Alleen vegetarisch eten op een bruiloft.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kan een bruidspaar het maken om alleen vegetarisch eten te serveren op een bruiloft?

Ja
683 (84%)
Nee
123 (15%)

Totaal aantal stemmen: 806

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:44

Lusitana schreef:
lifaya schreef:
Het is net zoiets als dat iemand trouwt en enkel vleesgerechten serveert :) dan zullen de vegetariërs toch ook niet blij zijn?

Die eten dan gewoon niet, of nemen wat mee of eten achteraf, precies wat een vleeseter kan doen als die een vega maaltijd op het programma ziet.

Dat zeg ik al 10 minuten en dat kan de hele tijd niet en nu ineens wel? :+

moonfish13

Kangoeroe vind je niet lekker of het idee? Kangoeroe is echt het lekkerste vlees ever als je mij vraagt.

Sammie

Lusitana schreef:
lifaya schreef:
Het is net zoiets als dat iemand trouwt en enkel vleesgerechten serveert :) dan zullen de vegetariërs toch ook niet blij zijn?

Die eten dan gewoon niet, of nemen wat mee of eten achteraf, precies wat een vleeseter kan doen als die een vega maaltijd op het programma ziet.

Zeer gastvrij, attent en meelevend +:)+

Ir111

xx_Horsiex schreef:
Ir111 schreef:
Je komt voor het bruidspaar en niet voor het eten? Onbegrijpelijk voor mij dat mensen vinden dat dat niet kan (zie de 18% die nee stemt). Ja je loopt de kans dat een verstokte vleeseter het eten minder lekker vindt en je loopt zelfs de kans dat die verstokte vleeseter eerder naar huis gaat. Prima toch?

Dus een vleeseter moet wel rekening houden met een vegetariër maar andersom niet? Een vegetariër gaat toch ook niet dood als die een avond niks eet of naar huis gaat?

Wat een voorbarige en rare conclusie. Nee natuurlijk niet. Als een vegetarier op een vleesfestijn bruiloft terecht komt dan heeft die vegetarier dus even pech. Die komt neem ik aan ook voor het bruidspaar en niet voor het buffet.

edit; maar over die stelling ging het hier niet, daarom heb ik die niet uitgelegd. :)
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 05-12-13 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:46

Sammie schreef:
Kwanyin schreef:
(...) Moet je dan maar standaard een friet met frikandel of een boterham met chocopasta aan de kant hebben liggen voor mensen die zich niet kunnen vinden in jouw eetgewoonten? Ik mag hopen dat op mijn bruiloft de mensen met andere dingen bezig zijn dan de inhoud van een buffet.

Enig idee waar de volwassen het meest te vinden zijn en wat het eerst/vaakst op is bij een buffet :)) Juist.. de patat...

Ja, maar als je niet van plan bent om gewoon dat te serveren ga je dat toch niet ergens extra aan de kant houden omdat er misschien iemand is die overal commentaar op heeft?

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 13:46

moonfish13 schreef:
Kitty1985: En melk is voor de kalfjes die snel moeten groeien en dat hoeven wij niet. Heel ongezond en wij hebben het enzym om melk te verteren al lang niet meer. Ongezond dus! Al die kalfjes zijn nodig ook om te zorgen dat jij melk kan blijven gebruiken in je dieet. Je kunt moeilijk alles houden, dus dan eet je het op..

eenmalig offtopic.

Hoe weet jij in godsnaam of ik melk drink?

Melk is voor zuigelingen, zouden mensen ook een mee op moeten houden.
Laatst bijgewerkt door Kitty1985 op 05-12-13 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:47

xx_Horsiex schreef:
Kan tegen vegetariër toch hetzelfde? Dan eet je het niet? Neem je zelf wat mee? Het is niet verplicht te eten?

Dat doen ze ook, maar we hebben het hier over een bruiloft waarbij een vegetarische bruid geen vlees zou willen serveren...

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:47

Ik heb slechts een deel gelezen en dat met een hele dikke grijns.Jeetje, waar maken mensen zich toch druk om???

MBt de stelling: het bruidspaar mag doen wat het zelf prettig vind; het is hun dag en wat mij betreft hoeven ze hun principes echt niet te doorbreken. Dat zou pas hypocriet zijn.

Maar waar ik het meest mee moest lachen( sorry) was het punt dat ervan wordt gemaakt. Draait die bruiloft nu om eten?

Ik eet zelf geen vlees en vis en bij voorkeur geen zuivel en geen suiker. Afgelopen weekend hadden we een kerstdiner met de baas van mijn man en alle werknemers en aanhang. En een kerstdiner bestaat hier per definitie vrijwel volledig uit vlees en vis, met daarna een suikerrijk zuivelrijk dessert en veel snoepjes.
Ik heb lekkere stukjes vers brood en crackers gegeten, kon hier en daar iets van fruit vinden en heb een portie groene kool gegeten (niet iets waar ik echt heel warm voor loop, maar och...) Dat betekent absoluut niet dat ik minder van de avond heb genoten. Tuurlijk kreeg ik vragen en ik heb wel gezegd waarom ik het niet eet en er verder grapjes over gemaakt. Heb mij verder prima vermaakt en ben geen minuut eerder naar huis gegaan. Heb wel nog een handje noten gegeten thuis haha.

