haast niet voorstellen dat iemand die psychisch 100% in orde is zoiets doet...

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:31

Wij hadden ook een vriend die jaren geleden zogenaamd darmkanker had en nog maar kort te leven had.... Dit vertelde hij na een avondje flink doorhalen. Ik was de enige die nuchter was en ik hoorde zoveel tegenstrijdigheden dat ik toen al mijn vraagtekens had. De volgende morgen overlegt met andere vrienden die er bij waren maar die vonden mij achterdochtig en "dat verzin je toch niet..." Maar goed hij zei dat hij zijn vrouw ook niets verteld had en later wist ze wel wat en weer later wist ze alles... Je snapt t al, heel ongeloofwaardig.
Toen mijn man na 2 weken niet meer wist wat hij moest denken heeft hij zijn vrouw gebeld en je raad het al, die wist van niets en was gelijk in paniek. Het hele verhaal bleek dus gelogen te zijn. Het kwam voor uit (indonesisch) bijgeloof. Zijn vader was overleden aan darmkanker en bij het overlijden van die man heeft een tante gezegt dat hij er ook aan zou sterven.
Nu heeft deze man een geschiedenis van patalogisch liegen (over echt alles, werk, vrienden, zelfs de namen van zijn honden past hij aan aan de persoon met wie hij praat) dus was het voor mij snel klaar.
Inmiddels is de vriendschap behoorlijk bekoeld, zeker van mijn kant, op zich jammer want zijn vrouw is echt een geweldig mens, maar ja... je krijgt ze allebei hé ;)

Mijn eigen moeder is aan kanker overleden, binnen 11 maanden na de diagnose overleden... je kan je voorstellen hoe zoiets effect op mij heeft.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:31

Het is verschrikkelijk wat deze jongen allemaal verzint (want daar lijkt het nu toch wel sterk op) maar ik verbaas me wel een beetje om sommige reacties. Dat zo iemand walgelijk is en geen vriend is.
Deze jongen is mentaal ziek en heeft hulp nodig. Zowel professioneel maar ook iemand die er voor hem is.
En ik kan me voorstellen dat het misschien te veel gevraagd is om daar energie voor op te brengen na alles wat er is gebeurd en ik weet niet hoe hecht de vriendschap van de TS met deze jongen is, maar om zo iemand direct af te schrijven als vriend vind ik ver gaan. Ik begrijp het als TS niks meer met deze jongen te maken wil hebben, maar ik wil wel even benadrukken dat deze jongen niet alleen een probleem is maar ook een probleem heeft.
Laatst bijgewerkt door Eefske op 23-05-14 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:32

Wauw.. echt wauw.. verder weet ik ook niks te zeggen :')
@Annem84 heel veel sterkte!! :(:)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:33

Wat me nog het meest verbaasd is hoéveel mensen hier ervaring hebben met iemand die zo'n erge ziekte heeft verzonnen :\

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:34

phormicola schreef:
Wat me nog het meest verbaasd is hoéveel mensen hier ervaring hebben met iemand die zo'n erge ziekte heeft verzonnen :\

hoe sneu ook,maar mensen verzinnen soms te gekste dingen om maar wat aandacht (of soms geld) te krijgen.... Zo iemand zou bij mij door de deur lopen naar buiten,en nooit meer een stap binnen hoeven te zetten

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:37

Triest, héél triest dit. Het verbaast me dat er blijkbaar zoveel mensen zijn die verzinnen ernstig ziek te zijn.

TS, gaan jullie hier verder nog iets mee doen?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 11:56

Hij zegt nu weer iets wat een beetje vaag is, volgensmij mag ik zijn bericht niet openbaar maken toch?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:56

Exact niet, maar je kan er wel een samenvatting van maken toch?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:57

Danique_G schreef:
Hij zegt nu weer iets wat een beetje vaag is, volgensmij mag ik zijn bericht niet openbaar maken toch?

geloof geen namen in openbaar,bericht zelf wel maar geen persoonlijke gegevens als namen,adres,telefoonnummer etc.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:58

Janine1990 schreef:
Exact niet, maar je kan er wel een samenvatting van maken toch?

Dit klopt :j

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:00

Danique_G schreef:

maar ts waarom steek je er nog zoveel energie in? terwijl eigenlijk al duidelijk is dat hij liegt

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 12:04

Hij had een bloedonderzoek en er was twee maanden eerder een fout gemaakt in het onderzoek gemaakt. Er was niet goed schoongemaakt tussen de verschillende onderzoeken. Er zijn 11 mensen met mogelijke kanker vastgesteld. Zijn bloed bleek gewoon schoon te zijn.

Ik heb hier vraagtekens bij, bij mijn opleiding sta ik wel eens in het lab. En ik weet dat dit niet mogelijk is tenzij je het bloed van mensen met wel kanker en geem kanker met elkaar gaat mengen. Die glaasjes die worden gebruikt worden naar mijn weten altijd weggegooid, zijn stukjes glas van een paar cent ofzo.. En hoe kunnen ze nou opeens dit weten zonder opnieuw bloed af te nemen.

Hoe ik verder de vrienschap wil gaam voortzetten weet ik even niet. Andere vriendin heeft voorrang..
Vind het ook verbazig wekkend van hoeveel mensem hierover liegen..