Rare opmerkingen van winkelmedewerkers

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33923
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:08

Janine1990 schreef:
Celiien schreef:
Maar, dat was helemaal niet handig, want ik kon er bijna niks in kwijt -O- dat zat harstikke in de weg toen enzo..

Naja, ze zal wel andere soort borsten hebben oid :') ?


Ik heb niet bepaald achteraan gestaan. Maar zoveel als die vrouw kan ik er ook zeeeeker niet in kwijt _O-

Ik heb al zo'n vermoeden wie er aan die kasse heeft gestaan... KLIK

Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:08

upendo schreef:
Jongens, kap alsjeblieft met de hele ruzie.

Ik ben de boeman, ik ben de ongelofelijke poedersuiker, ik stap uit het topic dus zullen we nu weer verder gaan ontopic?

Zou erg prettig zijn.

Naomi, dankjewel. :)


Dude, je bent een schatje. En ik snap echt wel dat je vaak een emmer oliebol over je heen krijgt en dat je dan kleine dingetjes uithaalt. Geen man overboord, ik zou precies hetzelfde doen waarschijnlijk.

upendo

Berichten: 22328
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:10

lieveli schreef:
upendo schreef:
Jongens, kap alsjeblieft met de hele ruzie.

Ik ben de boeman, ik ben de ongelofelijke poedersuiker, ik stap uit het topic dus zullen we nu weer verder gaan ontopic?

Zou erg prettig zijn.

Naomi, dankjewel. :)


Dude, je bent een schatje. En ik snap echt wel dat je vaak een emmer oliebol over je heen krijgt en dat je dan kleine dingetjes uithaalt. Geen man overboord, ik zou precies hetzelfde doen waarschijnlijk.

Heldin!

Mag ik je rekeningnummer? Dan sponsor ik bij deze stichting Lee! :P

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:10

MarlindeRooz schreef:
Janine1990 schreef:
Ik heb niet bepaald achteraan gestaan. Maar zoveel als die vrouw kan ik er ook zeeeeker niet in kwijt _O-

Ik heb al zo'n vermoeden wie er aan die kasse heeft gestaan... KLIK


_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :') :') :') :') :')

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:12

Slotje voor overleg.

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:57

Moderatoropmerking:
Topic is weer open, graag rekening houden met het niet persoonlijk maken van je posts. Bedankt!

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Rare opmerkingen van winkelmedewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 16:41

Ik werk zelf in de Albert Heijn als cassiére, en ik maak na een lange dag echt lompe opmerkingen. Een keer ging het zelfs zo ver dat toen de klant weg ging, ik als gedag zeggen 'Bonnetje' zei. Of vraag of ze het bonnetje willen wanneer ze nog moeten afrekenen. Komt omdat je op en duur echt op automatische piloot over gaat..

_Nadia_

Berichten: 2660
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 16:43

Zo kocht ik een keer condooms maar had mijn 4 kinderen bij me, krijg ik de opmerking; nou dat had je beter eerder kunnen doen zeg!

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Rare opmerkingen van winkelmedewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 16:44

Zo, dat is ook brutaal zeg :=

Dakotah
Berichten: 1229
Geregistreerd: 09-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 16:58

Poosje terug bij de action.
Ik betaal met 50 euro, die kassière zegt zo, heeft u niet kleiner.
Ik , nee sorry heb niet kleiner.
Dan MOET u pinnen, want ik heb geen kleingeld.
Ik, eh ik MOET niks.

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:00

Ooohja, dat zijn wel altijd van die lastige situaties als cassière. Ik vroeg dan altijd inderdaad of mensen wilden pinnen, anders moest ik de manager gaan opbellen en vragen of ik kleingeld kon krijgen maar dat duurde natuurlijk een eeuwigheid. Ik heb nooit gezegd dat mensen MOESTEN gaan pinnen maar ik heb weleens gedacht, mens, doe niet zo moeilijk en pin gewoon :=
Uiteraard allemaal met een lief lachje op mijn gezicht :D

Anoniem

Re: Rare opmerkingen van winkelmedewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:11

Dan moet je eerder bellen als caissière, bellen voordat iets op is anders moet je er idd op wachten maar daar dan de klant niks aan doen.
Bij ons wordt dat bij het inwerken al duidelijk gezegd, zodra je ziet dat je te weinig hebt bellen, dan hoeven ze ook niet binnen 5 minuten naast je te staan.

