ik mag geen vegetariër zijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:10

Miracle_ schreef:
Minder vlees eten maakt je nog steeds geen vegetariër. Ik moet er niet aan denken om vlees te eten, dus ook niet een gematigde portie. Dan is toch je hele principe weg? Of wel, of niet. Maar dat is mijn mening.

even hier alleen op inhaken... nee minder vlees eten maakt je geen vegetariër maar een flexitariër.... en principe weg... denk het niet...als je een dagje geen vlees eet scheelt dat enorm veel CO2 uitstoot... een dag geen vlees eten heeft een behoorlijk milieuvoordeel.

Nee het maakt je geen vegetariër maar ik vind dat je het niet zo zwart/wit moet zien.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:34

Miracle_ schreef:
Minder vlees eten maakt je nog steeds geen vegetariër. Ik moet er niet aan denken om vlees te eten, dus ook niet een gematigde portie. Dan is toch je hele principe weg? Of wel, of niet. Maar dat is mijn mening.

Uiteraard niet, maar het kan de overgang tussen met de pot mee eten en volledig vegetariër zijn vergemakkelijken.

Een ouder kan niet zomaar met een vingerknip iedere wens van een kind inwilligen. Kijk het eens andersom: als ik als puber nu alleen maar friet wilde eten, moeten mijn ouders dan dat ook maar doen? Nee toch? Maar TS heeft 1 voordeel: dat zij haar wens kan beargumenteren en ze kan de voordelen benadrukken.
En als de stap naar vegetariër voor de ouders nu gemakkelijker is wanneer ze eerst als flexitariër door het leven gaat, wat is daar dan mis mee.
Maar figuurlijk gesproken op de grond gaan liggen en stampen en schreeuwen dat je vegetariër wilt zijn en dat ze naar je moeten luisteren, nee, gelukkig dat ik zo geen relatie had en heb met mijn ouders. Als je volwassen beslissingen wilt maken moet je je ook volwassen gedragen.

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 23:09

Ik ben 13 (nog niet lang). Ik heb een zusje van 9, die is gem op vlees. Ik ben echt niet van plan om te gaan zitten drammen, ik kwam alleen met de vraag of iemand van 13 volgens jullie zelf mag weten of hij/zij vegetariër wilt zijn. Nogmaals bedankt voor de tips, mijn ouders willen wat minder vlees gaan eten en wat meer groenten dus ik ben daar al heel blij mee! :j

@woogy: ik heb me al meer verdiept in bio industrie, en ik wil inderdaad vegetariër worden omdat ik het zielig vind inderdaad. Dus ik ben niet iemand die dit zomaar ergens vandaan haalt, ik weet waar ik het over heb. ;)
Laatst bijgewerkt door No_Fears op 21-04-14 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Sem_

Re: ik mag geen vegetariër zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:10

Dat is fijn TS! :D

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:33

Evelijn schreef:
Miracle_ schreef:

even hier alleen op inhaken... nee minder vlees eten maakt je geen vegetariër maar een flexitariër.... en principe weg... denk het niet...als je een dagje geen vlees eet scheelt dat enorm veel CO2 uitstoot... een dag geen vlees eten heeft een behoorlijk milieuvoordeel.

Nee het maakt je geen vegetariër maar ik vind dat je het niet zo zwart/wit moet zien.

Klopt, maar het milieu is niet mijn enige standpunt. Maar ook het dierenleed. Als ik 1 keer per week een biefstukje eet, is daar nog steeds een dier voor gestorven. Om over de CO2 uitstoot dan nog maar te zwijgen. Ik zie het wel zo 'zwart/wit' want voor mij is het gewoon een no-go om dieren te eten. Ook niet 1 keer in de week. MIJN principe zou weg zijn als ik vlees eet 'omdat het lekker is'. Maar dat is ieder voor zich.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 05:38

furtje schreef:
Ik ben 13 (nog niet lang). Ik heb een zusje van 9, die is gem op vlees. Ik ben echt niet van plan om te gaan zitten drammen, ik kwam alleen met de vraag of iemand van 13 volgens jullie zelf mag weten of hij/zij vegetariër wilt zijn. Nogmaals bedankt voor de tips, mijn ouders willen wat minder vlees gaan eten en wat meer groenten dus ik ben daar al heel blij mee! :j

