Rare dingen die je als kind vond...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DaphneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 00:07

xDeena_ schreef:
Weet je wat ik trouwens altijd gedacht heb, kennen jullie het liedje anyone of us van gareth gates? Daarin zingen ze stupid mistake en ik als klein kind verstond stoep in de steek, ik heb echt tot mn 8e gedacht dat die man de stoep in de steek liet overdag en dan soms weer terug kwam en steeds de stoep in de steek liet.. :')

Haha dat kan ook nog :p
Zo zijn er wel meer van die 'mama appelsap's' (liedjes waar je nederlandse tekst in denkt te horen waarnaar je er niet normaal meer naar kan luisteren :'))

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 00:13

haha leuk topic..

als ik ziek was moest ik altijd een cetaparamolletje dat omdat me moeder die in water oploste met scheutje limonade

maar het was eigenlijk een paracetamol maar die moest ik niet want die was vies
heb mn moeder het woord gewoon omgedraaid en was het goed..

sinsdien is het voor mij nog steeds (24 jaar en zelf moeder) nog steeds een cetaparamolletje

ik zelf maakt mn zoontje nu wijs dat hij een raketje krijg (zetpill)
dat vind hij wel leuk en maken we er ook een leuk geluid bij en als ik een zetpil laat zien en zeg
tegen zoontje lief moet je een zetpilletje rent hij met zn handen voor zn kontje weg en roept neee neee neee

dan zeg ik moet je een raketje en is er niets aan de hand hihi

Hhilde

Re: Rare dingen die je als kind vond...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 00:15

Ik heb heel lang stiefmoeders bedacht zoals ze in sprookjes zijn (hekserig en gemeen). Dus als een vriendinnetje vroeg of ik mee naar haar stiefmoeder ging wilde ik nooit :')

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 00:24

wat een geweldig topic _O-
Denk dat een van mijn meest heilige overtuigingen toch moet zijn geweest: Slakken komen in regendruppels naar beneden :Y) En daarom moest je nooit proberen regendruppels op te vangen :Y)

Waarom? Heel simpel. Slakken zag je eigenlijk alleen maar echt nadat het geregend had. Hoe komt dat? Nou, wanneer het droog word zie je eigenlijk nergens slakken. Dat komt dan omdat de slakken in de regendruppels weer omhoog gaan (jaja :') ) daar dan vervolgens op de wolken leven. Wanneer het dan ging regenen gingen ze weer mee in de regendruppels naar beneden toe. Als je dan dus regendruppels probeerde op te vangen kon je nog wel eens een slak op je tong verwachten (en nee, er valt natuurlijk nooit iets op je hoofd, maar alleen op je tong met het opvangen _O- )

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 00:25

Tigress schreef:
wat een geweldig topic _O-
Denk dat een van mijn meest heilige overtuigingen toch moet zijn geweest: Slakken komen in regendruppels naar beneden :Y) En daarom moest je nooit proberen regendruppels op te vangen :Y)

Waarom? Heel simpel. Slakken zag je eigenlijk alleen maar echt nadat het geregend had. Hoe komt dat? Nou, wanneer het droog word zie je eigenlijk nergens slakken. Dat komt dan omdat de slakken in de regendruppels weer omhoog gaan (jaja :') ) daar dan vervolgens op de wolken leven. Wanneer het dan ging regenen gingen ze weer mee in de regendruppels naar beneden toe. Als je dan dus regendruppels probeerde op te vangen kon je nog wel eens een slak op je tong verwachten (en nee, er valt natuurlijk nooit iets op je hoofd, maar alleen op je tong met het opvangen _O- )

En als je in het vliegtuig zit zie je ze natuurlijk allemaal zitten :j

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 00:30

_sharonnn schreef:
Ik dacht altijd dat fabrieken de wolken maakten :j

Dit! Ja, ik dus ook he! :')
Dat waren de ''wolkenmakers'' :')

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 00:55

Ik was er van overtuigd dat als je met een borstel je haren deed, dat dat "kammen" heette en dat als je met een kam je haren deed, dat dat "borstelen" heette. Hoe ik daar nou weer bij kwam? :')

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 01:03

Ik dacht altijd dat in het zwembad achter dat rooster waar de golven uit komen haaien zaten.
werd panisch als ik er in de buurt kwam.

durf er nog steeds niet in de buurt te komen en kijk nog altijd wantrouwig naar het rooster

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 09:02

Toen ik nog heel klein was had ik ergens gehoord dat er wel eens zwarte pieten stiekem in Nederland achter bleven.
En toen ben ik heel lang bang geweest dat zwarte piet langs kwam in mijn slaap en me dan in m'n billen ging prikken met een punaise. Dus sliep ik altijd met m'n billen richting de muur zodat hij er niet bij zou kunnen.