Over automatische piloot gesproken ik heb dat wel eens als ze zelf al zeggen bon hoeft niet mee van te voren, soms komt er dan automatisch ook bon mee? uit, meestal heb ik het dan zelf al door maar dat komt idd omdat je elke keer hetzelfde vraagt.

NinaCharlie

Berichten: 3182
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:18

Twee weken terug een rouwboeket laten maken bij de bloemist, was prachtig gelukt. Toen het eenmaal klaar was dacht ik, ik ga nog even snel langs de bakker. Daar was ik de enige klant en pakte wat ik hebben moest en liep richting de kassa. Daar zag de verkoopster mij staan met de bloemen op mijn arm en zei direct: ''Oooh wat een gesjellie bossie bloemen! Dat had je nou niet hoeven doen hoor, wat lief van je!!'' met zo'n grote grijns. Ze riep ook nog even naar haar collega die achterin de winkel stond: ''Kijk nou Mar wat dat meissie heeft meegenomen voor me, lief he!! Ik kon dat grapje op zich nog wel hebben, zij het niet dat ze er over door bleef gaan. Dat was 2 weken terug toen het zo ontzettend hard waaide en grauw weer was. Ze bleef er dus over doorgaan over hoe ''gesjellie'' deze bos bloemen op tafel zou staan en de boel weer op zou fleuren. Na nog wat opmerkingen verder en geen opmerkingen van mijn kant werd ik dat gezever zat, keek haar aan en zei ''Dit is een rouwboeket.''

Na een zwakke ''oh'' durfde ze mij niet meer aan te kijken en was ineens erg geinteresseerd in het tellen van het wisselgeld.. :')

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:20

dees_daan schreef:
Dan moet je eerder bellen als caissière, bellen voordat iets op is anders moet je er idd op wachten maar daar dan de klant niks aan doen.
Bij ons wordt dat bij het inwerken al duidelijk gezegd, zodra je ziet dat je te weinig hebt bellen, dan hoeven ze ook niet binnen 5 minuten naast je te staan.

Over automatische piloot gesproken ik heb dat wel eens als ze zelf al zeggen bon hoeft niet mee van te voren, soms komt er dan automatisch ook bon mee? uit, meestal heb ik het dan zelf al door maar dat komt idd omdat je elke keer hetzelfde vraagt.


Ja, dat snap ik ook, maar we moeten elke zoveel tijd een koker met geld afschieten richting de kluis, en dan houden we meestal zo'n 50 a 60 euro over en wat kleingeld. Als iemand dan gelijk een doosje schroefjes komt halen van 1,60 en betaald met een briefje van 100, ja, dan kan ik daar toch echt niks mee :P

Ik werkte dus bij en bouwmarkt, en een college stond bij de verfmengbalie. Hij heeft een keer een blik verf op zo'n onhandige manier opengemaakt dat ie het over zichzelf én over de klant heeft heengegooid := Uiteraard heel netjes en professioneel afgehandeld en de klant was ook niet heel erg boos, maar dat was zó naar.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:25

Dakotah schreef:
Poosje terug bij de action.
Ik betaal met 50 euro, die kassière zegt zo, heeft u niet kleiner.
Ik , nee sorry heb niet kleiner.
Dan MOET u pinnen, want ik heb geen kleingeld.
Ik, eh ik MOET niks.

