Folder/krantenbezorger fooitje geven..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 16:10

bigone schreef:
Iedereen die last heeft van brutale bezorgers of de krant nooit op tijd in de bus heeft, meld het bij de regiomanagers ipv bij de bezorgers. Het werkt echt want ze worden er zo uitgeschopt en voor hun staan 10 anderen klaar, vooral in deze tijd.

hahaha en dit denk jij!?!
Ben zelf depothouder van de ochtendkrant, nou denk maar niet dat ze in de rij staan hoor!! Het is vaak drama om een nieuwe goeie bezorger te vinden.

MMIDV

Re: Folder/krantenbezorger fooitje geven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 16:20

Ik geef eigenlijk automatisch altijd iets van 50cent ofzo maar aan de andere kant blijft het raar, deze ongeschreven regel. Iedereen moet zijn bed uit voor werk (degene die werken dan) dus dat lijkt me geen argument om fooi te geven.
Ook ik moet iedere dag vroeg mijn bed uit en keihard werken, maar ik krijg geen fooi :')

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 16:23

tabaflab schreef:
In een flattenreeks ging ik gewoon even kaartje langs de deur brengen. Dan neem je als bezorger wel weer de moeite al weet je niet eens of je wat krijgt.
Maar als je geen fooi wil geven, dan kun je toch ook een briefje op de deur hangen?

Met wat dan. Ik geef geen fooi? Dat is natuurlijk helemaal raar. Fooi geven moet ieder voor zich weten moet je toch niet op de deur plakken.
Verder ben ik het mee eens wat iemand hier voor al zei. Voor de ochtend krant betaal je al behoorlijk wat hoort toch gewoon bij je werk dat die netjes in de brievenbus komt. Mensen in de zorg verdienen ook niet denderend maar die geven we toch ook niet standaard fooi. Zijn vele mensen die het gewoon met hun salaris moeten doen.
Ik heb er nog nooit van gehoord tot ik dus een keer een kaartje in de brievenbus vond van de bezorger met het rekeningnummer. Die lag dus gelijk in de prullenbak.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 22-12-13 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 16:24

Ik ben zelf 2 jaar lang folder bezorger geweest. Mocht op maandag en dinsdag bezorgd worden maar eigenlijk deed ik altijd maandag zodat mensen op tijd de aanbiedingen wisten.

Ik zie zelf de fooi als een soort van kerstpakket. Bijna iedereen krijgt een soort van kerstpakket. Ik kreeg dat toen niet...
Ging 1x langs en als ze niet thuiswaren kregen ze het kaartje door de brievenbus.
1x na nieuwjaarsdag sprak een bewoner mij aan:"toen je langs was geweest was ik niet thuis, hier nog een kleinigheidje(€10). Mensen herkende me, deed altijd op tijd en netjes in de bus(en ik gooide niet in de nee/nee-huizen en ging daar dus ook niet langs..)

Ik geef toe, ik vind het snel op bedelen lijken. Maar als folderbezorger moet je er niet vanuit gaan dat je wat krijgt, anders wordt het juist bedelend.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 16:28

Ik vind aan een kassameisje of aan een volwassen krantbezorger iets geven compleet een ander verhaal.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 16:29

Waarom?
Die volwassenen gaat niet door weer en wind?
En dat kassa meisje mag ook niet met een chagrijnige kop daar zitten maar ook honderd keer op een dag iedereen een prettige dag wensen.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 16:35

Je bent niet verplicht om iets te geven, dus snap niet waar sommige zo moeilijk over doen en nogal respectloos reageren? Waar maak je je druk om?

Ik zal vanavond eens kijken of ik tijd heb om langs de deuren te gaan. Scheelt dat ik zo goed als alleen maar flats heb, met oudere mensjes. Hoewel ik niet zou weten hoe ik binnen moest komen? En anders gooi ik het kaartje morgenvroeg gewoon met de krantenronde door de deur. Een extra centje zou lekker zijn, maar niet verplicht natuurlijk.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 16:39

Leffroi schreef:
Je bent niet verplicht om iets te geven, dus snap niet waar sommige zo moeilijk over doen en nogal respectloos reageren? Waar maak je je druk om?

