Vriend met een andere nationaliteit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BeeMed

Re: Vriend met een andere nationaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:17

Ik heb er zelf gelukkig weinig last van. Familie accepteerde hem gelukkig gelijk. Het feit dat hij geen moslim scheelde denk ik ook wel een slok op een borrel. Mijn vriend zit overigens ook niet uit zoals veel mensen een turk voorstellen. Hij heeft namelijk een grote bos bruine krullen en grijze ogen. Zijn broers is grappig genoeg wel weer typisch Turks om te zien.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 20:36

Wel apart lijkt mij dat :)
Poeh per 1 mei wonen we samen in mijn appartement tot ons huis afgebouwd is. Schelt in de kosten ok 1 apartement of twee. Kunnen we goed sparen voor de inrichting :)

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:06

Hey wat een leuk topic dit! Ben momenteel vrijgezel, maar heb vorig jaar, toen ik in Oostenrijk woonde, wel een Turkse vriend gehad. Was een beetje een vreemde situatie. Terugkijkend had ik het niet willen missen, want ik ben de Turkse taal en cultuur erg gaan waarderen, maar erg leuk was het niet.

Zo was hij binnenshuis bijvoorbeeld heel lief, maar buitenshuis veranderde het. Tijdens een feestje, waar hij met een voormalig scharrel van hem stond te dansen, ben ik met een andere jongen gaan dansen. Toen had ik een boze vriend want ik stond met een ander te dansen :(

Op de dag dat ik terug in Nederland was, zat hij ineens op het Turkse strand met die voormalig scharrel van hem... deed erg zeer, maar gaf me wel genoeg reden om er snel overheen te komen en niet een langeafstandsrelatie te blijven romanticeren.

Ik zeg niet dat alle Turken zo zijn hoor, ik ben juist erg gek op Turken en heb echt een zwak voor die mooie mannen met hun prachtige donkere ogen <3 maar mijn ervaring was helaas niet zo heel leuk.. Daarentegen had ik wel iets bijzonders met hem, hij was erg gevoelig en ik kon het met hem erg goed hebben over emoties. :j

En momenteel heb ik weer contact met een heel lieve Duitse jongen die ik ook daar heb leren kennen. Zou hem graag weer willen zien want hij heeft me laatst dus verteld dat hij mij vorig jaar wel zag zitten, maar ja, toen was ik dus met die Turkse :o Ik vind het dus wel leuk om te lezen hoe jullie omgaan met Turkse en Duitse mannen! :)

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 09:57

Welkom Nissima :)
Ja er zijn hier wel wat ervaringen terug te vinden hoor!
Leuk dat jij jouw verhaal ook wilde delen.

Je zal vast net als ik nog een hoop herkennen hihi.

Nou ik ga even mijn paardje pesten. Nog een maandje en dan kan ik rustig aan op haar gaan zitten :)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:15

Hier ook eentje met een vriend met een andere nationaliteit. Ik ben al bijna 17 jaar met een man uit Ierland. Hij woonde hier al toen ik hem leerde kennen. Hij is ooit in Nederland beland met zijn vorige (nederlandse) vriendin en nadat het uit was tussen hun is hij hier blijven hangen.

Het cultuurverschil is niet heel groot, maar het is er op sommige dingen wel. Maar verder ben ik gek op Ierland, maar dat was ik al voordat ik hem leerde kennen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:03

Leuk hoor al die verhalen.

Citaat:
ik ben juist erg gek op Turken en heb echt een zwak voor die mooie mannen met hun prachtige donkere ogen

Pff, nou mijn vriend heeft inderdaad prachtige donkere sprekende ogen. Kan erin blijven kijken :D

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:23

Wat een verschillende nationaliteiten.
Lijkt me niet altijd makkelijk. De mannen uit het zuiden en oosten zijn denk ik toch wel erg verschillend in vergelijking met Nederland. Hangt natuurlijk heel erg af van de persoon in kwestie. Maar ik merk het verschil tussen Ieren en Nederlandser al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:07

Ik hou echt niet van een donkere huidskleur, terwijl mijn Canadees toch echt niet blank is.. Nooit gedacht dat ik met iemand met een kleurtje ging trouwen. :o

Hij heeft gisteren voor mij iets redelijk duurs gekocht bij T&CO, ik voel me er eerlijk gezegd heel ongemakkelijk bij en zelfs een beetje schuldig.. :=
Van Nederlandse vriendjes kreeg ik nooit meer dan een bioscoop kaartje of zo. _O-