@woogy: ik heb me al meer verdiept in bio industrie, en ik wil inderdaad vegetariër worden omdat ik het zielig vind inderdaad. Dus ik ben niet iemand die dit zomaar ergens vandaan haalt, ik weet waar ik het over heb. ;)

Complimenten voor je volwassen houding, daar kunnen heel wat mensen hier nog wat van leren.
Hoop dat je op deze manier uiteindelijk bij je doel om vegetariër te worden kan komen en heel fijn dat je ouders zo met je meedenken.
Nogmaals, ik vind het super zoals je hier reageert ondanks sommige reacties in dit topic +:)+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 07:29

furtje schreef:

Sorry, bio-industrie is een kul-reden. Er zijn intussen ruim voldoende alternatieven om op een verantwoorde wijze vlees te eten. CO2 uitstoot? Laat me niet lachen; als je dat zegt heb je dus echt geen bleek vermoeden waar het daadwerkelijk over gaat.

Een mens is een omnivoor, hetgeen betekend dat ons systeem in ingericht op het eten van vlees naast plantaardige produkten. Wij hebben de voedingsstoffen in vlees mede nodig omdat we niet in staat zijn, zoals herbivoor paard bijvoorbeeld, om vanuit ons eigen systeem bepaalde stoffen aan te maken.

En om de stelling dan maar eens op scherp te stellen: kinderen in de groei hebben vlees nodig voor een gezonde ontwikkeling!! Ouders die hun kind toestaan (of dwingen omdat ze zelf zo nodig moeten) om vegetarisch te leven, doen in feite hun kind onnodig te kort en plegen daarmee kindermishandeling!!
Alternatieven zijn in de praktijk echt onvoldoende.

Dat je kritisch bent op de herkomst van het vlees (en vis), dan heb je een punt. Dat je elke dag (een groot stuk) vlees nodig zou hebben is niet waar, maar met enige regelmaat een goed stukje vlees eten is echt veel gezonder voor een mens.
Je ouders nemen daarmee de juiste beslissing; wel vlees, wellicht kritisch en met mate. Wanneer ze dan ook nog in staat zouden zijn om die groentes en vlees direct bij de teler te halen (en dus veel verser) zou dat ook nog een flinke winst zijn, maar die mogelijkheid moet je maar net hebben, danwel de tijd hebben om dat bij elkaar te krijgen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 07:42

Ikke ts is 13 hou je een beetje in zeg. Dat jij het kul vind prima maar spreek voor jezelf.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 07:55

Miracle_ schreef:
TS, als jij geen vlees wil eten, heb je daar alle recht toe. Dan maar geen vlees en wat extra aardappelen of groente eten? Je komt er uiteindelijk vast wel uit met je ouders, als ze zien dat je het meent, en het geen bevlieging is.

maar dat maakt wel een compromis tussen de ouders en de ts.
zolang ze thuis woont en de ouders haar niet helemaal vege kunnen en willen laten zijn vleesloze dagen een leuek oplossing.
kan de ts ook rustig kijken wat ze wil eten op die dagen en een beetje ervaring opdoen.

whoa ikke, blijven ademhalen.
als de ouders van de ts voornamelijk goedkoop vlees halen, dan heeft de ts weinig te kiezen he ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 08:19

Ts, ik vind het echt heel fijn voor je dat je zo tot een mooi compromis bent gekomen met je ouders! :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:44

ikke schreef:
furtje schreef:

Sorry, bio-industrie is een kul-reden. Er zijn intussen ruim voldoende alternatieven om op een verantwoorde wijze vlees te eten. CO2 uitstoot? Laat me niet lachen; als je dat zegt heb je dus echt geen bleek vermoeden waar het daadwerkelijk over gaat.

Een mens is een omnivoor, hetgeen betekend dat ons systeem in ingericht op het eten van vlees naast plantaardige produkten. Wij hebben de voedingsstoffen in vlees mede nodig omdat we niet in staat zijn, zoals herbivoor paard bijvoorbeeld, om vanuit ons eigen systeem bepaalde stoffen aan te maken.

