Wie heeft er nog meer een partner die veel van huis is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 17:35

Spekkie; Nog drie weekjes geduld, hoe lang in hij dan weer thuis?
Sentido; Toch vind ik dit fijner dan toen hij alleen in het weekend thuis is, zoals tinkertje zegt moet je alles dan in het weekend plannen en uiteindelijk is hij er veel vaker dan alleen het weekend.
Al is die regelmaat wel weer fijner, je weet iig wanneer en hoelang hij thuis is.

Tinkertje: Heerlijk zn vast rooster, alleen wel balen dat hij zn vrije dagen moet inleveren!! 2 op 2 af lijkt mij ook wel heel ideaal. Weet je precies wanneer je wat kan plannen en wanneer niet.
Heb jij aan je kinderen gemerkt dat ze hun vader mistte?

Varekaj, ik schut je de hand, mn dagen gaan ook zo sloom. Alleen heb ik het voordeel dat ik gewoon thuis zit ipv op het werk.

Zaterdag is er iets gebeurt, iets met 2 achtelijke vrouwen die het zoontje van mn vriend mee wilde nemen. Vanwege de veiligheid is zoontje van mn vriend uiteindelijk naar mn schoonouders gegaan en ij wilde dat ik bij mijn ouders ging slapen voor de veiligheid. Nou zou ik daar zondag al gaan slapen ivm een feestje. ( deze al geplant stond en vriendlief eigenlijk mee zou gaan )
Nu heb ik een kat, die hierdoor tm vanmiddag alleen thuis zat, maar met genoeg eten en drinken ( kat mag ook tijdelijk even niet meer naar buiten, ze komt namelijk niet standaard thuis om te eten en word nu mager ).Ik ben zaterdag avond om 12 uur vertrokken.
Ik krijg een berichtje van mn schoonzus dan mn schoonmoeder in huis is geweest ( vorige keer ook al, ongevraagd in ons huis, toen heb ik gezegd als dat weer gebeurt ga ik de sloten vervangen ) om de kat te verzorgen want deze word door mij verwaarloosd, deze moet maar naar hun komen want ik kan er niet voor zorgen. Pardon!?!?
De maat is vol, lief dat ze naar de kat willen, welke ze nu dus buiten hebben gelaten wat niet mag! maar vraag het op zn minst even. ( ik kwam namelijk 2 uur later thuis ).
Dus ik spreek mn vriend, vertel hem dat ik het niet vind kunnen en vooral niet dat ze de termen verwaarlozing en er niet voor kunnen zorgen in hun mond nemen. Waarop hij vind dat ze gelijk hebben!!

Ik moest voor mn eigen veiligheid mn huis uit, en nu vind hij dat ik dat feestje dus maar af moest zeggen.. Ik vertel hem dat ik hem van te voren heb gezegd ik mn afspraken niet ga verzetten omdat hij moet werken of thuis is. Maar hij verwacht dat blijkbaar wel. ( had een verjaardag iemand werd 50.)
Edit; Heb al vaker aangegeven de kat mee te willen nemen naar mn ouders als ik daar een nachtje ga slapen. Dit wilt hij echter niet, de kat uit zijn vertrouwde omgeving halen.

Spekkie01

Re: Wie heeft er nog meer een partner die veel van huis is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 20:03

Pffft wat een gedoe meid en uit ervaring weet ik hoe lastig dat soort dingen te bespreken is over de telefoon als je elkaars gezichtuitdrukking niet kan zien en stembuigingen verkeerd overkomen. Zo hebben wij ook wel eens schreeuwende herrie gekregen. Ook via de mail omdat hij iets anders opvatte dan het gedoeld was.

kwestie van even diep ademhalen en je over je zeer gekwetste gevoelens heenzetten om het uit te praten. Over het algemeen zijn zij ook zeer gefrustreerd omdat ze er vanaf daar ook niets aan kunnen doen en het niet op kunnen lossen.