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:17

Nederlanders zijn dan ook gierig toch? Haha geniet er gewoon van. Ik kreeg en gaf ook dure dingen aan mijn ex. Ik val niet op blond, maar als je die klik hebt. Dan maakt een kleurtje echt niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:41

Mmm ja hij heeft een tijdje terug ook al een dure T&CO ketting voor me gekocht.. Heel lief allemaal maar het is allemaal zo duur. :=

Ik ben iig heel benieuwd, als 't goed is zie ik hem weer over 19 dagen. :D

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:41

Goof schreef:
Pff, nou mijn vriend heeft inderdaad prachtige donkere sprekende ogen. Kan erin blijven kijken :D

Oeff en als hij dan ook nog eens in het Turks tegen me ging praten, smolt ik volledig! <3 Toch jammer dat het maar zo kort mocht duren :o

Anthea, ik kan me jouw gevoel heel goed voorstellen, maar probeer er gewoon lekker van te genieten. Superlief toch van hem? :j

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:51

Dan zal jij het gewoon hartstikke verdient hebben. Lijkt me wel moeilijk elkaar zo lang niet zien! Heb je plannen om te migreren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 13:01

:j

Als het goed is ga ik nu voor een jaar naar Canada, 13 juni gaan we trouwen. Dan willen we beide sparen zodat we voor spousal sponsorship kunnen gaan.. Ik wil dus uiteindelijk gewoon in Canada wonen. :)

Laatste 2 keer ging de laatste maand voordat ik hem zag echt ontzettend snel voorbij en moest ik heel veel dingen nog last minute regelen. Nu gaat het echt zo langzaam en tel ik de dagen af. :=

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 13:11

Oooohhh.. Anthea.. de foto's in jouw profiel!! :wow: <3

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 13:16

Wauw inderdaad!
En het leuke is dat de liefde van je bericht spat <3

Ik zou ook zo emigreren, nu alleen nog een vriend.
Of hopen dat het studeren helpt, en iemand mij in het buitenland wil aannemen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 13:22

Waar wil je ergens naartoe? Ik heb zelf een Working Holiday aangevraagd waarmee je een jaar mag werken.. Misschien ook iets voor jou? :D

En thanks! :D We wonen zelf midden in de stad en ik vind het altijd heerlijk dat ik zo de stad uit kan rijden en dan ineens in the middle of nowhere kan staan.
Drukke stad is niet zo mijn ding, al ben ik wel een grote fan van de 24/7 mcdonalds _O- _O-

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 13:35

Die Working Holiday klinkt tof, heb je daar wat meer informatie over (mag in PB)? Ik ben nu nog bezig met afstuderen maar daarna wil ik heel graag naar Duitsland emigreren, en zo'n working holiday klinkt als een prima opstap :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 13:40

Ik neem eigenlijk aan dat je in Duitsland gewoon 'zo' mag werken als Nederlander! Working holiday heb je bv wel weer nodig voor Australië of Nieuw Zeeland. Volgens mij mag je overal in Europa zo werken! :D

Misschien is dit handig? :)
https://www.werk.nl/werk_nl/werknemer/m ... aar-werken

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 13:44

Ah, I see. Een working holiday is alleen voor landen waar je met een visum heen kan? In Duitsland zou ik inderdaad zo aan de gang kunnen :j maar eerst een tijdelijke baan om te kijken hoe het gaat lijkt mij wel prettig. Ah well, eerst maar eens afstuderen haha :D

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 13:55

Nissima schreef:
Ah, I see. Een working holiday is alleen voor landen waar je met een visum heen kan? In Duitsland zou ik inderdaad zo aan de gang kunnen :j maar eerst een tijdelijke baan om te kijken hoe het gaat lijkt mij wel prettig. Ah well, eerst maar eens afstuderen haha :D

Ben ook zo een dromer. :j

Ik zou het liefst naar dubai trekken, maar ook eerst afstuderen hahah.
Amerika trekt mij ook, en inderdaad 24/7 mac en vooral de chicken nuggets in een pak van 15 of 20. :oo

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 14:04

Nissima schreef:
Goof schreef:

Oeff en als hij dan ook nog eens in het Turks tegen me ging praten, smolt ik volledig! <3 Toch jammer dat het maar zo kort mocht duren :o

Kan hij doen, maar daar begrijp ik dan toch niets van. Ik heb toevallig onthouden wat een aardbei en een amandelnootje in het Turks is, verder kom ik niet :+ :+

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 14:46

Goof schreef:
Kan hij doen, maar daar begrijp ik dan toch niets van. Ik heb toevallig onthouden wat een aardbei en een amandelnootje in het Turks is, verder kom ik niet :+ :+

Haha, aardbei en amandelnootje zijn nou net twee woorden die ik niet ken.. Ik heb in korte tijd best wel wat Turks geleerd, maar nu gebruik ik het ook helemaal niet meer (geen Turkse vrienden in Nederland) en dan zakt het ook snel weg.. maar jij leert het niet omdat het voor hem dan te makkelijk zou zijn, toch?

