"Rijlaarzen" in de mode?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:09

Blazers zijn toch niet enkel namaak paardenjasjes? :') zelf deaag ik ook blazers. Dat zijn gewone klasieke vestjes?

Anri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 07:46

Hèhè! Jullie hebben het overwegend over Supertrash "rijlaarzen" en dat soort dingen met glitters en zo...maar dat kun je niet vergelijken met Aigle rijlaarzen! Om te beginnen zijn die dingen van ST helemaal geen echte rijlaarzen en ik vind het gewoon plastic rommel, sorry voor wie het draagt. :\ Maar de Aigle rijlaarzen en zeker de Dressage die ik heb dat is klasse, topkwaliteit! Daar kun je altijd mee buitenkomen. :j
Overigens zijn rijlaarzen hier heel gewoon: bij ons op school zie je altijd wel meisjes met rijlaarzen aan en daar hoor ik nu ook bij en dat is super fijn! :)
En wat het zweten betreft: de Aigle rijlaarzen hebben een speciale voering die het zweet opslorpt, dus daar heb je minimaal last van. Doe ze dus ook aan op warme dagen, zoals vandaag. Heb ze overigens al aan (op skinny jeans) en yessss ben helemaal klaar voor een dagje school! 8-)

_KellyAV

Re: "Rijlaarzen" in de mode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 07:50

Ik heb weleens een meisje gezien die dan echt de goedkoopste rubberen paardrijlaarzen had, en ze had er met van die strass steentjes het logo van ST erop gemaakt :') ik moest zo vreselijk hard lachen. Als je het nog netjes doet ala, maar dit zag er echt niet uit

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 08:07

xSlvna schreef:
*moet toegeven, heeft afgelopen maand nog een dag de uggs aan gehad*

Nee maar die supertrash laarzen (paardrijrubbersingen met st erop)? Gaaaatverdamme.
Hou op, belachelijk. :+ Moet vaak echt lachen als ik mensen ermee zie lopen. Laat je een paar lipicas aanmeten, origineel en een fatsoenlijke pasvorm.

Ja, daar denk ik ook weleens aan. Mooie geveterde lipica's zijn vaak mooier dan de gemiddelde normale dameslaarzen... gebruiken mensen die al als dagelijkse laars? Lijkt me wel wat.

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 08:14

Dan ben ik vast "cool" ik kom bijna elke dag in mijn leren jophurs naar school (lijken niet echt jophurs meer zwarte enkel laarsjes) en mijn vriendin loopt elke vrijdag in rijbroek+jophurs+sokken+zweep omdat ze geen tijd meer heeft om langs huis te gaan :Y)

Anri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:27

manon_goldy schreef:
Dan ben ik vast "cool" ik kom bijna elke dag in mijn leren jophurs naar school (lijken niet echt jophurs meer zwarte enkel laarsjes) en mijn vriendin loopt elke vrijdag in rijbroek+jophurs+sokken+zweep omdat ze geen tijd meer heeft om langs huis te gaan :Y)

Doe ik ook als ik na school meteen naar manege ga: rijbroek+rijlaarzen; zweepje niet want daar is hij bang van (volbloedje!) ;)

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 16:45

Ik zit nu in Japan, en kom in kledingzaken af en toe ook wel eens rijbroeken tegen, gewoon om normaal te dragen. := En dat terwijl minder dan 0,5% van de bevolking überhaupt ooit een paard heeft aangeraakt. :+

Anri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:28

Lynnepinny schreef:
Ik zit nu in Japan, en kom in kledingzaken af en toe ook wel eens rijbroeken tegen, gewoon om normaal te dragen. := En dat terwijl minder dan 0,5% van de bevolking überhaupt ooit een paard heeft aangeraakt. :+

Eigenlijk is dat hier een discussie die weinig zin heeft... Bij ons op school maakt niemand een verschil tussen "gewone" laarzen en rijlaarzen, het zijn gewoon allemaal laarzen. Dus niemand zegt tegen mij "jij hebt leuke rijlaarzen", maar: "jij hebt leuke laarzen". Het maakt dus gewoon niks uit, de meeste zien het verschil geeneens, denk ik. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 23:12

Anri schreef:
Hèhè! Jullie hebben het overwegend over Supertrash "rijlaarzen" en dat soort dingen met glitters en zo...maar dat kun je niet vergelijken met Aigle rijlaarzen! Om te beginnen zijn die dingen van ST helemaal geen echte rijlaarzen en ik vind het gewoon plastic rommel, sorry voor wie het draagt. :\ Maar de Aigle rijlaarzen en zeker de Dressage die ik heb dat is klasse, topkwaliteit! Daar kun je altijd mee buitenkomen. :j
Overigens zijn rijlaarzen hier heel gewoon: bij ons op school zie je altijd wel meisjes met rijlaarzen aan en daar hoor ik nu ook bij en dat is super fijn! :)
En wat het zweten betreft: de Aigle rijlaarzen hebben een speciale voering die het zweet opslorpt, dus daar heb je minimaal last van. Doe ze dus ook aan op warme dagen, zoals vandaag. Heb ze overigens al aan (op skinny jeans) en yessss ben helemaal klaar voor een dagje school! 8-)

Vertellen mensen jou vaker dat je irritant bent? :') Echt een stuk of 6 posts met de mededeling dat jouw laarzen ge-wel-dig zijn. Nou kind, wat fijn voor je.