Daar komt nog bij.....het blijft een man he......die van mij is op zijn tijd ook een botte l.u.l. en meestal heeft ie niet eens in de gaten dat ie op mijn ziel heeft gestaan met zijn boerenhoeven _-:(

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 20:40

varekaj Die gaan niet van zijn dagen af maar wel van zijn 14 dagen verlof
ze werken in n ploegen dus altijd wisselen op bijv woensdag betekend ook dat je 2 weken later weer op moet op woensdag ongeacht of hij door weersomstandigheden later thuis was dat is in het hele offshore wereldje zo anders word het een zootje en moet je alles omgooien
Dat is niet te doen met mensen over de hele wereld die zitteb al in hotels en op vliegvelden
Hij kan niet eerder van boord als zijn back to back er is (vervanger) als hij dus niet van boord kan dan kan zijn vervanger ook niet aan boord komen dus logisch dat hij langer moet blijven
Hij krijgt voor de dagen of uren dat hij langer aan boord is uiteraard gewoon uitbetaald

Youknowme ze miste hun vader meer toen hij op de kotter zat
toen hij in de offshore ging zag ik er tegenop omdat de week op de kotter altijd erg lang voor de duurde
maar ze hebben er nooit aan hoeven wennen dat hij ineens 14 dagen weg was omdat hij ook 14 echt thuis is dus hij ineens veel dingen met ze kon doen
nu zijn ze 16 en bijna 19 en zeggen vaak hmm komt hij al weer thuis dat is snel gegaan :+
Laatst bijgewerkt door tinkert_tje op 07-07-14 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 20:46

ik zou bij je schoonouders proberen aankaarten dat je het niet leuk vind wat ze doen, maar dat je wel snapt dat ze goede bedoelingen hebben. Gewoon uitleggen dat je vriend je daar niet wou voor je veiligheid MAAR ook erop wijzen dat HIJ niet wil dat je de kat meeneemt naar je ouders.
In het vervolg zou ik dat gewoon doen trouwens. Hij is er niet, hij kan er niks aan doen en je schoonouders kunnen je ook niets meer verwijten. Als kattenbaas weet ik ook dat ze daar best tegen kunnen met genoeg voer, een schone bak en proper water. Voor iemand anders kan dat net helemaal verkeerd overkomen.

Is het huis van hem alleen of van jullie beiden? In het laatste geval inderdaad aankaarten dat je geen ongewenst bezoek wil. Is het van hem, dan heb je helaas niet veel te zeggen vrees ik. Sneu dat het zo moet lopen, zeker met die 2 vrouwen en zijn zoontje. Dit zijn nou typische dingen die je meemaakt met iemand die vaak weg is voor werk: je moet op een heel andere manier communiceren en op elkaar vertrouwen en samenwerken, dat geeft gewoon ooit wel eens wrevel en ruzie.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 20:51

ik val een beetje binnen en heb niet alles gelezen dus probeer het te begrijpen
maar ik had de zelfde vraag als varekaj is het jou huis of jullie huis
is het jullie huis dan zou ik toch heel duidelijk zeggen dat je daar niet van gediend bent
mijn schoonmoeder of moeder zou dat echt niet hoeven proberen
wat eng van het zoontje van je vriend heb je enig idee wie dat waren ?

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 21:42

Spekkie, we hebben elkaar nog even via Skype kunnen spreken.. Is gelukkig wel opgelost, alleen hij haalt nare ideeen in zn hoofd.. Hij mist me, gaat zich bedenken dat ik misschien wel vreemd ga, word boos op me, stopt zijn gevoelens weg en vraagt zich dan nog af of hij wel van me houdt.

Varekaj, heb het idd aangekaart bij mn schoonouders ( nog niet irl maar via een berichtje die ik terug stuurde naar ze ) . Ze hebben zelf ook katten, snap daarom ook niet waarom ze vinden dat ik verwaarloos.

Huis is van mn vriend, maar ik betaal er evengoed aan mee. Hij heeft al eerder aangegeven dat hij niet wilt dat ze hier heen gaan als we er niet zijn en niks gevraagd hebben. Ze snuffelen namelijk graag in onze spullen, ik heb niks te verbergen maar wil zo mn privacy. ( vorige keer kwamen ze erachter dat je kat op de bed van zn zoon sliep, hierdoor mochten we hem een weekend niet zien tot er een oplossing was....) Ze blijven niet alleen beneden maar gaan ook boven snuffelen, zijn huis of niet, ik ben er niet van gediend mijn spullen liggen er namelijk ook.

Ja ken 1 vrouw, die andere vrouw en de 2 mannen in de auto ken ik niet.