Ik zal vanavond eens kijken of ik tijd heb om langs de deuren te gaan. Scheelt dat ik zo goed als alleen maar flats heb, met oudere mensjes. Hoewel ik niet zou weten hoe ik binnen moest komen? En anders gooi ik het kaartje morgenvroeg gewoon met de krantenronde door de deur. Een extra centje zou lekker zijn, maar niet verplicht natuurlijk.

Daar denken sommige toch anders over :D :+

Citaat:
Stelletje gierigaards..

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 16:41

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 17:09

Hier in Duitsland kennen ze het niet, het rond gaan met kaartjes. Mijn dochter bezorgt iedere zondag de plaatselijke krant, en eigenlijk krijgt ze het hele jaar door van alles van mensen. Dan krijgt ze een doos merci, dan weer een plak chocola of ze krijgt geld, variërend van 1 euro tot 10 euro. De ene keer hangt er een tasje aan de brievenbus, de andere keer doen mensen de deur open als ze de krant brengt. Ze heeft zelfs een adres waar ze echt iedere week de krant 'ruilt' voor wat lekkers. Nee, hier wordt de krantenbezorger een stuk beter (en het hele jaar door) gewaardeerd.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 17:51

Dat van het hele jaar is natuurlijk ook mooi :) dan zou ik alleen niet iedere week het geld kwijt willen aan een doos merci.. is best duur om 52x per jaar te kopen (kosten bij se deen hier 5,00) dus dan eens in de maand merci of iets anders van 5 tot 20 euro. en de rest dan iets goedkopers. lijkt me dat dat ook wel op die manier gaat?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 17:57

Ik ben folderbezorger en ik heb de kaartjes vrijdag ook weer rondgebracht. En uhm je komt nogal verschillende dingen tegen. Mensen die zeggen dat ze je niks willen geven (terwijl ik daar absoluut niet om vragen) omdat je reclame bezorgd, daarom geven ze wel aan de kranten maar niks aan de folders. Okee :'). Er zijn ook hele aardige mensen die je werk waarderen (want het is echt niet leuk werk, wat mensen wel denken.) en die maken dan gezellig een praatje en ik krijg meestal ongeveer 1 euro per huis. Heb ook een aantal keer 4/5 euro gehad :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 17:58

DeEenhoorn schreef:
Dat van het hele jaar is natuurlijk ook mooi :) dan zou ik alleen niet iedere week het geld kwijt willen aan een doos merci.. is best duur om 52x per jaar te kopen (kosten bij se deen hier 5,00) dus dan eens in de maand merci of iets anders van 5 tot 20 euro. en de rest dan iets goedkopers. lijkt me dat dat ook wel op die manier gaat?

Ze bedoelt vast niet dat je 52x per jaar Merci moet kopen. Dan ben je duurder uit dan je krantenabo en kun je hem beter los in de winkel kopen :')

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 17:59

Wij geven altijd aan de mensen die trouw al jaren lopen 5/10 euro .
Aan de gene die alleen hun gezicht laten zien om te bedelen geven wij niks.

Mars

Ik vraag me af waarom deze discussie werkelijk ieder jaar opgestart wordt :')
Hier is overigens zelden kleingeld in huis, we betalen alles met de pin. Verder doe ik sowieso geen transacties aan de deur, met niemand. Pech voor zowel krantenbezorgers, collectanten, energieleveranciers en wie er verder aan mijn deur komt. Als het een goed doel betreft waar ik bij uitzondering wel wat aan wil geven dan vraag ik wel een kaartje met het rekeningnummer en maak ik wat over.

DeEenhoorn

Cayenne schreef:
DeEenhoorn schreef:

Ze bedoelt vast niet dat je 52x per jaar Merci moet kopen. Dan ben je duurder uit dan je krantenabo en kun je hem beter los in de winkel kopen :')

haha, ja das ook weer zo :') :Y) :Y) :Y)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:00

Ze krijgt iedere week natuurlijk niet een doos merci. Op dat ene adres, waar ze echt iedere week wat krijgt, is het een reepje chocola. En vandaag, met het bezorgen van de krant, kreeg ze een tasje vol met allerlei lekkere dingen en nog een cadeautje erbij, namelijk een leesboek.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:01

Cayenne schreef:
DeEenhoorn schreef:

Ik zal het je nog sterker vertellen, het is een gratis, huis-aan-huis krant.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:04

omg :) duitsers zijn associaal in moppen, maar als jij het zo vertelt, zijn ze juist enorm sociaal. :D

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:06

Maaike_Ma schreef:
bigone schreef:
Iedereen die last heeft van brutale bezorgers of de krant nooit op tijd in de bus heeft, meld het bij de regiomanagers ipv bij de bezorgers. Het werkt echt want ze worden er zo uitgeschopt en voor hun staan 10 anderen klaar, vooral in deze tijd.

