Cayenne schreef:Waarom ga je niet langs? Zien ze gelijk je gezicht en dat je er graag wilt werken.
Omdat ik momenteel nog in trein terug zit van een aantal gesprekken voor werk
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
pluisje88 schreef:Hier nog een werkzoekende in de buurt van doetinchem. De achterhoek is momenteel gewoon echt heel erg slecht. Ik heb zelf een mbo 4 arbeidsvoorziening, personeelswerk en sociale zekerheid gedaan en ben bijna klaar met mijn HBO personeel en ARbeid. Ik spreek vloeiend duits e.d. maar werk vinden hier in de buurt blijkt gewoon heel erg moeilijk. Weet hoe je je voelt ts. Echt drama.
al zou ik persoonlijk zelf nooit de stap gaan zetten naar de erotiek. Er is dan geen weg meer terug![]()
Heel veel sterkte in je zoektocht
(mocht iemand nog wat weten dan is een pb zeer welkom)
Pandora2 schreef:Geen idee of dit in NL ook bestaat, maar ik vermoed van wel...die bureau's ( soort interimbureau ) die mensen aannemen om bij anderen thuis te gaan poetsen. Of bij een organisatie die bij mensen thuis echt het hele huishouden gaan doen ( winkelen, strijken, poetsen, gezelschap houden,..).Hier in Belgie zijn in deze sector dagelijks echt honderden nieuwe vacatures te vinden, juist omdat er zoveel vraag naar is en weinigen dit werk willen doen. Misschien is dit wel iets voor je?
)
, maar je moet per se binnen 30 minuten bij de klant kunnen zijn anders wordt de kilometervergoeding te hoog)
. Blijkbaar vonden ze het heel raar dat iemand die een bachelor had en nog niet zo heel lang (paar maanden) werkloos was, op zoek was naar zulk werk. En kozen ze liever iemand die inderdaad nauwelijks Nederlands kan. Het dichtste bij zulk werk dat ik geraakt ben, was iemand die zei "ja, ik wil je wel op de wachtlijst schrijven voor bandwerk, dan bel ik je als ze weer mensen nodig hebben". Blijkbaar draait het bedrijf niet goed want een jaar later nog steeds geen telefoon gehad
. Anderen zeiden letterlijk "ik wil er wel over nadenken, maar het is wel niet de bedoeling dat je vertrekt als je iets vindt naar je diploma", om dan gewoon afgewimpeld te worden...Bravour89 schreef:pluisje88 schreef:Hier nog een werkzoekende in de buurt van doetinchem. De achterhoek is momenteel gewoon echt heel erg slecht. Ik heb zelf een mbo 4 arbeidsvoorziening, personeelswerk en sociale zekerheid gedaan en ben bijna klaar met mijn HBO personeel en ARbeid. Ik spreek vloeiend duits e.d. maar werk vinden hier in de buurt blijkt gewoon heel erg moeilijk. Weet hoe je je voelt ts. Echt drama.
al zou ik persoonlijk zelf nooit de stap gaan zetten naar de erotiek. Er is dan geen weg meer terug![]()
Heel veel sterkte in je zoektocht
(mocht iemand nog wat weten dan is een pb zeer welkom)
Kun je niet net over de grens gaan werken in Duitsland of is dat ook moeilijk?
russel schreef:SteffiiY schreef:Maar zoverre risico's dat je er eeuwig ziek van kan blijven? Of tijdelijk?
Heel groot, weet van iemand die een kennis had, sporter, sterk sportief lichaam, in rolstoel beland door ziek lijf! Je tekent ook....
Wil je deze risico's nemen, hoe groter het bedrag, hoe groter de risico's.
Weet wel dat een auto immuunziekte iedereen kan krijgen en wat de trigger kan zijn dat je dit krijgt nog niet bekend is!
Picassox schreef:En al eerder genoemd in een van m'n berichten: http://www.homeworks.nl
Schoonmaakbedrijf die altijd mensen zoekt, je altijd aannemen mits je geen crimineel verleden hebt en betaald zo'n 12 euro netto per uur.
Picassox schreef:Dat is vreemd, aangezien ik er al jaren voor werk en dat niet doe. Ik geef het overigens wel netjes aan bij de Belastingdienst ieder jaar.
Picassox schreef:Buiten dat, heb ik het altijd gebruikt als "aanvulling". 's Ochtends of 's avonds nog 2 of 3 uurtjes schoonmaken naast m'n normale baan, er komt altijd iets binnen.
Gesproken over hoe graag je iets wil, zou ik niet zeggen dat er 'bar weinig' over blijft.
Brainless schreef:Picassox schreef:En al eerder genoemd in een van m'n berichten: http://www.homeworks.nl
Schoonmaakbedrijf die altijd mensen zoekt, je altijd aannemen mits je geen crimineel verleden hebt en betaald zo'n 12 euro netto per uur.
Ho ho, je bent niet officieel in dienst en moet van die 12E officieel zelf aangifte doen en alle lasten betalen. Je krijgt geen ziekte-/vakantiegeld, bouwt geen WW/pensioen op enz.
Naast alleen belasting (wat zij wel netjes aangeven), moet je ook nog alle andere afdrachten betalen!