Ik schrok me toch te pletter, toen ik dit hoorde...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:00

Tessa_93 schreef:
In China serveren ze ook levende vissoorten, en dat is géén grap.. :)

De vis beweegt dan nog op je bord waar je dan van kan eten..

Ja, het lijf wordt gefritueerd terwijl het nog leeft en daarna happend naar lucht op een bord met een compleet gefrituurde lijf.

Afgrijselijk alles.

Ze hebben echt 0,0 gevoel voor dieren.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:03

Ragdollcat schreef:
Tessa_93 schreef:

Ja, het lijf wordt gefritueerd terwijl het nog leeft en daarna happend naar lucht op een bord met een compleet gefrituurde lijf.

Afgrijselijk alles.

Ze hebben echt 0,0 gevoel voor dieren.

Ja.. walgelijk.. en levende schildpadden zonder schild in het schap.. levende inkvissen die je zo op kan eten.. BAH.. !! |o

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 18:05

Tessa_93 schreef:

:j :r

http://www.alletop10lijstjes.nl/10-dier ... end-opeet/ (Met filmpjes)

Ik vind dat dit niks met cultuur te maken heeft, dit is gewoon geen respect voor het dier hebben. :n

Anoniem

Re: Ik schrok me toch te pletter, toen ik dit hoorde...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:10

Ik mag hopen dat ze wel anti worme kuurtje neme na eten van zo bordje :=

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:20

Fjorj schreef:
Ik mag hopen dat ze wel anti worme kuurtje neme na eten van zo bordje :=

Dat is niet nodig.. de dieren worden gewoon bereid alleen zorgen ze ervoor dat het dier nog leeft.. sommige dieren kan je gewoon ''rauw'' eten zoals bij ons haring..
Laatst bijgewerkt door Donkerblauw op 03-04-14 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link naar choquerend YouTube-filmpje verwijderd

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:29

Bah wat een zieke gekken zijn die chinezen toch. Hoe komen ze erop om een dier levend te eten? Van mij mag dat hele cultuurtje uitgeroeid worden met die mishandelde kinderen en dieren.

Ryomieko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:56

Geryon schreef:
Bah wat een zieke gekken zijn die chinezen toch. Hoe komen ze erop om een dier levend te eten? Van mij mag dat hele cultuurtje uitgeroeid worden met die mishandelde kinderen en dieren.

Ik vind prima dat mensen hun mening hebben. Maar sorry, die hele cultuur uitroeien? Laten we dan de hele mensheid uitroeien.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:58

Dan zijn er geen mensen om voor de dieren te zorgen :Y)

Ryomieko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:59

Geryon schreef:

In de tijd dat er nog geen mensen rondliepen op deze wereldbol hoefde er ook niet voor de dieren gezorgt te worden. Jup, dan sterven er wel aantallen dieren, maar goed.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:01

Ryomieko schreef:
Geryon schreef:

In de tijd dat er nog geen mensen rondliepen op deze wereldbol hoefde er ook niet voor de dieren gezorgt te worden. Jup, dan sterven er wel aantallen dieren, maar goed.

Toen waren de dieren ook nog niet gedomesticeerd _O-

Ryomieko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:04

Geryon schreef:
Toen waren de dieren ook nog niet gedomesticeerd _O-

Sinds wanneer zijn alle dieren gedomesticeerd?

Over de hele wereld, in elk land, bestaat er kindermishandeling, dierenmishandeling etc. Maar betekend dat direct dat IEDEREEN in dat land dit doet?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:09

Het gaat er misschien om of het "normaal" is in een cultuur. In de Chinese cultuur is kindermishandeling normaal, in onze cultuur niet. Daar zit het verschil in.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:10

Sorry hoor, maar je bent echt een beetje onzin aan het typen steeds. Ik zeg gewoon dat ik die cultuur weg wil hebben, want de dieren en kinderleed ligt volgens al de bokkers aan hun cultuur. Maar boeie wat ik vind ik kan er toch niet voor zorgen dat die chinezen zich eens wat meer gaan ontwikkelen richting een westerse samenleving :')

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:38

Gatver de gatver wat een leed wat te eten en dan een wedstrijd organiseren wie het kan bereiden.
Ik ben van mening dat China een heel bizarre cultuur heeft wb eten.
De meest vreemde dingen eten ze daar en dan nog levend ook.
Wat is er mis om een dier netjes dood te maken voor je het gaat eten.

Ik zou die mensen graag eens met hun handen in dat gruwelijk vet houden. Kijken hoe hard ze schreeuwen. Wedstrijd houden welke beul schreeuwt het hardste.

Kinderen en dieren lijden in stilte. Daarom zouden volwassenen zo slim moeten zijn om dat lijden niet nodig te achten.
Maar daar in China vinden ze het leuk en normaal om dat te doen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:51

Het is echt te bizar voor woorden inderdaad, vind sowieso die eenkindpolitiek al vreemd. Okee, anders komen er misschien teveel gekken, maar dan nog. Nee, mijn cultuur is het zeker niet en ik zal het ook nooit kunnen respecteren, wat betreft omgang met (levende) dieren en kinderen zeker niet.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:28

Grote vraag is volgens mij toch wel of zij wel beseffen dat dieren ook pijn kunnen hebben?
Weten ze dit dan is het natuurlijk gemeen van ze (maar wel moeilijk te veranderen denk ik).
Weten ze dit niet dan is het zaak om ze dit te leren, als je hier iets aan wilt doen.
Er zijn zoveel dingen die sommige mensen niet beseffen/weten..
'schrijf niet toe aan boosaardigheid wat je door onwetendheid kunt verklaren' vind ik in dit soort situaties een mooie uitspraak :)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:43

oke.. *kots*...

