Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
janouk schreef:Arc_En_Ciel schreef:Nou jeetje, als we het al raar gaan vinden dat TS vindt dat het op zijn plaats is om haar dochters om een kop koffie te vragen, omdat ze al de hele dag voor ze zorgt..
Eens.
TS heeft groot gelijk. Deel van je opvoeding is ook leren zorgen voor anderen. Ook als je puber bent. Want als je straks op jezelf staat, moet je ook voor jezelf en anderen zorgen. Ooit word je ook ouder en als je dan nooit geleerd heb voor anderen te zorgen; komen jouw kinderen er wel heel slecht vanaf.
Mijn puber zoon helpt mee in huis, in de zaak, met de verzorging van de dieren, kookt 1 x in de week het avondeten, haalt de vaatwasser leeg.
Ik wil namelijk als ouder dat hij straks, als hij een eigen gezin heeft, ook gewoon mee helpt en niet alles op zijn vrouw terecht komt.
Dus dames die vinden dat je als puber niet mee moet helpen en koffie moet zetten voor je ouders.............denk eraan dat je straks ook een vriend of vriendin wil die mee helpt en voor je zorgt en niet je overal alleen voor op laat draaien.
Je woont met zijn allen in het huis en je moet daar dan ook in mee helpen. Het is geen hotel. Je kan niet jong genoeg beginnen met het 'trainen' van je kinderenvoor jezelf, voor het gezin maar ook voor later.

ook al ben ik nu uit huis.
)
maar aan tafel kijk ik toch een beetje beteuterd als 'mijn' plek is ingepikt 
Maar ze meent het ook serieus met dezelfde argumenten als ts.
sonjim schreef:Ik heb ook een collega die er slecht tegen kan als iemand op haar plek zit en we hebben flexplekken oeps.

) janouk schreef:Dus dames die vinden dat je als puber niet mee moet helpen en koffie moet zetten voor je
en een discussie aangaan haha). Beetje puber hoort natuurlijk wel een beetje te mopperen en tegen te werken. Is gezond voor de ontwikkeling om een eigen identiteit te ontwikkelen. Ik vind de ts ook eerlijk gezegd niet klagen, maar ik snap het wel. T is niet altijd makkelijk om moeder te zijn
Robin_S schreef:Tja, jennifuur, natuurlijk is iedereen gelijk.
Maar zolang je bij je ouders in huis woont, zijn zij nog wel de baas. Het is hun zetel. Toen ik vroeger bij mijn grootouders kwam haalden we het zelfs nog niet in ons hoofd om in opa's zetel te gaan zitten! Bij ons was het als kind vanzelfsprekend dat de volwassenen altijd de beste plaatsen kregen, en dat is ons tijdens onze puberjaren altijd bijgebleven.
Ik vind persoonlijk dat er wel een rangorde moet zijn tussen ouders en kinderen/tieners, en dat moet kunnen zonder streng en conservatief te zijn. Maar dat is geheel mijn mening
.. En dat heb ik nog steeds.
helemaal als iemand iets liefs voor mij gedaan heeft, doe ik dat met 'liefde' terug.
Britta31 schreef:Het gaat eigenlijk niet over de koffie,maar gewoon dat ze moeten leren ook eens iets voor een ander te doen en niet altijd ik,ik,ik.Mijn oudste van 13 gaat choco maken in de keuken en brengt niets voor ons mee.Vraagt het ook niet.En dan ook het koekblik op schoot.Wij hebben zelf voor kinderen gekozen en ik doe alles voor ze.Maar ze mogen ook wel eens iets voor ons doen al hebben ze daar geen zin in.Ik zeg wel eens,geen zin dan maak je maar zin.Maar dat zal ook wel weer opvoedkundig verkeerd zijn.
dus als ik naast hem ga zitten beheers ik mij door niet elke 5 min van houding te wisselen haha