Mijn Turkse vriendje volgde in Oostenrijk Duitse les en na een paar maanden begreep hij vaak wel waar ik het met mijn vrienden over had als we in het Nederlands praatten := omdat een aantal dingen overeen komen met Duits.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:19

Nissima schreef:
Goof schreef:

Haha, aardbei en amandelnootje zijn nou net twee woorden die ik niet ken.. Ik heb in korte tijd best wel wat Turks geleerd, maar nu gebruik ik het ook helemaal niet meer (geen Turkse vrienden in Nederland) en dan zakt het ook snel weg.. maar jij leert het niet omdat het voor hem dan te makkelijk zou zijn, toch?

Ook. Daarbij kiest hij ervoor om in Nl te wonen, dan kom je ook de taal maar spreken.
Ik zie het nut niet in van Turks leren als wij in het Engels en Nl kunnen communiceren. Drie talen lijkt me een beetje overbodig :D

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:21

Nissima schreef:

WHP is inderdaad alleen voor landen als Canada, Australië, NZ enzovoort. Als het goed is kan je in bijna alle EU landen zo aan het werk met als uitzondering (die ik ken iig) de UK en Zwitserland. Hier moet wel iets voor aangevraagd worden :)

Ik vlieg morgen alweer terug :) tijd hier is snel voorbij gegaan en t is verrassend hoe snel je alweer terug in t ritme zit. Maar ben toch ook wel heel blij weer terug te mogen. Nu alleen immigratie eerst nog door morgen... :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 19:27

Jess_vH schreef:
hihi ben zelf ook net helemaal blank. Maar heb wel een nederlandse uitstraling. Op een of andere manier wordt dat ook aangevoeld.
Voor mij voelt het op het moment als een hele andere belevenis. Mijn eigenwereld gaat nu voor mijn gevoel ook verder dan binnen de nederlandse grenzen. Niet dat ik veel contact heb met erbuiten, maar wel het besef dat de wereld net iets groter is dan altijd heeft aangevoeld

Mijn vriend is eigenlijk ook heel erg blank van huidtype en als we samen zijn hebben we nooit vreemde blikken. Als hij zich zou voorstellen met "hoi, ik ben Jan", dan is niemand die zich daar vragen bij stelt :+ . En van mijn vrienden heb ik ook nooit vreemde blikken gehad. Omdat ik mijn vrienden zorgvuldig kies en zij mij goed genoeg kennen om te weten met wat voor types ik wel en niet naar huis ga komen. Maar mensen die mij niet zo goed kennen, bv nieuwe collega's, daar heb ik ontzettend vaak te maken met mensen die zodra ze zijn naam horen mij een heel verbaasde "ohzo?" blik toewerpen en een heel stereotyp beeld eraan hangen. Als ik ze vertel dat hij een bachelor heeft en dat hij zonder problemen varkensvlees eet, dan kan ik sommige hun bek van de grond af schrapen want dat kan al hélemààl niet met het beeld dat zij hadden :+ . Dan krijg je zo opmerkingen als "ooh...maar ja, hij is dus niet als al die anderen hé ... " :7

Ik heb trouwens wel een boek Turks leren liggen :D . Ben er toevallig recent serieus aan begonnen. Ik heb het al heel lang maar altijd met andere studies enzo maar achterop geraakt. Maar ik doe het puur voor mezelf. Ik wilde eigenlijk al heel lang voordat ik hem kende een vreemde taal leren die ook altijd wel nuttig zou kunnen zijn op mijn werkveld (sociaal werk, waar ik trouwens al lang niet meer in werk maar toch :+ ). Omdat het zelfstudie is dacht ik gemakkelijk, dan heb ik iemand die mij kan helpen. Maar dat valt toch tegen :+ . "Waarom zeg je iets zus of zo", wordt standaard beantwoord met "ja dat weet ik niet waarom dat zo is, maar dat klinkt toch niet als je het anders zegt?" :') .