Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.. <Pesten>

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 09:34

Doubtless schreef:
Nee niemand op de hoogte brengen, dat brengt je verder. Sorry maar jij hebt zo te horen ervaring met 1 zaak, die staat toch niet per definitie garant voor TS haar situatie? Imo is ts fysiek ook niet veilig op school. als die knul nu al een mentor passeert om haar een knal te verkopen, wat kan ze dan verwachten als ze alleen is?

Niemand op de hoogte brengen is inderdaad geen goed plan, maar de politie gaat waarschijnlijk echt niks worden.
Ik denk dat TS veel meer heeft aan de schoolleiding/familie/vrienden dan aan zoiets groots als aangifte doen bij de politie. Het klinkt misschien alsof het alles oplost, maar dat is helaas niet zo.

Ik ben het met je eens dat het niet per se hetzelfde is als TS' situatie, maar als dat het resultaat was onder deze omstandigheden, weet ik niet of degene die TS een blauw oog heeft geslagen, daadwerkelijk een fatsoenlijke straf krijgt.

Het klinkt misschien een beetje dubbel, maar als hij nog een keer zoiets doet (of iemand anders), en TS heeft niks gedaan, dan is het een mooi moment om wel aangifte te doen, als TS dat wil.

Doubtless

Re: Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.. <Pesten>

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 09:38

Schoolleiding, familie & vrienden zijn op de hoogte en dit is het resultaat.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 10:09

Doubtless schreef:
Schoolleiding, familie & vrienden zijn op de hoogte en dit is het resultaat.

Dan is de enige optie nog, gewoon die mensen negeren. 'Dit is het resultaat' vind ik wel anders klinken dan de werkelijkheid. Natuurlijk was het logisch, en ik sta ook aan TS' kant, maar zij heeft wel geschopt.
Als je zelf met geweld begint kun je verwachten dat je het terug krijgt. En laat het nou net een diep triest iemand zijn, waarvan je weet dat hij ver gaat.

Nogmaals (voordat ik compleet verkeerd overkom), het is niet normaal om iemand zo hard te slaan, en ik sta ook aan TS' kant, maar als je zelf begint te schoppen (zacht of hard) is het logisch dat je iets terug krijgt.
Voor je eigen veiligheid niet meer doen dus, met deze mensen loopt zo'n actie veel te snel uit de hand.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 11:06

Ik lees hier al een tijdje mee, maar het topic loopt al even en ik weet niet of deze optie al voorbij is gekomen. Waarom begin je niet aan een cursus zelfverdediging? Al is het alleen maar voor je eigen vertrouwen.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 13:00

Ik ga vanmiddag wel even de wijk politie inlichten via mail ofzoiets, op aanraden van de moeder van een vriendin. Dit gaat denk ik wel handiger als ik dit buiten mijn ouders om doen.

Mocht het echt gevaarlijk worden voor mijzelf gaan we ook zekercde politie inlichten, maar mijn moeder wil dit nog niet. En dan heb ik als minderjarige niks te zeggen.

Ook was het idd mijn eigen schuld dat ik die klap kreeg, ik had niet moeten trappen. Maar de mensen op mijn school zijn zooo ontzettend immuun voor een straf of gewoon harde worden dat het voor mij lijkt als dit de enige oplossing is. Want als ik naar een docent ga en ze moeten op gesprek lachen ze er alleen maar om.

@Chayenne; de optie is al wel voorbij gekomen ja, en mijn ouders wilden dit vroeger ook al maar dat betekende, en betekend nog steeds dat ik het paardrijden moet opgeven. En tot vorig jaar heb ik nog gekickbokst op school dus weet zelf ook wel hoe ik een rake klap moet geven, maar helaas zag ik dit dus echt niet aankomen (dacht ook eerst dat iemand een bal tegen me aan gooide, had die daarvoor al tegen mijn hoofd gehad omdat iemand hem tegen het plafond aan trapte en zo kwam hij bij mij) anders had ik waarschijnlijk nog wel kunnen ontwijken, maar helaas.