En om de stelling dan maar eens op scherp te stellen: kinderen in de groei hebben vlees nodig voor een gezonde ontwikkeling!! Ouders die hun kind toestaan (of dwingen omdat ze zelf zo nodig moeten) om vegetarisch te leven, doen in feite hun kind onnodig te kort en plegen daarmee kindermishandeling!!

Dat je kritisch bent op de herkomst van het vlees (en vis), dan heb je een punt. Dat je elke dag (een groot stuk) vlees nodig zou hebben is niet waar, maar met enige regelmaat een goed stukje vlees eten is echt veel gezonder voor een mens.
Je ouders nemen daarmee de juiste beslissing; wel vlees, wellicht kritisch en met mate. Wanneer ze dan ook nog in staat zouden zijn om die groentes en vlees direct bij de teler te halen (en dus veel verser) zou dat ook nog een flinke winst zijn, maar die mogelijkheid moet je maar net hebben, danwel de tijd hebben om dat bij elkaar te krijgen.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 23:14

ikke schreef:
furtje schreef:

(Hou je er wel rekening mee dat je het tegen een 13 jarig meisje hebt??)

Kindermishandeling?!?! Sorry, maar wat een domme uitspraak. En die dierenmishandeling maakt natuurlijk niet uit? Nee, want mijn kind MOET vlees eten, dus dat beest moet maar dood. Wat een kromme redenering joh. Dat mensen vlees nódig hebben is klinkklare onzin. Dat denken we alleen maar. Bovendien heeft iedereen een andere reden, bio-industrie is imo zeker een zinvolle reden, en ook nog eens háár mening.

In vrijwel ieder discussie over het eten van vlees komt al gauw de vraag op of de mens van nature een vlees-eter (carnivoor), planten/vruchten-eter (herbivoor/frugivoor) of alles-eter (omnivoor) is.
Vegetariers houden dan meestal vast aan de stelling dat de mens herbivoor is en mensen die nog vlees eten houden vol dat de mens een omnivoor is. De laatsten gebruiken dan vaak argumenten als "De mens heeft altijd vlees gegeten" of "In vlees zitten stoffen die de mens nodig heeft en die niet in planten zitten".
Het argument dat de mens "altijd" vlees heeft gegeten is natuurlijk op niets gebaseerd. Hoe lang is "altijd"? Wat weten wij van de voeding van mensen van b.v. 20.000 jaar geleden? Of van 100.000 jaar geleden? En als "de mensen" toen al vlees aten, gold dat dan voor alle mensen? En hoeveel vlees aten ze dan? En als ze dat al deden was dat dan omdat er op dat moment niets anders te eten was (Eskimos b.v.)? Kortom, dit is geen feitelijk argument, maar eerder een gemakkelijke dooddoener om de discussie in de door de vlees-eters gewenste richting te sturen.
Volgens de wetenschap is de mens geëvolueerd uit de apen en op een sporadische uitzondering na zijn alle apen herbivoor of frugivoor. Ook het argument dat er in vlees "stoffen" zouden zitten die niet in planten voorkomen en die voor de mens onontbeerlijk zouden zijn, is natuurlijk op niets gefundeerd. Dit wordt alleen al overduidelijk bewezen door het feit dat er vele honderden miljoenen vegetariërs met een prima gezondheid op de aarde rondlopen! Ook vele topsporters zijn gezond vegetariër. De enige juiste manier om vast te stellen of de mens een vlees-eter of een alles eter is, is een analyse van het menselijk lichaam in vergelijking met dat van zuiver plantenetende dieren en alles etende dieren.

Maar omnivoor? We kunnen met wat trucjes zowat alles eten. Maar moeten we dat?
We hebben hersens gekregen en kunnen vuur in bedwang houden om vlees te braden. Maar inmiddels gebruiken we die hersens ook om te zien wat voor leed wij veroorzaken op deze wereld.

Je mag zelf kiezen waarvoor je je hersens gebruikt. Zinloos of zinvol.

