Iemand ervaring met www.lightinthebox.com ??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

geerte

Re: Iemand ervaring met www.lightinthebox.com ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:37

Klopt, maar daar heb ik al best veel besteld. Als je goed oplet en naar recensies kijkt dan moet dat wel goed komen denk ik, je kan altijd pech hebben.

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:04

Ik heb net mijn bestelling gekregen na 1,5 maand!!! Nu moest ik over een pakker van 53 euro, 55 euro invoerkosten betalen en heb het pakket nu dus aan de deur retour laten zenden.
Nu is mijn vraag, weet iemand of ik mijn 53 euro nog terug ga krijgen? Want vind dit natuurlijk best wel zonde geld om voor 4 dingen ong. 100 euro te gaan betalen. :(

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:06

Nee, dat denk ik niet := Ik heb ook geen idee waar dat pakket naar toegaat, maar waarschijnlijk niet terug naar light. Je had misschien beter bezwaar kunnen maken op die 55 euro bij de belastingdienst. Dat staat natuurlijk niet erg in verhouding.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:07

hangt ervanaf wat je besteld hebt. heb je iets besteld dat een gewone standaardmaat had, dan is er een akns dat je et ged terug krijgt. heb je al al maten (borstomtrek etc) apart ingevoerd is eht op maat gemaakt, en dan rijg je geen geld terug

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:09

Zoe_97 schreef:
hangt ervanaf wat je besteld hebt. heb je iets besteld dat een gewone standaardmaat had, dan is er een akns dat je et ged terug krijgt. heb je al al maten (borstomtrek etc) apart ingevoerd is eht op maat gemaakt, en dan rijg je geen geld terug

Ik heb gewoon standaard maten besteld gelukkig.

@sammie Ik wist op het moment aan de deur ook echt even niet wat ik moest doen :') Ik stond daar met een bezorger die nauwelijks NL sprak dus werd er niet echt wijzer van haha. Ik heb ook geen idee hoe het zit met bezwaar maken etc. Dit is de eerste keer dat ik uit het buitenland wat bestel.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:18

Zat er bij die invoerkosten niet toevallig verzendkosten en/of btw bij? Ik heb wel eens gehoord dat daar soms ook kosten voor worden berekend. Meer invoerrechten dan de daadwerkelijke waarde is wel erg raar. En ik heb 1x iets uit de US gehaald en toen kreeg ik een brief van de douane. Na betaling kreeg ik mijn goederen pas.

Op de site van de douane kun je alle kosten terug vinden. Tot 22 euro mag je belastingvrij invoeren, daarboven loop je kans dat je dus invoerrechten en btw e.d. moet betalen. Maar ik weet niet beter dan dat x percentage van de waarde van het pakket is.

Bel anders met de douane

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _bedrijven

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... er_betalen

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... tingbedrag

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:29

Ik heb geen idee of de BTW ed misschien bij dat bedrag inbegrepen zitten. Ik ga wel even je linkjes doorlezen en wacht het antwoord van Light in the box af. Zou wel flink balen zijn als ik nu bijna 55 euro "weggooi". Op de site vond ik ook iets van 21% van de waarde van het pakket maar er staat niet echt iets duidelijks op helaas. En het gebrekkige NL van de bezorger hielp ook niet echt mee :Y) Ik vroeg hem nog of de verzendkosten daarbij in zaten maar kreeg niet echt een concreet antwoord terug :') :')

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:34

Fijne shop. Heeft leuke dingen tegen een leuke prijs. Let op dat je 20 soms moet bijbetalen als het door de douane is geweest.

En opletten wat recensies zeggen,

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:35

Ik zou daar echt een klacht over indienen bij postnl. :o Dat gebrekkige Nederlands is tot daar aan toe, maar je behoort gewoon antwoord te krijgen op je vragen ipv met een kluitje in het riet te worden gestuurd. Dit is geen service van postnl.

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 14:56

Ik krijg 39,52 terug *\o/* ben blij dat ik iig iets terug krijg :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 15:03

Oh da;s mooi! Maar gaat het pakketje nu echt nog terug naar Light?

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 15:06

Geen idee of die echt aankomt maar ze zeiden van wel haha

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:05

ah heerlijk dit... /:

heb vorige week zaterdag of zondag(precieze dag idk) make up besteld bij litb, ook nog eens extra betaald voor versnelde verzending (6-8 werkdagen ipv 10-20) maar nee hoor, we zijn nu 10 dagen verder en nog niks binnen...

herkenbaar?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:21

Nee :D Ik betaal nooit extra voor versnelde verzending :D Ik vind het met 'gewoon' verzenden al snel zat gaan. Ik houd daar een beetje rekening mee.. Poging tot dan :))

Ik zou ze gewoon e-mailen erover :D

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:49

Ik ga ook altijd voor een gewone verzending en houd er inderdaad rekening mee. Ik spaar het op en heb nooit iets met spoed nodig.