Ondertussen zie ik er trouwens al uit als een mooie smurf en zit nog aan 3x 400 gr ibuprofen tegen de pijn.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:07

Stom he dat het gewoon niet werkt, een straf.

Meid ik hoop echt dat je snel van die school af bent en dan lekker met een veilig gevoel je nieuwe opleiding kan gaan volgen. Dat je daar mensen ontmoet die een hekel aan pesten hebben. Onze klas is namelijk anti pesten, en zou er ooit in onze klas gepest worden dan is het niet best.

(Ik ben ook gepest, maar niet zoals jij. En het was vreselijk)

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:26

Jeetje meid, ik had zo voor je gehoopt dat het beter zou gaan. Wat een vreselijke rot situatie en wat een rot joch! Ik snap wel dat je denkt, ach nog maar even, dan is het jaar voorbij, maar op deze manier duurt het lang hoor!

Je kan het altijd melden bij de politie, zij kunnen er een melding van maken. Stel dat je wel een keer letsel krijgt, weten zij er al wat van af. Of als hij iemand anders verwond, zien ze dat ook. Een melding maken kan geen kwaad!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:01

Sorry, maar het is ook maar hoe een school er mee omgaat :=
In de psychiatrie (niet dat jullie school zo is hoor!!!!) worden er ook klappen uitgedeelt aan de verzorgers. Maar er zijn ook ziekenhuizen die hebben zoiets van: als je aan onze werknemers zit, vlieg je eruit. Daar wordt nooit geslagen of fysiek geweld gebruikt!

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 20:40

School beloofd van alles (kanker schelden = week schorsing ) wordt vriendin M uitgescholden ermee (inbijzijn vsm docent) en bedreigt, 1 dagje schorsing.. Omdat onze teamleider er maar 1 dag in de week is. Doe heeft doe afspraak gemaakt, de rest van de docenten weten er niks van af..

Maar ik begin me nu toch wel zorgen te maken. Mijn wang is nu een regenboog, met 1 plek die keihard is maar ook super zeer doet. Alleen mm in eens in mijn oog blauw/paars geworden? Was eerst niet zo..

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:42

Tip: maak er foto's van.
Klinkt een beetje bizar, maar dat is jou situatie ook.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:56

Hoe is het TS?

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 22:08

Ik zie dit topic nu pas ... jeetje ... ik wist niet dat het er zo aan toe gaat nu nog!
Zeker na dat programma 'gepest' en die hele ophef erover.

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar wat als je een brief schrijft naar zijn ouders?
Daarvoor verzamel je bewijs wat je erbij kan stoppen eventueel.

het gaat veel te ver! Sterkte en succes ermee! :(:)
Hoe is het nu inderdaad?

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 10:56

Triest en treurig, niemand verdiend zo'n behandeling en schooltijd.

Pesters zijn altijd zielige, onzekere en mislukte mensen die graag hun klauwen zetten in zachte, lieve mensen.

Sterkte met deze situatie en blijf voor jezelf opkomen!

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 20:08

Ik heb echt nu pas mijn laptop weer aan, meestal reageer ik op mobiel maar daar had ik de motivatie niet echt voor.

School heeft het matig op gepakt. Telefoontje naar zijn oom gedaan, zijn moeder is dood/kent hij niet/heeft hij geen contact mee, weet het niet precies en zijn vader is zwaar gehandicapt.
And that's it. Hij heeft geen schorsing gekregen, hij is niet naar me toe gekomen voor een sorry of wat dan ook. Blijkbaar laat school het gewoon toe omdat ''hij er niet van houd als iemand aan hem zit'' Tja.. Dan heb ik zoiets, hij zit toch mentaal aan mij? Ik ben vanaf dat ik weet al uitgemaakt voor jongen, dus het sloopt mij best om dat soort dingen nu nog te horen.
De blauwe plek op mijn wang was na iets minder dan 3 weken helemaal weg. Nogsteeds zit er wel een harde bult op het bot, als het er volgende week nog zit gaat er nog een belletje naar de HA, want het doet ook nog aardig zeer en is gewoon keihard.