Heel lastig communiceren, vooral omdat ze er niet echt wat van aantrekken als ik er wat over zeg krijg dan vaak te horen '' dat bespreken we wel met M'' .
Ik spreek iets met hem af, hun houden zich er niet aan, mn vriend zit dus tussen beide.

Maar het is dus uitgesproken gelukkig, al moet ie wel wat aan zijn gedachtes gaan doen... Word er niet vrolijk van dat ie verteld dat ie boos op me is en niet meer weet of ie van me houd. En dat er dan na een tijdje uitkomt dat ie me erg mist, en dus maar boos gaat zijn zodat ie het missen niet hoeft te voelen.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 21:58

gelukkig is het uitgepraat en hebben jullie het uitgesproken
hij moet idd aan zijn gevoelens gaan denken want hier maak je dingen mee stuk jij zit er thuis over de kniezen
domme vraag maar waarom hebben je schoonouders jullie sleutel ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 22:01

Die gevoelens en gedachten zijn denk ik wel normaal, daar moesten wij ook een keer doorheen. Zo had ik een keer toen ik vroeger thuiskwam dan voorzien aantal maanden terug ineens het idee "en wat als ik nu de voordeur opendoe en hem betrap?" Geen flauw idee waar die gedachten vandaan kwamen, maar ze waren er wel. Intussen paar dingen ontdekt en uitgepraat (nee, geen ander in het spel ofzo) en nu gaat het gewoon weer prima.

Maar het zijn zaken waar je door de ongewone situatie makkelijk mee zit. Mijn vriend is dolblij dat ik zijn job vanaf dag 1 volledig heb aanvaard. Aan de andere kant heeft hij ook wel eens momenten, vooral bij discussie of ruzie dat hij luidop de vraag stelt of hij wel voldoet, zo vaak weg van huis. Het is iet waar je denk ik mee moet leren leven, dat je elkaar zo blind moet kunnen vertrouwen. Het is letterlijk de ander op zijn woord geloven. En de omgeving werkt daar niet altijd aan mee om het makkelijker te maken.

Neuzende schoonfamilie heb ik hier niet. ben ik heel blij mee. Begrijp jouw frustratie perfect, ik zou gek worden als ze dat zouden doen. "Dat bespreken we met M" zou ik niet meer aanvaarden. Gewoon meegeven dat jij er ook bent, dat jullie een stel zijn en dat je er ook woont. Dingen die over jou gaan kunnen ze prima met jou bespreken. Jij woont er evengoed, jij zorgt evengoed voor hem en zijn zoontje, dus dan kunnen jullie dat vast wel samen oplossen. Sloten vervangen heeft geen zin. Als hij er geen 100% tegenin wil/durft gaan bezorgt hij ze achteraf evengoed nog een dubbel van de huissleutel. Het enige wat je kan doen is echt strikt op je strepen gaan staan. Desnoods door de deuren in huis op slot te draaien (vb van de slaapkamer, jouw bureau of rommelkamer) etc. Zijn ze ook geen stap verder mee :)

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 22:09

het stadium waar jullie het overhebben ken ik totaal niet
mijn man (toen vriend) heeft nooit de gedachten gehad dat ik vreemd zou gaan en ik ook nooit bij hem
ik was 17 en hij 22 toen we samen een huis kochten
dus ik was erg jong en ik stond meteen op mijn eigen benen omdat mijn vriend er door de week niet was
neuzende schoonfamilie of ouders heb ik nooit gehad
het was ons huis en daar hebben hun niks mee te maken door onaangekondigd binnen te komen vallen
ze hebben wel een sleutel voor nood stel dat er iets gebeurd maar die zouden ze nooit maar dan ook nooit zomaar gebruiken en als ze dat wel zouden doen dat werd hij direct ingenomen

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 22:17

Tinkertje, Hij moet eigenlijk zn gevoelens voor zich houden tot hij thuis is, net zoals ik hem niet moet opzadelen met mn problemen met zn ouders ofzo omdat hij er nu toch niks aan kan doen. Moeten we denk gewoon aan wennen.
Ze hebben de sleutel trouwens ingeval van nood, en zeker niet om gewoon zelf te beslissen wanneer ze langs gaan.

