Ons verhuurdrama, hoe herhaling voorkomen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Re: Ons verhuurdrama, hoe herhaling voorkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 12:50

De vordering verkopen... Nooit bedacht dat die mogelijkheid ook bestaat! Slim.

Anderhalf jaar, wat een tijd! Afschuwelijk

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:52

Er zijn speciale instanties voor die vorderingen opkopen waar ze heil in zien, zolang mensen in Nederland wonen en een uitkering krijgen is er geld te halen, kan heel lang duren, kan met weinig per jaar zijn, maar zolang er geld te halen is willen ze het opkopen, is wel een schijtbedrag want ik heb 12.000 schade + nog de achterstallige huur 6 maanden en ik krijg wellicht maar 500 euro op een waarde van bij elkaar 18.000,- maar het is mij veel waard dat deze mensen er nooit mee wegkomen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 12:56

500 euro op 18.000 is helemaal niks… Bij ons is het totaal bedrag iets lager, dus dat zou helemaal niets opleveren. Ik hoop ook dat deze mensen er nog heel veel jaar mee lastiggevallen worden, maar misschien doen we dat dan nog liever zelf.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 13:11

Ik weet nog niet wat het bod gaat worden overigens, ik moet het vonnis nog afwachten er zijn ook constructies dat je 10 / 15 % krijgt van je vordering na incasseren. Je hebt er iig geen deurwaarderskosten meer aan. Ik weet ook nog niet hoe en wat precies. Er zijn verschillende mogelijkheden kijk maar eens op http://verkoopjevordering.nl/. Ik ben zelf verzekerd bij de Das die mijn zaak behartigen, zij kopen ook vorderingen op en zullen mij een bod doen. Het zal iig slechts een fractie zijn van wat je kan krijgen, maar de kosten om een deurwaarder te alten uitvoeren zijn ook niet mis helaas.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 13:12

Overigens is die 18000 slechts een indicatie zonder de juridische kosten en kosten voor een uitvoerend deurwaarder.... In totaal zullen de kosten dus nog vele malen hoger uitvallen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 13:18

Wij hebben een vrijwel gelijk verhaal gehoord van iemand die bij ons zat bij de wetswinkel. Arme vrouw had de rechtzaak gewonnen maar nooit geld ontvangen. Erg, maar het komt vaak voor. Nooit meer op mensen vertrouwen, zodra ze ook maar merken dat je aardig bent wordt er misbruik gemaakt... Erg.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:32

Als iemand in de schuldsanering komt blijft die twintig jaar dan ook nog gelden of is het dan net als bij een faillissement dat je kunt fluiten naar je centen?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:35

Volgens mij duurt de schuldsanering 3 jaar en daarna heb je een schone lei. Oftewel, geen schulden meer. Maar pin mij er niet op vast hoor..

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:53

friendly schreef:
Volgens mij duurt de schuldsanering 3 jaar en daarna heb je een schone lei. Oftewel, geen schulden meer. Maar pin mij er niet op vast hoor..

Volgens mij is dat geheel afhankelijk van de hoogte van de schuld.
Volgens mij staat daar geen vaste tijd voor...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:58

Vol verbazing dit verhaal gelezen :oo . Wat erg dat dit allemaal maar kan, en dat deze mensen gewoon continue mensen bedonderen en hiermee 'weg' komen. Heb er geen woorden voor eigenlijk :( . Echt k.lote wat jullie is overkomen, sterkte ermee!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 15:05

Schuldsanering is in principe 3 jaar als je die 3 jaar je best hebt gedaan krijg je een schone lei ongeacht hoeveel je hebt afgedragen.
Eventueel kan het nog tot 4 of 5 jaar worden verlengd als de rechter dit nodig acht, vaak gebeurt dit als mensen niet echt hebben meegewerkt of meer geld hadden kunnen verdienen maar dit bewust niet hebben gedaan.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 15:11

Ah, ik heb inderdaad wel eens over mensen gehoord die 5 jaar in de schuldsanering zaten.. misschien dat ik daarom anders dacht...
Maar duidelijk..