:')

desiree91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 09:18

Ik dacht vroeger altijd dat er in plaats van Wilhelmus van nassaue, wil helmus van der sar werd gezongen.
Logisch ook, het was immers een lied dat bedacht was voor onze voetballers. :D

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 09:28

Echt, dit topic lezen helpt zo tegen chagrijnig zijn! Ik lach me kapot :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 09:29

Oja, waarom ik een angst voor politie heb gehad.. Ok, zo erg was het niet..

Toen ik bij opa en oma was, mocht ik met mijn broer wel eens een blokje wandelen..
Vaak ging opa dan mee!

Ik weet niet hoe ik erop kwam, maar we kwamen altijd langs een bedrijf met wit-blauwe autos.. En ik dacht dat dat politieautos waren.. Dus ik liep daar altijd geconcentreerd, want stel je voor wat er zou gebeuren als ik een stap verkeerd zou zetten.. Mag ik niet meer naar mama en pappa.. Want dan moest ik vast de gevangenis in :+

Weet niet hoe ik erbij kwam :') en nu vind ik de politoe niet eng meer :P wil er later misschien zelfs werken :P

cathyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 09:37

Ik dacht vroeger dat je op de wolken kon lopen, maar ik vond het altijd zo raar dat ze er geen huizen gingen bouwen :')

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 09:48

Mijn vader heeft mij vroeger, toen ik een jaar of 3 was, een rijmpje geleerd: Utje mutje frutje krijg maar snel haren op je.... Hierop antwoordde ik altijd keurig: Tanden :')(Geen idee hoe ik daar bij kwam eigenlijk). Heeft behoorlijk lang geduurd voordat ik er achter kwam dat dat wat anders moest zijn.

Ik at vroeger nooit de korstjes van mijn brood op. Toen werd mij gezegd dat als ik mijn korstjes op zou eten ik zou kunnen fluiten (wat ik ook heel graag wilde). Nou sindsdien altijd mijn korstjes gegeten. Maar het duurde toch nog wel even voordat ik kon fluiten.

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 09:58

Mijn opa had me wijs gemaakt dat als je je gordel niet dicht had, en de auto ging piepen dat de politie dat dan zou horen en dat ze je gingen opzoeken :')

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:16

Rubio_lover schreef:
Mijn vader heeft mij vroeger, toen ik een jaar of 3 was, een rijmpje geleerd: Utje mutje frutje krijg maar snel haren op je.... Hierop antwoordde ik altijd keurig: Tanden :')(Geen idee hoe ik daar bij kwam eigenlijk). Heeft behoorlijk lang geduurd voordat ik er achter kwam dat dat wat anders moest zijn.

Ik at vroeger nooit de korstjes van mijn brood op. Toen werd mij gezegd dat als ik mijn korstjes op zou eten ik zou kunnen fluiten (wat ik ook heel graag wilde). Nou sindsdien altijd mijn korstjes gegeten. Maar het duurde toch nog wel even voordat ik kon fluiten.

_O- _O- _O_
Geweldig, lig helemaal dubbel hier :')

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:26

dat babies uit een vrouw d'r navel kwamen hahaha en dat als je door de navel keek dat je dan de baby kon zien :+

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:28

en ooja vroeger had je nog rijksdaalders, die waren 2,50 gulden waard ofzoiets, maar ik wilde die altijd hebben omdat ik dacht dat dat betekende dat je heel ''rijk'' was haha

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:30

Oma had een marrokaantje die de afwas deed: Ali in de wasmachine :+

Hebben er nog lol mee, heilig overtuigd en enorm goed gezocht :Y)
Laatst bijgewerkt door Azmay op 29-03-14 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:33

Baby's, ooievaartjes.. Dit hele verhaal :+

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:36

Azmay schreef:
Oma had een marrokaantje die de afwas deed: Ali in de wasmachine :+

Hebben er nog lol mee, heilig overtuigd en enorm goed gezocht :Y)

Die hebben wij nog steeds _O-

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:37

Monster onder het bed :+ Ik dook (en nog steeds) me een grote sprong vanaf de deur mijn bed in zodat ze me niet kunnen/konden pakken :')

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:39

Oh ja ik slaap nog steeds niet met mijn rug naar de deur van mijn slaapkamer, omdat ik dan bang was/ben dat er iemand me komt pakken :')
Stomme gewende die er in is geslopen haha. Als ik nu ergens slaap waar het bed/de bank zo staat dat ik met mijn rug naar de deur kan liggen kan ik dus écht niet slapen :')
Ik moet met mijn hoofd/voeten richting de deur liggen, anders slaap ik gewoon niet haha

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:41

Er komen zoveel bekende voorbij!

Maar deze zag ik nergens staan, me vader had me wijs gemaakt dat als ik te hard me neus snoot dat dan me hersens er mee uit kwamen... Vroeger nooit meer me neus hard gesnoten >;)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:43

Oh ja!
Mijn moeder maakte mij wijs dat mijn oren met een draadje in mijn hoofd vastzaten, en als dat draadje ooit los zou gaan mijn oren eraf vielen!