Irritaties van kassamedewerksters

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:22

muntdrop schreef:
Haha bij mij was er inderdaad ooit ook een keer een meisje voor zo'n steekproef, maar ze kocht dus zo'n klein flesje rode wijn en een zak spekkies, vond dat toch wel een verdachte aankoop voor een meisje van rond de 16 om ongeveer vrijdag 1 uur? :').

En ze vragen ook altijd de bon, tenminste das bij ons wel zo haha.

Lous

Re: Irritaties van kassamedewerksters

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:23

Die hebben ze natuurlijk nodig voor de declaratie :)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:24

Klanten die bellend aan de kassa staan zeg ik niets tegen. Geen hoi geen doei en je kan wel raden waar ze hun bon kunnen steken :')

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:24

Sappos schreef:
Klanten die bellend aan de kassa staan zeg ik niets tegen. Geen hoi geen doei en je kan wel raden waar ze hun bon kunnen steken :')

"Nee sorry we hebben geen bonnen meer, papier is op!" :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:25

lekker klantvriendelijk sappos!!

irritatie van mij als voorheen werkend in een winkel, mensen die kleingeld erbij geven waar je niks aan hebt,lief bedoeld.... maar als je 4,95 moet betalen heb ik aan 5 cent niet veel

ergernis uit dit topic op het stukje mensen die niet kijken voor kleingeld.. ik doe vaak boodschappen voor mijn werk en heb dsn wel kleingeld maardat is van mij zelf, ik heb dan alleen briefgeld waarmee ik af kan rekenen. Dan heb ik dus geen kleingeld voor die transactie nee.....

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:30

Sappos schreef:

Ik zie echt het probleem van bellende klanten niet :')

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:32

Soms heb je ook van die klanten die dan met z'n 2en staan te kletsen en je dan niet horen, altijd een beetje ongemakkelijk :').

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:32

Jup ik ben super klantvriendelijk want weet je waar ik werk...de Albert Heijn, en nee niet zomaar een Albert Heijn, nee de Albert Heijn in LAREN...het Gooi. Sommige mensen zijn zoooo erg, dat kan je je niet voorstellen. Die zijn alleen maar met zichzelf bezig, laten hun au pair de kinderen doen, klagen om 10 cent maar wel pinnen met een pasje van van Lanschot, of een flinke bundel 50jes uit de kontzak halen, willen nog altijd voor een duppie op de eerste rij. :r

Maar heb ook super veel bn-ers, vandaag nog Joep Sertons. Ook super veel vriendelijke mensen, veel leuke vaste klanten, maar na voor de 10e keer tegen een bellende klant zeer vriendelijk te vragen om een bonuskaart, kleingeld, een bon en evt een actie en dat je nog geen blik waardig gegund wordt...ja dan ben je het wek zat ;) geloof mij, ik heb een hoop geduld en blijf altijd vriendelijk. Ik werk er al 7 jaar en ben welgeteld 1x bij een klant weggelopen. Die haalde echt het bloed onder mn nagels vandaan.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:33

Bellen is het probleem niet, wel dat je als een ongeschoold stuk stront behandeld wordt. ;) iemand die belt en gewoon zegt sorry, hoi, doei, alsjeblieft en dankjewel, die wordt gewoon behandeld

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:34

Ik bel alleen maar als het heel dringend is, maar het komt veel vaker voor dat de kassieres met elkaar aan het kletsen zijn en mij als klant negeren.
Over onbeschoft gesproken...

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:34

Met die nummertjes herken ik en dan vooral op zaterdag als het mega druk is. Nummer 12? Nummer 12? NUMMER 12? Niemand? Ok Nr 13? Hey ik had nog 12! GRRR sta dan niet zo te kletsen.

Toen ik bij Delhaize aan de kassa zat heb ik ooit eens 5 euro gekregen van een ouder dametje omdat ik zo lief en vriendelijk was. Heb het willen weigeren maar ze heeft het briefje neergelegd en is toen snel weg gewandeld. Heb het maar in mijn kassa gestoken.

Zo was er ook altijd een oudere heer (zo eentje met lang grijs haar tot op de schouders, een leren jack en graag naar metal luistert) en die kon altijd zo van die nou ja rare uitspraken doen zoals bv Ik ben misschien wat ouder maar zet me in een wei vol koeien en ze zullen allemaal gedekt zijn hoor. Vond het wel grappig probeerde me ook altijd te 'versieren' en kon soms echt wel vettige praat verkopen. :')

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:35

Nog geen Tipi Wans bij de kassa gehad? :')

Sappos

Billy vind ik ook zeer onbeschoft want heb beide kanten ervaren ;) probeer het te beperken tot enkel noodzakelijk werkoverleg

Sappos

Lous schreef:

Alleen maar :') maar vaak zijn ze niet zo knap. Anders duiken die vaders erop :')

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:40

Sappos schreef:
Lous schreef:

Alleen maar :') maar vaak zijn ze niet zo knap. Anders duiken die vaders erop :')

_O-

Volgens mij verveel jij je nooit daar.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:42

Haha ik praat nooit met collega's als er klanten zijn super onbeleefd! Ik heb wel een paar collega's die dan opeens tegen je gaan praten omdat zij dan niemand aan de kassa hebben, ja doei ik ben even met iemand anders bezig! Maar als het bijvoorbeeld een collega is die even een vraagje heeft (nieuwe collega's bijvoorbeeld) vind ik dat het wel even moet kunnen, anders staat straks de hele rij vast omdat niemand weet wat een knolselderij is! :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:46

Ik kan sommige groente & fruit niet benoemen, maar dan ken ik de code wel :')
Beetje moeilijk als je dan een collega probeert duidelijk te maken wat je bedoelt.
"Ja zo'n 134, weet je wel? Zo'n oranje!"
Collega: :o?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:48