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 15:24

Nou ja, dan kun je dus naar je centen fluiten.... Want 20000€ krijgen ze echt niet afbetaald in 3 jaar tijd.....

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 16:20

even tussendoor info over de WSNP :

Natuurlijke personen kunnen een beroep doen op de WSNP. De rechter bepaalt of iemand in aanmerking komt voor deze schuldsanering. Alle openstaande vorderingen ontstaan tot de datum waarop de WSNP wordt uitgesproken vallen onder deze regeling. Alle vorderingen na de datum WSNP moeten door de verzekerde worden voldaan. Als alle verplichtingen gedurende drie jaar zijn nagekomen, dan komt er een slotuitkeringslijst waarin geregeld is, welke schuldeiser welk bedrag nog tegemoet kan zien. De Persoon i kwestie is daarmee van zijn schulden af. Wij zijn verplicht aan een dergelijke wettelijke regeling mee te werken. Na de WSNP is er gedurende 10 jaar lang geen recht op een nieuw WSNP-traject.

en je hebt ook nog de MSNP

Een verzekerde kan de hulp van een schuldbemiddelaar inroepen om een oplossing te zoeken voor de problematische financiële situatie van cliënt.

Het minnelijke schuldsaneringstraject start altijd met een stabilisatieovereenkomst. De stabilisatie overeenkomst wordt ondertekend door de schuldhulpverlenende instantie en door onze klant. De stabilisatieovereenkomst geldt voor een periode van maximaal 8 maanden.

De stabilisatieperiode is bedoeld om de klant te stabiliseren; budgetbeheer wordt opgestart en belemmeringen om te kunnen schuldregelen worden opgelost. De stabilisatieperiode duurt 1 tot 6 maanden. Na het stabilisatietraject start het daadwerkelijke schuldregelingen (inventariseren, voorstellen doen etc.) middels een schuldsaneringovereenkomst.

als allerlaatste hebben ze ook nog deze mogelijkheid

Faillissement (FAILL)

Een natuurlijk persoon of werkgever gaat failliet door de vele schulden die hij/zij heeft. Aan het einde van het faillissement kan er sprake zijn een betaling van (gedeelte) van de schuld. Vaak wordt een faillissement opgeheven bij gebrek aan baten. Nadat het faillissement is opgeheven, zijn anders dan bij de WSNP (Wettelijke Schuldsanering Natuurlijke Personen), de schulden officieel niet kwijtgescholden o.i.d. De schuldeisers kunnen dan de vordering weer in rekening brengen.

@TS Als ze in de WSNP komen, kun je echt fluiten naar je geld. Dan krijg je echt maar een paar % van het totaal bedrag uitbetaald.

Ik hoop voor jou dat je echt het geld of igg een gedeelte terugkrijgt! vooral omdat ze nu geen schulden hebben opgebouwd moet er iets van inkomsten zijn.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 16:26

Wij kregen bericht van Nuon dat de oude huurders nog niets opgezegd hebben…. Dat is toch raar? Gelukkig verzekerden ze ons ervan dat het geen nadelige gevolgen zou hebben voor ons. En de nieuwe huurders zijn inmiddels ingeschreven. Ik vind dat gek. Je zegt toch z.s.m. op?

Volgens mij kunnen wij nu ook al fluiten naar ons geld, dus wat dat betreft… Ik baal ervan dat mensen op veel manieren zo verkeerd bezig kunnen zijn en ze er zo gemakkelijk vanaf komen. Zij hebben gratis en comfortabel gewoond, wij hebben al het gedoe, de kosten en de schade… *zucht* En dan wil je aardig zijn en mensen voort helpen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 16:28

Zulke mensen interesseert het "gewoon" geen ruk, iets opzeggen is teveel moeite en andermans probleem want ze betalen immers toch niet dus eventuele rekeningen zal hun aan hun bips oxideren....

