vertrekken bij vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:49

Diane65 schreef:
TS, hij is aan het manipuleren. Ik vind het sterk dat je steeds naar je eigen gevoel luistert en daaraan vast houdt. Wat de dieren betreft zou ik ze eerst gewoon veilig stellen. Ik wil je niet bang maken, maar mijn zus heeft haar huiskonijn in een vlaag van woede doodgegooid en kreeg daar uiteraard direct spijt van, maar toch..... Je weet niet hoe erg hij uit de bocht gaat vliegen als puntje bij paaltje komt en het risico de katten wellicht bloot te stellen aan mishandeling weegt volgens mij zwaarder dan dat hij aangifte zou gaan doen wegens diefstal. Ergens denk ik niet dat hij dat zal doen.

Dit inderdaad. Ik heb ook ergens het gevoel dat die katten hem een worst zullen wezen, ik denk dat hij het eerder gemunt heeft op "waardevolle" dingen.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:58

Brainless schreef:
Wil je het "vervelend" spelen?
Regel (openlijk) dat je vriendin/nichtje/kennis je paard leent voor een buitenrit (oid) en dat deze dat weekend daar (toevallig) blijft staan.

Geef je vriend een uitje die zater-/zondag; iets wat hij alleen of met vriend/neef kan gaan doen.
In die tijd doe je de katten in een vervoersbak, pak je je belangrijke papieren (paspoort ed) en kleren in en vertrekt.

Je kunt evt daarna (als alles van je veilig is) op hem wachten (met iemand erbij!!) totdat hij thuis is en jij het uit kan leggen dat je nu echt weggaat.

Ik sluit mij hier eigenlijk wel bij aan.

Hele dappere beslissing TS, ik denk dat het je wel goed zal doen, zeker als ik de verhalen zo lees.
En heel veel sterkte toegewenst!

NatasjavE

Re: vertrekken bij vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:16

Op die manier heb ik het ook ongeveer gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:23

Alleen al omdat het zoveel moeite kost om te vertrekken (op het gebied van spullen meenemen, etc..) zegt dat het geen gezonde relatie meer was, en dat je echt 'gevangen' zat.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:54

Ik had nog niet in je topics gereageerd maar ik heb het eerste wel gezien (eerste pagina gelezen) en dit ook gevolgd.

Er is 1 ding dat me blijft opvallen rond die katten. Jullie hebben 'katten'. Hoeveel zijn dat er eigenlijk? Ik vermoed of herinner me vaag 2, maar ik kan het nergens vinden. Maar mijn vraag, waarom móet één van jullie twee beide (ik ga nu even van 2 uit) katten hebben? Je kan toch ook elk een dier houden? Waarom is dat geen optie? Ik snap wel dat het voor de dieren op zich fijner is om samen te blijven maar ik denk niet dat dat per se nodig is daarom? Ze zullen misschien wat van slag zijn als je ze scheidt maar het lijkt mij niet dat dit compleet onhaalbaar is? Ik denk dat het al wat verdriet en kopzorgen voor jou zou schelen als je er minstens eentje mee kon nemen. Daarbij weet ik niet hoeveel gezamenlijk spul jij meeneemt uit dat huis, maar als je verder alle samen gekochte meubels en keukengerei e.d. laat staan zijn die 2 katten echt niet hetgeen waarover een rechter trammelant gaat maken. (Tenzij het je vriend vreselijke mentale schade zou opleveren maar dat betwijfel ik ten zeerste.) Ik zou ze in dat geval gewoon meenemen.

Ook vind ik dat je de dieren sowieso mee kan nemen om te beginnen. Dan kan je naderhand nog met hem bespreken wie welk dier houdt (of allebei bv) als de eerste woede en verdriet bekoeld zijn. Dan loop je in ieder geval geen risico dat hij zich verhaalt op de dieren of ze bijvoorbeeld verwaarloost omdat hij teveel met zichzelf bezig is. Als je het zelf niet opbrengt en hij begint er zelf ook niet over kan je er denk ik wel vanuit gaan dat het hem niet veel interesseert x)

Verder kan ik niets anders zeggen dan, heel veel sterkte! Het is een moedig besluit en ik hoop dat alles goed gaat de dag dat je weggaat. Je paardje en belangrijke zaken zeker veilig stellen inderdaad.
Laatst bijgewerkt door xHaithi op 23-01-14 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:55