Ik heb er zelf geen persoonlijke ervaring mee, maar ik denk dat de mens alleen maar vlees kan eten als dit gekookt, gebakken of gebraden is. Of in kleine stukjes rauw is vermalen of flinterdun gesneden. Maar mogelijk ken jij echte spare-ribs-eters, die het vlees rauw van het bot afknagen. Dat zegt in mijn ogen al meer dan genoeg, namelijk, dat het niet voor ons bedoeld is. We kunnen alleen kip eten als we de salmonella eruit koken..
Ik vraag me ook af of rauw vlees lekker is zonder dat er gebruik gemaakt wordt van smaakmakers, zout, peper en kruiden.

In mijn filosofie is de mens een vruchteneter, die in een mediterraan gebied zou moeten leven.
Echte vleeseters zijn we niet.
"Echte" studies worden meestal gesponsord. De sponsor bepaalt meestal wat zo'n beetje de uitkomst moet zijn. Studies zijn duur en de vleesindustrie is de rijkste sponsor met het meeste belang bij een "juiste" uitkomst.

Ongeacht wat er ook beweerd wordt, er zal nooit een reden zijn voor mij om vlees of vis te eten.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 23:55

furtje schreef:

goed gedaan ts, dus je ouders zijn al bereid je enigszins tegemoet te komen? Heel mooi en je zult zien dat als ze zien dat je het echt meent je bv over een jaar wel volledig vegetarisch mag zijn :) . Wie weet eerder zelfs.

edit; maar let er wel op dat je wel al je voedingstoffen binnen blijft krijgen, je bent tenslotte nog in de groei. Maar goed; tegenwoordig zijn daar meer dan genoeg alternatieven voor.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 02:59

@Miracle_
Je maakt een boel ongefundeerde aannames en verwijt bepaalde onderzoeken aan dat ze eenzijdig zijn.
Daaraan maak jij je ook enigszins schuldig.

Het meeste vlees is rauw goed te eten qua smaak (ook zonder kruiden). En nee daarvoor hoeft het niet perse bereidt te zijn.
Salmonella komt ook voor op rauwe groenten, fruit en bv op eieren, (uitwerpselen van dieren zijn ook besmettelijk).
Wij stammen niet af van de apen, maar hebben eenzelfde voorouder (heeeeel lang geleden).
Wij stammen af van de Home Erectus die 1 1/2 miljoen jaar geleden ontstond. Zij hadden al vuur en aten vlees.

Als je terug wilt naar hoe de eerste mens (homo sapiens) leefde, moet je terug naar Afrika (en niet mediterraans gebied), en dat waren ook verzamelaars/jagers.

Prima dat jij geen vlees/vis wilt eten, maar dat betekend niet dat andere dat ook zouden moeten willen.
Je hebt (als je zorgt dat je alles binnen krijgt) geen vlees nodig, maar dat geldt ook voor heel veel andere soorten voeding.
En dat is te bepalen aan de persoon die dat wilt eten/drinken.

Ik vind wel dat je moet weten wat je eet, zodat je ook weet waarvoor je (bewust wel of niet) kiest.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:12

Miracle_ schreef:
l.
Ik heb er zelf geen persoonlijke ervaring mee, maar ik denk dat de mens alleen maar vlees kan eten als dit gekookt, gebakken of gebraden is. Of in kleine stukjes rauw is vermalen of flinterdun gesneden. Maar mogelijk ken jij echte spare-ribs-eters, die het vlees rauw van het bot afknagen. Dat zegt in mijn ogen al meer dan genoeg, namelijk, dat het niet voor ons bedoeld is. We kunnen alleen kip eten als we de salmonella eruit koken..
Ik vraag me ook af of rauw vlees lekker is zonder dat er gebruik gemaakt wordt van smaakmakers, zout, peper en kruiden.

Euhm, je weet toch dat vele groenten gekookt moeten worden omdat ze anders niet tot slecht verteerbaar zijn voor de mens? En je weet hopelijk ook dat in vele groenten toxines zitten die er met koken uitgaan?
Heel veel groenten zijn voor de mens dus onnatuurlijker voedsel dan vlees en vis.
Ik snap niet dat mensen die zo met hun eten bezig zijn, tegelijkertijd zulke verkeerde ideeën hebben over datzelfde eten.
Echt zo een geval: ik neem alleen aan wat in mijn straatje past.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:31

Excuus, dat laatste gedeelte moest ook een citaat zijn.. Niet helemaal goed gegaan op de iPad.