Verder gaat het wel goed, behalve dat school dan nu met leerplicht en de inspectie in aanraking gekomen is omdat ze iemand anders steeds maar weigeren te schorsen omdat hij mijn vriendin dus gewoon letterlijk bedrijgt, hij zelfs de leraren uitscheld en op mensen tuft. Dan zeggen ze ''hij is gewoon te autistisch om er wat aan te doen'' Yeah right.. Dan wilden ze vandaag iemand anders schorsen omdat ze op haar telefoon zat (wat niet mag) en ze weigerde hem in te leveren.

Ook heb ik het er twee dagen met mijn ma over gehad over het mbo. Aan de ene kant heb ik er echt usper veel zin in, maar aan de andere kant.. Wat nou als er het zelfde gebeurd als op de basisschool? en op de middelbare school? Ik ken niemand daar, hoe ga ik contact maken met mensen zodat ik niet altijd alleen zit? (Wat mij echt sloopt, ik kan gewoon niks alleen omdat ik dan veeeeeelste verlegen ben en niet sterk in mijn schoenen sta) en nog wat andere dingetjes. Toch wel heel veel twijfels, ondanks dat ik denk dat er niet veel van die ''bitches'' en trutjes zitten omdat het met dieren is, en de meeste die zo'n opleiding willen doen vinden het niet erg om hun nagels een keer te breken zegmaar. Best wel naar, aan de ene kant dus.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 21:52

De MBO opleiding die ik heb gedaan zijn ze een stuk volwassener (de niveau 4 mensen. De niveau 3 mensen hou ik maar even in het midden. Uitzonderingen die van niveau 3 naar 4 zijn gegaan)
Ik krijg ook t gevoel dat de docenten bang voor hem zijn ofzo..
Dat er niks aan gedaan wordt.. en een belletje naar de politie? En ook met t verhaal dat de school er niks aan doet?

Equilibria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:13

Heel heftig, ik hoop heel erg dat het pesten stopt. Veel sterkte en succes!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:14

TS, even de harde waarheid. Zelfs op het HBO / de werkvloer / bejaardentehuizen wordt gepest en buitengesloten. Je bent er zelf bij, meer dan jezelf zijn en je best doen kan je niet. Ik weet hoe vreselijk het is als je zo je best doet, maar het niet lukt. Ik zat vandaag ook bijna te huilen op school, omdat ik me even heel erg buitengesloten voelde.

Wat ik wel denk, is dat je daar meer mensen zult vinden met de zelfde interesses, dat is vaak een hele goede bodem voor vriendschappen!

Je mag mij altijd PB-en!!! ik heb veel ervaring met pesten en buitensluiten (helaas)/ autisme / ASS. En met heel hard je best doen, ergens echt voor knokken maar altijd het gevoel hebben dat je achter de feiten aan zit.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 21:57

bedankt voor de reacties weer :) Ik heb nu niet echt tijd om heel veel te antwoorden, mijn laptop sluit zo af voor udates en dan kan ik er echt twee uur niks meer mee.

maar ik heb wel goed nieuws! ben net terug van de manege, even carrousel gekeken en 1 iemand die daarin zit gaat vanaf 1 dec begleid wonen. Ze heeft een mentale achterstand. Nou vroeg mijn moeder wanneer ze zou gaan, ik heb maar even verder gevraagd of het echt een organisatie is etc.
Nou blijkt dat er een kans is dat ik er voor in aanmerking kom. Het leuke; is gewoon in eens groot huis met verschillende appartementen zeg maar, en allemaal mensen die iets hebben. Je woont en klust etc in 2 tallen maar er is altijd begeleiding. Morgen gaat mams bellen voor dit en dat, zodat er een gesprek kan komen of ik daadwerkelijk in aanmerking kom. Zou dat echt zo zijn, zou ik het heel tof vinden omdat het ook in barneveld gedaan word, en ik me geen zorgen hoe te maken over reistijd of ''echt'' op kamers gaan :D

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 11:55

Stille meelezer meld zich!
Om even op het MBO gedeelte te reageren, niv 3 is soms echt vreselijk. Ik doe paardenhouderij/paardensport, zit met 6 mensen in een klas, en dit gaat soms echt zo slecht. Soms zelfs het gevoel dat ik nog op een kleuterschool zit. Dit ligt echt puur en alleen aan 1 iemand. Maar wat dat betreft zijn de meeste wel een stuk volwassener.