Varekaj, mn vriend is ook heel blij dat ik het accepteer dat hij die baan wilde, ik laat er een heleboel voor vallen zodat hij de baan kon nemen die hij graag wilt.
Doet me wel goed om te horen dat jullie er ook last van hadden, vertrouwen is idd een moeilijk puntje, moet echt op het woord.

Nu vertrouw ik hem wel, hij mij alleen niet en waarom zou ik niet weten.. Het lijkt me logischer als ik hem niet vertrouw.. ( zo heeft hij in het verleden zn ex laten slapen hier in het zelfde bed, en toen ik in Turkije zat kwam zn andere ex zomaar op bezoek zonder dat hij het mij wilde vertellen, hier heeft ie trouwens wel een preek van zn ouders over gehad ) Ik vertrouw dus op zn woord dat er die dagen niks is gebeurt. Misschien ligt daar zijn probleem, bang dat ik er niks over zeg omdat ik zelf vreemd ga??

Ga het er idd nog maals over hebben met zijn ouders, komt van de week wel, wil eerst afgekoeld zijn zodat er geen emoties in het spel komen.

Goed van vertrouwen dus tinkertje, zo hoort het vind ik.
Doet me ook zeer dat hij mij niet vertrouwd.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 22:24

ja das misschien gedeeltelijk waar maar je moet je eitje ook kwijt kunnen
ik zeg ook alles door de telefoon en dat zijn niet alleen de leuke dingen
nu zitten wij misschien in een verder stadium omdat we al 24 jaar samen zijn
maar toch je in houden door de telefoon over je schoonouders waarom ? je moet het toch kwijt ik neem aan dat hij evengoed wel hoort dat er iets is wat je dwars zit
zijn jaloersegevoelens is misschien wel beter om daar thuis over te hebben maar dat vind ik wat anders
hij projecteert zijn eigen gedrag op die van jou
mensen die zelf niet te vertrouwen zijn vertrouwen een ander ook niet
klinkt misschien hard maar zo is het vaak wel
maar goed idee om met zijn ouders te gaan praten als je bent afgekoeld dan kan je het rustig maar maar wel duidelijk vertellen
en als je vriend thuis is kan je goed over zijn onzekerheid praten onder het genot van een drankje ;-)

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:53

Youknowme schreef:
Sentido; Toch vind ik dit fijner dan toen hij alleen in het weekend thuis is, zoals tinkertje zegt moet je alles dan in het weekend plannen en uiteindelijk is hij er veel vaker dan alleen het weekend.
Al is die regelmaat wel weer fijner, je weet iig wanneer en hoelang hij thuis is

Maf hoe verschillend iedereen er in staat. Maar goed, we hebben wel duidelijke afspraken dat weekend ons-tijd is. Eerder was hij bijvoorbeeld elke zondag de hele dag kwijt met voetbal. Dat gaat hij nu niet meer doen, een enkele keer is natuurlijk prima maar als vaste afspraak niet meer. Ik snap het probleem van niet doordeweeks kunnen afspreken alleen niet helemaal. Als ik jullie verhalen zo lees dan is dat vor jullie ook hartstikke lastig met al die onregelmaat, correct me if i'm wrong hoor. Zelfde hoor ik ook van mn schoonzusje, die heeft 3 keer een afspraak met de notaris voor samenlevingscontract af moeten zeggen omdat hij plots weg moest. Bij ons is dat een kwestie van vrij vragen en dan is hij ook echt wel thuis. Maar dat geldt voor een normaal huishouden ook. Daarbij komt het ook wel voor dat hij op de zaak moet werken en dus plots wel een week savonds thuis is.

En wat zijn nou dingen die je perse doordeweeks moet doen met z'n tweeen? Het enige wat ik kan bedenken zijn afspraken met de bank of een andere zakelijke instantie. Maar als dat meer dan eens per jaar voorkomt is het veel en ook die kunnen steeds flexibeler inplannen. Daarbij werk ik ook gewoon fulltime dus zoveel doe ik dan verder ook niet meer erbij. Maar goed, voor een ieder is dat anders natuurlijk. Ik ben in ieder geval heel content met mijn situatie haha :D

Wel enorm vervelend van je schoonouders. Zou gewoon echt duidelijk maken dat jij daar met hem woont en het dus ook jou huis en je, je daar zo niet thuis voelt in je eigen huis.
En wt moet dat zeer gedaan hebben dat hij aangeeft je niet te vertrouwen :(:)