Naar mijn idee is vlees eten gewoon niet bedoeld, ik kan me niet voorstellen dat wij op de wereld gezet zijn om te moorden in grote getallen.
En ja, ik weet dat sommige groenten slecht te verteren zijn, maar weet ook dat de mens zo eigenwijs is alles te willen eten.
Ik vind het gewoon ongelooflijk dat wij het recht hebben om zo ontzettend veel onschuldige dieren, levens, te mogen verwoesten, omdat wij dat lekker vinden. Want hoe je het ook went of keert, aan het eind heeft iedereen een kadaver op hun bord liggen, van een LEVEND wezen, waarvan wij besloten hebben dat het maar dood moet. Waarom? Ik snap het niet.
Omdat wij één ding meer hebben dan dieren, namelijk: een stem. Daarom hebben wij het recht, om ze ondersteboven aan een haak te hangen, ze de strot door te snijden, van boven tot beneden open te rijten, en tot stukjes te verwerken...... Dat gaat er bij mij niet in, sorry.

Om mijn gevoel even wat makkelijker uit te drukken:

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 5939_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 4736_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 4886_n.jpg

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:42

Gini schreef:
Miracle_ schreef:
l.

Euhm, je weet toch dat vele groenten gekookt moeten worden omdat ze anders niet tot slecht verteerbaar zijn voor de mens? En je weet hopelijk ook dat in vele groenten toxines zitten die er met koken uitgaan?
Heel veel groenten zijn voor de mens dus onnatuurlijker voedsel dan vlees en vis.
Ik snap niet dat mensen die zo met hun eten bezig zijn, tegelijkertijd zulke verkeerde ideeën hebben over datzelfde eten.
Echt zo een geval: ik neem alleen aan wat in mijn straatje past.

Dat klopt, maar er werd ook beweerd dat de mens een vruchteneter is. Dat is niet hetzelfde als een groente-eter. Voor zover ik weet, kun je prima leven op fruit en af en toe een handje insecten :D

Hoe ons 'natuurlijke' dieet eruitzag is niet zo belangrijk. Het staat niet eens vast dat wat onze voorouders aten wel 'perfect' was. Het punt blijft dat je prima kunt leven zonder vlees (en ja, ook heel veel andere dingen), echt waar, zonder problemen.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:58

Ik was net zo'n kind als ZeSteigert.
Ik weigerde rond mijn 10e gewoon om vlees te eten. Mijn ouders dachten eerst dat ik het niet vol zou houden, maar hebben mij daarna gewoon altijd gesteund. Sterker nog, deels dankzij mij eten mijn ouders zelf max. 3 dagen in de week vlees. En ik woon niet eens meer thuis.
7 Dagen in de week is lichamelijk gezien (normaal gesproken, bij een goed functionerend lichaam) helemaal nérgens voor nodig en eerder ongezond dan gezond (cholesterol is altijd gemaakt van dierlijke vetten, om maar iets te noemen).

Ik vind het nogal raar over komen om je kind te dwingen om vlees te eten. Zoals al gezegd is het niet eten van vlees vaak een principiële kwestie, dus heel anders dan het niet willen eten van groentes.
Ik vind de reden 'anders beginnen de andere kinderen ook te zeuren.' eerder een teken van zwakte dan toegeven aan je kind dat geen vlees wil eten. Als je ouderlijke macht zo sterk is dat je áltijd de eindbeslissing maakt, zoals hier beweert, dan heb je ook de macht om je evt. andere kinderen uit te leggen dat het niet eten van vlees een andere kwestie is dan het weigeren van groentes etc.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:12

Maar om B12 te kort te voorkomen zul je wel dierlijke producten moeten eten (waaronder zuivel/eieren).
Als je een kind hebt dat daar ook een principiële kwestie van maakt, of deze producten niet mag hebben, kan het wel voor problemen zorgen.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:28

B12 wordt inderdaad als supplement aan veevoer toegevoegd om het in dierlijke producten te krijgen. Een supplement neem je dus sowieso, of je het nou door iemand anders lichaam filtert of niet. Dat moet je natuurlijk wel weten, maar een probleem hoeft het niet te zijn hoor :)
Overigens worden veel plantaardige producten met B12 verrijkt en komen de meeste B12-problemen door een opnamestoornis, niet door verkeerde voeding.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:32

