Wat mag/mocht jij van je ouders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Re: Wat mag/mocht jij van je ouders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:32

Dat komt er nog eens bij inderdaad.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:35

Bij mijn voorgangers hebben mn ouders wel geprobeerd er een rem op te zetten maar omdat dat averechts ging hebben ze mij maar rond laten lopen en mijn eigen fouten laten maken. Nooit gerookt (rijbewijs is door mn ouders betaald hierdoor) 1x straal bezopen geweest en nu wel weten waar mn grens ligt met alcohol. Nooit drugs gebruikt. Ik lus alleen wel graag een wijntje.. maar mn ouders zelf ook dus ja :p

Mijn moeder heeft een tijdje lopen zeuren dat als ik zou gaan roken ik wel mijn eerste sigaret bij haar moest opsteken.. en dat dan meerdere malen per dag zeggen.. toen had ze het bijna voor elkaar, ik was zo klaar met dat gezeur. En ze snapte niet dat het niet werkte om me er zo van af te houden want die omgekeerde psychologie zou toch echt moeten werken volgens een vriendin van haar :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:41

Ik ben dan zelf 18 maar ik snap bij god niet waarom je per se met 15 jaar wil drinken, ben je niet gezellig genoeg zonder ofzo? :=

Ik mag op het gebied van drank alles omdat mijn ouders mij 100% vertrouwen.

Ik vind de 18+ regel juist heel erg goed, over 10 jaar is dat maatschappelijk geaccepteerd. Durf ik op te wedden.

Ik ben best wel streng opgevoed en ik ben daardoor zelf voor een vrije opvoeding, je moet mensen hun eigen fouten laten maken.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:42

Mijn ouders hebben altijd gezegd dat ik mocht roken en alcohol mocht drinken, als ik het maar niet stiekem deed.
Ik heb nooit gerookt of drugs gebruikt en 9 van de 10 alcoholische dranken lust ik niet. :+

EvaaxGucci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:44

Ik heb veel vrijheid in het gewone leven, ben nu 14 jaar en heb in het verleden nare dingen meegemaakt met alcoholverslaving en medicijnverslaving dus alcohol is eigenlijk ook niet de bedoeling dat ik daar te veel van neem..

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:46

EvaaxGucci schreef:
Ik heb veel vrijheid in het gewone leven, ben nu 14 jaar en heb in het verleden nare dingen meegemaakt met alcoholverslaving en medicijnverslaving dus alcohol is eigenlijk ook niet de bedoeling dat ik daar te veel van neem..

Heb jij al een alcoholverslaving gehad of iemand anders?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:58

EvaaxGucci schreef:

In je familie bedoel je? Dat er een kans is dat jij ook erg gevoelig bent voor verslaving?

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 21:39

[quote="MarlindeRooz"]Ik ben dan zelf 18 maar ik snap bij god niet waarom je per se met 15 jaar wil drinken, ben je niet gezellig genoeg zonder ofzo [quote]

ik neem aan dat deze over mij bedoelt is?
ik ben ook echt wel gezellig zonder alcohol hoor :') ik weet het niet, zo er in gerold denk ik. leuke vrienden kring opgebouwt waarmee we samen feesten af gaan, hartstikke gezellig :D al moet ik wel zeggen dat ik veel oudere vrienden heb. het hoort er gewoon bij vind ik.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 04:20

MarlindeRooz schreef:
Ik ben dan zelf 18 maar ik snap bij god niet waarom je per se met 15 jaar wil drinken, ben je niet gezellig genoeg zonder ofzo? :=

Met drank ben ik net een stukje losser en heb ik geen last meer van m'n faalangst. Vind t wel fijn dat een paar glaasjes wijn dan zorgen dat ik echt mezelf kan zijn.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 09:06

@Lizet_lara, nou als het erbij hoort is het blijkbaar een wonder dat ik altijd met een enorme vriendengroep ben gaan feesten.. Drink geen druppel. Het is veel stoerder om gewoon jezelf te zijn! Plus ik was iedereens beste vriend want ik was de BOB :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 09:48

Mijn god zeg. Die discussie is hier totaal offtopic en daarnaast eindeloos.

Dat je graag wat drinkt wil nog niet zeggen dat je niet zonder kan. Ik heb zelfs met carnaval 1 dag geen drubbel gedronken, cool he 8-) Voordeel van alcohol is dat je schoenen geen pijn gaan doen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 09:58

Wij zijn door mijn ouders altijd behoorlijk vrij opgevoed. Feestjes waren prima, drank ook, roken hadden ze denk ik jammer gevonden maar m'n mam doet het zelf ook.. Maar ik denk dat juist door die vrije opvoeding je het minder snel doet, of misbruikt. Ik heb tot m'n 21e ofzo amper wat gedronken, heb nooit gerookt en ook geen drugs gedaan. Nu lust ik wel een glaasje wijn of wat sterkers, maar nooit dat ik er echt misbruik van maak ofzo.