Wat Tinkertje zegt vind ik wel een goede. Je kunt niet alles doordeweeks opkroppen om er hem er dan in het weekend ( of wanneer hij thuis is) mee te overladen. Dat is voor jou niet goed en voor hem niet leuk. Maar dat vind ik eerlijk gezegd ook voor hem, als hij die gevoelens heeft van je missen en je niet vertrouwen en dus zo met zichzelf in de knoop zit, ook dat moet hij kunnen uiten. Tuurlijk doet dat zeer om te horen maar als het er uit is kun je er wat mee doen.

Tinkertje: ik vind het wel knap dat je de kinderen eigenlijk helemaal zelf hebt opgevoed. Werkte jij daarnaast ook nog of ben je thuis gebleven? Misschien had je dat wel gezegd maar ik weet het zo niet meer.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 13:26

Wij wonen vlak bij elkaar Tinkertje zie ik nu.
We moeten idd onze ei kwijt kunnen, alleen hij moet blijven praten en niet boos ophangen. Ik ben altijd van het uitpraten hij was het wegproppen en als ik het dan alleen kan spreken als hij mij belt vreet ik mezelf op haha.

Sentido, Misschien komt het omdat ik beide mee heb gemaakt? Dit en alleen weekend thuis, vrijdag avond tm zondag avond.
Het heeft allebei zo ze plus en minpunten, mijn vriend is erg gehecht aan eigentijd.. Dus als jij een weekend thuis was, was het 1 dag voor mij 1 dag voor vrienden wat inhoud dat je maar 1 keer per week wat doet samen.
Ik heb weer veel van ons tijd, als je er bent die je wat met je gezin en vrienden komen op nummer 2.
Nu komt dit beter uit, vrij vragen ging voor hem niet zo makkelijk bij Defentie, aankomende week moeten we opnieuw naar de notaris, en naar t gemeente huis.
En idd dingen die je met ze tweeen doet doordeweeks, zou het niet weten eerlijk gezegd, zijn eigenlijk ook dingen die in het weekend ook kunnen.

Net leuk nieuws gehad, het is bijna zeker dat hij morgen naar huis komt! Alleen beetje jammer dat onze auto stuk is dus ik verplicht ben mn schoonouders te bellen om te vragen of ik hun auto mag lenen.. Vind het altijd een beetje raar overkomen als je eerst wrijving heb en dan direct om bv de auto moet vragen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:27

@Youknowme: Sta je wel ingeschreven op het adres of woon je officieel nog bij je ouders?
ik zou toch echt tegen je schoonouders zeggen dat je niet wilt dat ze in huis komen zonder dit te overleggen. Misschien best moeilijk want ze zullen wel boos worden, maar eigenlijk moet je daar geen boodschap aan hebben. Het is toch van de zotte dat ze zomaar in jullie bezittingen neuzen.
Ik zou denk ik echt heel boos zijn als ik er achter kwam dat mijn schoonouders in onze bezittingen hadden gekeken. Dat zou voor mij echt een reden zijn voor gigantisch bonje :o

Is de kat van jouw? of van je vriend?

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 13:32

Ik sta hier ook ingeschreven en de kat is van ons samen. Die hebben we samen gekocht vorig jaar.

Nouja voor mij is dit dus ook reden om echt boos te worden, vorige keer heb ik er niet zo veel van gezegd omdat mn vriend toen erg boos werd en ze echt duidelijk hebben gemaakt dat ze het niet meer moeten doen. Nu doen ze het dus weer en ja nu ben ik erg boos.
Het probleem met mijn vriend is dat hij de goede kanten gaat zien, dus nu niet boos worden want ze staan wel altijd voor ons klaar en anders krijgen we het zelfde als met zijn broer. ( broer en schoonzus hebben ruzie met zn ouders, mede door bemoeizuchtigheid )

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:44

Heb je trouwens niet iemand anders van wie je een auto kunt lenen? betaal je je schoonouders voor het lenen van de auto? Anders zou ik er gewoon 1 huren bij Greenweels ofzo :o