Ik blijf het ook belachelijk vinden dat dergelijke uitvreters overal maar mee weg kunnen komen.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 16:29

Ik denk zelf (dat is een aanname) dat ze gewoon zo verstrikt zijn in alles dat ze hun kop in het zand steken, met een waarschijnlijk laks Karakter krijg je dit :(

De goede lijden onder de kwade dat blijkt wel

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 16:30

Hoeveel je krijgt hangt natuurlijk heel erg af van de schuldenlast en het inkomen.
Mijn man zit in de WSNP en had aan de start ongeveer 15000 euro schuld, na anderhalf jaar is ongeveer 40% daarvan al afgedragen aan de boedelrekening.
Als hij zo doorgaat heeft hij na die 3 jaar ongeveer 85% afgedragen en dat is best een nette hoeveelheid.
Aan de andere kant zal iemand in de bijstand na 3 jaar alleen de kosten voor de bewindvoerder kunnen afdragen en dan is er echt niets om te verdelen tussen de schuldeisers.
En zo zijn er ook mensen die binnen de 3 jaar alles al afgedragen hebben en dan krijgen de schuldeisers ook gewoon het volledige bedrag.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 16:49

Dat vind ik heel netjes zonnebloem! Ik kom helaas dat heel weinig tegen, ik heb respect voor jouw man.

Vaak zie ik maar 10% wat betaald wordt van de oorspronkelijke schuld bij mijn werk. Daar hebben wij ons dan maar naar te schikken. Dan heb ik het over totaal bedragen van paar duizend euro. Wij zijn ook met bepaalde behandelingen opgehouden met het debiteuren risico afijn das offtopic. :)

Ik hoop gewoon voor jou Lorette dat er igg iets uitkomt ook bij de deurwaarder

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 14:28

Zonnebloem: dat is inderdaad heel erg netjes, ik ken er helaas nog genoeg die slechts bijstand hebben en als je 3 % hebt afgedragen is het veel voor hun. Vandaar dat ik de optie voor het verkopen van mijn vordering zeker serieus bekijk.

Overigens hoef je als schuldeiser ook niet akkoord gaan met de WSNP als je daar goede redenen voor hebt zo is het WSNP van een kennis van mij afgewezen op een factuur van 300,- die schuld moest ze dus alsnog volledig inlossen om uberhaubt in de wsnp te komen. Echter kan het ook zijn dat je daarom helemaal niets meer krijgt.

Mijn ex-huurders hebben mijn huis letterlijk afgebroken en bewust schade gemaakt (aangifte wordt niet geaccepteerd door de politie ivm een al lopende rechtszaak) is zal dan ook alles in het werk stellen om ze nooit en te nimmer weg te laten komen met een WNSP, want ik zit ws door deze ellende nog veel langer in de penarie.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 23:17

Onze deurwaarder ziet het volgens mij ook niet meer zitten. Volgens de berekeningen duurt het alleen al 7 maanden om de beslagkosten terug te verdienen. :+ En dan nog onze vordering van 10.000 euro + alle andere vorderingen + justitieel incasso... Van een kale kip valt niet te plukken. Wij gaan er dus echt nooit een cent van terugzien.

On the bright side: de nieuwe huurders zijn volop aan het klussen en maken ons huis alleen maar mooier. *\o/* Daar hebben we ook wel gunstige afspraken over gemaakt in het huurcontract, maar dit is echt win-win. Zij zitten er nog leuker bij, ons huis wordt onderhouden en we hebben er zelf geen werk aan. Hij wordt daardoor wel aantrekkelijker voor de verkoop en daarom hebben we er een nette compensatie tegenover gezet als het huis binnen x-tijd wordt verkocht. Kunnen ze nog jaren blijven huren, dan hebben ze er zelf plezier van.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 01:18

Netjes Lorette :j fijn dat er na deze voorgeschiedenis toch nog een positieve ervaring is met huurders

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:15

Super zeg dat het nu in ieder geval met de nieuwe huurders wel goed voor elkaar is / lijkt, want als er een koper komt moet je maar weer afwachten :=

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:54

Jammer dat de deurwaarder er geen heil meer in ziet... komende 20 jaar dus lastig blijven vallen zucht naar dat ze ermee wegkomen. Mijn zaak komt 14 april voor. Ben benieuwd. Fijn dat je zulke leuke nieuwe huurders hebt. Ik heb nu ook fijne....

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:22