Ik werk achter de servicebalie en kassa in een bouwmarkt en wij nemen ook €500,- biljetten aan. Was er iemand die een Snicker kocht, hij kwam blijkbaar net van de sportschool naast ons :+, betaalde hij met.. ja, een €500,- biljet. Ik gezegd dat ik dat niet kan terug geven, omdat ik dan niks overhou in mijn kassa. Wij hebben zo'n €700 tot €1000 in de kassa liggen, maar moest er nog de hele avond mee doen en er was geen collega die de kluis in kon om nieuw wisselgeld te pakken. Begint die klant ineens in mijn kassa naar mijn €50,- biljetten te graaien, want ik heb genoeg wisselgeld zegt ie. (Kassa stond open, komt wel eens voor dat ik vergeten ben af te cashen en dus alleen al voor €600 aan 50jes heb, dan had ik wel kunnen wisselen, maar dat had ik niet) Say whaaat?! :wow:
Toen ben ik flink tegen hem uitgevallen en hem de winkel uitgebonjourd. :evaw:

Of als mensen verwachten dat ik hun spullen wel even uit het mandje haal, als ik dan vraag of ze het mandje voor de band willen zetten zeggen ze dat ik daar toch wel tijd genoeg voor heb? Want het is 's avonds toch niet druk. Heb ik ook wat te doen. Ik heb genoeg te doen. Ook zonder klanten. :roll:
En het zijn ook altijd dezelfde klanten. Dus vandaag zei ik maar even dat ze zelf haar mandje mag leeg halen. Vond ze niet zo leuk. Zijn overigens altijd mensen tussen de 40 en de 60 en kunnen het dus prima nog zelf. :+
Laatst bijgewerkt door _Ekenna op 20-12-13 00:53, in het totaal 1 keer bewerkt

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:48

Haha als ik nu tomaten zie denk ik ook meteen 425!

Ging wel een keer heel erg aan mezelf twijfelen, kreeg voor het eerst een rode kool, maar wist wel gewoon dat het een rode kool was (:p). Dus ik op het lijstje kijken bij de R, maar hij stond er niet op, voor de zekerheid nog even bij fruit gekeken omdat dingen wel eens mis gaan maar ook niet. Hij stond uiteindelijk bij de K van kool,rood maar het duurde echt even voor ik hem gevonden had :').

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 01:03

Ik heb een aantal jaar bij de lidl in de buurt gewerkt. Wij waren altijd een heel klantvriendelijke winkel.
Ik kon me altijd mateloos ergeren aan mensen die dan iets komen retourneren van lidl, als het kei druk is bv zaterdag middag. Ze gaan dan een heel verhaal ophangen waarom bv. Iets stuk is of dat het slechte zaak is blabla. Dacht altijd bij mezelf... Je krijgt toch gwn geld terug? Xd
Wanneer je de kassa sluit om bv dienstwisseling of pauze en je hebt de laatste gehad zet je bordje neer en dan zijn er van die mensen die toch snel aansluiten en hun boodschappen er op pleuren grr.. Je kan moeilijk zeggen leg alles mar weer in de kar xd

Of mensen die je dan de hele winkel door slepen omdat ze een boodschappen lijstje van thuis hebben meegekregen en ze het niet kunnen vinden :p had eens zo'n vrouw zegt ze "ik zoek de koffie" nou meegelopen "en nu de suiker" ik prima ik dacht die vrouw kan het echt niet vinden en daarna "ik zoek de patat" toen zei ik "wat dacht u van de diepvries afdeling?" :)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 01:09

Haha Loesvdb ;) die mensen met zo'n mandje ken ik ook. Pleuren gewoon dat mandje op de band en zoek het uit. Ik zit die mensen dan net zo lang aan te kijken tot ze zelf het mandje uitpakken :')

Lous nee ik verveel me echt nooit, lach me rot daar. Klanten die met elkaar gaan ruziën, echtparen die gaan ruziën, jongeren zonder ID.

Vandaag weer een jongetje in de winkel, heeft een maand of 2 terug een winkelverbod gekregen voor een jaar omdat hij mij en een collega verrot heeft gescholden, het bier niet terug wilde geven, niet uit de winkel wilde. Heel veel geziek, 2x politie erbij. Nouja winkelverbod. 2 weken terug komt dat jong vrolijk de winkel in lopen, nog maar eens haarfijn uitgelegd dat ie op moest rotten want we mogen 112 bellen en dan komen ze hem halen. Komt ie verdomme vandaag wéér de winkel in. Wat een klerejong zeg {:)-:( {:)-:( {:)-:( het boeit m gewoon niets. Had de politie al aan de lijn toen ie toch maar snel de winkel uit ging.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 01:12

Whahah bam! Dat jong heeft wel lef dan ! :7

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 01:13

Was blij dat een van mijn (mannelijke) collega's er niet was, die had ik er vanaf moeten trekken waarschijnlijk. Die is woest!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 01:18

Heb zelf een tijd achter de kassa gewerkt.
Soms had je dan van die oudjes in zo'n scootmobiel die er niet goed uit konden komen.No problem, loop ik wel even om om mevrouw/meneer te helpen met t geld/boodschappen inpakken etc. En dan dT gezucht van die klanten die erachter staan
Ja uh kan ook blijven zitten maar dan duurt t nog langer en dat mensje is er super blij mee, wat wil je nu? :roll:
Zoiets had ik dan altijd maar bleef altijd vriendelijk :=

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 01:20

Hier gelukkig geen gezucht en gekreun maar zorg er ook altijd voor dat er even iemand bij komt om in te pakken. Service, gewoon bij Albert Heijn ;)