Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

maar mijn ervaring was helaas niet zo heel leuk.. Daarentegen had ik wel iets bijzonders met hem, hij was erg gevoelig en ik kon het met hem erg goed hebben over emoties.
Ik vind het dus wel leuk om te lezen hoe jullie omgaan met Turkse en Duitse mannen!

Citaat:ik ben juist erg gek op Turken en heb echt een zwak voor die mooie mannen met hun prachtige donkere ogen

Goof schreef:Pff, nou mijn vriend heeft inderdaad prachtige donkere sprekende ogen. Kan erin blijven kijken
Toch jammer dat het maar zo kort mocht duren

We wonen zelf midden in de stad en ik vind het altijd heerlijk dat ik zo de stad uit kan rijden en dan ineens in the middle of nowhere kan staan.

Nissima schreef:Ah, I see. Een working holiday is alleen voor landen waar je met een visum heen kan? In Duitsland zou ik inderdaad zo aan de gang kunnenmaar eerst een tijdelijke baan om te kijken hoe het gaat lijkt mij wel prettig. Ah well, eerst maar eens afstuderen haha
Nissima schreef:Goof schreef:Pff, nou mijn vriend heeft inderdaad prachtige donkere sprekende ogen. Kan erin blijven kijken
Oeff en als hij dan ook nog eens in het Turks tegen me ging praten, smolt ik volledig!Toch jammer dat het maar zo kort mocht duren
![]()
Goof schreef:Kan hij doen, maar daar begrijp ik dan toch niets van. Ik heb toevallig onthouden wat een aardbei en een amandelnootje in het Turks is, verder kom ik niet![]()
omdat een aantal dingen overeen komen met Duits. Nissima schreef:Goof schreef:Kan hij doen, maar daar begrijp ik dan toch niets van. Ik heb toevallig onthouden wat een aardbei en een amandelnootje in het Turks is, verder kom ik niet![]()
Haha, aardbei en amandelnootje zijn nou net twee woorden die ik niet ken.. Ik heb in korte tijd best wel wat Turks geleerd, maar nu gebruik ik het ook helemaal niet meer (geen Turkse vrienden in Nederland) en dan zakt het ook snel weg.. maar jij leert het niet omdat het voor hem dan te makkelijk zou zijn, toch?
Nissima schreef:Ah, I see. Een working holiday is alleen voor landen waar je met een visum heen kan? In Duitsland zou ik inderdaad zo aan de gang kunnenmaar eerst een tijdelijke baan om te kijken hoe het gaat lijkt mij wel prettig. Ah well, eerst maar eens afstuderen haha

tijd hier is snel voorbij gegaan en t is verrassend hoe snel je alweer terug in t ritme zit. Maar ben toch ook wel heel blij weer terug te mogen. Nu alleen immigratie eerst nog door morgen...
Jess_vH schreef:hihi ben zelf ook net helemaal blank. Maar heb wel een nederlandse uitstraling. Op een of andere manier wordt dat ook aangevoeld.
Voor mij voelt het op het moment als een hele andere belevenis. Mijn eigenwereld gaat nu voor mijn gevoel ook verder dan binnen de nederlandse grenzen. Niet dat ik veel contact heb met erbuiten, maar wel het besef dat de wereld net iets groter is dan altijd heeft aangevoeld
. En van mijn vrienden heb ik ook nooit vreemde blikken gehad. Omdat ik mijn vrienden zorgvuldig kies en zij mij goed genoeg kennen om te weten met wat voor types ik wel en niet naar huis ga komen. Maar mensen die mij niet zo goed kennen, bv nieuwe collega's, daar heb ik ontzettend vaak te maken met mensen die zodra ze zijn naam horen mij een heel verbaasde "ohzo?" blik toewerpen en een heel stereotyp beeld eraan hangen. Als ik ze vertel dat hij een bachelor heeft en dat hij zonder problemen varkensvlees eet, dan kan ik sommige hun bek van de grond af schrapen want dat kan al hélemààl niet met het beeld dat zij hadden
. Dan krijg je zo opmerkingen als "ooh...maar ja, hij is dus niet als al die anderen hé ... " 
. Ben er toevallig recent serieus aan begonnen. Ik heb het al heel lang maar altijd met andere studies enzo maar achterop geraakt. Maar ik doe het puur voor mezelf. Ik wilde eigenlijk al heel lang voordat ik hem kende een vreemde taal leren die ook altijd wel nuttig zou kunnen zijn op mijn werkveld (sociaal werk, waar ik trouwens al lang niet meer in werk maar toch
). Omdat het zelfstudie is dacht ik gemakkelijk, dan heb ik iemand die mij kan helpen. Maar dat valt toch tegen
. "Waarom zeg je iets zus of zo", wordt standaard beantwoord met "ja dat weet ik niet waarom dat zo is, maar dat klinkt toch niet als je het anders zegt?"
.