Mijn moordlustige wraak actie.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:34

Uppojono schreef:
Citaat:
En vervolgens ben je er trots op dat het beest een pijnlijke langzame dood is gestorven...

Sneu hoor... een dier heeft ook gevoel... als je hem dan toch perse dood moet maken had je het wel wat diervriendelijker mogen doen....

Helemaal mee eens, walgelijke actie. Het is 'máár' een spin. Belachelijk, een dier is een dier! En dat je hem dood maakt oké, maar had hem dan in een keer dood gemaakt. Wees vooral trots op je actie...

Ik ben het ook met jullie eens hoor :j
Het is niet 'maar' een spin, het is een dier met gevoel, en het doet hem ook pijn...
Anders zijn wij toch ook 'maar' mensen, dan mag er toch ook best een mens gedood worden zonder
dat je er straf voor krijgt? Want het is toch 'maar' een mens...

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:42

Gelukkig zijn we allemaal heilige boontjes :=
Vind sommige reacties wel een beetje overdreven maar ach O:)

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:54

[***] schreef:
Echt sommige reacties, wat een aan stelllers _O-
Het is een spinnetje, geen moordlustige spin met scherpe tanden en een lengte van 3 meter die je op wil eten

ik vind dit nog 100x erger. Jij lacht nu mensen uit die een angst/ fobie hebben waar zij (op dit moment) niks aan kunnen doen. Heeft niks met aanstellen te maken, maar met angst..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:55

shampyX9 schreef:
Ik ben het ook met jullie eens hoor :j
Het is niet 'maar' een spin, het is een dier met gevoel, en het doet hem ook pijn...
Anders zijn wij toch ook 'maar' mensen, dan mag er toch ook best een mens gedood worden zonder
dat je er straf voor krijgt? Want het is toch 'maar' een mens...

Vooralsnog lijkt het er op dat ze dat juist niet hebben. Voor pijn te ervaren zoals wij dat doen is er bewustzijn nodig en daar lijken deze dieren hun zenuwstelsels te simpel voor te zijn. Een bidsprinkhaan paart verder wanneer ie onthoofd is... bv... :+

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:57

[***] schreef:
Het is een spinnetje, geen moordlustige spin met scherpe tanden en een lengte van 3 meter die je op wil eten

Wat een reactie, sommige mensen hebben toevallig arachnofobie? Niet dat hun fobie een reden is om een spin op die manier te doden.

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:59

.... ja idd, volgensmij heb ik een arachnofobie :oo

Maar mijn oude juf uit groep 8 had ooit ook een vogelspin vermoord,
en die had ons toen geleerd dat als een vogelspin je wilt bijten als ie
op je hand zit, dat je hem dan zo hard mogelijk op de grond moet gooien,
want als een vogelspin gaat bloeden, bloedt ie dood, want er komt geen korstje op. :oo

DezeNaam

Re: Mijn moordlustige wraak actie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 13:00

Wacht even, sinds wanneer leven er vogelspinnen in Nederland? :')

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 13:02

DezeNaam schreef:
Wacht even, sinds wanneer leven er vogelspinnen in Nederland? :')

De vogelspinnen die gewoon in een kooitje worden gehouden lijkt me :')
en inderdaad, geef zo'n spin vliegles en het is game over :')

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 13:04

Maar waarom zou je die tegen de grond gooien? :+ Die dieren zijn vaak vreselijk duur dus ik denk niet dat de eigenaar blij gaat zijn met een dode vogelspin. Volgens mij zijn de meeste vogelspinnen niet eens dodelijk. xD En als ze tam zijn zullen ze niet zomaar bijten.

Kirsha

Vogelspinnen bijten niet alleen, ze gooien ook met brandharen :+

xAnthea

Ladybird schreef:
[***] schreef:

ik vind dit nog 100x erger. Jij lacht nu mensen uit die een angst/ fobie hebben waar zij (op dit moment) niks aan kunnen doen. Heeft niks met aanstellen te maken, maar met angst..

Ja idd, vind die reactie ook niet zo vriendelijk... :n

Trouwens, een hooiwagen is NIET giftig :)) Dat beest heeft niet eens gifklieren :')

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 13:06

ik ben ook bang voor spinnen en ben al regelmatig op vakantie geweest in tropische oorden.

En als er ook maar 1 spin op mijn kamer kwam daar dan is er maar 1 keuze..ik eruit of hij/zij eruit...

(in die landen weet je ook niet of zo'n engerd giftig is) dus daar de spin bespoten met axe+ aansteker erbij...werkt uitstekend...