Ben zelf depothouder van de ochtendkrant, nou denk maar niet dat ze in de rij staan hoor!! Het is vaak drama om een nieuwe goeie bezorger te vinden.

Omdat de werkomstandigheden vaak bagger zijn.
Ik werd gewoon gedwongen om soms drie wijken te lopen, als er mensen ziekwaren, en in de wintertijd met sneeuw, wanneer ik door de gladheid gewoon het niet redde om een hele wijk in 1 keer mee te krijgen door het gewicht, ik soms 6 keer heen en weer aan het fietsen was en dus rond 4 uur/ half 5 's ochtends kon gaan opstaan :n.
Daarom vind ik het voor de ochtendbladbezorgers altijd een mooi gebaar een fooi te geven met de kersttijd.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:35

Ik vind het ook afschuwelijk werk. Het had leuk kunnen zijn, als het bedrijf normaal/netjes de folders aflevert hier, ze op tijd bij mij bezorgd etc. Het is echt verschrikkelijk en je hoort dat de meeste er na een jaar al wel mee stoppen.

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:53

Ben zelf depothouder van de ochtendkrant, nou denk maar niet dat ze in de rij staan hoor!! Het is vaak drama om een nieuwe goeie bezorger te vinden.[/quote]

Omdat de werkomstandigheden vaak bagger zijn.
Ik werd gewoon gedwongen om soms drie wijken te lopen, als er mensen ziekwaren, en in de wintertijd met sneeuw, wanneer ik door de gladheid gewoon het niet redde om een hele wijk in 1 keer mee te krijgen door het gewicht, ik soms 6 keer heen en weer aan het fietsen was en dus rond 4 uur/ half 5 's ochtends kon gaan opstaan :n.
Daarom vind ik het voor de ochtendbladbezorgers altijd een mooi gebaar een fooi te geven met de kersttijd.[/quote]

daar ben ik het zeker mee eens. Als er iemand ziek is heb ik geen keus ook al zijn het 5 wijken ik moet lopen.
Ja is ook zeker een mooi gebaar!! hebben we toch nog een kerstpakket wat ook al afgeschaft is

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:04

bigone schreef:

Was het maar zo makkelijk voor de depothouders, dat er 10 andere klaar staan. Dan hadden we een hoop reserves :D
Maar zo leuk is het niet, als er bij ons 1 uit gaat, duurt het echt wel ff een tijd voor we een nieuwe hebben, die ook nog eens goed en zonder klachten de wijk loopt.

Edit; ik spreek uit ervaring, ik loop al ruim 2 jaar bij hetzelfde depot.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:16

Voor de duidelijkheid ja ik sta nog steeds achter mijn post. Nee ik ben niet van mening dat iedereen de bezorger een tientje in de portemonnee moet duwen, het ging mij meer om de respectloze toon waarmee hier gepost wordt.
En nee, ik ben zelf geen bezorger, ook nooit geweest :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:50

Molfre schreef:
Ik vind dat er wel heel erg raar gereageerd wordt door sommigen hier. Dat je de folder bezorger die de 'nee/nee' stickers negeert niks geeft a la, maar wat dacht je van al die abbonement bezorgers die iedere ochtend om 4 uur hun nest uit komen om 3 wijken te lopen zodat jij je krantje op de mat hebt? Daar maken we op het internet ook maar leuke sarcastische geintjes over, want niemand ziet ons gezicht toch en dan hebben we de lachers weer op onze hand...
Da's toch een ander verhaal denk ik zo en ondanks dat je voor die service betaald, ben ik toch van mening dat je daar best 1x per jaar 1 of 2 euro fooi voor over mag hebben -O-
Stelletje gierigaards...

Sorry maar dit is dus de mentaliteit waar ik graag de deur weer voor dicht kwakt
Vooral het laatste zinnetje....

Zeg die maar tegen je baas ;)