Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Bravour89 schreef:Iolanthe schreef:Dan zal ik je maar verbeteren: in jouw zin is het "verbetert"
bedankt
Slina schreef:Iolanthe schreef:Hier kun je toch gewoon zeggen: 3de persoon is stam+t?
Ja, maar ik zet altijd alles in de verleden tijd om het te controleren :p
Werkte goed voor mij bij taaltoetsen :p

Aleeneh schreef:Oh mag ik mijn allergrootste ergernis ook noemen? Het door elkaar halen van de woorden mits en tenzij. Dat zorgt echt voor de meest bizarre en onbegrijpelijke zinnen....
C_estmoi schreef:Aleeneh schreef:Oh mag ik mijn allergrootste ergernis ook noemen? Het door elkaar halen van de woorden mits en tenzij. Dat zorgt echt voor de meest bizarre en onbegrijpelijke zinnen....
Dit. Ik heb braaf het hele topic doorgelezen om te kijken of echt niemand anders zich hier aan ergerde. Ik hoor zo ontzettend vaak mensen zeggen: 'dit mag niet, mits je toestemming hebt' o.i.d.![]()
heel erg jammer...
. Eigenlijk best wel een nerd als ik het zo teruglees
. Nu is mijn vader ook altijd heel scherp op taalgebruik, en de als/dan en ik/mij fouten werden hier altijd snel verbeterd. Misschien dat ik daarom bij anderen er zo scherp op ben.Merileth schreef:Gelukkig had ik als kind al behoorlijk wat taalgevoel, ik las (en lees) ontzettend veel, en haalde vrijwel altijd een 10 voor het dictee. Eigenlijk best wel een nerd als ik het zo teruglees
. Nu is mijn vader ook altijd heel scherp op taalgebruik, en de als/dan en ik/mij fouten werden hier altijd snel verbeterd. Misschien dat ik daarom bij anderen er zo scherp op ben.
Ik voelde me ook nerdy, maar nu ben ik wel blij dat ik juist schrijf. En ik lees nog steeds veel