Heb je wel eens iets gedaan wat je fataal had kunnen zijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 11:09

als kind zijnde over dwars over het spoor gaan waar men band van mn fiets in bleef zitten (in de rails en fiets met dikke band)

mee dat ik daar in kwam te zitten ging het spoor dicht , ik en mn moeder hebben met man en macht geprobeerd mn fiets er uit te krijgen helaas mocht dat niet meer baten tot op het laatste moment geprobeerd toch net opzij gesprongen en fiets moeten laten liggen

dit kwam door weg werkzaamheden die ons over het spoor lijden we moesten er schuin over heen naar de andere kant maar dat schuine deed ik te schuin helaas

echter bleef iedereen staan kijken naar mij en mn moeder niemand hielp of riep iets

gelukkig zelf niets aan over gehouden maar fietslief was schrootwaardig na dat de trein hem geramd heb

Lieffiefi

Re: Heb je wel eens iets gedaan wat je fataal had kunnen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 11:15

Hahah, ik denk niet dat er auto's bestaan die dat halen. 200 in zijn vijf.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 11:21

Nee, daarom juist. Nou snap ik het verhaal nog niet helemaal maar 200 op zo'n landweggetje is idd levensgevaarlijk..

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:13

Vumana89 schreef:
Hahah, ik denk niet dat er auto's bestaan die dat halen. 200 in zijn vijf.

200 km p/u in zijn 5 versnelling. Ehhhh ja dat kan wel... die bestaan. Bijna elke auto kan dat... alleen of het veilig is is punt 2.

ooooooooooow wacht ik lees het verkeerd :o :o :o

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:21

Berg beklimmen in Schotland. "For experienced climbers". "Ja ja", zegt mijn vriend. "Dat zeggen ze in Nederland ook altijd." Daar gingen we, onze allereerste berg beklimmen. Op zich viel het mee, tot we op een gegeven moment niet meer over de richel van de berg gingen, maar om de berg heen (mijn vriend heeft hoogtevrees en vond het niet fijn om er overheen te gaan). Daar was geen pad dus we zochten zelf een weg. Op een gegeven moment was het onwijs stijl en trok ik een steen waar ik me aan vasthield uit de wand. Het is allemaal goed afgelopen, maar als ik daar naar beneden was gevallen was het wel fataal geweest.
Zo'n Schotse kerel die ons zag ploeteren vroeg op de top nog: "The one million dollar question: Would you do this again?" Haha.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 20:09

Poeh wat veel verhalen al!

isabellevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:18

Ooit een keer:
ik zat met mijn moeder in de auto, ik moest naar mijn school (15km) om te helpen. Het had gesneeuw en erg gevroren waardoor de sneeuw op de weg aangevroren was en glad natuurlijk. Toen we nog in het dorp reden was er een weg van rechts, er kwam niks aan. Er stond alleen een auto op de hoek met de achterkant naar ons toe. Op het moment dat wij langs die weg wilde rijden reed die auto achteruit. Mijn moeder remde en week uit, richting de sloot. En aangezien het spekglad was gleden we zo richting de sloot. Ik had ondertussen me riem al af en de deur open. De auto stopte precies op het goeie moment en we bleven op de kant. De chauffeur van de auto had ons niet gezien en wilde achteruit keren. Gelukkig is het goed afgelopen, want een ijskoude sloot in een auto lijkt me niet zo veelbelovend ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:19

Als klein meisje 2 Dobermannen uit een schuur bevrijd. Vond het zo zielig dat ze altijd opgesloten zaten als de eigenaar niet thuis was. Als toen wist wat ik nu weet...oeps.

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:20

Emma_V schreef:
Edit; een gaslampje aansteken, steekvlam tot aan het dak van de tent, de lamp naar buiten gooien zodat hij onder de auto terecht kwam. Toen ben ik wel echt geschrokken!

Oef, die zie ik helemaal voor me.. Scheld..ding de tent uit, *kijkt naar buiten* nog een veel harder scheldwoord!!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 22:26

Morganlefay schreef:
Als klein meisje 2 Dobermannen uit een schuur bevrijd. Vond het zo zielig dat ze altijd opgesloten zaten als de eigenaar niet thuis was. Als toen wist wat ik nu weet...oeps.