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 11:29

Ik ben dan inmiddels 23 maar heb het toch vrij gemakkelijk gehad als ik het zo lees...
Ik moest altijd door de weeks half 11 binnen zijn , hoefde dan niet gelijk te slapen .
6 uur thuis voor het eten ,at je niet mee moest je het ruim (voor 3 uur ) laten weten. Vanaf mijn 16de mocht ik uit , alleen nooit op de fiets dus heen werd ik meestal gebracht een terug een taxi. Zodra ik met de trein naar Breda en Rotterdam ging moest ik zelf maar zorgen dat ik ook weer thuis kwam. Roken was niet verboden en doe ik ook. Over af en toe een blowtje doen mijn ouders niet moeilijk , en alcohol al helemaal niet. Ik heb zelf ook harddrugs uitgeproneerd en dat weten me ouders ook. Zolang het bij uitproberen blijft vinden ze het niet leuk , maar worden er ook niet boos om. Ik ben nu 23 en het is mijn eigen leven.

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 11:31

Ik heb het trouwens met harddrugs over een pilletje op een feest. Geen zwaar verslavende middelen zoals heroine , speed of cocaine.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 11:43

Mijn moeder heeft mij nooit iets verboden in mijn leven. Ze zorgde dat ik wist hoe en wat en dat ik wist dat ik vrij was om dingen te proberen. Ik moest wel altijd vroeg thuis zijn, maar goed ik ben de jongste en enigste dochter dus ergens kan ik dat begrijpen (en heel eerlijk, als mijn moeder alleen 's avonds buiten is heb ik de neiging hetzelfde tegen haar te zeggen: niet te laat thuis zijn he!).
Mijn moeder zou ook nooit boos worden als ik zou vertellen dat ik iets geprobeerd zou hebben, omdat als ik mij prettig/veilig voel om het aan haar te vertellen zij ook een duidelijk beeld krijgt van wat er allemaal gebeurt.

Het gevolg hier van is dat ik nooit de drang heb gehad dingen uit te proberen zoals anderen wel hadden 'omdat het verboden was'. Ik was(ben) vrij om te kiezen, er stond en staat nog steeds geen druk op. En daar ben ik heel blij mee.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 11:44

Alcohol mocht pas van mijn 16de, en dan liefst nog minimaal. Roken en drugs absoluut niet, zou een grote teleurstelling zijn voor mijn ouders en ze zouden volgens mij echt ongelooflijk kwaad zijn :=
Piercings en tattoo's zijn ze ook heel strikt over, zolang we thuis wonen komt er niets van in, als we uit huis zijn 'mogen we doen wat we willen' om het zo maar te zeggen :+

Redbull zijn ze ook geen fan van hoewel ik het gewoon af en toe eens drink omdat ik het lekker vind en niet zo zeer voor de energieboost :+ Maar drink het ook echt wel minimaal.

Ik heb nooit de behoefte gehad om het stiekem te doen, eigenlijk heb ik sowieso nooit de behoefte om naar alcohol, sigaretten of drugs te grijpen. Ik ga ook zelden uit, en als ik uit ga drink ik 1 of 2 cocktails ook gewoon omdat ik het lekker vind, maar ik kan net zo goed de hele avond/nacht doorbrengen met cola hoor :P

Ik ben een braaf kind :+ Daarbij spaar ik mijn geld liever voor andere dingen, als ik kijk wat dat soms allemaal moet kosten :=

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:35

Ik mag alles van mijn ouders. Alleen weet ik dat ze teleurgesteld zouden zijn als ik ook echt bijvoorbeeld aan de drugs zou zitten, daarom ook nooit uitgeprobeerd. Roken mag ik en drinken ook, maar hou daar ook niet zo van. Heb samen met mijn moeder een tattoo laten zetten en heb een aantal piercings, daar is nooit moeilijk over gedaan. :D

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:50

_lies_ schreef:
roooooss schreef:
ik mag absoluut niet roken, over drinken hebben we het nooit gehad en drugs mag ik ook niet. Daarnast mag ik ook niet naar de mc donalds en pringels eten, niet te veel cola en zeker geen light.. Mensen kijken me soms wel raar aan als ze horen dat ik niet naar de mac mag.
Energiedrankjes zijn ook echt not done bij ons

Vind je dat dan helemaal niet vervelend?