En dat is voor mij niet de eerste keer dat ik mij aanpas. Negen van de tien dineetjes en feestjes serveren vooral vlees en vis.
Maar het gaat om de gezelligheid; het sociale kontact. Samen iets vieren, als je wil.
Niet om het eten.

Overigens heb ik hier ook wel eens dineetjes gehad met echte vleeseter en heerlijke schotels bereid zonder een woord over de inhoud te reppen. Zat uiteraard geen vlees in :) En laat ook de fervente vleeseters meerdere keren opscheppen totdat er geen kruimel meer over is (en ik kook toch echt heel royaal)
Wat zit erin, wordt wel eens gevraagd.
Geheim van de kok :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:48

Lusitana schreef:
xx_Horsiex schreef:
Kan tegen vegetariër toch hetzelfde? Dan eet je het niet? Neem je zelf wat mee? Het is niet verplicht te eten?

Dat doen ze ook, maar we hebben het hier over een bruiloft waarbij een vegetarische bruid geen vlees zou willen serveren...

En ik zeg alleen maar dat ik zou zorgen dat er voor iedereen wat wils is, je wilt toch ook dat de gasten een fijne avond hebben?

Sammie

Kwanyin schreef:
Sammie schreef:
Enig idee waar de volwassen het meest te vinden zijn en wat het eerst/vaakst op is bij een buffet :)) Juist.. de patat...

Ja, maar als je niet van plan bent om gewoon dat te serveren ga je dat toch niet ergens extra aan de kant houden omdat er misschien iemand is die overal commentaar op heeft?

Nee, maar zo was het ook niet bedoeld. Maar wat moeten die arme kinderen dan eten? Ook exotische kreeft met pirisaus?
Laatst bijgewerkt door Sammie op 05-12-13 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Kitty1985: tenzij je strikt melkvrij eet gebruik je melk. Kan niet anders, dan zou het voor mij stukken makkelijker zijn allemaal. Moet ik voor de gein opnoemen waar het allemaal ingestopt word?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:50

xx_Horsiex schreef:
Lusitana schreef:
De meeste vlees eters eten ook gewoon pizza zonder vlees.... Of andere buitenlandse dingen zonder vlees... Omdat ze het lekker vinden. Maar op een bruiloft zou alles wat geen vlees is plots vies gevonden worden?

Het is toch mijn recht om vlees te eten of niet? En als ik dat niet wil, is dat toch ook mijn recht? Alsof vegetariërs meer zijn dan vleeseters?

Het is ook je recht om te bedanken voor de uitnodiging voor de bruiloft :j

Ik neem aan dat je vrienden en familie uitnodigd voor het eten bij je bruiloft. Ware vrienden gaan niet moeilijk doen over een vegetarisch buffet.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:51

xx_Horsiex schreef:
En ik zeg alleen maar dat ik zou zorgen dat er voor iedereen wat wils is, je wilt toch ook dat de gasten een fijne avond hebben?

Hangt het al dan niet hebben van een fijne avond af van een kipsate :')

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:51

xx_Horsiex schreef:

En ik blijf me maar afvragen: sinds wanneer hangt het succes van een feestje puur en alleen af van het eten?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:52

liljebo schreef:
Maar waar ik het meest mee moest lachen( sorry) was het punt dat ervan wordt gemaakt. Draait die bruiloft nu om eten?

De vraag was of er raar is dat er uitsluitend vegetariers eten wordt geserveerd. Niet wat is het belangrijkste van de bruiloft en waar draait de bruiloft om. Nogal logisch het hier alleen maar gaat over of dat raar is en/of je rekening me een ander moet houden.

Dit soort opmerkingen (alsmede hier boven) kunnen dan ook wel achterwege gelaten worden, want dat was het punt niet van de discussie.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 05-12-13 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:52

fransje23 schreef:
xx_Horsiex schreef:

Het is toch mijn recht om vlees te eten of niet? En als ik dat niet wil, is dat toch ook mijn recht? Alsof vegetariërs meer zijn dan vleeseters?

Het is ook je recht om te bedanken voor de uitnodiging voor de bruiloft :j

Ik neem aan dat je vrienden en familie uitnodigd voor het eten bij je bruiloft. Ware vrienden gaan niet moeilijk doen over een vegetarisch buffet.

Moeilijk doen niet maar ze zullen wel minder genieten, en dat mag ook. Ware vrienden, kom op zeg, alsof je dan geen mening mag hebben...

Fransje, je hoeft niet zo denigrerend te doen, ik mij meerdere malen uitgelegd en als je niet de moeite neemt om te lezen ga ik je ook niet meer beantwoorden.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 13:53

moonfish13 schreef:
Kitty1985: tenzij je strikt melkvrij eet gebruik je melk. Kan niet anders, dan zou het voor mij stukken makkelijker zijn allemaal. Moet ik voor de gein opnoemen waar het allemaal ingestopt word?