Heftige situatie TS! Ik vraag me af of je je realiseert wat je nog allemaal te wachten staat. Je hebt het enkel over het vertrek opzich, maar realiseer je je dat je nog niet van hem af bent? Jullie hebben nog een koophuis samen. Kan hij jou uberhaupt uitkopen? Als hij dat niet kan/wil, kan dit nog wel eens lang gaan duren. Ook als je vertrekt heb je nog steeds verplichtingen t.o.v. het huis en als hij zijn frustaties kwijt wil, kan hij nog flink tegenwerken bij de verkoop. Ik zou met het oog op dat soort problemen toch wel goed nadenken over hoe 'gemeen' je e.e.a. gaat spelen rondom je vertrek. Misschien kan hij je paard dan wel niet meer als machtsmiddel gebruiken, met de afhandeling rondom het huis kan hij je ook nog flink dwars zitten.

Edit: Ik zie het al voor me. Jij vertrekt en je vriend blijft in het huis zitten. Het huis wordt te koop gezet maar je vriend zorgt er gewoon voor dat het huis niet verkocht wordt. Bijvoorbeeld door te zorgen dat het huis er onaantrekkelijk uitziet/ruikt/etc. als er kopers kopen. Omdat het huis dan 'te koop staat' kan hij beargumenteren dat hij meewerkt, maar in de praktijk werkt hij keihard tegen. Hij kan dan mooi lang in het huis blijven wonen en jij moet blijven meebetalen. Ik kan niet inschatten wat je vriend in petto heeft, maar ik wil enkel de keerzijde schetsen van wat je stiekeme aanpak tot gevolg kan hebben. Als hij je terug zou willen pakken, dan heeft hij mogelijkheden zat.

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 00:12

Ik wil je ook heel veel sterkte wensen

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 10:27

Hoe gaat het nu met je?

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 15:59

Het gaat redelijk met me.
De datum is dinsdag 4 februari of vrijdag 7 februari. Ligt aan mijn vader wanneer we mijn paard kunnen verzetten.
Hij zal er dan ook bij zijn (in de buurt, niet persé binnen) als ik het hem vertel.
Momenteel zit ik ziek thuis en de spanning heeft hier geen positieve invloed op :n

Ik ben me er heel erg van bewust dat gaan pas stap 1 is van de vele en dat het behoorlijk lang kan duren tot ik echt helemaal klaar met hem ben.
Mijn intentie is en blijft om het zo goed mogelijk af te sluiten. Ik gun hem nog steeds het allerbeste, maar ik kies wel voor mezelf.
Maar ik wil wel zorgen dat de dieren er niet onder lijden en mijn paard veilig staat.
Ieder 1 kat ('t zijn er inderdaad 2) is voor mij ook een optie. Maar daar wil ik samen met hem uit proberen te komen :j

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 18:52

Ik heb geen tips voor je, maar wil je wel sterkte wensen voor de komende tijd. Blijf aan jezelf denken en laat je niet ompraten. Deze man is duidelijk niet goed voor je.

DualPep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:39

Bedenk welke wachtwoorden hij van jou weet: bokt fb bank digid email etc.
En die veranderen.
Ook het telefoonnummer wat geregistreerd staat bij de bank voor internetbankieren.

Heel veel sterkte!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:35

Hoe gaat het nu met je TS?

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 14:21

Wachtwoorden weet hij van mij niet, maar zal ze voor de zekerheid dan veranderen.

Het gaat nu niet zo goed met me. Ik merk dat de stress en spanningen te veel aan het worden zijn.
Ben ziekig, slaap ontzettend veel, huil mezelf in slaap (gelukkig gaat hij véél later naar bed) en zit gewoon niet goed in m'n vel. Heb ook al een tijd niet meer paardgereden omdat ik het gevoel heb dat als ik me ontspan alles in alle heftigheid er uit komt. Moet het misschien toch maar doen, want dit is ook niet goed :n

Verder probeer ik zo veel mogelijk al in te pakken, maar is lastiger nu T veel thuis is vanwege een proefwerkweek.
Morgen is hij 's avonds sowieso weg dus dan komt mijn moeder vast wat dingen ophalen :j
Stal moet ik nog mailen over de precieze datum en wil nog langs de vader van een vriend die hypotheekadviseur is voor informatie :j