Mijn schoonouders waren ook zo hoor. Ik werd er helemaal gek van. Mijn schoonvader kwam echt elke dag langs. Nu werken wij allebei gewoon veel, mijn vriend is wel elke avond thuis maar werkt toch zo'n 60 uur in de week, en dan heb ik dus helemaal geen zin in elke avond iemand over de vloer. Mijn schoonvader vond dit heel normaal blijkbaar en zag helemaal niet in wat het probleem was, begreep de hinten ook niet echt :+ Tot dat mijn vriend een keer zei: Och daar komt mijn vader ook weer aan :roll:
Dus zijn vader komt binnen en begint een praatje, maar ja op een gegeven moment ben je wel een keer uitgepraat he. Dus ik vraag: Nou nog nieuws? Nee niks was het antwoord. Dus toen heb ik gezegd dat als hij toch niet te vertellen had hij ook niet hoefde te komen, dat wij allebei veel werkten en 's avonds niet altijd zin hadden in mensen over de vloer.
Nou ja hij was boos, woest eigenlijk en is direct vertrokken. Mijn vriend schoot direct in de stress want Oh jee nu was hij boos en ik had zoiets van: Ja en?? Die draait wel weer bij hoor.
Mijn vriend zal zulke dingen nooit tegen zijn ouders zeggen en ik ben dus altijd de pineut want er zijn gewoon regels in ONS huis en daar heeft IEDEREEN zich in ONS huis aan te houden. Dus ook zijn ouders. Doen ze dat niet, dan zeg ik er wat van. Worden ze boos, hun probleem, ik lig er geen minuut wakker van.

En dan de kat. Je schoonouders hebben dus de kat, die ook van jouw is, meegenomen naar hun huis om dat ze vonden dat het verwaarloosd wordt?
Tja ik denk dat zijn schoonouders aan mij een hele moeilijke hadden gehad hoor. Ik zou het er gewoon even met je vriend over hebben. Ik denk dat het beter is dat zijn ouders misschien iets minder voor jullie gaan doen en dat jullie het contact wat meer afhouden. Want ik denk dat jullie uiteindelijk gigantosch ruzie gaan krijgen over dit en zijn ouders wassen hun handen in onschuld.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 15:19

Heb helaas niemand anders van wie ik een auto kan lenen, had de auto van mn ouders geregeld voor donderdag en vrijdag ( was dus niet zeker of hij donderdag of vrijdag terug zou komen ) die wonen 35 km verderop dus die moet ik eerst met de trein gaan halen. Dus dat is te kort dag want ja er bestaat nog kans dat hij morgen niet terug komt en mijn ouders kunnen de auto geen 3 dagen missen.
Kan wel even kijken of een van zn vrienden thuis is om hun als taxi te laten spelen ofzo haha.

Wat vervelend van je schoonvader zeg! Pff elke dag op visite komen, ik zou me niet eens meer thuis voelen in mn eigen huis denk. Is het intussen opgelost met zn vader? En hoe gaan hun er nu mee om?
Jou vriend lijkt dus wel op de mijne, ziet hij uiteindelijk ook in dat er dan juist geen ruzie komt? Door te zeggen waar het op staat?

Nee ze hadden de kat gelukkig niet mee genomen, wel buiten gelaten wat eventjes niet meer mag. Ze wilde de kat mee gaan nemen als ik nog eens een keertje weg ga. En met mn vriend willen ze dus overleggen om de kat in huis te nemen ofzo.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 20:52