Wat fijn dat je iets gevonden hebt! Ben benieuwd!! Ga zeker voor je duimen! :D +:)+

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 10:13

Mijn nicht woont ook met begeleid wonen! Groot succes en gewoon heel leuk en gezellig! Succes!

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 10:32

begeleid wonen kom je zomaar niet voor in aanmerking, buiten dat heb je een indicatie nodig en zijn er vaak lange wachtlijsten

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:23

TS, ik wil volgend jaar ook naar Barneveld gaan, maar dan heb ik wel een heeeeel andere klas etc.. Maar dan ''ken'' je iemand wel een beetje!

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 16:06

Isaboy schreef:
begeleid wonen kom je zomaar niet voor in aanmerking, buiten dat heb je een indicatie nodig en zijn er vaak lange wachtlijsten

Ik heb een indicatie en persoon met wie het geregeld word is heel snel daarin. Mijn moeder vergeet alleen steeds te bellen :=

@Eclair dat is dan fijn ja :)
Ik ga zo even op de vele pb's reageren.. Dat is wat fijner op laptop, maar dan moet die het wel doen.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:27

Ha TS! Hoe is t nou..?

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 21:44

Had eigenlijk niet verwacht dat iemand nog zou postten voordat ik het zou doen, haha :o maar zit nu, zoals bijna altijd op mijn mobiel dus kunnen wat typfoutjes tussen doen.

Heb al een tijdje geen update meer geplaatst omdat ik nog steeds last heb van de Pfeiffer. Meestal lig ik al rond zeven a acht uur in bed of slaap ik smiddags (zoals ik nu de hele middag heb gedaan.. ), waardoor ik niet meer toe kom aan huiswerk. ( en combi met lease paard.. Wat natuurlijk veel leuker is ) dus van mijn 8'en en 9'ens is niks meer te bekennen op mijn cijferlijst. Meer 6jes, meestal 7ens en een enkele acht. Maar so it be, ik weet dat ik het kan maar krijg de motivatie niet meer in mijn reet.
Ook bij de kleinste vermindering van mijn immuunsysteem voel ik me aardig beroerd.

En ook in combinatie met stress. Op school gaat het verder goed.. Probeer de kleine dingen te negeren en dit gaat aardig. Geen complicaties meer gehad sinds de herfstvakantie behalve af en toe wat gekat met een vriendin.

Maar ik heb nog steeds super veel zin in het MBO. Kan eigenlijk niet wachten na mijn examens, zou het liefst gelijk beginnen.. Inschrijf formulier is al op de post.

Maar... Het is niet allemaal sunshines en rainbows.. Was het maar zo. Mijn thuissituatie wordt er maar niet beter op. Mijn ouders blijven maar ruzieen, oudjaarsdag hebben ze alleen maar ruzie gehad. Beheer mijn vader nu al een aardige tijd, hopend op dat hij eindelijk een keer door krijgt wat hij niet alleen mijn moeder, maar ook mijn broer en mij aan doet.
En met dat komen nog wat min puntjes die ik niet openbaar zet.

En helaas kwam ik niet in aanmerking voor het begeleid wonen, we waren te laat met er achteraan gaan. Waren we een maand of twee eerder geweest, dan was het misschien gelukt.

Verder zit ik nu wel op Eem top plaatsje om te rijden, heb een super leuk lease paard waar ik lekker mee naar buiten kan etc en de sfeer op stal is ook goed. :)