Is inderdaad brutaal gezegd, maar ik heb dat probleem ook vrij vaak en dan vraag ik ook of de klant wil pinnen aangezien ze anders heel lang moeten wachten op kleingeld. :P

Celiien

Berichten: 13269
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Rare opmerkingen van winkelmedewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:28

Ik moet zeggen dat ik t aowieso irritant vind dat (vooral oudjes) sommige mensen altijd met 50,- betalen, voor een bedrag van 3,- oid. En dan als ik teruggegeven heb, 'jaa ik spaar briefjes van 5 ,- '
Daar heb ik er dus 1 van :') zoveel mogelijk briefjes van 5,- graag

SternPhoto

Berichten: 6078
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Rare opmerkingen van winkelmedewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:39

Inderdaad die oudere mensen. Oh soms echt waar.
Zuinig op het Mileu ? Nou echt niet.

Vandaag ook ja een bedrag van 0,35 cent. Je raadt het al. Briefje van 50.
Ik vroeg heeft u het kleiner ?
Nee
Kunt u misschien pinnen anders is mijn kassa leeg.
Nee
Oke allemaal klein geld ik begin met 10 tjes maar stuk of 3 dus die geef ik niet uit. Zegt ze heb je niet groter want ik moet wisselen.
Uh nee sorry

Oh mag ik 4 tasjes.
Mevrouw k mag er 1 per klant mee geven. En u heeft alleen een bellenblaas dus ik geef daar geen 4 tasjes voor.

Oke loopt weg. Draai me om om iets te pakken graait ze zo hele pakket weg.
Na toen had ik het gehad.
Collega op af gestuurd.

En heel veel zijn ook zo ongeïnteresseerd vraag je wat geen antwoord en geld geven. Kan ook niet meer. Wordt altiid gegooid op de toonbank. Een dankjewel is teveel.

Ouderen van tegenwoordig

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33923
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:44

NinaCharlie schreef:
Twee weken terug een rouwboeket laten maken bij de bloemist, was prachtig gelukt. Toen het eenmaal klaar was dacht ik, ik ga nog even snel langs de bakker. Daar was ik de enige klant en pakte wat ik hebben moest en liep richting de kassa. Daar zag de verkoopster mij staan met de bloemen op mijn arm en zei direct: ''Oooh wat een gesjellie bossie bloemen! Dat had je nou niet hoeven doen hoor, wat lief van je!!'' met zo'n grote grijns. Ze riep ook nog even naar haar collega die achterin de winkel stond: ''Kijk nou Mar wat dat meissie heeft meegenomen voor me, lief he!! Ik kon dat grapje op zich nog wel hebben, zij het niet dat ze er over door bleef gaan. Dat was 2 weken terug toen het zo ontzettend hard waaide en grauw weer was. Ze bleef er dus over doorgaan over hoe ''gesjellie'' deze bos bloemen op tafel zou staan en de boel weer op zou fleuren. Na nog wat opmerkingen verder en geen opmerkingen van mijn kant werd ik dat gezever zat, keek haar aan en zei ''Dit is een rouwboeket.''

Na een zwakke ''oh'' durfde ze mij niet meer aan te kijken en was ineens erg geinteresseerd in het tellen van het wisselgeld.. :')

Akward voor haar zeg. _O-

Nienke1990

Berichten: 528
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:45

Wow, meeste opmerkingen van medewerkers in een winkel vind ik echt grof en brutaal. Dat iemand dat zonder gêne zegt. :n
Ik heb zelf jarenlang in een boekenwinkel op het station gewerkt en klanten zijn niet altijd vriendelijk, zeker niet in de spits, maar wel altijd in mijn achterhoofd gehouden dat het klanten zijn en ik de rol als winkelmedewerkster heb en netjes behoor te blijven.