Oei.... Niet aangevallen?

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:31

ze leeft nog :')

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:39

DynamiteS schreef:
ze leeft nog :')

Je moet niet per se dood zijn als je aangevallen wordt?:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:01

Alive and kicking.
Zoals ik al zei oeps :+
Heb het zonder kleerscheuren overleefd, honden vonden de vrijheid even iets belangrijker dan het vreemde volk te grijpen(want daar waren ze voor).

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 00:38

Jeetje wat een verhalen hier zeg.

Zelf door rood gereden met de fiets, en laatst nog bijna aangereden door de politie, die rustig doorreed terwijl ik op de grond lag. Aangezien ik snel aan de zijkant moest gaan, later weer tegengekomen omdat ze ergens stil stonden. Toen gevraagd of ze het door hadden en dat hadden ze niet.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 00:44

Ik ging toen ik 10 was een 3 jarige haflingerhengst temmen := , en die maar steigeren, en ik maar denken dat het spelen was, tot ik geraakt werd :=
Dat heb ik tot op de dag van vandaag nog niet aan de eigenaar durven zeggen :=

Ik was met mijn verzorgpony's aan het mennen (als groom op dat stuk, we wisselde af)
toen het span op hol sloeg (lang verhaal)
toen was ik zo gek om er toen ze ECHT in rengalop waren van de koets af te springen,
de leidsels te grijpen en ze stil gekregen, ik kon gewoon niet helder nadenken op dat moment.
Eindresultaat:
- grote blauwe plek in mijn maag van de distel (= middenstang bij tweespan)
- overgeven van de buikpijn
- 2 gescheurde armspieren (en pijn dat dat doet)
- handen helemaal kapot (echt flink diep)
- wat schaafworden.

Het scheelde daar echt maar een haartje of ik had het niet meer na kunnen vertellen.
Maar echt geleerd ervan heb ik niet. Als ik paard ervandoor gaat grijp ik nog steeds altijd de teugels.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:46

Net nog :=

Ik moest 2 wegen oversteken waar ik geen voorrang heb. Maar op de eerste weg kreeg ik voorrang en toen reed ik (op de scooter) gewoon door over de tweede weg zonder uit te kijken. Toen er een auto heel dicht achter me langs reed bedacht ik me opeens dat ik was vergeten uit te kijken. 8)7 Was me waarschijnlijk niet fataal geweest, maar het had wel tot een ongeluk kunnen leiden.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:50

Voor een los gebroken en op hol geslagen STIER weg rennen.. :o

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:21

Op de snelweg bij antwerpen savonds laat.
We waren richting huis aan het rijden en voor ons reed een politiewagen. Mijn vriend vraagt aan mij hoe hard mag je hier eigenlijk? Geen idee blijf er maar ff achter rijden. Mijn vriend rijd echt 5 seconde oid achter die politie auto, maar die deed zijn knipperlicht aan en voegde de snelweg uit.
Mijn vriend geeft weer gas... om vervolgens keihard op de rem te gaan. Allemaal tollende lampen voor ons.

Bleek dat een bmw een auto wilde inhalen maar er was een spookrijder.
Bmw haalt in, voegt weer terug naar de rechterrijbaan en spookrijder pakt hem op de achterwiel waardoor die auto begon te tollen.

Geen heftige gewonden maar wel autos totallos en wij waren de eerst aanrijdende auto dus wij hebben geholpen.

Ik weet zeker, dat als wij niet heel even achter die politie auto hadden gezeten, wij hierbik betrokken waren geweest.

Spookrijder was zo dronken dat hij dacht dattie in amerika was en hij had niet eens het besef om uit de auto te stappen. Terwijl hij met zijn neus richting het verkeer stond.