Welke plantaardige producten worden met B12 verrijkt?
En dan niet iets waar soja/melk/ei in zit.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:59

Ik ken de B12 kwestie, zelf een tijdje uitgezocht. B12 zit het meeste in rundvlees (dus niet significant in bijvoorbeeld kip), maar kan dus prima vervangen worden met de dingen die jij noemt.
Echter zie ik vegetarisch en veganistisch als twee verschillende dingen. Een gezond etende vegetariër zal niet zomaar een B12 tekort oplopen dankzij de eieren/melk etc, en de meeste veganisten zijn dermate bewust met hun voeding bezig dat zelfs zij vaak geen problemen krijgen.
Hoe veganisten aan hun B12 komen kan Appelmoes denk ik beter vertellen dan ik.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 12:32

Douce schreef:
Ik was net zo'n kind als ZeSteigert.
Ik weigerde rond mijn 10e gewoon om vlees te eten. Mijn ouders dachten eerst dat ik het niet vol zou houden, maar hebben mij daarna gewoon altijd gesteund. Sterker nog, deels dankzij mij eten mijn ouders zelf max. 3 dagen in de week vlees. En ik woon niet eens meer thuis.
7 Dagen in de week is lichamelijk gezien (normaal gesproken, bij een goed functionerend lichaam) helemaal nérgens voor nodig en eerder ongezond dan gezond (cholesterol is altijd gemaakt van dierlijke vetten, om maar iets te noemen).

Ik vind het nogal raar over komen om je kind te dwingen om vlees te eten. Zoals al gezegd is het niet eten van vlees vaak een principiële kwestie, dus heel anders dan het niet willen eten van groentes.
Ik vind de reden 'anders beginnen de andere kinderen ook te zeuren.' eerder een teken van zwakte dan toegeven aan je kind dat geen vlees wil eten. Als je ouderlijke macht zo sterk is dat je áltijd de eindbeslissing maakt, zoals hier beweert, dan heb je ook de macht om je evt. andere kinderen uit te leggen dat het niet eten van vlees een andere kwestie is dan het weigeren van groentes etc.

Om dat ook maar even de wereld uit te helpen: je lichaam maakt zelf veel meer cholesterol aan dan je kunt eten. En verder maakt je lichaam cholesterol aan omdat dat nodig is. Als je minder cholesterol in je bloed wilt moet je zorgen dat het maken ervan niet nodig is. En dat hangt weer samen met het eten van voldoende vitamines (C).

Altijd maar die cholesterolmythe... vooral geen eitjes eten want cholesterol! vooral geen vlees eten want cholesterol!

Onzin.

Al ben ik het verder met de minder-vlees eters vreselijk eens hoor, daar niet van.

Zou de mensheid sieren om eens wat beter na te denken en wat minder kilo's vlees naar binnen te jassen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 12:38

Hier eten we in verhouding niet zo heel veel vlees, hoewel wij (op mijn dochter na) echt wel vleeseters zijn.
Naast het gewone vlees hebben we ook vlees in de vriezer van bekende dieren (dieren die wij op hebben zien opgroeien).
Volgende maand kunnen we eindelijk weer eigen kippen houden en daarvan zal een gedeelte ook in de vriezer belanden.

Carolienn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 12:48

Iedereeen reageer niet zo fel en probeer iets positiefs bij te dragen, alsof jullie alles wisten toen je 13 was >;)

maargoed dat terzijde!
TS, ik begrijp je heel goed ik had precies hetzelfde op jouw leeftijd! mijn moeder was/is dietiste en wilde toen ook niet dat ik het werd, ivm vitamine te kort die ik zou gaan krijgen (ja je hebt die spuiten i know maar dat was toen even geen oplossing). ik had gewoon als kind en nu een slechte weerstand.
op oudere leeftijd kan je altijd nog minderen of vegetarier worden!
en fijn dat je ouders al wat minder vlees gaan eten. ik ben zelf nu geen vegetarier maar eet nu 2x in de week vlees ofzo, maar het is ieder zn keuze.
Komt vast goed ts! geef je ouders ook even de tijd, misschien vinden ze het over een tijdje toch wel prima!