Ik heb op de een of andere manier vaak als ik op zoek ben naar een nieuwe broek, dat de medewerker tegen mij zegt: 'Oh stevige benen zie ik al.' (gewoon maat 36/38, in mijn opzicht niets verkeerds aan). Voel me dan toch minder prettig om te winkelen als iemand dat zegt. :+

Mijn moeder woonde vroeger in Zeeland en daar hadden ze een ara (papegaai) in de winkel en die had veel overgenomen van medewerkers. Die zei vaak: 'oh nee! niet doen!', 'veel te dik!' of 'dat staat niet.' :')

Een vriendin van mij heeft een jaar als au-pair in Switzerland gewerkt. Een andere au-pair hield nogal van het uitproberen van divers mannelijk wild ;). Maar zij deed dat vaak onveilig en dat is ook niet oké (vind ik). Resulterend dat zij vaak naar de apotheek ging voor een morning after pil. De apotheker heeft toen op een dag tegen haar gezegd dat ze nou maar eens normaal moest gaan doen en ze eens een keer moest gaan nadenken.

Aan de ene kant denk ik: terecht, want als jij volwassen bent met goed verstand, doe je het ook veilig. Het is ook niet goed voor je om elke keer een morning after pil te moeten nemen. Maar aan de andere kant denk ik: het is niet het recht van een apotheker dit tegen haar te zeggen. Ben benieuwd naar de mening van jullie hierover. :D

matasja

Berichten: 2610
Geregistreerd: 22-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:51

opdringerige verkopers,,,, walgelijk. kijk je voor rijlaarzen, kan ik u helpen?
nee hoor mevrouw we passen even wat.
ok maar ik zou dan deze en deze adviseren.( 100 euro duurder)
nee mevrouw we zoeken iets voor een paar keer in de maand even op een paard te hobbelen..
ok nou deze past ze sowieso niet met die dikke kuiten dus zet maar weg, pakt daarbij meteen de doos uit haar handen en stapelt alles weer netjes op.. pardon?!

waren voor mijn zusje die 55 kilo weegt en geen dikke kuiten heeft, maar wel zwanger was.
nooit meer binnen geweest.

betadine

Berichten: 3247
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Re: Rare opmerkingen van winkelmedewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 18:04

Ooit eens als tiener de footlocker binnen voor schoenen.
Vraag ik de verkoper om een paar te passen en vraagt die mij op zijn beurt "heb je geld ervoor ?" :o
Heb dan ook nog uit schaamte de schoenen gekocht en die pasten eigenlijk niet zo goed. Ben blij dat ik vandaag toch over wat meer karakter beschik :=
Zou vandaag heel flink antwoorden dat ik er veel meer als hem heb (ook al is dat niet zo).

NoName126
Berichten: 1001
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 18:16

Vragen aan mijn vriend oftie even zijn legitimatie wil laten zien. "Ik ben 27 jaar oud." "Laat toch maar even zien" O:)
"O. Dan kost het €.."


8)7 :O :wave:

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 18:20

Ik zit toevallig achter de kassa, als het druk is werk ik graag door.
Maar ik ga niet zitten zuchten oid voor oude mensen, nee in de tijd die zij nodig hebben met pinnen help ik ze wel even met inpakken.
Maargoed:
Een man stond aan de kassa, had alles netjes gescand ed. Man staat intussen al een paar minuten naar het pinapparaat te kijken. Tja ik had niks gehoord over pinnen ofzo. Dus ik wacht heel netjes tot hij het geld geeft. Zegt ie op een gegeven moment misschien moet je op een pin knopje drukken?
Mijn reactie: Meneer misschien kunt u de volgende keer even zeggen dat u wilt pinnen, ziet u ik kan het niet ruiken dat u wil pinnen. Tenzij u de volgende keer een luchtje sprayt, dan kan ik het wel ruiken.
Die man keek me aan van wuuuutttt :=
Hele rij ging plat... _O-
Vrouw die daarna kwam: Ik heb hier een luchtje en dat betekend dat ik wil pinnen kun je het ruiken?
_O-

Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Rare opmerkingen van winkelmedewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 18:30


Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Re: Rare opmerkingen van winkelmedewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 18:34

Is toch ook een rare opmerking van mij :')