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:56

vanochtend nog. Met de fiets keihard onderuit gegaan, lag op de grond voor ik het goed en wel doorhad.
Geschrokken en een fikse bloeduitstorting op mijn knie aan overgehouden, verder niks aan het handje :D Lag alleen wel met mijn hoofd 50 cm van een betonblok af.. :o

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 16:54

Gezwommen in een zee op een zomerse dag. Geen waarschuwingsvlaggen, helemaal niets. Hoge golven zijn er daar altijd, dus heerlijk aan het spelen in die hoge golven. Vanuit het niets werd ik ineens naar beneden getrokken, en ging ik over de zeebodem heen. Minuten later, althans, zo voelde het ;) , spoelde ik op het strand aan, al proestend, had nogal wat water binnen gekregen. Wat bleek, er was ineens een enorme onderstroom, die me naar beneden gezogen heeft. Op dat moment waren er ook 3 mensen verdronken.
Sindsdien durf ik de zee niet meer in als er een beetje golven zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 16:59

Toen ik een jaar of tien was , fietsen ik ergens. Ze waren daar bomen aan het omzagen, dus er stond ook zo'n auto, dus mijn moeder en zus gingen er eerst langs ,en daarna ik.
Blijkbaar hadden die mensen niet gezien dat wij daar fietsten, dus er viel een boom net voor mij. Als ik een seconde sneller had gefietst was die boom op mij gevallen.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 17:07

Solleke_Noah schreef:
Een jong duifje van het spoor gehaald in het station. Ik stond op de trein te wachten en zag dat het duifje (was nog een jonkie) niet over de sporen gehupst geraakte. Heb snel links en rechts gekeken, spoor opgesprongen, duif gegrepen en terug het perron opgeklommen. Achteraf gezien niet de meest slimme actie maar het leek me vreselijk om gewoon te zitten wachten tot het duifje kapotgereden werd door de trein.

Edit: bedacht me er net nog één :P Toen we op vakantie waren aan het Como-meer, bedachten we dat het leuk zou zijn het meer over te zwemmen. We hadden een punt uitgekozen waar het meer maar 2 kilometer breed was en namen een opblaasbare bal mee waar we om de beurt even aan konden hangen als we moe zouden worden. De heenweg ging nog relatief vlot, maar de terugweg met al 2 km zwemmen in de benen en armen werd meer een soort worsteling :P Het Como meer is niet echt toeristisch, waren dus ook geen boten in de buurt, moet er niet aan denken als iemand van ons kramp had gekregen...

helden! _/-\o_ ik had hetzelfde gedaan!

Anouk_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 17:23

Klassen barbecue als afscheid bij mijn ouders thuis. Was een gas barbecue met zo'n fles eraan. We hadden hem even uitgedaan met de klep dicht. Vervolgens wilde we weer wat eten. Had iemand anders de gasfles al tever open gezet maar niet de klep open. ;( Ik drukte op de ontstekingsknop en tegelijk maakte ik hem open. Een enorme steekvlam over me heen. Gelukkig drukte ik hem gelijk uit. Behalve wat verschroeide wenkbrauwen gelukkig niets. Niks fataals natuurlijk maar ik schrok me dood.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 17:24

Er kwam mij er zelf ook even een te boven.. :)

Als klein kindje ik denk jaar of 5/6 woonde wij bij een relatief groot huis met veel weide, mijn vader ging dan vaak met de auto de wei in om hekken bijvoorbeeld te maken..

Hij had een hele grote auto met een band op de achterkant en zo'n trapje, ik ging wel eens op dat trapje staan al vond mijn vader dat nooit goed het was echt te strengste verboden omdat dat veelte gevaarlijk was..

Op een dag was mijn vader weer in het weiland en ging ik stiekem op dat trapje staan op zo'n manier dat mijn vader dat niet kon zien.. Hij ging toen met de auto in de achteruit omdat hij moest draaien en reed toen tegen zo'n grote spoorbiels aan, dat had normaal gesproken gekund maar nu stond ik nog achter op de auto wat hij niet kon zien, dus ik zat klem tussen auto en spoorbiels ik weet nog dat ik heel hard moest huilen.. Ik klapte met mijn handje tegen het raam aan en gelukkig keek mijn vader op dat moment achteruit hoe ver hij nog kon en zag toen mijn handje tegen het raam.

Nadat mijn vader zag dat alles goed was afgelopen zij hij snap je nu waarom dit dus niet mag? Ja papa.... :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 17:27

Ohh, jouw vader leeft ook een jaar korter volgens mij. Wat zal die geschrokken zijn. :oo