Ik verzoek jou nou weer ontopic te gaan. en op te houden met aannames te maken richting mij.
Ik eet al 20 jaar vegetarisch dus doe niet of ik achterlijk ben

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:56

xx_Horsiex schreef:
Moeilijk doen niet maar ze zullen wel minder genieten, en dat mag ook. Ware vrienden, kom op zeg, alsof je dan geen mening mag hebben...

Fransje, je hoeft niet zo denigrerend te doen, ik mij meerdere malen uitgelegd en als je niet de moeite neemt om te lezen ga ik je ook niet meer beantwoorden.

Wie zegt dat je van het bruidspaar geen mening mag hebben? Ze willen alleen op hun eigen feestje geen vlees serveren. Hun betalen en hun bepalen :j

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:56

Moonfish13: ik vind het gewoon niet lekker :-). Ik doe niet mee aan het niet eten uit principe. Ik eet gerust paardenfilet op mijn brood omdat ik het lekker vind, maar paardensteak eet ik dan weer niet omdat ik dat niet lekker vind.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:57

pinto_1 schreef:
amies100 schreef:
Mij zelf zou het ook niet uitmaken, ik hoef niet perse vlees te eten.
Maar ik kan me eigen wel voorstellen dat andere mensen er een opmerking over maken. Als jij geen alcohol drinkt zou je dan ook op je bruiloft geen alcohol schenken?

Ik heb inderdaad een keer een bruiloft meegemaakt waar geen alcohol werd geschonken. Het bruidspaar was heel gelovig, en wilde om die reden geen alcohol op de bruiloft. Prima toch?

Verder vind ik dat je gerust een vegetarische bruiloft kunt houden. Als ik naar een turkse bruiloft ga krijg ik toch ook geen varkensvlees omdat de niet-moslimgasten dat wel lekker vinden.

En in deze lijn zou ik kunnen zeggen 'ik vind tofu niet lekker dus ik serveer geen vegetarisch eten.' Maar dan ben ik een egoïst :D

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:58

Sammie schreef:
liljebo schreef:

De vraag was of er raar is dat er uitsluitend vegetariers eten wordt geserveerd. Niet wat is het belangrijkste van de bruiloft en waar draait de bruiloft om. Nogal logisch het hier alleen maar gaat over of dat raar is en/of je rekening me een ander moet houden.

Dit soort opmerkingen (alsmede hier boven) kunnen dan ook wel achterwege gelaten worden, want dat was het punt niet van de discussie.

Ik interpreteer deze discussie toch op een andere manier hoor.
De vraag is 'Kan een bruidspaar het maken om alleen vegetarisch eten te serveren op een bruiloft?' Mijn antwoord daarop is ja dat kunnen ze maken want een bruiloft draait niet alleen om het eten.
Ik vind het wel raar, persoonlijk zou ik ook gewoon zoveel mogelijk verschillende de producten doen zodat er voor ieder wat wils is maar ik vind wel dat ze het kunnen maken.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:59

Het antwoord is mij duidelijk hoor kitty1985. Ze stoppen het overal in, niets mis mee an sich maar denk niet dat je het dan beperkt binnen krijgt want ht stopt niet bij dat glas melk.. :-)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:59

fransje23 schreef:
xx_Horsiex schreef:

Wie zegt dat je van het bruidspaar geen mening mag hebben? Ze willen alleen op hun eigen feestje geen vlees serveren. Hun betalen en hun bepalen :j

Ja en dat mag ook. Ik zeg alleen, nogmaals, dat ik het anders zou doen omdat ik vind dat mensen die naar mijn bruiloft komen, een cadeautje meenemen in veel gevallen en een leuke sfeer meebrengen, het ook verdienen om lekker te eten. Ze hadden ook thuis kunnen blijven en dan sta je daar als bruidspaar in je up.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:00

Sammie schreef:
Nee, maar zo was het ook niet bedoeld. Maar wat moeten die arme kinderen dan eten? Ook exotische kreeft met pirisaus?

Er zijn gelukkig wel wat meer gerechten tussen kreeft en frieten, maar ja ik heb als kind vroeger ook niet overal standaard een pak friet op mijn bord gekregen en heb ook dingen leren eten :+ . Punt is alleen dat je altijd wel mensen gaat hebben die het eten dat je serveert niet lekker gaan vinden en dat je gewoon onmogelijk voor iedereen een verschillend gerecht op tafel kan toveren, zeker niet bij veel volk.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:02

xx_Horsiex schreef:
Ja en dat mag ook. Ik zeg alleen, nogmaals, dat ik het anders zou doen omdat ik vind dat mensen die naar mijn bruiloft komen, een cadeautje meenemen in veel gevallen en een leuke sfeer meebrengen, het ook verdienen om lekker te eten. Ze hadden ook thuis kunnen blijven en dan sta je daar als bruidspaar in je up.

En vegetarisch is per definitie niet lekker? (serieuze vraag)