Ben blij als ik er dalijk door heen ben, het valt erg zwaar allemaal.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:28

Het is natuurlijk ook niet ideaal dat je nog zo lang daar zit met je plannen verborgen.... kon je echt niet wat sneller weg? :o

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:33

Ik wil je bij deze heel veel sterkte wensen, en ik vind de keuze die je maakt erg moedig. :(:)
Ik hoop op het beste voor jou met het vertrek en de tijd die daarna komt.

hannah2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:55

Heel veel sterkte :(:)

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:16

Ik heb geen tips voor je, maar ik wil je heel veel sterkte wensen.

CvDartel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:18

Heel veel sterkte!!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:33

Sterkte TS!

Wbt de katten: zet 2 mandjes klaar in je vaders auto. Je hoeft ze niet (beide) te gebruiken, maar staan toch klaar voor het geval dat.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:41

Wat ik me af vraag is; als je mans genoeg bent om de relatie te hebben op het moment, om hem als ultimatum te stellen dat hij zich moet laten helpen en dus een weerwoord te geven, waarom ben je dan niet mans genoeg om deze relatie op een normale, respectvolle manier te beëindigen?

Ik ben zelf een persoon die borderline gediagnostiseerd is. Laat me voorop stellen dat dat absoluut geen excuus is voor het gedrag wat jij beschrijft dat hij vertoont. Het mag nergens een excuus voor zijn. Ik vind het wel heel bijzonder dat een psychosociaal hulpverlener hem direct bij de intake al tot deze ziekte veroordeelt. Bij mij duurde dat een half jaar. Ik zou deze hulpverlener dan dus ook niet te serieus nemen. Niet als ik hem was, maar ook niet als ik jou was.

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar is hij ook agressief? In dat geval snap ik je sneaky manier van vertrekken, maar als hij alleen maar verbaal manipuleert, wat is dan het probleem? Sta er boven en neem op een respectvolle manier afscheid van deze relatie. Dan ben je niet alleen aan hem, maar ook aan jezelf verschuldigd. Ik denk (als borderliner zijnde) dat zijn negatieve gedrag alleen maar getriggerd wordt op die manier, terwijl hij, wanneer je hem een duidelijk uitleg geeft, er veel meer vrede mee kan hebben. Even vooropgesteld dat hij inderdaad BL heeft.

Heel veel succes!

Edit; spelfout
Laatst bijgewerkt door alleirbag op 29-01-14 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:48

Ik snap helemaal dat het zo moeilijk is! :(:) Het is nu inderdaad vooral aan jou, maar ik kan je zeker adviseren om vooral leuke dingen te doen. Bijvoorbeeld met vriendinnen, of ga lekker winkelen en taart eten met je moeder, en ook gewoon lekker gaan paardrijden! :) Je zal merken dat het wel oplucht als het er even uit is, en ik weet ook zeker dat iedereen waarmee je omgaat, dat niet erg vindt. Je zal dan ook meer gaan denken aan de leuke dingen in het leven, wat natuurlijk altijd fijn is.

Kortom, ga niet bij de pakken neer zitten, zorg dat dit zo snel mogelijk voorbij is, en trek veel op met goede vrienden, familie, en natuurlijk je paardje! :) Heel veel succes en sterkte!

Edit: Nog iets, luister veel gezellige en blije muziek! Ik weet niet of het bij jou ook zal helpen, maar mijn favoriete band heeft er bij mij voor een groot deel voor gezorgd dat ik weer blij werd, en weer plezier in het leven kreeg. Aanrader: Sigur Ros (Goed album: Kveikur)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:53

Kan het me heel goed voorstellen dat het zwaar is nu TS.
Hou vol en neem als het voorbij is een paar dagen vrij.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:54

Kan het me heel goed voorstellen dat het zwaar is nu TS.
Hou vol en neem als het voorbij is een paar dagen vrij.

TrojkaPink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:27

Heel erg veel sterkte en neem maar van mij aan dat hij je nog heel erg gaat manipuleren. Hij gaat je bellen om een oude sok van je die nog onder het bed ligt en zal elke reden aangrijpen om met je in contact te komen. Negeer hem en hou vol!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:46

Nogmaals heel veel sterkte TS!!

Weet dat je hier goed aan doet.