Zie de Sint waait door de bomen! (Storm op komst!)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:11

Vorige keer is hier een jongen van 23 overleden door de storm... hoop dat er niks ergs gebeurd deze keer.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:11

Mijn paarden gaan niet op stal. Gaan ze normaal ook niet, nu ook niet. Heb ze met dit extreme weer ook liever buiten dan binnen staan overigens. Buiten kunnen ze nog weg als er iets om gaat, op stal niet. 28 oktober hebben ze ook prima doorstaan, zal morgen wel niet veel anders zijn.

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:14

NatasjavE schreef:
Zilkesteyn70 schreef:
Ik woon in het noorden van duitsland(Landkreis Leer) en heb nu al bericht gekregen dat morgen de scholen uitvallen in verband met het extreme weer {:}

Waar in Duitsland is dat.
Noorderlijk denk ik dan?

We wonen zo'n 30 km over de grens bij Nieuweschans :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:19

Berdien schreef:
Mijn paarden gaan niet op stal. Gaan ze normaal ook niet, nu ook niet. Heb ze met dit extreme weer ook liever buiten dan binnen staan overigens. Buiten kunnen ze nog weg als er iets om gaat, op stal niet. 28 oktober hebben ze ook prima doorstaan, zal morgen wel niet veel anders zijn.

Bij de vorige storm liep mijn Fjord continu heen en weer te rennen voor de stal omdat zij graag naar binnen wilde. Dit terwijl ze nog gewoon 24/7 buiten liep.
Normaal is ze amper de stal in te krijgen dus heb ze wel op stal gezet.

Ook morgen zet ik de boel op stal, helemaal omdat ik nu een nieuw paard heb die van zichzelf wat rillerig is.
En ik niet wil riskeren dat ze door de draden gaan.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:20

Niet alweer hé... ^) Wij wonen vlakbij zee (omgeving Harlingen) dus het zal hier ook wel weer flink tekeer gaan dan. Ik hoef gelukkig nergens naartoe, s'ochtends vroeg maar even naar mijn paardje en dan maar kijken hoe het deze keer gaat lopen. Bleh.. -O-
Laatst bijgewerkt door Phrono op 04-12-13 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:20

Oooh ik baal hier echt zo ontzettend van.. Moet morgen per se naar school in Amsterdam want ik heb 2 deadlines.. Ben 5 uur klaar en moet om half 8 thuis zijn om sinterklaas te vieren met z'n allen waar ik echt heel veel zin in heb.. Normaal duurt die reis anderhalf uur dus zou ik half 7 thuis moeten zijn, heb dus maar een uur speling. Heb alvast een andere route dan normaal uitgestippeld met een groot stuk busrit erin, want bussen gaan meestal nog wel. Waaaah dit kan ik er zo niet bij hebben :+

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:21

Hmm spannend weer, ben dan waarschijnlijk op t hoogtepunt van de storm vrij? ;( om half 3... word dus afwachten of de treinen nog wel rijden dan.....

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:22

Ik zou morgenmiddag naar mijn paard gaan, maar ik denk dat ik dat maar opschuif naar vrijdagavond als ik het zo hoor..

Rennie89

Re: Zie de Sint waait door de bomen! (Storm op komst!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:23

zal het westen ook last hebben of niet?

ik vrees dat de treinen heel vervelend gaan doen :+

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:26

lifaya schreef:

Hier ben ik ook heel bang voor.. MOET op en neer naar Tilburg, dus hoop dat het een beetje normaal blijft tot 1 uur, daarna mag het ruk worden van mij _O- *Liever voor de rest van Ned. niet natuurlijk*

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:26

Barbabientje schreef:
lifaya schreef:

Hier ben ik ook heel bang voor.. MOET op en neer naar Tilburg, dus hoop dat het een beetje normaal blijft tot 1 uur, daarna mag het ruk worden van mij _O- *Liever voor de rest van Ned. niet natuurlijk*

Ik moet naar Oostenrijk :') is wel een eindje verder lol
dus laat het rond 7 uur alsjeblieft gewoon normaal weer zijn :=

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:27

Koppen als 'horrorstorm' 'Ergste winterstorm in 10 jaar' en 'winterorkaan' vind ik wel een beetje overdreven.. Ik las dat Nederland code geel krijgt, dus denk dat het wel aardig mee zal vallen vergeleken met de vorige storm..