Ik had serieus even gegoogled, de foto's van china zien er wel nep uit.. maar een plaatje van een man uit new gunea eet wel gewoon zn kindje op....

walgelijk..

Zwartje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:27

miekel92 schreef:
Grote vraag is volgens mij toch wel of zij wel beseffen dat dieren ook pijn kunnen hebben?
Weten ze dit dan is het natuurlijk gemeen van ze (maar wel moeilijk te veranderen denk ik).
Weten ze dit niet dan is het zaak om ze dit te leren, als je hier iets aan wilt doen.
'schrijf niet toe aan boosaardigheid wat je door onwetendheid kunt verklaren' vind ik in dit soort situaties een mooie uitspraak :)

Ik denk dat ze dat wel weten maar dat het ze weinig interesseert. Voor hun eigen kinderen kunnen ze ook keihard zijn. Dus als mensen daar al niet meetellen waarom dieren dan wel. Ze doen gruwelijke dingen met dieren maar denk ook niet dat je wil weten wat er met kinderen kan gebeuren daar.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:35

Zwartje07 schreef:
miekel92 schreef:

Ik denk dat ze dat wel weten maar dat het ze weinig interesseert. Voor hun eigen kinderen kunnen ze ook keihard zijn. Dus als mensen daar al niet meetellen waarom dieren dan wel. Ze doen gruwelijke dingen met dieren maar denk ook niet dat je wil weten wat er met kinderen kan gebeuren daar.

Ik betwijfel dus ten zeerste of ze het zich beseffen. In best veel culturen/landen wordt een dier gezien als voedsel of als gebruiksvoorwerp, niet iets dat gevoel heeft.
Ik weet niet wat er precies wordt gedaan tegen kinderen daar? Als iemand daar meer informatie over heeft (bij voorkeur uit eerste hand) dan ben ik benieuwd.. Ik weet wel dat veel kinderen daar (in grote steden dan) enorm streng worden opgevoed omdat ouders willen dat hun kind goede prestaties neerzet. Misschien op sommige punten te streng maar ik denk dat dat een kwestie van cultuur is..
Ik ben zelf wel in Laos en Thailand geweest.. En daar heb ik geen echt rare dingen met kinderen of dieren gezien. Meest rare was denk ik dat ze nog wel eens insecten eten.. maar dat vinden zij normaal. (schijnt overigens nog serieus gezond te zijn ook)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:40

Ryomieko schreef:
Geryon schreef:

Ik vind prima dat mensen hun mening hebben. Maar sorry, die hele cultuur uitroeien? Laten we dan de hele mensheid uitroeien.

Laten we dan deze hele wereld uitroeien want het gros spoort echt niet -O-

Lijkt mij op zich geen slecht plan.

Maar goed wat ik hierboven lees met die dieren, dat is zo afschuwelijk. Hoe moeilijk is het om dat simpelweg níet te doen. Ontzettend respectloos naar alles toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:41

En ik vraag me af of iedereen die zo heftig reageert op hetgeen (in dit geval de Chinezen) met dieren doen, allemaal weten wat wij in Nederland met onze bio-industrie dieren doen en zelf vlees eten?

Met andere woorden;

Water prediken en wijn drinken?

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:55

[***] schreef:
En ik vraag me af of iedereen die zo heftig reageert op hetgeen (in dit geval de Chinezen) met dieren doen, allemaal weten wat wij in Nederland met onze bio-industrie dieren doen en zelf vlees eten?

Met andere woorden;

Dat is ook nog zo ja.. De dieren hebben het bij ons ook niet bepaald goed..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:58

miekel92 schreef:
[***] schreef:

Met andere woorden;

Dat is ook nog zo ja.. De dieren hebben het bij ons ook niet bepaald goed..

Dat is behoorlijk zacht uitgedrukt :D .

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:59

[***] schreef:

Met andere woorden;

Ik eet mijn koe niet levend op. Ze worden in ieder geval eerst dood gemaakt.

Daarbij, onwetendheid is toch geen crime? Mag ik niet zeggen dat ik dat vreselijk vind omdat het hier soms ook allemaal niet zo netjes gaat? Ik vind dat zo'n onzin.

Misschien heb ik wel geen enkel idee hoe het hier gaat met de slacht en denk ik oprecht dat ik een koe eet die fijn geleefd heeft en netjes geslacht is. Ben ik dan gelijk zo vreselijk hypocriet?
Niet weten kun je niet aan doen. (Niet wíllen weten wel).
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 03-04-14 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:59

[***] schreef:

Met andere woorden;

Ik eet mijn koe niet levend op. Ze worden hier tenminste eerst dood gemaakt.

Daarbij, onwetendheid is toch geen crime? Mag ik niet zeggen dat ik dat vreselijk vind omdat het hier soms ook allemaal niet zo netjes gaat? Ik vind dat zo'n onzin.

Misschien heb ik wel geen enkel idee hoe het hier gaat met de slacht en denk ik oprecht dat ik een koe eet die fijn geleefd heeft en netjes geslacht is. Ben ik dan gelijk zo vreselijk hypocriet?
Niet weten kun je niet aan doen. (Niet wíllen weten wel).