sentido ik ben gestopt met werken toen ik 7 maanden zwanger was van de eerste
2 jaar later kwam de tweede ik ben weer begonnen met werken toen de jongste op de kleuterschool zat
dus ik ben 6 jaar thuis geweest
nu werk ik best veel maar mijn meiden zijn nu groot
mijn jongste heeft net examen gedaan (vmbo) die gaat in augustus dierenopleiding in alkmaar doen dus die moet dagelijks met de boot heen en weer
ze werkt nu fulltime tot de school weer begint
mijn oudste heeft ook examen gedaan (mbo) die is nu helemaal klaar met haar vervolgopleiding ze is nu officieel kok die werkt al 3 jaar 60 uur per week
in sept loopt haar stage af
dan wil ze in het buitenland gaan werken dus die vliegt straks uit
doordat de meiden nu veel werken en naar school moeten komt het huishouden volledig op mij
soms baal ik er van omdat als ik thuis kom ik nog moet ik eten koken en het huishouden doen tenzij 1 van de meiden vrij is dan haalt die effe snel een stofzuiger door de tempel heen of kookt maar dat gebeurd zelden en dan moet ik ook echt vragen
maar goed ik weet niet anders maar soms ben je moe en denk ik pff die stofzuiger haal ik er morgen wel doorheen of de was vouw ik morgen wel op
je word ook makkelijker al valt dat niet mee want ik ben nog al een opruimerig tiepje :o
ik heb erg veel beesten *lees* prive boerderij ;-) dus dat draait ook gewoon door
na mijn werk vlieg ik naar de paarden om die te verzorgen en stront te ruimen enz
de rest doe ik s'morgens vroeg
als mijn jongste vrij is van haar werk dan doet ze de paarden
ik ben de laatste tijd steeds veel ziek doordat ik het veel te druk heb dus ik moest het roer omgooien
ik werk 3 halve dagen in een hotel ontbijt en administratie en daarnaast nog 3 dagen op een schapenboerderij
ik ben alleen op zondag vrij maar dan is er vaak wat wedstrijden van mijn dochter of zaterdag tot laat een feestje
ik heb vorige week met mijn baas van het hotel gesproken dat dit echt te gek is
dus ik ga minderen vanaf deze week ga ik alleen op maandag in het hotel werken zodat ik vrijdag zaterdag en zondag vrij ben
dan heb ik wat meer rust en heb ik meer puf en tijd voor leuke dingen
in sept gaat de schapenboerderij dicht voor publiek dus dan ga ik weer meer in het hotel werken
ik heb de mazzel dat ik niet moet werken maar ik ben geen thuiszitter ik moet onder de mensen
mijn man komt volgende week thuis en heeft dan 1 shift vrijgenomen dat betekend dat hij 6 weken vrij is *\o/* dan kunnen we lekker samen genieten van de zomer met hopelijk ook zomers weer :D
in de zomer heb ik ringsteekwedstrijden en andere evenementen van de men en rijvereniging dus dan kan hij me mooi helpen en groomen want ik men nooit alleen ik men alleen als hij thuis is in de weken dat hij weg is rij ik onder het zadel

youknowme ooh echt waar woon je dan ?
lekker dat hij morgen thuis komt balen van je auto maar heb je niet vrienden die hem op kunnen halen of waar je een auto van kan lenen

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:20

Ja joh dat is al jaren geleden en ondertussen weten we met z'n allen aardig met elkaar om te gaan. Hoewel in nog weleens het gevoel heb dat ze zich te veel met ons bemoeien hoor :')

Heb je de auto al gevraagd? over de kat zou ik gewoon heel duidelijk zijn. Het is jullie kat en hij blijft bij jullie.
Hoe kwam het nu dat hij zo mager werd want om eerlijk te zijn zou ik me daar toch ook wel een beetje zorgen om maken hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:25

Iemand zal toch een keer de boeman moeten spelen dat je schoonouders niet zomaar kunnen doen en laten wat ze willen. Wat als jullie later aan kinderen beginnen? Gaan ze dan elke pamper controleren of die juist is dichtgekleefd?

Misschien dat ze wel inzien dat ze fout bezig zijn wanneer jullie ook voet bij stuk houden. Ja, ze doen veel voor jullie maar da's geen vrijkaart om zomaar even te gaan bepalen hoe en wat in jullie huishouden. Desnoods doe je dat gesprek even alleen en geef je aan dat het van je hart af moet, dat je het echt niet slecht bedoeld, maar dat het een tikje te ver gaat.

pfoe tinkertje, zorg je ook wel voor jezelf? Goed dat je wat minder gaat werken, teveel is nooit goed. Wel petje af dat je het allemaal zo mooi voor elkaar hebt, ook met je kinderen. Dat zie ik me (voorlopig) niet nadoen.