Ik mocht vrijwel alles :D

dit. aleen dan net iets minder.

niet roken. niet drinken, geen drugs, geen mc donald. behalve als er een volwasene bij is :+ , geen noormale cola of niet light frisdrank. max een keer per dag een glas fris of limonamde. geen suiker in thee. en ook geen koffie. geen chips ook geen Pringles. lust geen engergie drankjess. maar heb mijn moeder heeft ooit een blikje voor mij gekocht omdat ik de hele nacht door een toets moest leren. maar vedder nooit.
EN DIT VIND IK HELEMAAL PRIMA!!
roken vind ik vies. drinken doe ik wel als ik ouder ben. drugs lijken mij heel eng :') chips of Pringles is echt iets seciaals geworden en daar geniet ik dan ook even van!.
ik ben tevreden met mijn ouders en ik vind dat zij mij vrij veel ruimte geven. soms ik het wel jammer dat je niet naar de mac mag. maar aan de andere kant. anders had ik mij iedere keer helemaal vol gestopt met fast-food!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:53

Geen suiker in je thee? Jemig dan had ik echt geen thee meer gehoeven :=

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:58

Doanique schreef:

maar als je opgroeit dat je het niet drinkt, dan wen je niet aan de smaak van wel-suiker-in-je-thee.. en is sonder suiker ook echt lekker hoor! :P

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 21:00

Vreet je dan niet alles op wat los en vast zit als je even een weekendje thuis bent? Ik zou me echt niet kunnen uithouden :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 21:07

Bhriseis schreef:
Vreet je dan niet alles op wat los en vast zit als je even een weekendje thuis bent? Ik zou me echt niet kunnen uithouden :=

Precies. Zo leer je dus nooit met mate eten. :)
Stel je eet het later eens en je vind het zó lekker dat je opeens elke week wel (een paar keer) naar de mac gaat. Nou, dan leer je daar dus ook niet zelf mee omgaan. :Y)

Bij ons is het gewoon 's avonds eten wat de pot schaft. Je moet al je groenten etc. netjes opeten en voor de rest zie je zelf maar wat je eet. Natuurlijk letten ze er wel op dat we niet te dik worden, dat ben ik ook totaal niet, maar er wordt me tot op het heden nooit iets VERBODEN om te eten. Alleen maar afgeraden. Vind ik -persoonlijk- een stuk prettiger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 21:11

jumerenik schreef:
Doanique schreef:

maar als je opgroeit dat je het niet drinkt, dan wen je niet aan de smaak van wel-suiker-in-je-thee.. en is sonder suiker ook echt lekker hoor! :P

Ik ben ooit is begonnen met thee zonder suiker maar gadverdamme. Had hier voor nog nooit thee met suiker gehad hoor. :P

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 21:29

iirrssjjee schreef:
Ik mag eigenlijk ook alles.
Roken? Prima, maar als je niet rookt betalen wij je rijbewijs.
Alcohol hebben ze nooit moeilijk over gedaan, ben dan dus ook nooit dronken geweest.
Drugs wilden ze echt niet hebben, heb er dan ook nooit aan gezeten.

Rook niet, drink heel af en toe en ben inmiddels 21!

Dit is precies hoe het hier thuis is

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 21:32

jumerenik schreef:
dit. aleen dan net iets minder.

niet roken. niet drinken, geen drugs, geen mc donald. behalve als er een volwasene bij is :+ , geen noormale cola of niet light frisdrank. max een keer per dag een glas fris of limonamde. geen suiker in thee. en ook geen koffie. geen chips ook geen Pringles. lust geen engergie drankjess. maar heb mijn moeder heeft ooit een blikje voor mij gekocht omdat ik de hele nacht door een toets moest leren. maar vedder nooit.
EN DIT VIND IK HELEMAAL PRIMA!!
roken vind ik vies. drinken doe ik wel als ik ouder ben. drugs lijken mij heel eng :') chips of Pringles is echt iets seciaals geworden en daar geniet ik dan ook even van!.
ik ben tevreden met mijn ouders en ik vind dat zij mij vrij veel ruimte geven. soms ik het wel jammer dat je niet naar de mac mag. maar aan de andere kant. anders had ik mij iedere keer helemaal vol gestopt met fast-food!

Sorry dat ik het zeg maar waar is er ruimte dan? Ik respecteer de manier van opvoeden van je ouders hoor, en als jij er vrede mee hebt is het prima, maar als ik je post zo lees is er wbt eten en drinken echt ontzettend veel wat jij niet mag :')