Anri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:19

Mojito schreef:
Anri schreef:

Vertellen mensen jou vaker dat je irritant bent? :') Echt een stuk of 6 posts met de mededeling dat jouw laarzen ge-wel-dig zijn. Nou kind, wat fijn voor je.

Hèhè, laat ons nou niet gemeen doen, ben gewoon blij met mn laarzen en vind het fijn dat ik ze ook gewoon zo kan dragen, dat is alles...geen problem toch? :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:56

Anri, hoe oud ben jij?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:04

Ik moet er altijd heel hard om lachen, komen mijn aigle's iig nog een keer van pas...

Wel banketstaaf toen een vriendin van mij er mee aan kwam zetten, die kent mijn mening inmiddels ook (in de lieve variant uitgelegd). Volgende keer mag ze mijn Aigle's (zonder ST) aan :P

Anri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 08:36

renee16 schreef:
Ik moet er altijd heel hard om lachen, komen mijn aigle's iig nog een keer van pas...

Wel banketstaaf toen een vriendin van mij er mee aan kwam zetten, die kent mijn mening inmiddels ook (in de lieve variant uitgelegd). Volgende keer mag ze mijn Aigle's (zonder ST) aan :P

Wat bedoel je met "banketstaaf"? :?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 11:42

L*llig.

Anri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:06

Geryon schreef:
L*llig.

Grappig hoor!

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:36

Euuhhhh, persoonlijk vind ik zelfs de aigle dressage rubberen rijlaarzen er heel goedkoop uitzien en in de verste verte niet vergelijkbaar met een fijne lederen rijlaars. En dan nog meer dan 100 euro uitgeven voor die ondingen.... 8)7

Anri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:44

maximuss schreef:
Euuhhhh, persoonlijk vind ik zelfs de aigle dressage rubberen rijlaarzen er heel goedkoop uitzien en in de verste verte niet vergelijkbaar met een fijne lederen rijlaars. En dan nog meer dan 100 euro uitgeven voor die ondingen.... 8)7

Nou, dat mag je denken hoor! Heb ik niks tegen. Hèhè, als ik nou iets positiefs zeg over de Aigle Dressage laarzen vinden sommige mensen mij irritant... Tja, wat kan ik dan nog zeggen eigenlijk? |o
Misschien toch dit: bij mij op school hebben veel meisjes rijlaarzen van Decathlon aan of zo, ik ben de enige met Aigle, en er is toch niemand die ze lelijk vindt... 8-) En dus blijf ik ze maar aandoen. :j

Anri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 09:42

Haha! Was onlangs logeren bij oma, in weekend. Die ging zondag naar de kerk, ik ging mee want wou niet alleen in huis blijven. De mensen daar staarden nogal naar mijn laarzen :D net of ze nog nooit rijlaarzen gezien hadden. Vond het wel grappig! :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 10:07

Serieus Anri...je hebt het alleen.maar over je blabla aigle laarzen...en nergens anders over.
Je mag het bandje wel even van repeat afhalen. Dank.

Afgrijzelijke dingen zijn het!
Mensen lopen lekker voor banketstaaf erin.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 10:35

En gelijk hahaddan die mensen! Rijlaarzen horen bij de paarden en nergens anders. Ze eens snel een keertje aanhouden naar de supermarkt tot daar aantoe. Maar naar de kerk?! Dat is gewoon schandaalig en respectloos tegenover de heer!

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 11:03

olafgek snap ik wel hoor maar ik zag laatst bij ons op de manege een gereformeerde vrouw lopen met van die dingen. En nee ze kwam niet paardrijden, maar haar kind ophalen van de manege les. :')

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 11:23

Echt vreselijk, net als van die glimmende jophurs, die zie ik ook wel eens. Lijkt mij niet echt lekker lopen de hele dag in rijlaarzen of jophurs?

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 11:29

Ik denk echt dat mensen die dat soort dingen dragen sowieso niet aan paardrijden doen :+

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 11:36

sadekeshia schreef:
Ik denk echt dat mensen die dat soort dingen dragen sowieso niet aan paardrijden doen :+
Jodphur boots waren in eerste instantie niet eens bedoeld voor de ruitersport, dus het is helemaal niet zo vreemd dat mensen ze ook dragen zonder dat ze stallen staan uit te mesten. :') Kan me best voorstellen dat mensen die niets met paarden hebben zich er andersom ook over verbazen dat ruiters en amazones met laarzen lopen die zij kennen als 'gewone' enkellaarsjes.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 15:36

Anri, als jij blij bent met je Aigle laarzen vind ik dat heel fijn voor je, maar rubberen Aigle laarzen zijn niet van topkwaliteit en ook niet vergelijkbaar met een paar goede lederen rijlaarzen.
Heb je weleens leren laarzen aangehad? :)

Afbeelding Ik vind het er niet uitzien, zo met die rubberen laarzen onder een normale broek :') maargoed.