Hier is weer nieuws bijgekomen: als het gaat zoals op de planning staat mag ik blij zijn als ik 'm deze maand nog 5 dagen zie voor hij op 30 juli (yep, week eerder dan voorzien) naar Australië vertrekt. Hij moet vanuit Singapore meevaren naar Down Under, dus da's ook nog eens 2 weken héél sporadisch contact, met hooguit 1 mailtje/dag als er al internet is.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:31

ja hoor ik zorg voor mezelf maar minder werken is gewoon beter ik ben ook niet gezond dus heb mijn rust nodig
ik hou ook van gezellige dingen doen met vrienden en manlief en dat lukt dat gewoon weg bijna niet daar komt nu meer ruimte voor

balen dat je man eerder moet gaan missen 5 dagen is niks dat vliegt voorbij
het weinige contact maakt dat ook niet makkelijker
mijn man kan gelukkig dagelijks bellen
en we hebben whatsapp contact dat is heerlijk zo kan je toch wat meer dingen delen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:36

Wij hebben skype en dan mail als de verbinding te onstabiel is. Bellen is 1x/week met de satelliettelefoon aan boord van hun schip. Niet dat je daar altijd vrijuit mee kan praten, soms zijn er nog mensen die willen bellen naar huis en dan staan die in je buurt tot je klaar bent.

Die 5 dagen zijn niet eens dagen die op elkaar volgen. Dus hij zou volgende week woensdag voor dag of 3 naar huis komen, dan paar dagen mee op testvaart, weer paar dagen thuis en dan hups vliegtuig op en weg tot half september. Hij komt normaal pas terug wanneer ik net weer met school begin, dus hier 0,0 vakantie samen voor het 2e jaar op rij.

Nouja, er zijn ergere dingen dan dat, leuk is het niet maar we overleven het wel.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 21:36

Tinkertje, jeetje jij hebt het druk! Alles wat op jou neer komt, vind het heel knap!
Ik woon in Den helder, had een baan op Texel die ik af moest zeggen omdat mn vriend offshore ging. ( Dat is ook wat ik er voor op moet geven, een baan naast mn opleiding.)

Sakkia, Ik had idd een afspraak bij de DA gemaakt maar die heeft vriendlief afgezegd. Ze is veel buiten, en is zo 48 uur weg, hierdoor eet ze gewoon veel te weinig. Als je haar een weekje binnen opsluit zie je haar direct weer aankomen, helaas klimt ze dan tegen de muren op. Doordat ze gewoon aankomt als je haar opsluit vind vriendlief het niet nodig ( hebben telefonisch contact gehad met de DA ).

Jeeetje Varekaj dat is ook geen leuk vooruitzicht voor jou! Hoop dat je hem nog 5 dagen ziet. Voor hoelang gaat hij weg?

Net helaas weer ruzie via de telefoon... Hij snapt nog niet waarom ik boos ben op zn moeder... Belde net inderdaad voor die auto, en kreeg de vraag of M vanavond niet zelf kon bellen?! M die met de taxi terug wilde etc. Uiteindelijk auto van een vriend kunnen regelen, en hebben we maar opgehangen. Hopelijk zijn het allemaal de spanningen etc die de ruzie veroorzaakt, als hij thuis is gaan we het er iig goed over hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:41

Als het goed gaat zie ik hem donderdagavond even, dan volgende week woensdag als het goed is een paar dagen en dan 30 juli zou hij vertrekken richting Singapore om van daaruit per boot mee de oversteek te maken naar Australië. (Noordwesten, in de buurt van Karratha ofzoiets). Normaal is zo'n periode offshore altijd 6 weken, dus tot half september.

Dat geeft een totaal van laatste week van juni tot half september aan het werk, met af en toe onderbreking van zaterdagavond tot zondagavond, dan was hij thuis. Denk dat je op de hele werkperiode dan aan een dag of 10 komt, van eind juni tot half september.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:50

varekaj pff dat is echt heel weinig daar kan ik echt niet tegen knap dat je dat volhoud
2 weken is bij mij echt een max ik stel me daar natuurlijk ook op in maar als het eens uitloopt door weer of wat anders baal ik echt enorm
maar snap even niet hoe je hem dan wel 1 dag in de week kan zien is hij nu in nederland aan de gang dan ?

youknowme he grappig den helder is idd erg dichtbij hihi vrijdag middag ben ik in den helder
maare jeetje wat balen zeg dat je weer ruzie had vanavond
hij begrijpt het dus echt niet lastige situatie
als hij thuis is maar eens goed over praten want dit zorgt voor een hoop stress
maar waarom heb je je werk op moeten geven omdat je vriend in de offshore ging dan ? die snap ik niet helemaal :o