little_king schreef:Die test rekent me af omdat ik reis voor op het werk te komen met de auto.
Maar houd er geen rekening mee dat niet in heel Nederland fatsoenlijk ov is.
Denk dat ik maar stop met werken voor een betere aarde
Ja, hier ook. Ik ben wijkverpleegkundige in naburige dorpen, rij de hele dag met de auto van de ene naar de andere cliënt. Ik zou veel liever met de fiets willen maar dat is echt niet haalbaar.
(We kunnen al die oudjes natuurlijk ook veel beter allemaal uit hun eigen veilige omgeving plukken en samen in één instelling proppen
)Even serieus: ik zou op zoek kunnen gaan naar hetzelfde werk in mijn eigen omgeving, maar ik ben veel te blij met mijn leuke collega's, prettige werksfeer enz. Dat ga ik niet op het spel zetten vanwege milieuoverwegingen. Dus eh ja, ik kies voor mijzelf in dit geval.

maar ooit al eens geprobeerd 4 of meer bomvolle zakken op je fiets te vervoeren? We doen toch maar één keer per week boodschappen, maar dat doen we toch echt met de auto hoor! En tja, je moet compromissen sluiten soms; gaan we naar de biowinkel die tien kilometer ver is, of naar de aldi op 5 minuten rijden!
.
Dat moeder natuur het evenwicht herstelt omdat het niet langer kan.
maar stel ik woon afgelegen dan zet ik mijn auto neer bij een OV-station en reis je vanaf daar verder, in plaats van het hele stuk met de auto te doen. 

maar dat is inderdaad ook iets om over na te denken. Tja, dan alleen appels eten in de herfst of de winter. Het probleem is, dat dit niet (altijd) vermeld staat op de verpakking.