Kijk als ik een spin buiten zag..dan is het mooi leven en laten leven...maar niet bij mij in de kamer..........jak!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 13:12

Brr ik had het bij zo'n joekel ook niet aangedurfd om hem met een potje & kartonnetje te vangen en vervolgens buiten te zetten, op de manier zoals ie nu zat... Ik ben over het algemeen ook van niet zomaar doodmaken, maar die joekels, jakkes :n Die durf ik niet te pletten, uit angst dat het niet hard genoeg was en ie er alsnog vandoor rent. Opzuigen durf ik ook niet, want stel dat ie teruggewandeld komt door de slang. Schijnt helemaal niet te kunnen, beest gaat onderweg in de zak al dood, maar toch... Meestal laat ik zoiets door manlief oplossen, maar had er een tijd terug een die hier op de muur zat, manlief was niet thuis en bovengenoemde dingen durfde ik niet aan. Dus toen wel de truc met het potje & kartonnetje gedaan, beest buiten op straat losgelaten en heel snel naar binnen gerend en de deur dicht gedaan :') Als ie in een hoekje had gezeten waarin dat potje niet had gelukt, dan had ik het misschien ook wel opgelost zoals jij TS, spijt me zeer :=

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 13:13

DezeNaam schreef:
Maar waarom zou je die tegen de grond gooien? :+ Die dieren zijn vaak vreselijk duur dus ik denk niet dat de eigenaar blij gaat zijn met een dode vogelspin. Volgens mij zijn de meeste vogelspinnen niet eens dodelijk. xD En als ze tam zijn zullen ze niet zomaar bijten.

We hebben ze ook op school bijvoorbeeld. Als je dan al bange leerlingen hebt (ahum, zoals ik _O-) moet dat beest niet ineens vreemd gaan lopen rennen (gelukkig kon ik gewoon rustig blijven en was het een leerzame en spannende ervaring :) )
maargoed, er zijn dus mensen die zo schrikken van een vreemde beweging, dat de vliegles al snel volgt :')
Afbeelding

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 13:36

Spinnen zijn heus geen mensen hoor, die vgl tussen martelen van spinnen is hetzelfde als mensen martelen... Niet echt juist, spinnen zijn geen zoogdieren en voelen geen pijn, daar zijn ze niet op gemaakt want het is nutteloos voor hen.

Niet dat ik vind dat je spinnen met haarlak moet vermoorden, maar ik snap best dat je het in on situatie doet, heb ik ook al gedaan in de badkamer, kwam ik uit de douche en zat daar ook zo'n joekel en ik me niet eens durfde aankleden om iemand te gaan halen.
Jaah arachnofobie, niet altijd even handig...

DestinyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 16:25

ik vind het nu even tijd voor Kud.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 16:38

Wil je niet bangmaken maar met deze spinnen is het meestal dat ze met twee zijn! Noemen ze loopspinnen dacht ik. Eentje dood dan dikke kans er nog eentje ergens zit. Was bij mij toen ook. Jakkes

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 16:40

Ik gebruik al jaren haarlak........ voor spinnen.
Werk echt goed.Ze worden hard en je kunt ze zo opzuigen met de stofzuiger die ik dan buiten zet.
Eigen schuld.
Afbeelding
Dit bordje op de deur, snappen ze toch wel dat ze buiten moeten blijven.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 16:48

Ooohhhh die foto's hier in het topic! Ik schijt echt bagger voor spinnen. En dan niet zozeer de spin an sich, maar ik ben echt bang voor die poten :')

Spin doodmaken met haarlak heb ik één keer gedaan, maar ik vond het idee van dat spinnenlijk onder mijn bed zo erg dat ik dat nooit meer heb gedaan :') Vind het ook wel een beetje sneu. Ze sterven dan inderdaad een langzame dood. Ik los hier de aanwezigheid van spinnen op met een simpele 'PAPAAAAAAAAAAA!!!!!' :j En die zet ze dan buiten :D

yasminlove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 16:56

DAMWolf schreef:
yasminlove1 schreef:
Waarom heb ik dit topic geopend.. :=
Ik was pas geleden aan het computeren, was donker want ik was vergeten mijn lamp aan te zetten.
Alleen pc licht dus.
Ik zie ineens iets voor het beeld, ik schoof naar achter en probeerde mijn moeder nietwakker te maken door te schreeuwen..
Het was een kruisspin die denk ik giftig zijn?

Zelfs hooiwagens zijn enorm giftig :Y) maar omdat ze met hun tandjes niet diep genoeg kunnen bijten, merken wij er niet veel van :D

Slaap lekker iedereen :D

:oo Maar hooiwagens zijn mijn "huisdieren" als ik ze tegen kom

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:02

Een klasgenoot van vroeger is ooit eens gebeten door een spin. Die reageerde daar zo slecht op dat ze uiteindelijk zelfs naar het ziekenhuis moest omdat de wonde zo ontstoken geraakte dat ze in observatie moest. Het zag eruit alsof die hand ging afsterven. Ik heb ooit een ontstoken tekenbeet gehad, toen was mijn voet ook donkerrood/-paars, zo zag die hand er toen ook uit.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:04

Hooiwagens zijn niet giftig. Dat is een broodje aap verhaal :) Zoek maar eens op Google.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:08

Wat een wrede actie zeg :x
Gaan jullie ook zo met je paard om? :=

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:10

unamie schreef:
Wat een wrede actie zeg :x
Gaan jullie ook zo met je paard om? :=

Ken er genoeg die haarlak in het haar van hun paard(en) doen (met knotten), dus ja?

annesterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:11

ik moest meteen aan dit filmpje denken :')

tja echt heel dierbriendelijk is het niet nee maar ik ben ook doodsbang voor spinnen dus kan het zeker wel begrijpen,
daar over gesproken er zit er op dit moment een in dezelfde kamer als ik nu zit welke spinvriendelijke bokker komt mij verlossen ;( ?