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:28

lifaya schreef:

"De storm komt pas vrijdagochtend vroeg tot bedaren. Er volgen die dag winterse buien waarin het nog stevig kan waaien."
:+

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:29

Gadverdamme... Ik moet morgen tentamen maken in Groningen!

Denk dat ik uit voorzorg maar de auto pak. Vorige keer lag ook binnen no time het hele treinverkeer plat in het noorden!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:31

Marit schreef:
lifaya schreef:

"De storm komt pas vrijdagochtend vroeg tot bedaren. Er volgen die dag winterse buien waarin het nog stevig kan waaien."
:+

fiets :') rijd mijn trein dan wel?

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:34

Heb me bescheurd over de discussie Olle Peekl...........(waarom wordt t toch zo genoemd.......is toch echt groningse taal!).
Ik woon in het zuiden van het noorden :+ ..........10 km onder Groningen en toch vind ik dat ik in het noorden woon.... }:0 :Y) .

Hier geen paard op stal. De vaste stal die we hebben is afgelopen keer een aardige boom op geklapt. Was blij dat er niks in stond. In het and kunnen ze gaan en staan waar ze willen en gek genoeg.......met regen etc staan ze altijd onder dak maar met de laatste storm niet...... Hadden ze goed ingeschat met het rondvliegende dak.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 13:37

Lisa_H schreef:
Koppen als 'horrorstorm' 'Ergste winterstorm in 10 jaar' en 'winterorkaan' vind ik wel een beetje overdreven.. Ik las dat Nederland code geel krijgt, dus denk dat het wel aardig mee zal vallen vergeleken met de vorige storm..

Dat wordt pas savonds of de dag zelf opgeschaald omdat ze al een paar keer flinke kritiek gekregen hebben door een te vroege waarschuwing.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:38

Mijn paarden hebben een paar hectare om op te lopen momenteel. Die hebben dus ruimte genoeg en zie ik niet door de draden gaan. Daarnaast kunnen ze ook niet op stal, is geen ruimte genoeg voor. We hebben meer paarden dan boxen.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:39

Berdien.....je kunt ze daar idd beter buiten hebben. Moet alleen de omheining in de gaten houden emt die bomen aan de achterkant....

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:40

Iris82 schreef:
Lisa_H schreef:

Dat wordt pas savonds of de dag zelf opgeschaald omdat ze al een paar keer flinke kritiek gekregen hebben door een te vroege waarschuwing.

Hm ja oké. Maar de lokale omroep hier geeft morgen windkracht 6-8 af, nou dat vind ik niet echt storm. Dus ik zie het morgen wel, of ze hun weerbericht hebben bijgeschaaft ja of nee..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:44

Maar in duitsland wordt veel meer gewaarschuwd en schijnen dus al scholen dicht te gaan (zie vorige pagina) Dat stemt toch niet heel hoopvol :=

Nou ja we zien het wel

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:45

Ik woon vlakbij harlingen en de vorige keer is hier behoorlijk schade geweest.
Wij misten een lading dakpannen en onze kassen misten zo"n 1000 ramen dus genoeg schade hier, hoop dus dat het nu mee gaat vallen want we blijven wel aan de gang op deze manier

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:45

ben benieuwd wat er komt..

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:48

Dan ga ik morgenavond hardlopen :j ik wil namelijk een mooie tijd neer zetten, en met wat wind in de rug ga ik vast wat sneller. Oke 160km/u hoef ik niet perse te halen, maar toch leuk :D

Nee grapje, ik vind het maar niks !!! brr...

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:49

ik zit op de vrachtwagen en de vorige keer kneep ik hem aardig, dus ik hoop echt zo dat het deze keer iets minder hard waait...